Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Részletes és kimeritő leirás, köszönjük. Én meg küldök egy képet a szétvágott benzinszűrőmről. NEM flexel vágtam szétt! :lol: Amikor leszedtam átt sem lehetett fújni rajta. Gondolhatjátok mennyi töbletmunkát jelentett az AC pumpának ezen átnyomni a benyát.

Van adat, hogy hány km-t szűrt meg ez a szűrő? (saccperkábé?) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam a gyertyákkal kapcsolatban :lol: .

No igen, azok a régi szééép Ladák.... azok így nézhettek ki! Bár a képek egy angol nyelvű oldalról valók, de biztosra veszem, hogy karburátoros motorokból szedték ki ezeket a példákat. A befecskendezős motorok azért ennél sokkal "higiénikusabban" járnak.

Itt az én példám:

http://kepfeltoltes.hu/view/080510/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080419/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

Elnézést, ha valakit untatnék vele, mert már látható volt ez korábban.

De ahogy a mondás mondja, egy újszülöttnek minden vicc új...

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam a gyertyákkal kapcsolatban :lol: .

No igen, azok a régi szééép Ladák.... azok így nézhettek ki! Bár a képek egy angol nyelvű oldalról valók, de biztosra veszem, hogy karburátoros motorokból szedték ki ezeket a példákat. A befecskendezős motorok azért ennél sokkal "higiénikusabban" járnak.

Itt az én példám:

http://kepfeltoltes.hu/view/080510/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080419/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

Elnézést, ha valakit untatnék vele, mert már látható volt ez korábban.

De ahogy a mondás mondja, egy újszülöttnek minden vicc új...

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam a gyertyákkal kapcsolatban :lol: .

No igen, azok a régi szééép Ladák.... azok így nézhettek ki! Bár a képek egy angol nyelvű oldalról valók, de biztosra veszem, hogy karburátoros motorokból szedték ki ezeket a példákat. A befecskendezős motorok azért ennél sokkal "higiénikusabban" járnak.

Itt az én példám:

http://kepfeltoltes.hu/view/080510/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/080419/RIMG205...ltoltes.hu_.jpg

Elnézést, ha valakit untatnék vele, mert már látható volt ez korábban.

De ahogy a mondás mondja, egy újszülöttnek minden vicc új...

Link to comment
Megosztás:

Hali!Sikerült kicserélnem a vízhőmérséklet jeladót(2kellett,1eltört),de ez sem oldotta meg a gondot.Arra már rájőttem hogy ha kihűl a motor teljesen csak akkor jelentkezik az indítás utáni ingadozás,fulladás.Nem vagyok bent biztos de mintha ilyenkor karter szagot éreznék a kabinban.Lehetséges ez? holnap kipucolom sajátkezüleg az alapjárati motort.olyan kérdésem lenne a fojtószelepház az amiben az alapjárati motor van??

Még egy kérdés:reggel úgy inditottam kicsit benyomtam a kulcsot,kicsit tovább hajtott az önindító de nem volt ingadozás lehet hogy csak véletlen?

Link to comment
Megosztás:

Csinaltam 1 fotot a gyertyamrol amelykel nem vagyok teljesen kibekulve (mind a 4 gyertya ugyan ilyen) mivel nem tegla szinure van kiegve hanem feher (nincs rajta lerakodas) , 1800 km hasznalat utan. A nyitasa 1.1 mm, Beru markaju (francia). Ha valakinek mond ez a foto valamit legyen szives velem is kozolni. Koszi. Tehat az erdekelne hogy jol megy igy a motorom vagy valami nem ok?

http://kepfeltoltes.hu/080817/P1010416_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Bár a boltot már nem éred el, de hátha segíthetek. A benyaszűrő a padlólemez alatt középtájon van, én 1200 Ft-ért vettem két bilinccsel együtt. Csere periódus 60 ezer km.

Szervusz típustárs

Nah, még jó hogy nem feküdtem alá, talán még mindig a hátsó kerék előtt keresném :lol:

Opelos bolt zárva volt már, de ha 20-30 ezer, akkor mév várok is azt hiszem.

