Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sokmindent el lehet mondani a japó gépekről,de ők már akkor tudtak euro 3-as motort 16 szeleppel és egy vezérműtengellyel,amikor az opel ezen még csak agyalt és nem is sikerült nekik csak a csodás AGR-rel! :rolleyes: Annak a fejéhez csapkodnám,aki kitalálta.

Szal motorikusan és hajtásban ne szóld le azokat a vasakat,az már más tészta belül és kivül micsoda papírmasé gépek. :)

Nem szólom le, a faternak is volt, 4 év alatt beletekert 400000km-ert, és ha jól emlékszem ne volt különösebb gondja. Csak én nem szeretem, nekem nem tetszik, és különben is vidd a közelemből!! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz..motorikusan jobbak a japánok de mindent összevetve már nem feltétlen. Én imádom hogy nem minden az a klasszikus japó műanyag, pl a műszerfal is milyen kellemes, puha és nem is zörög. Meg ott az az idióta kvarcóra az összes japánban, amit még mindig nem értek meg. :rolleyes:

A kvarcóra szerintem inkább poén,de nem is egy embert ismerek,akinek tizenéve japó gépe van és alig nyúl hozzá,igaz ha hozzányúl akkor zsebbenyúlós a téma,de őszintén szólva inkább ritkábban kelljen szögelni,mint mindig azon agyalni mit kéne már megint cserélni.

Másfelöl a mai német autók lassan silányabb belsővel rendelkeznek,mint koreai vagy japán társaik.Lásd pl Astra H vs. Kia Ceed.

Link to comment
Megosztás:

Sokmindent el lehet mondani a japó gépekről,de ők már akkor tudtak euro 3-as motort 16 szeleppel és egy vezérműtengellyel,amikor az opel ezen még csak agyalt és nem is sikerült nekik csak a csodás AGR-rel! :rolleyes: Annak a fejéhez csapkodnám,aki kitalálta.

Szal motorikusan és hajtásban ne szóld le azokat a vasakat,az már más tészta belül és kivül micsoda papírmasé gépek. :)

elárulom a titkot: már a japó gépekbe is egy ideje benne van az AGR :)

amúgy pont a suzuki nem éppen jó példa a tartósságra, volt pár darab itt a cégnél, tudnék mesélni leszakadt dugattyúszoknyákról,

meg egyéb finomságokról :) Márpedig ezek nem is voltak hajtva.

de pl a hondák jó példák lehetnek szerintem a korrekt motorjaik tekintetében :D

Link to comment
Megosztás:

elárulom a titkot: már a japó gépekbe is egy ideje benne van az AGR :)

amúgy pont a suzuki nem éppen jó példa a tartósságra, volt pár darab itt a cégnél, tudnék mesélni leszakadt dugattyúszoknyákról,

meg egyéb finomságokról :) Márpedig ezek nem is voltak hajtva.

de pl a hondák jó példák lehetnek szerintem a korrekt motorjaik tekintetében :D

Tudom,hogy mostaniakban már benne van,de nem rögtön azzal kezdték gyártani.

Másfelöl én látom mit kap az autószerelőm 1.3 8V szusija,gyakorlatilag a szemét kinyomja állandóan és nem sokat kell javítani,bár egy váltó már feladta! :rolleyes:

Én kezdek már beleunni az állandó szögelésbe,szal egyszer átpártolok majd! :)

Link to comment
Megosztás:

elárulom a titkot: már a japó gépekbe is egy ideje benne van az AGR :)

amúgy pont a suzuki nem éppen jó példa a tartósságra, volt pár darab itt a cégnél, tudnék mesélni leszakadt dugattyúszoknyákról,

meg egyéb finomságokról :rolleyes: Márpedig ezek nem is voltak hajtva.

de pl a hondák jó példák lehetnek szerintem a korrekt motorjaik tekintetében :)

De azokat meg nagyon kell forgatni...és ez sem a legideálisabb. Másrészt meg alig találsz ma olyan hondát astraárban amit ne ölt volna már meg 1-2 sztrítrészinges gyermeteg.

Link to comment
Megosztás:

Másrészt meg alig találsz ma olyan hondát astraárban amit ne ölt volna már meg 1-2 sztrítrészinges gyermeteg.

Szerintem hondák között több jó állapotú idősebb autót találsz, mint az opelek között :) az ára meg pont

azt tükrözi, hogy kicsit tartósabb technika :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Csak ne kelljen hozzányúlni, mert akkor a gatyád rámegy a legkisebb alkatrészre is...

