Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hat ugy igen ha a Kadett Gsi -m 8v 20seh is kevesebb fogyasztott

és a haverom astra gsi je ami szintén egy 92es c20xe 9,7 körül van

de soha nem 11 és ez nem a hideg miatt van .. mert ugyi volt itt még pár hete +20 fok

masik meg az hogy ugye zöld kártyát csinaltattam

katalizator nélkül .. igy kéne a CO nak 0,8 körül lennie

de nekem 1,5 ön van melegen alapjaraton

szal nem a hideg és a tél beköszönte ..

és egy 2 literes motortol sok a 11,5

Link to comment
Megosztás:

nézegettem auto data cdn az x14nz és a c14nz vezérlési ábráit.

tökre mást mutat, lent a főtengelynél, az x nél csak a főteng kerekén mutatja a kis jelölést, a c nél meg mutat még pár más dolgot is.

életben is másabb? vagy csak valami elbaszás van a datába?

c14nz

c14nz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

x14nz

x14nz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

c14se

c14se_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

nézegettem auto data cdn az x14nz és a c14nz vezérlési ábráit.

tökre mást mutat, lent a főtengelynél, az x nél csak a főteng kerekén mutatja a kis jelölést, a c nél meg mutat még pár más dolgot is.

életben is másabb? vagy csak valami elbaszás van a datába?

Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el?

Állitólag csak valamilyen környezetvédelmi mutatókban. Viszont állitólag ezt csak a gyár állitja igy be mert, szintén állitólag, a C14NZ is hozza ugyanazokat az értékeket mint az X. (ezeket itt, a fórumon olvastam) B)

Link to comment
Megosztás:

Állitólag csak valamilyen környezetvédelmi mutatókban. Viszont állitólag ezt csak a gyár állitja igy be mert, szintén állitólag, a C14NZ is hozza ugyanazokat az értékeket mint az X. (ezeket itt, a fórumon olvastam) B)

Ha már a környezetvédelemnél tartunk, a katalizátorral kell foglalkozni? Úgyértem ha a zöld kártyán átmegy akkor minden oké, oszt jónapot?

Link to comment
Megosztás:

Ha már a környezetvédelemnél tartunk, a katalizátorral kell foglalkozni? Úgyértem ha a zöld kártyán átmegy akkor minden oké, oszt jónapot?

Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B)

Link to comment
Megosztás:

Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B)

Úgy halottam hogy a betolás gyilkolja, amikor vkinek lemerült az akksija, elkezdi tologatni, szikra alig, a benya meg megy ki a kipufogón, keresztül a katalizátoron. Meg állitólag szétt is tud esni, és a darabok a hátsó dobban kötnek ki.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B)

hát dúsítja a keveréket...aztán a végén már tök sz@r lesz az érték

Link to comment
Megosztás:

Úgy halottam hogy a betolás gyilkolja, amikor vkinek lemerült az akksija, elkezdi tologatni, szikra alig, a benya meg megy ki a kipufogón, keresztül a katalizátoron. Meg állitólag szétt is tud esni, és a darabok a hátsó dobban kötnek ki.

Biztosan nem jó neki ha benzint vagy olajat kap. Talán a benzinnnel még elvan mert az "kiég" belőle. Össze is törhet. Tudtomal az egy porcelánszerű anyagból van. Vannak akik leszedik és csak ZK-hoz teszik vissza, nélküle is megy a gép. Egyébként meg talán olyan 40-60ezer km alatt elhasználódik(de ebben sem vagyok biztos ;) ) B)

Link to comment
Megosztás:

Biztosan nem jó neki ha benzint vagy olajat kap. Talán a benzinnnel még elvan mert az "kiég" belőle. Össze is törhet. Tudtomal az egy porcelánszerű anyagból van. Vannak akik leszedik és csak ZK-hoz teszik vissza, nélküle is megy a gép. Egyébként meg talán olyan 40-60ezer km alatt elhasználódik(de ebben sem vagyok biztos ;) ) B)

Na ezt találtam.:

LAMBDA SZONDA

A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt (újabb tipusoknál már a katalizátor után is). Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak.

A lambda szonda meghibásodásának leggyakoribb tünetei:

- a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul

- normál vezetési körülmények között túl magas a fogyasztás

- az emisszió mérés magas értékeket mutat

- a műszerfalon visszajelző lámpa jelzi a szonda hibáját

- a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad

KATALIZÁTOR

A katalizátor feladata az, hogy a motor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. Ha a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, a katalizátor hatásfoka jelentősen lecsökken, és a katalizátor meg is hibásodhat. A gyártáskor a nemesfémeket a katalizátor-mag extrudált kerámia méhsejt szerkezetére viszik fel. A kerámia-mag áramlási csatornák százait tartalmazza, ezek biztosítják, hogy az átáramló kipufogógázok a lehető legnagyobb felületen érintkezzenek a katalitikus reakciót létrehozó nemesfémekkel. A reakció csakis közvetlen érintkezés útján jön létre, ha a katalizátor magja szénnel, olajjal, vagy ólommal eltömődik, jelentősen lecsökken a katalizátor hatékonysága. Ma a legtöbb katalizátorban szabad átfolyású kerámia méhsejt szerkezetű magot találunk. A gépkocsikon alkalmazott katalizátorok fajtája évjárattól, motor űrtartalomtól és a gépjármű súlyától függ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi!

Ui: más, most jelenleg mennyibe kerül egy vezérlés szett? (szíj + feszítő + vízpump + termosztát ha kell) Nem a egolcsóbb érdekel, mert ahoz túl szépen megy a vas, hogy átállítsam a vezérlést!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el?

Van jel az alsó fogaskeréken is. Amikor csináltuk, én az alapján állítottam be a holtpontot. B)

Sziasztok!

Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi!

Ui: más, most jelenleg mennyibe kerül egy vezérlés szett? (szíj + feszítő + vízpump + termosztát ha kell) Nem a egolcsóbb érdekel, mert ahoz túl szépen megy a vas, hogy átállítsam a vezérlést!

Üdv:BB

Kb 25-30 ezerbe kerül, + termosztát.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi!

BC szerint 96 fok környékén kapcsol a venti? mert ha nem, akkor nem pontosan van bekalibrálva B)

Link to comment
Megosztás:

BC szerint 96 fok környékén kapcsol a venti? mert ha nem, akkor nem pontosan van bekalibrálva B)

Nekem nincs BC. Nekem viszont a műszer szerint 100-102 foknál kapcsol a venti és igen rövid ideig megy. Ezzel kb. 98-ra hűti vissza a mutató állása szerint. Rendben van ez igy?

Vagy netán 5-6 fokkal többet mutat a ténylegesnél? Akkor viszont ha ilyenkor, télen 92 fokot mutat(ott zár vissza a termosztát) az valóságban csak 86-87?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.