Láttam, volt itten gyertyákról szó, akkor én is belekérdeznék: vannak 4 db, a Hondámból örökölt SplitFire SF6D-s gyertyám (hasított V fejű sportgyertya). Mennyire tanácsos azt betenni szerinteted/szerintetek? Múltkor kipróbáltam, de kicsit ugrált a drága, bár szerintem a hézaggal volt gond. Gyárilag annak 1,1 hézagja volt, Civicem 0,7 és 1,0 között minden értékkel elment vele. Azt sem tudom, a gyári mennyi a C20NE motornak, most Denso gyertyák vannak benne 0,8-al úgy rémlik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, szépen indult a napom a lányokat vittük nyaralni, Enese előtt a motorkontrol lámpa kigyulladt a motorból elszált minden erő. Félreálltam ráinditt, semmi meg olyan furi hangja van amotornak, igen könnyen viszi az öninditó de el nem indult. Kihajtottam a családot a szántóföldre aztán telefon a szülőknek vigyék tovább őket, meg a havernak, hogy vontasson haza. Itthon nekiálltam szétburitani ,az eredmény.:P7290067_www.kepfeltoltes.hu_.jpg igen kedves sorstársaim ez egy elszakadt vezérműszij. Nem tom mikor volt cserélve én tavasszal akartam. Látszólag semmi baja, aki jön pénteken A Nádor kúthoz majd megnézheti. Most bontom tovább, majd jelentkezem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

igen kedves sorstársaim ez egy elszakadt vezérműszij. Nem tom mikor volt cserélve én tavasszal akartam. Látszólag semmi baja, aki jön pénteken A Nádor kúthoz majd megnézheti. Most bontom tovább, majd jelentkezem. :lol:

Na igen, ezt ennyi idős autóknál vásárlás után mindjárt cserélni kell, épp azért mert nem tudhatod milyen régi.

Talán a dugok meguszták.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ezt ennyi idős autóknál vásárlás után mindjárt cserélni kell, épp azért mert nem tudhatod milyen régi.

Talán a dugok meguszták.

Ez igaz, mindenki okuljon belőle. Lehet megkeresem az előző tulajt, kiváncsi vagyok mikor volt cserén. Most már mindegy ,de tényleg ugy néz ki, mintha zsir uj lenne. Mondjuk a vizpumpát meg a feszitőt még nem láttam lehet vmelyik megszorult.

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, mindenki okuljon belőle. Lehet megkeresem az előző tulajt, kiváncsi vagyok mikor volt cserén. Most már mindegy ,de tényleg ugy néz ki, mintha zsir uj lenne. Mondjuk a vizpumpát meg a feszitőt még nem láttam lehet vmelyik megszorult.

Csak kíváncsiságból kérdezném, milyen márkájú volt a szíj? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, mindenki okuljon belőle. Lehet megkeresem az előző tulajt, kiváncsi vagyok mikor volt cserén. Most már mindegy ,de tényleg ugy néz ki, mintha zsir uj lenne. Mondjuk a vizpumpát meg a feszitőt még nem láttam lehet vmelyik megszorult.

Havernak C14-ben ugyanígy szakadt el egyszer. Valami fémdarab vágódott / rágódott le valahonnan (úgy rémlik, az egyik hajtott tárcsáról). Látható volt a forgács a szíjban. Én húztam be szerelőhöz, aki azt mondta, hogy ha a kontroll lámpa előbb, vagy azzal egyidőben gyullad, mint ahogy visszaesik az erő, akkor nem lesz gond a motorral. Neki sem volt, szelepek, dugók megúszták. Persze, ha nincs besatuzva, vagy erőltetetten fékezve a kocsi, s engeded, hogy viszonylag lazán kigurulja magát. Remélem, Te is megúszod generál nélkül :lol:

Link to comment
Megosztás:

Dijévó. Nem tom hogy kell irni, de igy kell mondani! :lol: Na és milyet vegyek? Vagy menjek be az Opel bótba oszt amilyet adnak, az jó?

Részemről a Gates-re szavazok (ha vezérműszíj van Opelhoz). Egyik autómban sem szállt el soha, s szerintem az anyaga is nagyon jó.

Link to comment
Megosztás:

Havernak C14-ben ugyanígy szakadt el egyszer. Valami fémdarab vágódott / rágódott le valahonnan (úgy rémlik, az egyik hajtott tárcsáról). Látható volt a forgács a szíjban. Én húztam be szerelőhöz, aki azt mondta, hogy ha a kontroll lámpa előbb, vagy azzal egyidőben gyullad, mint ahogy visszaesik az erő, akkor nem lesz gond a motorral. Neki sem volt, szelepek, dugók megúszták. Persze, ha nincs besatuzva, vagy erőltetetten fékezve a kocsi, s engeded, hogy viszonylag lazán kigurulja magát. Remélem, Te is megúszod generál nélkül :lol:

Én is szépen kigurultam nem volt csőrőmpölés, egyéb, de még vagy ötször ráinditottam ,mert nem esett le a tantusz. De most olvastam.:Annak ellenére, hogy ennél e tipusnál ÁLTALÁBAN NEM keletkezik motorsérülés, azért mindegyik hengerben ellenörizze a süritési végnyomást. Remélem ez most egy "ÁLTALÁBAN NEM" eset.