Azért ez nem mindig igaz.Egyszer Losival Micu alkatrészeket néztünk V6-hoz Bárdi webshopban és meglepő árakat találtunk.Nem olyan vészes minden alaktrész,mint ahogy azt gondolnád,persze nem biztos,hogy minden rögtön van polcról,de nem is tömegautók.Nézz csak meg mondjuk mennyi egy H astrához bármi.

Egy biztos: én nem vagyok elvakult német autó fanatista,de egyenlőre nem engedhetem meg magamnak,hogy "ilyet" vegyek,mert biza sokkal jobban tartják az árukat.

Link to comment
Megosztás:

Akkor, tegnap megnéztük drót segítségével hogy kivillog-e valami hibát, de nem villogott. Ma gépre volt rárakva, és semmi eltárolt hibát nem olvasott ki. Pedig, 2 nappal ezelőtt kuplung kinyomásakor (menetközben) leállt a motor, aztán indítás alapjárat épp hogy csak volt, gázadással kellett rásegíteni. Végülis megy azóta, csak nehogy úgy járjak hogy majd be se indul. Itt Egerbe is csak nyafogni(tisztelet a kivételnek) tudnak a szerelők hogy hát az alapjárati motor lesz a bibí valószínűleg, de olyan nehéz hozzáférni, nagyon rossz helyen van most nem tudunk vele foglalkozni, majd januárba stb... Akkor én csináljam meg vagy mi???

Link to comment
Megosztás:

Akkor, tegnap megnéztük drót segítségével hogy kivillog-e valami hibát, de nem villogott. Ma gépre volt rárakva, és semmi eltárolt hibát nem olvasott ki. Pedig, 2 nappal ezelőtt kuplung kinyomásakor (menetközben) leállt a motor, aztán indítás alapjárat épp hogy csak volt, gázadással kellett rásegíteni. Végülis megy azóta, csak nehogy úgy járjak hogy majd be se indul. Itt Egerbe is csak nyafogni(tisztelet a kivételnek) tudnak a szerelők hogy hát az alapjárati motor lesz a bibí valószínűleg, de olyan nehéz hozzáférni, nagyon rossz helyen van most nem tudunk vele foglalkozni, majd januárba stb... Akkor én csináljam meg vagy mi???

Alapjárati takarítás,ellenőrzés jó-e még,másrészt mikori gép ez?Lehet lekéne falazni az AGR-t.

Link to comment
Megosztás:

Akkor, tegnap megnéztük drót segítségével hogy kivillog-e valami hibát, de nem villogott. Ma gépre volt rárakva, és semmi eltárolt hibát nem olvasott ki. Pedig, 2 nappal ezelőtt kuplung kinyomásakor (menetközben) leállt a motor, aztán indítás alapjárat épp hogy csak volt, gázadással kellett rásegíteni. Végülis megy azóta, csak nehogy úgy járjak hogy majd be se indul. Itt Egerbe is csak nyafogni(tisztelet a kivételnek) tudnak a szerelők hogy hát az alapjárati motor lesz a bibí valószínűleg, de olyan nehéz hozzáférni, nagyon rossz helyen van most nem tudunk vele foglalkozni, majd januárba stb... Akkor én csináljam meg vagy mi???

Attól még lehet a lambda, hogy nem tárolt hibakódot rá!

Ha amúgy is tudod hogy szar, azzal kezd, és csak gyárit! :rolleyes:

Van egy tippem, hogy megoldja ezt a problémád... mielőtt szopsz egy csomót az alapjáratival :)

Link to comment
Megosztás:

elolvasgattam a japó verdákról általatok írtakat.

nos suzukiról : kasztni olyan idióta megoldásokkal van megoldva, hogy ha az beindul senki se teszi rendbe, pl az az alagutas rész elől, a féltengely kormányrudazat környékén, mociról, eddig nem hallottam rosszat, pedig van pár ismerősöm nekem is aki tapossa de nem kicst, inkább nagyon :rolleyes:

igazából az összes japó verdára ez a tapasztalatom, kasztni ha beindul baszva vagyon... alkatrészek, há... mi mennyi, van ami olcsó, de van ami veszettül drága.

azon mosolyogtam, hogy a H astra alkatrészeit említette vki, legujabb hondák alkatrészei :)

és az óra, na az tényleg egy vicc... még az ujabb hondákban is benne van :)

