Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A tiedben egy DIS gyújtásmodul van, ez tartalmazza a trafókat is. Meg két hall jeladó, az egyik a vezérműtengelynél,

másik a főtengelynél. Ezek adják a pozícióadatot a komputernek. Ha a jeladók hibásak, azt úgyis dobja hibakóddal a

komputer, vagy el se indulna. A DIS modul sem szokott szarakodni, hanem inkább beszarik végleg. Ha arra terelődne

a gyanú, inkább a gyújtókábeleket kell megnézni.

és csak ki lett cserélve a hidrotőke, semmi más meló nem lett rajta csinálva?

ugyanis ilyenkor alap, hogy a hf le, azon is felújítás, olajjáratok átmosása, stb.

lehet hogy a csattogásod éppen egy olajjárat dugulása okozza. de lehet hogy

az olajpumpa. gondolom olajnyomás sem lett mérve...

Igen. Csak a tőkék lettek cserélve.

Egyébként most olyan gond is van , hogy az olajnyomás világít alapjáraton (meleg motornál) Olaj van.

Ma vittem el szerelőhöz , elvileg néznek olajnyomást.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Csak a tőkék lettek cserélve.

Egyébként most olyan gond is van , hogy az olajnyomás világít alapjáraton (meleg motornál) Olaj van.

Ma vittem el szerelőhöz , elvileg néznek olajnyomást.

Akkor tuti hogy az olajpumpád szar. De remélem így nem közlekedtél vele, mert akkor esélyes a teljes generál is...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy gázzal meg semmi gondja. Azt kéne tudni, hogy van bekötve pontosan a gáz, ill. mit alakítottak át a motorban.

A gázban nincs sok különbség, az injektorház van kiegészítve egy beömlő nyílással.

Semmi más átalakítással nem járt.

Azt nem tudom, hogy nem veszi észre a computer, ha nincs lambda szonda?

A.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig nem jutottam el a szerlőmhöz, mert nem ér jelenleg rá! De szerintem van egy tippem a hibára, bár ehhez a ti segítségetek is szükséges!

Amikor ráadom a gyújtást a relé kattan, a szivattyú "búgó" hangját hallom, de amikor beindítom mégegyet kattan a relé, persze ezt nem mindig csinálja.

Szabad a relének kétszer kattania, vagy jól gondolom hogy ez gyengélkedik az autómban.

Kb a jövő hét elején ér rá a szerelőm, akkor tudom csak meg biztosra, hogy ez-e a ludas ha kiszedik.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig nem jutottam el a szerlőmhöz, mert nem ér jelenleg rá! De szerintem van egy tippem a hibára, bár ehhez a ti segítségetek is szükséges!

Amikor ráadom a gyújtást a relé kattan, a szivattyú "búgó" hangját hallom, de amikor beindítom mégegyet kattan a relé, persze ezt nem mindig csinálja.

Szabad a relének kétszer kattania, vagy jól gondolom hogy ez gyengélkedik az autómban.

Kb a jövő hét elején ér rá a szerelőm, akkor tudom csak meg biztosra, hogy ez-e a ludas ha kiszedik.

Szerintetek?

Vedd ki a relét és zárd rövidre,hogy ne rlé kapcsoljon.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem szív valahol fals levegőt a motor? A belső levegő keringető működik? Járó motornál ha kikapcsolod, halkan szisszennie kell. Nálam is itt volt lecsúszva a levegőcső :rolleyes: .

Köszi az 5letet,a képet nem tudom megnyitni valamiért /nem vagyok egy számitógépzseni/ ha lehetne máshogyan elküldeni,pl emilben,azt is megköszönném! emilcimem:skj69@freemail.hu skj69

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig nem jutottam el a szerlőmhöz, mert nem ér jelenleg rá! De szerintem van egy tippem a hibára, bár ehhez a ti segítségetek is szükséges!

Amikor ráadom a gyújtást a relé kattan, a szivattyú "búgó" hangját hallom, de amikor beindítom mégegyet kattan a relé, persze ezt nem mindig csinálja.

Szabad a relének kétszer kattania, vagy jól gondolom hogy ez gyengélkedik az autómban.

Kb a jövő hét elején ér rá a szerelőm, akkor tudom csak meg biztosra, hogy ez-e a ludas ha kiszedik.

Szerintetek?

Nem veszem ki relét mert nem értek hozzá, ezért viszem szerelőhöz!

Csak az érdekelne hogy nektek is kétszer kattan-e a relé, vagy ez már eleve probléma?

