Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Készül a holnapi ebéd! felraktam főni a kiszerelt termosztétjaimat. Amit most kivettem az forrásközelben, gyöngyöző víznél kezdett nyitni, a nyáron kiszerelt meg ki se nyitott. A fene se érti ezt. B)

Gyerekek, nekem szörnyű gyanúm támadt! Ugye a termosztátot nem lehet fordítva beszereln????? ;)

Nem tudod rátenni a házat, ha fordítva teszed be.

Link to comment
Megosztás:

Nem nézted meg, mi volt ráírva? Az enyémen az áll: 92 / 107. Nekem is fennakadtak a szemeim egy pillanatra. Amúgy nem Wahler?

De az. Az enyémen is 92/102. Tudtál nézni nekem vmit? B)

nemtudod berakni fordítva.

Nem tudod rátenni a házat, ha fordítva teszed be.

Tényleg nem. Lerohantam a pincébe, és kipróbáltam a régi házzal, és termóval. ;)

Link to comment
Megosztás:

De az. Az enyémen is 92/102. Tudtál nézni nekem vmit? B)

Nah, akkor: 92/102 van ráírva. Azt írtad, mintha feljebb, 105 körül nyitott volna. Aztán meg azt, hogy 95 körül zárt le. Ugye Te is le tudsz ebből vonni egy icipici következtetést?

Tegnap kérdezősködtem kicsit, de mindenki rázta a fejét, vagy azt mondta: "Ember, nézz körül !" Hiába no, sz@r világ van ;)

Ma meg nem volt bent, akinek volt esze... De megfordulok én még erre-arra

Link to comment
Megosztás:

Nah, akkor: 92/102 van ráírva. Azt írtad, mintha feljebb, 105 körül nyitott volna. Aztán meg azt, hogy 95 körül zárt le. Ugye Te is le tudsz ebből vonni egy icipici következtetést?

Tegnap kérdezősködtem kicsit, de mindenki rázta a fejét, vagy azt mondta: "Ember, nézz körül !" Hiába no, sz@r világ van B)

Ma meg nem volt bent, akinek volt esze... De megfordulok én még erre-arra

Hééé fiúk!

Nem kell elhinni amit a kocsi műszere mutat!

Amikor megvettem az én ótómat ócska termosztáttal, rögtön kicseréltem újra. Az a műszerfalon mindíg csak 80 fokig ment fel. Használtam így fél évig, és elhatároztam, hogy kicserélem egy újra. Megvettem az újat és beszerelés előtt kimértem a nyitási hőmérsékletet nagyon pontos ipari, hitelesített digitális hőmérővel. A nyitás 92 fok volt. Ott egy hatalmasat nyitott. Beszereltem, és továbbra is csak 80 fokig megy a mutatóm a műszerfalon.....

Tudomásul vettem. Most van egy tartalék jó termosztátom.

Link to comment
Megosztás:

Nah, akkor: 92/102 van ráírva. Azt írtad, mintha feljebb, 105 körül nyitott volna. Aztán meg azt, hogy 95 körül zárt le. Ugye Te is le tudsz ebből vonni egy icipici következtetést?

Tegnap kérdezősködtem kicsit, de mindenki rázta a fejét, vagy azt mondta: "Ember, nézz körül !" Hiába no, sz@r világ van B)

Ma meg nem volt bent, akinek volt esze... De megfordulok én még erre-arra

Oké kösz. De mi van a te gépeddel? Mobil már?

Hééé fiúk!

Nem kell elhinni amit a kocsi műszere mutat!

Amikor megvettem az én ótómat ócska termosztáttal, rögtön kicseréltem újra. Az a műszerfalon mindíg csak 80 fokig ment fel. Használtam így fél évig, és elhatároztam, hogy kicserélem egy újra. Megvettem az újat és beszerelés előtt kimértem a nyitási hőmérsékletet nagyon pontos ipari, hitelesített digitális hőmérővel. A nyitás 92 fok volt. Ott egy hatalmasat nyitott. Beszereltem, és továbbra is csak 80 fokig megy a mutatóm a műszerfalon.....

Tudomásul vettem. Most van egy tartalék jó termosztátom.

Rendben, hogy nem pontos a műszer, de én már egyszer cseréltem termosztátot, egy darabig jó is volt, de akkor sem produkált ilyen értékeket. Azért eléggé agódva figyeletem a mutatót amint a piros határát súrolta. A venti meg egyáltalán nem kapcsolt be. Az utoljára nyáron ment dugóba állva. Az se értem, hogy az eredeti termosztátomat most melengettem, és lobogó vízben sem akart kinyitni. Pedig nem forralta a vizet vele a motor. Amit most kivettem, az meg gyöngyöző víznél nyitott, beszerelve meg el se zárt, egyből engedte a langyos vizet a hűtőbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Termosztát ügyben egy-pár gondolat. Wahler a gyári, érdemes megvenni. Nem drága, ~ 4000 Ft tömítéssel együtt. A rajta szereplő számok (92/107) a nyitás kezdetét ill. befejeztét jelzik. Beszerelés után illik addig járatni a motort, amíg a hűtőventilátor el nem indul, akkor tuti, hogy légtelenítette magát a rendszer, és a termosztát is jól működik.