és a műszerfal, meg a használt anyagok, van egy honda a kereskedésbe nálunk, kívülről egész pofás, de a belső hát...

inkább maradok az astránál.

bár a G astrától már nem vagyok elragadtatva, de az F szerintem a legtöbb japó verdát elveri belsőtér tekintetében

Link to comment
Megosztás:

elolvasgattam a japó verdákról általatok írtakat.

nos suzukiról : kasztni olyan idióta megoldásokkal van megoldva, hogy ha az beindul senki se teszi rendbe, pl az az alagutas rész elől, a féltengely kormányrudazat környékén, mociról, eddig nem hallottam rosszat, pedig van pár ismerősöm nekem is aki tapossa de nem kicst, inkább nagyon :rolleyes:

igazából az összes japó verdára ez a tapasztalatom, kasztni ha beindul baszva vagyon... alkatrészek, há... mi mennyi, van ami olcsó, de van ami veszettül drága.

azon mosolyogtam, hogy a H astra alkatrészeit említette vki, legujabb hondák alkatrészei :)

és az óra, na az tényleg egy vicc... még az ujabb hondákban is benne van :)

és a műszerfal, meg a használt anyagok, van egy honda a kereskedésbe nálunk, kívülről egész pofás, de a belső hát...

inkább maradok az astránál.

bár a G astrától már nem vagyok elragadtatva, de az F szerintem a legtöbb japó verdát elveri belsőtér tekintetében

Ugyanezt mondtam el én is.

A H astráról annyit,hogy még egy tükör is 50E hozzá,de még bontóban is 25E.Persze ez csak egy példa...

Link to comment
Megosztás:

Ugyanezt mondtam el én is.

A H astráról annyit,hogy még egy tükör is 50E hozzá,de még bontóban is 25E.Persze ez csak egy példa...

Igazából ez az összes újautó esetében így van. Ezeket az árakat nem is érdemes hasonlítgatni, semmire sem megyünk vele....se új hondánk, se új astránk nem lesz úgyse. :)

Viszont míg ismerősöm mazdájában (xedos6) hátsó dobot 30-ért cseréltek, addig az én fehéremben 14-ért mindent a katalizátor után. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kérdés melyikőtök cseréli majd sűrűbben! :rolleyes:

Az övé '97-es asszem, az enyém '95-ös...és mindkettőnknek első volt. Mármint a csere.

Igazából nem értem miért írtad hogy állandóan kell valamit csinálni. Ha nem bütykölném minden hülyeség miatt (pl ledes műszerfal...egyebek) akkor nagyon ritkán kéne hozzányúlni.

Link to comment
Megosztás:

Az övé '97-es asszem, az enyém '95-ös...és mindkettőnknek első volt. Mármint a csere.

Igazából nem értem miért írtad hogy állandóan kell valamit csinálni. Ha nem bütykölném minden hülyeség miatt (pl ledes műszerfal...egyebek) akkor nagyon ritkán kéne hozzányúlni.

Mondjuk arra befogadok, hogy a 95-ös Astrádon nem ez volt az első dobcsere hátul!!!

Legfeljebb te cseréltél rajta először! :rolleyes: Kivéve, ha eddig állt egy fűtött garázsban....

Eredeti hátsó F Astra dob 100 ezer km után kuka.

Én 3 éve cseréltem katalizátortól hátra mindent olasz gyártmányúra és idén 70 ezer km után már a hátsó dobomat hegesztettem, mert gondoltam így még kibír talán 1 évet. Persze új korában is lefestettem szépen 3 rétegben hőálló ezüsttel a horganyzott rendszert, meg most is.

Kívülről csili- vili, de belül már roskadozik.... :)

Így javítgatva kibír talán annyit mint a gyári, és mégsem annyiba jött.

Link to comment
Megosztás:

Utángyárit... Azt veszek amire futja. Most nincs fölösleges 40 vagy kitudja mennyire pénz. Ez van.

majd ha rájössz hogy feleslegesen dobtad ki az utángyári árát, akkor lesz majd pénzed másikra? :rolleyes:

Ebbe a típusba a gyári szonda 25 körül van, legalábbis tavaly még ez volt az ára. :)

Az övé '97-es asszem, az enyém '95-ös...és mindkettőnknek első volt. Mármint a csere.

Nem mindegy hogy mi került rá. Vannak gagyi dolgok opelhez olcsón, amik nem tartanak hosszú

ideig. Omin is lengyel dobok vannak, harmada a gyári árának, de feleannyit bír csak. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.