Rolító Elküldve Január5, 2009 Megoszt Elküldve Január5, 2009 Bizony lehet, és mákod van , most árulnak egy átépítő szettet itt a fórumon, asszem az F astra alkatrészek, vagy a tuning topicban megtalálod. :blush: Ez bizony télleg mák :D köszi az 5letet ;) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sutu Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 hat ugy igen ha a Kadett Gsi -m 8v 20seh is kevesebb fogyasztott és a haverom astra gsi je ami szintén egy 92es c20xe 9,7 körül van de soha nem 11 és ez nem a hideg miatt van .. mert ugyi volt itt még pár hete +20 fok masik meg az hogy ugye zöld kártyát csinaltattam katalizator nélkül .. igy kéne a CO nak 0,8 körül lennie de nekem 1,5 ön van melegen alapjaraton szal nem a hideg és a tél beköszönte .. és egy 2 literes motortol sok a 11,5 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sutu Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 szerinzem lambda szonda Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imike20 Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy milyen márka lenne a gyári alkatrészek a következők: - Karter tőmités - Szepepfedél tőmités - Olajszűrő - Levegőszűrő Előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Toma Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Hi all! Szeretném kérdezni, hogy nem e tud vki vagy nincs e véletlenül vkinek egy 92-s ASTRA 1.6i motszám:(C16NZ) .hoz Alsó vezérműfedél, vagy esetleg alsó és felső is kompletten? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 nézegettem auto data cdn az x14nz és a c14nz vezérlési ábráit. tökre mást mutat, lent a főtengelynél, az x nél csak a főteng kerekén mutatja a kis jelölést, a c nél meg mutat még pár más dolgot is. életben is másabb? vagy csak valami elbaszás van a datába? c14nz x14nz c14se Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 nézegettem auto data cdn az x14nz és a c14nz vezérlési ábráit. tökre mást mutat, lent a főtengelynél, az x nél csak a főteng kerekén mutatja a kis jelölést, a c nél meg mutat még pár más dolgot is. életben is másabb? vagy csak valami elbaszás van a datába? Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el? környezet kímélőbb Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el? Állitólag csak valamilyen környezetvédelmi mutatókban. Viszont állitólag ezt csak a gyár állitja igy be mert, szintén állitólag, a C14NZ is hozza ugyanazokat az értékeket mint az X. (ezeket itt, a fórumon olvastam) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Állitólag csak valamilyen környezetvédelmi mutatókban. Viszont állitólag ezt csak a gyár állitja igy be mert, szintén állitólag, a C14NZ is hozza ugyanazokat az értékeket mint az X. (ezeket itt, a fórumon olvastam) B) Ha már a környezetvédelemnél tartunk, a katalizátorral kell foglalkozni? Úgyértem ha a zöld kártyán átmegy akkor minden oké, oszt jónapot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Ha már a környezetvédelemnél tartunk, a katalizátorral kell foglalkozni? Úgyértem ha a zöld kártyán átmegy akkor minden oké, oszt jónapot? Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B) Úgy halottam hogy a betolás gyilkolja, amikor vkinek lemerült az akksija, elkezdi tologatni, szikra alig, a benya meg megy ki a kipufogón, keresztül a katalizátoron. Meg állitólag szétt is tud esni, és a darabok a hátsó dobban kötnek ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Biztosan érdemes rá odafigyelni, de nem értek hozzá. Nálunk a katalizátorosra 2007-ig nem kellett ZK. Én akkor vettem és igy már kellett rá csináltatnom. A fickó minden mérés nélkül odaadta volna(beirt volna olyan értékeket amik megfelelnek és kész, a skodámat is oda hordtam ;) ) de én akartam tudni mi a helyzet. Azt mondta rendben van és a lambdaszonda is jó. Ebből arra következtetek hogy a kettőnek köze van egymáshoz. A lambdaszonda meg tud meglepetéseket produkálni, tudtommal. Pl. megnő a fogyasztás. Röviden, véleményem szerint érdemes rá odafigyelni és kikérni a hozzáértő tanácsát aki érti mik azok az adatok és milyeneknek kéne lenniük. B) hát dúsítja a keveréket...aztán a végén már tök sz@r lesz az érték Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Úgy halottam hogy a betolás gyilkolja, amikor vkinek lemerült az akksija, elkezdi tologatni, szikra alig, a benya meg megy ki a kipufogón, keresztül a katalizátoron. Meg állitólag szétt is tud esni, és a darabok a hátsó dobban kötnek ki. Biztosan nem jó neki ha benzint vagy olajat kap. Talán a benzinnnel még elvan mert az "kiég" belőle. Össze is törhet. Tudtomal az egy porcelánszerű anyagból van. Vannak akik leszedik és csak ZK-hoz teszik vissza, nélküle is megy a gép. Egyébként meg talán olyan 40-60ezer km alatt elhasználódik(de ebben sem vagyok biztos ;) ) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Biztosan nem jó neki ha benzint vagy olajat kap. Talán a benzinnnel még elvan mert az "kiég" belőle. Össze is törhet. Tudtomal az egy porcelánszerű anyagból van. Vannak akik leszedik és csak ZK-hoz teszik vissza, nélküle is megy a gép. Egyébként meg talán olyan 40-60ezer km alatt elhasználódik(de ebben sem vagyok biztos ;) ) B) Na ezt találtam.: LAMBDA SZONDA A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt (újabb tipusoknál már a katalizátor után is). Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak. A lambda szonda meghibásodásának leggyakoribb tünetei: - a gépkocsi időnként megtorpan, majd nekilódul - normál vezetési körülmények között túl magas a fogyasztás - az emisszió mérés magas értékeket mutat - a műszerfalon visszajelző lámpa jelzi a szonda hibáját - a gépjármű komputere keverékképzési hibakódot ad KATALIZÁTOR A katalizátor feladata az, hogy a motor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. Ha a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, a katalizátor hatásfoka jelentősen lecsökken, és a katalizátor meg is hibásodhat. A gyártáskor a nemesfémeket a katalizátor-mag extrudált kerámia méhsejt szerkezetére viszik fel. A kerámia-mag áramlási csatornák százait tartalmazza, ezek biztosítják, hogy az átáramló kipufogógázok a lehető legnagyobb felületen érintkezzenek a katalitikus reakciót létrehozó nemesfémekkel. A reakció csakis közvetlen érintkezés útján jön létre, ha a katalizátor magja szénnel, olajjal, vagy ólommal eltömődik, jelentősen lecsökken a katalizátor hatékonysága. Ma a legtöbb katalizátorban szabad átfolyású kerámia méhsejt szerkezetű magot találunk. A gépkocsikon alkalmazott katalizátorok fajtája évjárattól, motor űrtartalomtól és a gépjármű súlyától függ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január6, 2009 Megoszt Elküldve Január6, 2009 Na ezt találtam.: .... ........... Akkor nem is irtam olyan nagy hülyeségeket! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Sziasztok! Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi! Ui: más, most jelenleg mennyibe kerül egy vezérlés szett? (szíj + feszítő + vízpump + termosztát ha kell) Nem a egolcsóbb érdekel, mert ahoz túl szépen megy a vas, hogy átállítsam a vezérlést! Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el? Van jel az alsó fogaskeréken is. Amikor csináltuk, én az alapján állítottam be a holtpontot. B) Sziasztok! Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi! Ui: más, most jelenleg mennyibe kerül egy vezérlés szett? (szíj + feszítő + vízpump + termosztát ha kell) Nem a egolcsóbb érdekel, mert ahoz túl szépen megy a vas, hogy átállítsam a vezérlést! Üdv:BB Kb 25-30 ezerbe kerül, + termosztát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Van jel az alsó fogaskeréken is. Amikor csináltuk, én az alapján állítottam be a holtpontot. ;) Ja, csak engem nem engedtél oda, azért nem láttam. B) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Nekem van a vasban egy utólagos bc, a müszerfalon a vízhőfokom mindig 90 alatt van, csak az első termosztátnyitáskor megy fel jobban. Kérdésem a következő lenne, amikor megyek melóba (25km) ut közben figyelem a bc-n a vizet és 84-92 közt ingadozik, a felsővel nincs gondom, de az alsó nem kevés egy kicsit? Korán nyithat a termosztátom és ezért lehet hidegebb a mocim? Amugy a müszerfalon a mutató kb 4-5 C fokot csal a bc-hez képest. Ha valakinek van ötlete azt elöre is köszi! BC szerint 96 fok környékén kapcsol a venti? mert ha nem, akkor nem pontosan van bekalibrálva B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 BC szerint 96 fok környékén kapcsol a venti? mert ha nem, akkor nem pontosan van bekalibrálva B) Nekem nincs BC. Nekem viszont a műszer szerint 100-102 foknál kapcsol a venti és igen rövid ideig megy. Ezzel kb. 98-ra hűti vissza a mutató állása szerint. Rendben van ez igy? Vagy netán 5-6 fokkal többet mutat a ténylegesnél? Akkor viszont ha ilyenkor, télen 92 fokot mutat(ott zár vissza a termosztát) az valóságban csak 86-87? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Na meglestem a termosztátot, a hűtő is szépen melegszik egyből motor indításakor. B) Úgyhogy mindenképp csere, amint nem lesz -3.5 fok. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Talán a benzinnnel még elvan mert az "kiég" belőle. Pont ez a baj. A túlzott hőterhelés is árt neki. 5-900 fokos tartományban érzik jól magukat. Na ezt találtam.: LAMBDA SZONDA ... KATALIZÁTOR ... Ebből épp ma írtam. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Ebből épp ma írtam. B) Hol? És hogy sikerült? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Hol? És hogy sikerült? Hát az oskolában. Tudtam mindent csak idő nem volt sok. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts