Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki összefoglalhatná, hogy a nem benzinesekből, milyen varik vannak!

Az enyém hátulján TD van. (Német turbó)

De láttam már DR-t és TDS-t is.

(ha jól emlékszem)

Aztán vannak isuzu motorosok. Azt miről lehet megismerni?

Úgy tudom, kétféle német dízel van ,sima szívó 60 pacival illetve turbo 69 lóerővel.Az Isuzu a legjobb,legtartósabb, az 82 lovas és a piros "Turbo" feliratról a szelepfedélen lehet megismerni.

Link to comment
Megosztás:

Valaki összefoglalhatná, hogy a nem benzinesekből, milyen varik vannak!

Az enyém hátulján TD van. (Német turbó)

De láttam már DR-t és TDS-t is.

(ha jól emlékszem)

Aztán vannak isuzu motorosok. Azt miről lehet megismerni?

Astrákban összesen 4 féle diesel fordult elő:

- 17D: 57LE

- 17DR: 60LE

- X17DTL: 69LE (ennek a motorkódjában nem vagyok biztos)

- TC4EE1: 82LE (Isuzu). Ha az autó hátulján TDS feliratot látsz, vagy Turbo Intercooler feliratot, az ezt az Isuzu motort takarja.

Link to comment
Megosztás:

Astrákban összesen 4 féle diesel fordult elő:

- 17D: 57LE

- 17DR: 60LE

- X17DTL: 69LE (ennek a motorkódjában nem vagyok biztos)

- TC4EE1: 82LE (Isuzu). Ha az autó hátulján TDS feliratot látsz, vagy Turbo Intercooler feliratot, az ezt az Isuzu motort takarja.

Astrákban összesen 4 féle diesel fordult elő:

- 17YD: 57LE

- 17DR: 60LE

- X17DTL: 68LE (ennek a motorkódjában nem vagyok biztos)

- TC4EE1: 82LE (Isuzu). Ha az autó hátulján TDS feliratot látsz, vagy Turbo Intercooler feliratot, az ezt az Isuzu motort takarja.

B)

Link to comment
Megosztás:

A sima 1.4-es, 60 lovas benzines motornál mire kell odafigyelni vásárláskor? Esetleg a hangjából már lehet tudni mi a helyzet a motorral? Kompressziót érdemes méretni rajta? Vagy felesleges? CO-ból kiderül, hogy van-e vmi baja? Vmi típushiba van ennél a motornál, amire különösen oda kell figyelni? Vagy a világ végére is el lehet menni vele ha vigyáznak rá? Hengerfej tömítést már cseréltek rajta ez rosszat sejtet?? 130.000 van benne.

Link to comment
Megosztás:

A sima 1.4-es, 60 lovas benzines motornál mire kell odafigyelni vásárláskor? Esetleg a hangjából már lehet tudni mi a helyzet a motorral? Kompressziót érdemes méretni rajta? Vagy felesleges? CO-ból kiderül, hogy van-e vmi baja? Vmi típushiba van ennél a motornál, amire különösen oda kell figyelni? Vagy a világ végére is el lehet menni vele ha vigyáznak rá? Hengerfej tömítést már cseréltek rajta ez rosszat sejtet?? 130.000 van benne.

Ha kipróbálod hideg motorral indíttasd. Ne csattogjon és induljon pöccre. Mérethetsz sűrítési végnyomást is, veszteséget is, emissziót is a biztonság kedvéért.

Nem az a problémás motorfajta, de én átnézetném egy szerelővel is. Pl futómű rendben van-e. Alánéznek megráncigálják és egyből kiderül. Ráadásul egy gyakorlott szem sok olyat megláthat, ami felett sokan elsiklanak.

Tudakold meg milyen időközönként cseréltek olajat milyen márkát raktak bele. Mit cseréltek rajta, benne mostanában?

Ha normálisan karbantartották, akkor nem lesz vele semmi gond.

Miért cseréltek tömítést?

Link to comment
Megosztás:

Tudakold meg milyen időközönként cseréltek olajat milyen márkát raktak bele. Mit cseréltek rajta, benne mostanában?

Ha normálisan karbantartották, akkor nem lesz vele semmi gond.

Miért cseréltek tömítést?

Köszi a választ!