Be lehet szerelni fordítva is, nekem már sikerült.... B) Megtévesztésként az adott hőfokon ki is nyitott, majd kis idő után lezárt, és megforralta a vizet. A rugós részének mindig a blokkban kell lennie.

ÜDv.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki segítsen! Szerdán volt cserélve az autón fôtengely szimmering. Minden cuccos volt, szerelô pajti ki is takarította szépen a dzsuvát. Hazafele (20km) vígan bôrôltem a verdát, mikor hazaérek a kiváncsiságtól vezérelve kormány jobbra ütközésig, motor megállít, kiszáll, nézi, olajfolyás nyoma látszik a megszokott helyen. Igaz kis mennyiség az addigihoz képest de mit keresett ott. Letöröltem majd egészen máig semmi nem volt. Most este olyan volt a kedvem, hogy 3500-4000 ford.sz. toltam a gépnek s lám lám az olaj kis mennyiségben megint befigyel a bölcsôn...most mihez kezdjek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Termosztát ügyben egy-pár gondolat. Wahler a gyári, érdemes megvenni. Nem drága, ~ 4000 Ft tömítéssel együtt. A rajta szereplő számok (92/107) a nyitás kezdetét ill. befejeztét jelzik. Beszerelés után illik addig járatni a motort, amíg a hűtőventilátor el nem indul, akkor tuti, hogy légtelenítette magát a rendszer, és a termosztát is jól működik.

Be lehet szerelni fordítva is, nekem már sikerült.... B) Megtévesztésként az adott hőfokon ki is nyitott, majd kis idő után lezárt, és megforralta a vizet. A rugós részének mindig a blokkban kell lennie.

ÜDv.

Milyen motorod van? A motorkódot írd be az aláírásodba.

Nem tudom, neked, hogy sikerült fordítva berakni, de nekem a C14NZ-n még nem jött össze. :blush: A Zotyának is ilyen motor "dübörög" a sasban.

Az előbb említett motort lehet légteleníteni (pár hsz.-el korábban le van írva a menete). ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki segítsen! Szerdán volt cserélve az autón fôtengely szimmering. Minden cuccos volt, szerelô pajti ki is takarította szépen a dzsuvát. Hazafele (20km) vígan bôrôltem a verdát, mikor hazaérek a kiváncsiságtól vezérelve kormány jobbra ütközésig, motor megállít, kiszáll, nézi, olajfolyás nyoma látszik a megszokott helyen. Igaz kis mennyiség az addigihoz képest de mit keresett ott. Letöröltem majd egészen máig semmi nem volt. Most este olyan volt a kedvem, hogy 3500-4000 ford.sz. toltam a gépnek s lám lám az olaj kis mennyiségben megint befigyel a bölcsôn...most mihez kezdjek?

Lehet, hogy nem használtak szerelőhüvelyt, amikor berakták a szimeringet, és a főtengely szíjkerék rögzítő ék nútja kicsípta annak tömítőélét.

Azért nézz körül, hogy biztosan az folyik-e.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy nem használtak szerelőhüvelyt, amikor berakták a szimeringet, és a főtengely szíjkerék rögzítő ék nútja kicsípta annak tömítőélét.

Azért nézz körül, hogy biztosan az folyik-e.

Szerelôhüvellyel volt berakva. Beindítottam volt az autót, még mikor nem volt feltéve a vezérlés müanyag borítása de akkor nem folyt az olaj. Igaz most alig 2 csepp olaj látszik a bölcsôn, azelôtt pár perc után már a földre is lecseppent.

Link to comment
Megosztás:

Milyen motorod van? A motorkódot írd be az aláírásodba.

Nem tudom, neked, hogy sikerült fordítva berakni, de nekem a C14NZ-n még nem jött össze. ;) A Zotyának is ilyen motor "dübörög" a sasban.

Az előbb említett motort lehet légteleníteni (pár hsz.-el korábban le van írva a menete). B)

X14NZ motorral szerelt Astrába sikerült beszerelni fordítva úgy két éve, mikor kezdtem opelos szerelői pályafutásomat. férfinemiszerván rá is lehetett húzni a két csavarral a házát, feltöltés nem is szivárgott ott...Légtelenítéshez meg felöntéskor ki kell venni a hőfokadó gombát, tudom.

