Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

jah hát ez is igaz, kárnak forgatni 3000en amikor elég 2500on hoszu uton, de a pontos verzioját nem tudom a váltonak, sztem majd beszerelés után fog a macska a zsákba ugrani majd lehet váltot cserélek, az az F16os egy C20NE-n volt, és az F20as egy C20XE-t szolgált

Rá van írva a váltóra, meg kell nézni/nézetni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy foglalkoztak-e ezzel vhol komolyabban, volt-e teszt , meg ilyesmi, de ha ennyire egyszerű kiszűrni, akkor inkább ne menjen bele. Ebként azt hittem olajosabb lesz.

Ahogy az egyik korábbi képedet elnéztem, az olaj egyelőre a szivacsodban gyűledezik. Látható egy vízszintes barna csík benne. Ha majd telítődik a szivacsod, akkor kezd visszacsepegni a vizedbe, és lőn szééép barnás trutyi belőle. Ez az, aminek nem kellene a pillangószelepet és társait szennyeznie.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy az egyik korábbi képedet elnéztem, az olaj egyelőre a szivacsodban gyűledezik. Látható egy vízszintes barna csík benne. Ha majd telítődik a szivacsod, akkor kezd visszacsepegni a vizedbe, és lőn szééép barnás trutyi belőle. Ez az, aminek nem kellene a pillangószelepet és társait szennyeznie.

Most is nyomkodtam a szivacsot, inkább vizes volt. Vhol olvastam, hogy a távol keleti kocsiknál inkább olajos a kartergáz, a német kocsiknál meg inkább vizes. Persze van átfedés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ötletes megoldás ez a víz és olaj leválasztó,egyrészt nem kerül bele a trutyi a fojtószelepbe másrészt hasznosítja a karterban keletkezett meleg gőzt a motor.Gondolkodom én is egy ilyen felszerelésében valami hőálló műanyag kivitelben egy leeresztő dugóval vagy csappal az alján.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem el hogy ez a kartergázszűrő még mindíg téma...

Miért is kell ez bele? egyetlen egy indokot tudok elfogadni: Hogy a pillangószelepet és az alapjárati motort megkímélje a trutyitól és nem 50ekm hanem csak 70ekm után kelljen kipucolni (csak mondtam számokat ez sokmindentől függhet főleg a motor állapotától, autó használati módjától)

Hogy a "kipufogó ettől rozsdásodik mert ettől van pára a kipufogóban" na neeeee... Ezt ugye senki sem gondolja komolyan. A szénhidrogének így a benzin égésének egyik végtetméke a víz azaz pára. ehhez mérten ami a kartergázzal visszakerül a motorba és így a kipufogóba az mint csepp a tengerben. Ettöl ugyanúgy összegyűlik a hidegben a víz a kipufogó dobokban.

Na és a hátrányok:

-állandóan oda kell figyelni, ürítgetni

-hova tegyem a "trutyit" kérdés. Veszélyes hulledék holott ha a motorba visszakerülve az olaj része elég majd a katalizátorral megtisztulva kikerül szerintem még a leg környezetbarátabb megoldás

-befagyás-szétfagyás veszély. nem szeretnék egy téli hajnalon sem a szétfagyott tartály miatt a családot az autóban várakoztatva küzdeni a motorteret elárasztó kartergázzal.

-ja és az eldugulás veszély. Ha eldugul és nem tud arra kiürülni a kartergáz akkor bizony valahol ki kell jönnie. Mint legesélyesebb valoszinű a nivópálcát lőné ki, vagy nyomná ki a szimeringeken az olajat a nyomás miatt stb...

Elvileg az olaj leválasztására van valami labirintus a hengerfejben (lehet nem mindegyik motornál) aminek az olajat azaz annak nagy részét le kell választania.

Anno ladánál én is küzdöttem a kartergáz szűrővel, mikor már ki volt a lalke a motronak és ott a légszűrőházba volt visszavezetve és a levegőszűrőt áztatta el az olajos párás trutyi. Ott volt valami értelme (nem kellett 2havonta új levegőszűrőt venni) de a macera ami azzal volt .... nem sírom vissza.

Szóval inkább szétszedem 30ekm után az alapjáratit és a pillangót kitakarítani mint hetente a bödön trutyit ürítgessem.

Na most biztos páran megköveztek :D de az az én véleményem így leirtam. Bocs

Link to comment
Megosztás:

Na, nekem pont ezért van kivezetve a szabadba :lol:

A környezetvédelemre meg szarok, úgy se az én autómon fog múlni a világ sorsa. Szerintem.

Elég nagy hiba. :D

Igenis a Te autódon is múlik. :lol:

Nem tudom, van-e gyereked, de ilyen hozzáállással nem hiszem, hogy jót teszel a leendő generáció egészségének.