Hát ez az amit nem tudok? Persze meg fogom kérdezni, de hát ki tudja, hogy az igazat mondják-e. De hát akármit is mondjanak, nem túl szerelcsés nem? Ha már egyszer hozzányúltak a motorhoz, az már sosem lesz olyan amihez nem nyúltak még hozzá... Nem? Vagy attól ez még egy jó ideig jó, megbízható motor lehet?

Állítólag soha semmi olajat nem evett, sosem kellett utántölteni semmit, csak cserélni kellett és azt is mindig az előírt km-nél tették. És mindig pöcre indult. De hát mindenki ezt mondja... De ha mindez igaz, akkor miért cseréltek tömítést? Fura...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Hát ez az amit nem tudok? Persze meg fogom kérdezni, de hát ki tudja, hogy az igazat mondják-e. De hát akármit is mondjanak, nem túl szerelcsés nem? Ha már egyszer hozzányúltak a motorhoz, az már sosem lesz olyan amihez nem nyúltak még hozzá... Nem? Vagy attól ez még egy jó ideig jó, megbízható motor lehet?

Állítólag soha semmi olajat nem evett, sosem kellett utántölteni semmit, csak cserélni kellett és azt is mindig az előírt km-nél tették. És mindig pöcre indult. De hát mindenki ezt mondja... De ha mindez igaz, akkor miért cseréltek tömítést? Fura...

Az 14NZ az egyik legegyszerűbb motor a világon. Olyan baja nem nagyon tud lenni, ami ne lenne orvosolható. Hallgasd meg a hangját hidegindítás után, ha kopogó, enyhén dieseles hangja van, de max. fél percig, az azt jelenti, hogy majd valamikor a hidrotőkéit cserélni kell, vagy csak nem jó olaj van benne. Ennyivel még megvehető, esetleg kicsit alkudhatsz a hang miatt. De ha nem marad abba a kopogós hangja, akkor csak abban az esetben vedd meg, ha tudsz még rövid időn belül költeni rá kb. 35e Ft a hidrotőkecserére. Kérdezd meg, milyen olajat használtak hozzá, ha Opel 10W40-et, az okozhatja a kopogást, lehet, hogy jó minőségű olajjal meg is oldódik a dolog. Ha alá tudsz menni, kopogtasd meg a katalizátort, ha csörgő hangok jönnek belőle, akkor cserés, min. 30e körül van hozzá az új. Esetleg ki lehetne villogtatni a hibakódokat, hátha van valami visszatérő problémája, itt megtalálod a módját.

Link to comment
Megosztás:

Az 14NZ az egyik legegyszerűbb motor a világon. Olyan baja nem nagyon tud lenni, ami ne lenne orvosolható. Hallgasd meg a hangját hidegindítás után, ha kopogó, enyhén dieseles hangja van, de max. fél percig, az azt jelenti, hogy majd valamikor a hidrotőkéit cserélni kell, vagy csak nem jó olaj van benne. Ennyivel még megvehető, esetleg kicsit alkudhatsz a hang miatt. De ha nem marad abba a kopogós hangja, akkor csak abban az esetben vedd meg, ha tudsz még rövid időn belül költeni rá kb. 35e Ft a hidrotőkecserére. Kérdezd meg, milyen olajat használtak hozzá, ha Opel 10W40-et, az okozhatja a kopogást, lehet, hogy jó minőségű olajjal meg is oldódik a dolog. Ha alá tudsz menni, kopogtasd meg a katalizátort, ha csörgő hangok jönnek belőle, akkor cserés, min. 30e körül van hozzá az új. Esetleg ki lehetne villogtatni a hibakódokat, hátha van valami visszatérő problémája, itt megtalálod a módját.

Nagyon, nagyon köszönöm! A kompressziómérés, ill. a veszteségmérés az tényleg olyan drága? Opel márkaszervíz mondta, hogy ezt csak nagyon indokolt esetben szokták elvégezni és ca. 30e FT! Ez tényleg ennyire költséges vizsgálat? Ha a motor hidegen pöcre indul, nem kopog, nem füstöl akkor nincs is rá szükség? De tényleg olyan drága a kompresszióvizsgálat?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon, nagyon köszönöm! A kompressziómérés, ill. a veszteségmérés az tényleg olyan drága? Opel márkaszervíz mondta, hogy ezt csak nagyon indokolt esetben szokták elvégezni és ca. 30e FT! Ez tényleg ennyire költséges vizsgálat? Ha a motor hidegen pöcre indul, nem kopog, nem füstöl akkor nincs is rá szükség? De tényleg olyan drága a kompresszióvizsgálat?

Nem. Nekem 2500-ért csinálták, igaz nem opelszervízben. Szerintem keress egy megbízható magánszakit.

Tömítésen felesleges sokat agyalni. Megkérdezed és fogod tudni. Érdeklődd meg azt is, hogy hengerfejcsavarok is lettek-e cserélve. Lehetőleg ilyeneket ne eldöntendő kérdésben tegyél fel, mert akkor simán rá lehet vágni, hogy igen. Ha magától mondja, akkor nagyobb valószínűséggel lesz igaz.

Ez egyébként még nem olyan nagy mértékű megbontás. Ettől még simán lehet jó az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Nekem 2500-ért csinálták, igaz nem opelszervízben. Szerintem keress egy megbízható magánszakit.

Tömítésen felesleges sokat agyalni. Megkérdezed és fogod tudni. Érdeklődd meg azt is, hogy hengerfejcsavarok is lettek-e cserélve. Lehetőleg ilyeneket ne eldöntendő kérdésben tegyél fel, mert akkor simán rá lehet vágni, hogy igen. Ha magától mondja, akkor nagyobb valószínűséggel lesz igaz.

Ez egyébként még nem olyan nagy mértékű megbontás. Ettől még simán lehet jó az autó.

Ha a hengerfejcsavarok nem lettek cserélve akkor érdemes lenne kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok CAr-társak!

Azért írok, mert kb. 2-3 hónapja és 3-4 ezer kilométerrel korábban olajcserére került sor.

Akkor a tapasztalataitokra hallgatva kipróbáltam a MEtabondot.

Csendesebb lett a motor és dugóban araszolva nem melegedett annyira.

Teljesen meg voltam vele elégedve.

VISZONT: az említett 3-4 ezer kilométer után az 5 literes Metabond kannában maradt kb. másfél liter olajat utána kellett töltenem.

Nemrég kivillant az olajnyomásjelző lámpa egy fékezésnél és gondoltam megnézem, hogy áll az olaj. Mondanom sem kell, hgoy a min. szintet sem érte el.

Az autószerelőm értetlenül állt az eset előtt, amikor meséltem neki. Miután a motorban az elmúlt 15ezer km-ben majdnem minden ki volt cserélve, így már csak a gyűrűkre tud gondolni.

Most azért írok, hogy megkérdezzem, mások is jártak-e így a Metabonddal és hogy egyéb kérdéseket is feltegyek.

Mégpedig:

Ha minden jól megy nyártól a kereső emberek -sajnos- kevésbé népes táborát szaporítom és majd ha "dől a lé", akkor könnyebben gondolok egy gyűrűzésre mint az elmúlt időszakban.

Szóval, gyűrűzés után ugye bejáratós egy autó, legalábbis ne tapossuk "tiltásig". Ebben az időszakban milyen olaj ajánlott bele? ÉS azután? (Metabonnak még adnék esélyt.)

Segítségeteket kérem egy-két hozzászólás formájában olajjal és gyűrűzéssel kapcsolatban.

Előre is köszi!

Üdv:Pott R

Link to comment
Megosztás:

Nagyon, nagyon köszönöm! A kompressziómérés, ill. a veszteségmérés az tényleg olyan drága? Opel márkaszervíz mondta, hogy ezt csak nagyon indokolt esetben szokták elvégezni és ca. 30e FT! Ez tényleg ennyire költséges vizsgálat? Ha a motor hidegen pöcre indul, nem kopog, nem füstöl akkor nincs is rá szükség? De tényleg olyan drága a kompresszióvizsgálat?

Tényleg probléma mentes motor, én több mint 200000-t mentem vele motorprobléma nélkül. A hengerfej töm csere lehetett egy trehány megfőzés miatt is, ha elfelejtették a vízszintet ellenőrizni.

Inkább a karosszériát kell jól megnézni, az sokkal drágább buli!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok CAr-társak!

Azért írok, mert kb. 2-3 hónapja és 3-4 ezer kilométerrel korábban olajcserére került sor.