Link to comment
Megosztás:

Szerelôhüvellyel volt berakva. Beindítottam volt az autót, még mikor nem volt feltéve a vezérlés müanyag borítása de akkor nem folyt az olaj. Igaz most alig 2 csepp olaj látszik a bölcsôn, azelôtt pár perc után már a földre is lecseppent.

Biztos, hogy a szimeringnél szivárog?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom. Csupán annyit látok, hogy ugyanoda csöppen le az olaj mint eddig csak jóval kisebb mennyiségben. Tervezem, hogy mindjárt elmegyek és utánnanézek. Mit nézzek meg pontosan?

Hát azt kéne, hogy honnan szivárog az olaj. Ha a szimeringtől, akkor a vezszíjburkolat alján kellene látszani az olajcseppnek. Ha a karter alján látszik akkor meg azt kéne megnézni, hogy a kartertömítésnél nem olajos-e, mert akkor lehet ott enged.

Link to comment
Megosztás:

Hát azt kéne, hogy honnan szivárog az olaj. Ha a szimeringtől, akkor a vezszíjburkolat alján kellene látszani az olajcseppnek. Ha a karter alján látszik akkor meg azt kéne megnézni, hogy a kartertömítésnél nem olajos-e, mert akkor lehet ott enged.

Mikor a szimeringtôl "szivárgott" akkor sem lehetett egyértelmüen kivenni, hogy mi a tészta mert a szakramentum is olajas volt. Az olajszürôn csepegett, a karter hosszan olajas, folyt le mindenhol...

Link to comment
Megosztás:

Mikor a szimeringtôl "szivárgott" akkor sem lehetett egyértelmüen kivenni, hogy mi a tészta mert a szakramentum is olajas volt. Az olajszürôn csepegett, a karter hosszan olajas, folyt le mindenhol...

Végülis csak a vezérlés felől volt szimering csere? De most hogy nem folyik orrán-száján, le kéne takarítani, hogy lásd honnan szivárog.

Link to comment
Megosztás:

Végülis csak a vezérlés felől volt szimering csere? De most hogy nem folyik orrán-száján, le kéne takarítani, hogy lásd honnan szivárog.

Ime a képek...sztem kartertömítés B) Eddig az olajszürôn is csorgott...

http://kepfeltoltes.hu/090118/DSC00552_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090118/DSC00551_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090118/DSC00550_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090118/DSC00549_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tud nekem valaki segíteni abban hogy egy vectra b-be (x20xe) motor helyett egy vectra A (c20xe vagy c20let) motrot szeretnék beletenni másik váltóval kuplungal kompletten Megoldható-e hatalmas átalakítás nélkül! plusz ilyenek hogy klíma esp stb megmarad e mert a b-vectrába nemvoltak ilyenek?

Link to comment
Megosztás:

Elöször csak lestem ki a fejemből, milyen motor ez? Aztán megláttam az aláírásodban, hogy diesel, azért nem ismerős. B) Szerintem is kartertömítés. :blush:

Link to comment
Megosztás:

hát sztem is esélyes a karter... de én nem tartom kizártnak at se hogy a blokról csepeg le ez a trutyi neked oda még.

ez a szűrő mikor volt cserélve? vagy csak ujkeletű kosz van rajta, mert tökre ugy néz ki, mintha nem lett volna joideje cserélve.

dízel vas alabol többet koszol magaalá... legalábbis eddig ezt tapasztalom.

Link to comment
Megosztás:

Elöször csak lestem ki a fejemből, milyen motor ez? Aztán megláttam az aláírásodban, hogy diesel, azért nem ismerős. B) Szerintem is kartertömítés. ;)

Most kicsit megnyugodtam. Itt hever mellettem az uj kartertömítés. A héten ki lessz cserélve az is. Hagyjuk meg azért le kezdtem fáradni az olajfolyásoktól. Korábbi kérdésedre a válaszom: igen, csak a vezérlés felôl volt szimering cserélve. Szerelô pajti azt modnta ami jó azt nem kell piszkálni.

Link to comment
Megosztás:

hát sztem is esélyes a karter... de én nem tartom kizártnak at se hogy a blokról csepeg le ez a trutyi neked oda még.

ez a szűrő mikor volt cserélve? vagy csak ujkeletű kosz van rajta, mert tökre ugy néz ki, mintha nem lett volna joideje cserélve.

dízel vas alabol többet koszol magaalá... legalábbis eddig ezt tapasztalom.

3 hónapja volt minden szűrő és olaj cserélve. Azért ilyen dzsuvás az alja mert a kartertömítés + a szimering tette a dolgát. Még nem volt megmosatva az alja de ha kicseréljük a kart. töm. is akkor megmosatom s meglátod nekem is milyen csilli villi lessz B) A blokról nem csepeg le semmi kopp-kopp.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.