Link to comment
Megosztás:

Elég nagy hiba. :D

Igenis a Te autódon is múlik. :lol:

Nem tudom, van-e gyereked, de ilyen hozzáállással nem hiszem, hogy jót teszel a leendő generáció egészségének.

Nem akarom bántani a dízeles cartársakat (és más márkát sem!), de pont Őket kéne elővenni, mert olyan fekete füstjük van és büdösek, mint az állat!!! A gyárakról ne is beszéljünk, meg a BKV buszairól!!!

Szerintem erről ne vitázzunk, mert úgy se lenne semmi értelme! Élvezzük inkább a gazdasági válságot együtt, boldogan :lol:

Amúgy gyerekem nincs.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom bántani a dízeles cartársakat (és más márkát sem!), de pont Őket kéne elővenni, mert olyan fekete füstjük van és büdösek mint az állat!!! A gyárakról ne is beszéljünk, meg a BKV buszairól!!!

Szerintem erről ne vitázzunk, mert úgy se lenne semmi értelme! Élvezzük inkább a gazdasági válságot eggyütt, boldogan :D

Amúgy gyerekem nincs.

Nem is a dizilekről folyt a szó. Ámbár ezzel kapcsolatban igazad van. Amit kifogásolok a módszeredben, az az, hogy kiengeded a szabadba a kartergázt. Ettől még az is jobb, ha visszaállítod az eredeti állapotot. A szűrőben semmi kivetnivaló nincs, jóllehet én sem alkalmazom. Csupán csak azért, mert enyhe Dacia feelingje van a Zotya/Epk (lehet fordítva is) megoldásnak. Ha lesz vmi más megoldás esetleg én is megcsinálom, bár jobban kedvelem a "gyári" elemeket.

Amúgy sztem a környezetvédelem igenis fontos dolog. Ha nem akarsz róla vitázni elfogadom, de meg nem értem.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem el hogy ez a kartergázszűrő még mindíg téma...

Miért is kell ez bele? egyetlen egy indokot tudok elfogadni: Hogy a pillangószelepet és az alapjárati motort megkímélje a trutyitól és nem 50ekm hanem csak 70ekm után kelljen kipucolni (csak mondtam számokat ez sokmindentől függhet főleg a motor állapotától, autó használati módjától)

Hogy a "kipufogó ettől rozsdásodik mert ettől van pára a kipufogóban" na neeeee... Ezt ugye senki sem gondolja komolyan. A szénhidrogének így a benzin égésének egyik végtetméke a víz azaz pára. ehhez mérten ami a kartergázzal visszakerül a motorba és így a kipufogóba az mint csepp a tengerben. Ettöl ugyanúgy összegyűlik a hidegben a víz a kipufogó dobokban.

Na és a hátrányok:

-állandóan oda kell figyelni, ürítgetni

-hova tegyem a "trutyit" kérdés. Veszélyes hulledék holott ha a motorba visszakerülve az olaj része elég majd a katalizátorral megtisztulva kikerül szerintem még a leg környezetbarátabb megoldás

-befagyás-szétfagyás veszély. nem szeretnék egy téli hajnalon sem a szétfagyott tartály miatt a családot az autóban várakoztatva küzdeni a motorteret elárasztó kartergázzal.

-ja és az eldugulás veszély. Ha eldugul és nem tud arra kiürülni a kartergáz akkor bizony valahol ki kell jönnie. Mint legesélyesebb valoszinű a nivópálcát lőné ki, vagy nyomná ki a szimeringeken az olajat a nyomás miatt stb...

Elvileg az olaj leválasztására van valami labirintus a hengerfejben (lehet nem mindegyik motornál) aminek az olajat azaz annak nagy részét le kell választania.

Anno ladánál én is küzdöttem a kartergáz szűrővel, mikor már ki volt a lalke a motronak és ott a légszűrőházba volt visszavezetve és a levegőszűrőt áztatta el az olajos párás trutyi. Ott volt valami értelme (nem kellett 2havonta új levegőszűrőt venni) de a macera ami azzal volt .... nem sírom vissza.

Szóval inkább szétszedem 30ekm után az alapjáratit és a pillangót kitakarítani mint hetente a bödön trutyit ürítgessem.

Na most biztos páran megköveztek :D de az az én véleményem így leirtam. Bocs

Hát nem tudom, nekem olyan 2-3 deci vízes olaj jött össze kb. egy-két tank benzin elhasználása alatt, ha csak ennyire egyszerű leválasztani, akkor inkább ne egye meg a motor. Kiönteni nekem most bonyolult, kb 5 perc, mert hülyén szereltem be. Ha majd lesz leeresztő, akkor csak kiengedem, amíg mondjuk az olajszintet ellenőrzöm. A fagyveszélyt le lehet tudni fagyálló, vagy téli ablakmosó hozzáadásával, de nekem nem fagyott meg -10 fokban sem. Ugyanolyan csövek mennek benne mint az eredeti bekötésben, ha az nem dugult el, akkor ez miért tenné? Ha szétfagy esetleg akkor sincs nagy baj, max. egy 2 centi átmérőjű csövön szűretlen levegőt szívna a motor. De ez előfordulhat akkor is ha pölö kireped a lev.szűrő gégecsöve, és nem veszed észre. Én ís igy vettem a kocsit, a szűrőcserekor vettem észre. Nem kövez meg senki, ez a te véleményed, én sem értek egyet mindenkivel mindenbe, engem pölö senki nem tudna rábeszélni, hogy direkt szűrőt tegyek a kocsiba, pedig sokan használják, többen mint a bödönt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