Akkor a tapasztalataitokra hallgatva kipróbáltam a MEtabondot.

Csendesebb lett a motor és dugóban araszolva nem melegedett annyira.

Teljesen meg voltam vele elégedve.

VISZONT: az említett 3-4 ezer kilométer után az 5 literes Metabond kannában maradt kb. másfél liter olajat utána kellett töltenem.

Nemrég kivillant az olajnyomásjelző lámpa egy fékezésnél és gondoltam megnézem, hogy áll az olaj. Mondanom sem kell, hgoy a min. szintet sem érte el.

Az autószerelőm értetlenül állt az eset előtt, amikor meséltem neki. Miután a motorban az elmúlt 15ezer km-ben majdnem minden ki volt cserélve, így már csak a gyűrűkre tud gondolni.

Most azért írok, hogy megkérdezzem, mások is jártak-e így a Metabonddal és hogy egyéb kérdéseket is feltegyek.

Mégpedig:

Ha minden jól megy nyártól a kereső emberek -sajnos- kevésbé népes táborát szaporítom és majd ha "dől a lé", akkor könnyebben gondolok egy gyűrűzésre mint az elmúlt időszakban.

Szóval, gyűrűzés után ugye bejáratós egy autó, legalábbis ne tapossuk "tiltásig". Ebben az időszakban milyen olaj ajánlott bele? ÉS azután? (Metabonnak még adnék esélyt.)

Segítségeteket kérem egy-két hozzászólás formájában olajjal és gyűrűzéssel kapcsolatban.

Előre is köszi!

Üdv:Pott R

Nekem is volt 1x ilyen, de nem metabond volt benne. De szerencsére azóta se eszi az olajat. Jelenleg is metabond van benne. Szerintem a szerelés során követhetett el vki hibát, ha most jelentkezett az olajfogyasztás és nem a metabond miatt.

Link to comment
Megosztás:

első körben én sem az olajra gyanakodnék, de mindenki másként gondolkozik.

A szerelők is.

Gyűrűzés amolyan kenjük be sárral dolog egy sokat futott motornál(eladás előtt, ha nagyon ratyi, akkor csinálnak ilyet valami sufni műhelyben). Arra jó, hogy ideiglenesen eldöcögjön vele egy darabig.

Ekkorra már általában azért a dugattyúk és a henger fala is kopik, ráadásul nem egyenletesen.

Füstöl a kocsi? Mert ilyen fogyasztásnál már jelentkeznie kell a jellegzetes kékes füstnek.

Nem folyik sehol? nem szivárog sehol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok CAr-társak!

Azért írok, mert kb. 2-3 hónapja és 3-4 ezer kilométerrel korábban olajcserére került sor.

Akkor a tapasztalataitokra hallgatva kipróbáltam a MEtabondot.

Csendesebb lett a motor és dugóban araszolva nem melegedett annyira.

Teljesen meg voltam vele elégedve.

VISZONT: az említett 3-4 ezer kilométer után az 5 literes Metabond kannában maradt kb. másfél liter olajat utána kellett töltenem.

Nemrég kivillant az olajnyomásjelző lámpa egy fékezésnél és gondoltam megnézem, hogy áll az olaj. Mondanom sem kell, hgoy a min. szintet sem érte el.

Az autószerelőm értetlenül állt az eset előtt, amikor meséltem neki. Miután a motorban az elmúlt 15ezer km-ben majdnem minden ki volt cserélve, így már csak a gyűrűkre tud gondolni...

Szinte biztosra veheted, hogy nem az olaj a ludas. Az olajnyomás lámpa még akkor se biztos, hogy világítana, ha csak 1.5L olaj lenne a motorban (tapasztalat, nem saját), attól, hogy épp csak a min. alatt van, még biztos nem világít. Ott más gond lesz, dugulás, olajpumpa. Nemrég volt nálunk egy Corsával ilyen, annak is menet közben világított néha az olajlámpája, pedig volt benne olaj. Amint felnyitottam a motorháztetőt ki is derült a gond: az olajgombán keresztül nyomta ki az olajat! Kihúztam belőle a vezetéket, és jött belőle az olaj. Lehet, hogy nálad is valami hasonló van, és mivel az Astrán alul van az olajgomba, nem is könnyű észrevenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.