Link to comment
Megosztás:

Vízhőmérséklet jeladó esetleg... illetve nem ártana egy benyanyomást mérni.

megvolt a hőfokérzékelő cseréje is, semmi javulás

sőt megmértük a benzinpumpát 1 bárral nyom, de betettünk egy másikat és az is hasonló volt.

cseréltünk alapjárati motort, az sem segített

teljes a tanácstalanság

ha bemelegszik ,akkor meg semmi gond egyszer, aztán megint előjön a motor kapkodása aztán lefulladása.

még talán megnézzük a comupert, hátha ott halt meg egy rész

tettem bele 100-as benzint meg injektor tisztítót, és meghajtottam, de semmi változás

A.

Link to comment
Megosztás:

Szabad a relének kétszer kattania, vagy jól gondolom hogy ez gyengélkedik az autómban.

Kb a jövő hét elején ér rá a szerelőm, akkor tudom csak meg biztosra, hogy ez-e a ludas ha kiszedik.

Szerintetek?

Igen, szabad. Ugyanis megcsinálja a nyomást gyújtásra, de ha nem érzékel indítást, 1-2mp után lekapcsol,

és csak akkor kapcsolja újra, ha már van fordszámjel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig nem jutottam el a szerlőmhöz, mert nem ér jelenleg rá! De szerintem van egy tippem a hibára, bár ehhez a ti segítségetek is szükséges!

Amikor ráadom a gyújtást a relé kattan, a szivattyú "búgó" hangját hallom, de amikor beindítom mégegyet kattan a relé, persze ezt nem mindig csinálja.

Szabad a relének kétszer kattania, vagy jól gondolom hogy ez gyengélkedik az autómban.

Kb a jövő hét elején ér rá a szerelőm, akkor tudom csak meg biztosra, hogy ez-e a ludas ha kiszedik.

Szerintetek?

Nem veszem ki relét mert nem értek hozzá, ezért viszem szerelőhöz!

Csak az érdekelne hogy nektek is kétszer kattan-e a relé, vagy ez már eleve probléma?

De ugye úgy próbálod indítani, hogy gyújtást ráadod, vársz kb. 2mp-et, amíg a relé kikapcsol, és utána indítózol? Mert nekem pl. ha nem várom meg a relé kattanását, hanem rögtön indítózok, be sem indul, ill. nagyon nehezen. Beindulás után viszont én nem hallok másik kattanást, bár nem is figyeltem még sosem.

Link to comment
Megosztás:

Gábor! (Nem baj, ha a neveden szólítalak? ;) ) Idéznék tőled valamit:

...fékhez vákum van elég alapjáraton is, de azért van az emelt alapjárat sebességjel esetén,

hogy véletlen se álljon le a motor gurulás közben (és ez szélsőséges esetekre vonatkozik

inkább), mert akkor egy fékezés után már nincs több vákum a rásegítésben.

Ezt nekem is a pécsi szerelőm mondta...

Ez alapján kérdezném, hogy az én autóm leállását motorfékezéskor kuplungolásnál okozhatja, hogy nincs sebességjel? Azt honnan szedi az enyém? Az indukciós jeladónak van hozzá köze? Vagy a kilóméteróra spirálnak? Most olyan is volt, hogy lámpánál állva egy pillanatra le akart állni, berázta az autót, aztán meg ketyegett tovább alapjáraton ;) . Meg azt is csinálta, hogy már kivillantak a lámpák, mintha csak gyújtáson lenne, aztán mégis életre kelt. Tudnál valami tippet adni nekem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az 5letet,a képet nem tudom megnyitni valamiért /nem vagyok egy számitógépzseni/ ha lehetne máshogyan elküldeni,pl emilben,azt is megköszönném! emilcimem:skj69@freemail.hu skj69

Nem volt kép :rolleyes: . Próbáld ki hogy szisszen-e kikapcsoláskor, ha nem, akkor először érdemes levenni a szélvédő aljánál a műanyag takaróelemet, alatta van a pollenszűrő, és annak a házán megy keresztül a cső. Általában itt csúszik le ;) .

Link to comment
Megosztás:

De ugye úgy próbálod indítani, hogy gyújtást ráadod, vársz kb. 2mp-et, amíg a relé kikapcsol, és utána indítózol? Mert nekem pl. ha nem várom meg a relé kattanását, hanem rögtön indítózok, be sem indul, ill. nagyon nehezen. Beindulás után viszont én nem hallok másik kattanást, bár nem is figyeltem még sosem.