Link to comment
Megosztás:

Én is szépen kigurultam nem volt csőrőmpölés, egyéb, de még vagy ötször ráinditottam ,mert nem esett le a tantusz. De most olvastam.:Annak ellenére, hogy ennél e tipusnál ÁLTALÁBAN NEM keletkezik motorsérülés, azért mindegyik hengerben ellenörizze a süritési végnyomást. Remélem ez most egy "ÁLTALÁBAN NEM" eset.

Huh, háát az az indítózás szerintem kimaradhatott volna :lol:

Szerintem kezdd a gyertyakiszedés, hengerszellőztetés művelettel (ha még nem tetted volna meg). Szerintem tele lehet üzemanyaggal mindegyik hengered. Egyszer jártam így más dolog kapcsán, s csak szellőztetés után indult be megint, már készültünk szervízbe húzni..

Ha meg össze vannak jelölve a tárcsák, akkor lehet, hogy feldobod majd a szíjat, s már mehetsz a lányok után :lol:

Persze, mindenképp érdemes majd megnézetni azt a nyomást

Link to comment
Megosztás:

Én is szépen kigurultam nem volt csőrőmpölés, egyéb, de még vagy ötször ráinditottam ,mert nem esett le a tantusz. De most olvastam.:Annak ellenére, hogy ennél e tipusnál ÁLTALÁBAN NEM keletkezik motorsérülés, azért mindegyik hengerben ellenörizze a süritési végnyomást. Remélem ez most egy "ÁLTALÁBAN NEM" eset.

Hát 3 éve én is ugyanígy jártam, csak akkor 3 héttel a műszaki és vezérműszíj-csere előtt :lol: . És sajna én sem cseréltem ki amikor megvettem, mondván egész jó állapotúnak nézett ki. Indítgattam én is, mire belenéztem, nem-e vez.szíj:de :lol: Az eredmény: 2 himba görbült + HF-köszörülés + még valami, amire már nem emlékszem,/de valahova fel van írva :lol: / + összerakás= 33000Ft. "Ennyivel" megúsztam. Remélem Te jobban jártál! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát 3 éve én is ugyanígy jártam, csak akkor 3 héttel a műszaki és vezérműszíj-csere előtt :lol: . És sajna én sem cseréltem ki amikor megvettem, mondván egész jó állapotúnak nézett ki. Indítgattam én is, mire belenéztem, nem-e vez.szíj:de :lol: Az eredmény: 2 himba görbült + HF-köszörülés + még valami, amire már nem emlékszem,/de valahova fel van írva :lol: / + összerakás= 33000Ft. "Ennyivel" megúsztam. Remélem Te jobban jártál! :D

Ne rémisztgesd szegény Zotyát :D

Gondolom, az a még valami HF tömítés volt, ha már köszörülték... 33ezerrel szerintem még olcsón kiszálltál a dologból. Ismerős Mondeoján a vezérműszíjszakadás fél motor kicserélésével állt meg 110 ezerből. Igaz, az csak egy Ford :D

Link to comment
Megosztás:

Tisztára mint egy árverésen.: a következő tétel agy Opel vezérmüszij szakadás. Kezdjük 33- nál. Ki ad érte többet? 110? Ott a hátsó sorban a Mondeós úriember 110-et mondott. Akkor 110 előszőr , másodszor..... esetleg nem kéri szelepszárszimeringel, úgy többet ér! Hengerfejköszörülés... nem? :lol: :lol: :lol: Este már többet tudok. Vagy reggel.

Link to comment
Megosztás:

Tisztára mint egy árverésen.: a következő tétel agy Opel vezérmüszij szakadás. Kezdjük 33- nál. Ki ad érte többet? 110? Ott a hátsó sorban a Mondeós úriember 110-et mondott. Akkor 110 előszőr , másodszor..... esetleg nem kéri szelepszárszimeringel, úgy többet ér! Hengerfejköszörülés... nem? :lol: :lol: :lol: Este már többet tudok. Vagy reggel.

:D :D

Szerintem neked egy szíj lesz, s ennyi. Esetleg fesz. görgő, ha nem jó az állapota, vagy neadjisten amiatt szakadt el.

Link to comment
Megosztás:

Tisztára mint egy árverésen.: a következő tétel agy Opel vezérmüszij szakadás. Kezdjük 33- nál. Ki ad érte többet? 110? Ott a hátsó sorban a Mondeós úriember 110-et mondott. Akkor 110 előszőr , másodszor..... esetleg nem kéri szelepszárszimeringel, úgy többet ér! Hengerfejköszörülés... nem? :lol: :lol: :D Este már többet tudok. Vagy reggel.

Hüle :lol: :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.