5 éves korában vettem ki az alapjáratit megpucolni

nem volt nagyon dzsuvás, csak egy kis korom lerakódás meg egy kis nafta...

egy év mulva ugyan az vot a helyzet... és szarakodik is az alapjáratim...

megpróbálok egy Wd40es kezelést megejteni neki, ha azzal se javul akkor vehetek 10 ért egy utángyárit.

ha sikerül a volt melóhelyemről hozzájutni nagyker áron, ha nem akkor 15ért

gondolom nem magátol akadozik az alapjárati moci, hanem belekerült vmi kosz... ha már csak ezt kiszűrte volna vmi, akkor nem kellene 10 ezerért venni ... ha ugyan ez a szűrő kiszűri, akkor szerintem megéri.

ja másik dolog, szétfagyás... sokbol tartana egy másik befőttesüveget felcsavarni a szétagyott helyére?de ha ráfordítasz eg ykicisvel többet, és veszel egy műanyag edényt neki, vagy egy zárható festékes dobozt, akkor ez a probléma se létezik tovább.

zotyának meg két tank benzin után is félig van a bödön csak...

egy próbát megér.

ja és nemhiszem hogy szar dolog, mert gyárilag is alkalmazzák "jobb" márkákon

és a labirintust felejtsd el a 8 szelepeseken, de még a 16 szelepeseken is, mert nekünk nics benne ilyen.

2.0 clioba láttam olyat, de most mondjam azt hogy az se 100%?

és nem nem kövezés, csak az én meglátásom volt :D

üdv

Link to comment
Megosztás:

5 éves korában vettem ki az alapjáratit megpucolni

nem volt nagyon dzsuvás, csak egy kis korom lerakódás meg egy kis nafta...

egy év mulva ugyan az vot a helyzet... és szarakodik is az alapjáratim...

megpróbálok egy Wd40es kezelést megejteni neki, ha azzal se javul akkor vehetek 10 ért egy utángyárit.

ha sikerül a volt melóhelyemről hozzájutni nagyker áron, ha nem akkor 15ért

gondolom nem magátol akadozik az alapjárati moci, hanem belekerült vmi kosz... ha már csak ezt kiszűrte volna vmi, akkor nem kellene 10 ezerért venni ... ha ugyan ez a szűrő kiszűri, akkor szerintem megéri.

ja másik dolog, szétfagyás... sokbol tartana egy másik befőttesüveget felcsavarni a szétagyott helyére?de ha ráfordítasz eg ykicisvel többet, és veszel egy műanyag edényt neki, vagy egy zárható festékes dobozt, akkor ez a probléma se létezik tovább.

zotyának meg két tank benzin után is félig van a bödön csak...

egy próbát megér.

ja és nemhiszem hogy szar dolog, mert gyárilag is alkalmazzák "jobb" márkákon

és a labirintust felejtsd el a 8 szelepeseken, de még a 16 szelepeseken is, mert nekünk nics benne ilyen.

2.0 clioba láttam olyat, de most mondjam azt hogy az se 100%?

és nem nem kövezés, csak az én meglátásom volt :D

üdv

Nekem is carakodik az alapjárat hidegen, sokszor úgy felpörög, gázadás nélkül indulok. Aztán ahogy megkapja a terhelést a motor, visszaesik. Az utca végén már nem csinálja, csak az első pár 100 méteren. De ha csak elindítom akkor nem csinálja, csak ha egyből elkezdek tolatni, és kinyomom a kuplungot felpörög mint állat, persze ilyenkor pont mindíg megyek vhova, és nincs időm kiszállni felnyitni, hogy mi lehet vele. Pucoltam már apjáratit, nézegettem a vákumcsöveket, de semmi. Végül is nem olyan vészes, csak néha idegesít. Majdnem olyan mintha szorulna a gáz pedál/bowden, lehet ki kéne szerelnem átkenni.

Link to comment
Megosztás:

én is átnéztem mindnet

egy vákumcsövem van ami vacakol, ha azt megigazítom, mintha nem csinálná egy darabig...

nekem kinyomott kuplungnl, vagy üresben csinálja, szabályosan ingadozik az alapjárat amíg gurul az autó, amint megáll kicsit kitartja és visszaejti normálisra...

mivel hallom recsegni az alapjáratit melegen, így arra gondolok annak van baja...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.