Igen, így indítom. Gyujtás ráadás után megvárom a relé kattanását és utána indítok egyből. Most figyeltem fel erre hogy indítás közben mégegyszer kattan, de lehet hogy eddig is így volt csak azóta figyelek rá jobban mióta szarakodik a kocsim. Nem tudom....

Szerelő szerint, bár csak telefonon beszéltünk, AC a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Ez alapján kérdezném, hogy az én autóm leállását motorfékezéskor kuplungolásnál okozhatja, hogy nincs sebességjel? Azt honnan szedi az enyém? Az indukciós jeladónak van hozzá köze? Vagy a kilóméteróra spirálnak? Most olyan is volt, hogy lámpánál állva egy pillanatra le akart állni, berázta az autót, aztán meg ketyegett tovább alapjáraton ;) . Meg azt is csinálta, hogy már kivillantak a lámpák, mintha csak gyújtáson lenne, aztán mégis életre kelt. Tudnál valami tippet adni nekem? :rolleyes:

Sebesség jeladót a kilométerórába van építve, de ha meg nyomod a kijelző mindkét gomját egyszerre 8sec ig., akkor ki kellene írnia, hogy menyivel mész, de csak 52km/h ig. mér.

Link to comment
Megosztás:

Ez alapján kérdezném, hogy az én autóm leállását motorfékezéskor kuplungolásnál okozhatja, hogy nincs sebességjel? Azt honnan szedi az enyém? Az indukciós jeladónak van hozzá köze? Vagy a kilóméteróra spirálnak? Most olyan is volt, hogy lámpánál állva egy pillanatra le akart állni, berázta az autót, aztán meg ketyegett tovább alapjáraton ;) . Meg azt is csinálta, hogy már kivillantak a lámpák, mintha csak gyújtáson lenne, aztán mégis életre kelt. Tudnál valami tippet adni nekem? :rolleyes:

Okozhatja az is, meg még sokminden. Egyébként ha nincs sebességjeled, akkor egy idő után dobja a sárga lámpát.

Sebességjeladó a műszeregységben. Helyedben kipucolnám az alapjárati motort, és a komplett folytószelepházat.

Meg gyertyakábeleket mérnék, és gyertyákat cserélnék, ha már többet mentek, mint 30-40e km. Ha rotoros a

gyújtásod, akkor még ott is körül kéne nézni, mennyire van szétkopva, nincs-e elrepedve, stb... és a veztengely/

főtengely (amelyik van) hall jeladó, valamint gyújtásvezérlő is szóba jöhet.

Sebesség jeladót a kilométerórába van építve, de ha meg nyomod a kijelző mindkét gomját egyszerre 8sec ig., akkor ki kellene írnia, hogy menyivel mész, de csak 52km/h ig. mér.

Nem mindegyik TID tudja ezt a funkciót.

Link to comment
Megosztás:

Sebesség jeladót a kilométerórába van építve, de ha meg nyomod a kijelző mindkét gomját egyszerre 8sec ig., akkor ki kellene írnia, hogy menyivel mész, de csak 52km/h ig. mér.

Az enyém ezt a funkciót nem tudja, csak dátumot/időt mutat :lol: .

Okozhatja az is, meg még sokminden. Egyébként ha nincs sebességjeled, akkor egy idő után dobja a sárga lámpát.

Sebességjeladó a műszeregységben. Helyedben kipucolnám az alapjárati motort, és a komplett folytószelepházat.

Meg gyertyakábeleket mérnék, és gyertyákat cserélnék, ha már többet mentek, mint 30-40e km. Ha rotoros a

gyújtásod, akkor még ott is körül kéne nézni, mennyire van szétkopva, nincs-e elrepedve, stb... és a veztengely/

főtengely (amelyik van) hall jeladó, valamint gyújtásvezérlő is szóba jöhet.

Sárga lámpát a széthúzott lambda csatira is csak majd egy héttel később dobott ;) . Alapjárati már volt cserélve újra, nem lett jobb. Visszaraktam a régit. Folytószelepház 2 hete lett pucolva az AC alján lévő szűrővel együtt, azóta nem rángat 2000 alatt :rolleyes: . Gyertyakábelek újak, gyertyák szépek, 9000km van bennük, rotor-elosztófedél új, gyújtásmodul új, motorhőfok jeladó új, lambda kimérve/jó. Amúgy megy mint állat, csak néha elég rosszkor áll le...

Azért köszi a tippeket ;) .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.