Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát a csatinál a kontaktot WD40-nel kezeltem már, de a vezetékek hova mennek az ECU milyen lábainál lehetne mérni őket?

Ha vészprogin van, akkor a motor check mindenképpen világít?

Igen, kellene neki világítania olyankor.

Egy csatin átmennek asszem még a motortérben az AGR kábelei, utána mennek az ecuba (plusz tápra és földre).

Legegyszerűbb ha átpróbálsz egy másikat (pl bontóban) rá, elég ha csak a levegőben rádugod :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, kellene neki világítania olyankor.

Egy csatin átmennek asszem még a motortérben az AGR kábelei, utána mennek az ecuba (plusz tápra és földre).

Legegyszerűbb ha átpróbálsz egy másikat (pl bontóban) rá, elég ha csak a levegőben rádugod :lol:

Hát akkor elmentem AGR vadászatra :D Majd lököm a fejleményeket !

Ja és köcönöm az eddigieket !

Link to comment
Megosztás:

Páran már ajánlották hogy olajcserénél a motoromba ne 10W40et töltsek hanem 15W40et. Azzal állítólag csöndesebb lesz és jobb kenést fog kapni, mert a gyári olaj az ilyen használt motorokba már nagyon vékony...

Lehetséges hogy igazuk van? és ha azt töltök a motorba, lehet-e valami baja tőle? :D

Link to comment
Megosztás:

Páran már ajánlották hogy olajcserénél a motoromba ne 10W40et töltsek hanem 15W40et. Azzal állítólag csöndesebb lesz és jobb kenést fog kapni, mert a gyári olaj az ilyen használt motorokba már nagyon vékony...

Lehetséges hogy igazuk van? és ha azt töltök a motorba, lehet-e valami baja tőle? :D

Szerintem többet ne hallgass arra a pár emberre :lol: Főleg ez a jobb kenés a hülyeség.

10W40 bele továbbra is. Ha nagyon-nagyon eszi, akkor nincs más hátra, motorgenerál. :D

Az igaz hogy csendesebb lenne tőle... egy ideig :lol: Aztán nemsokára tuti a motorgenerál :lol:

(két különböző szisztémájú olajról van szó: ásványi és rész-szintetikus)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem többet ne hallgass arra a pár emberre :lol: Főleg ez a jobb kenés a hülyeség.

10W40 bele továbbra is. Ha nagyon-nagyon eszi, akkor nincs más hátra, motorgenerál. ;)

Az igaz hogy csendesebb lenne tőle... egy ideig :lol: Aztán nemsokára tuti a motorgenerál :D

(két különböző szisztémájú olajról van szó: ásványi és rész-szintetikus)

motorgenerál az most lesz, eszi is az olajat, aztmondták hogy gyűrűcsere és szelepszárszimering csere megoldja, azt akartam kérdezni hogy ahhoz jó lenne fúrni is a blokkot nem? vagy csak simán belerakjuk az új gyűrűket és majd összekopik a hengerrel? :lol:

btw köszi a választ én is erre gondoltam... :D

Link to comment
Megosztás:

motorgenerál az most lesz, eszi is az olajat, aztmondták hogy gyűrűcsere és szelepszárszimering csere megoldja, azt akartam kérdezni hogy ahhoz jó lenne fúrni is a blokkot nem? vagy csak simán belerakjuk az új gyűrűket és majd összekopik a hengerrel? :D

Esetedben nem elég a gyűrű csere, jó eséllyel törni fog az új gyűrű, ha belerakod.

A generál azt jelenti, hogy új dugók, új gyűrűk, új csapágyak, új szimmeringek, és

ha ezek megvannak, akkor elviszed a gépműhelybe, ahol fúrják-marrják, majd

fűzik a blokkot és a főtengelyt. Ezzel együtt a hf felújítást is érdemes megcsinálni,

ami már összegben nem ad sokat hozzá, viszont azzal együtt van egy vadizsír

új motorod :lol: Ez összegben együtt kb 200 körül alakul, ha nem kell cserélni a

hidrotőkéket, vagy az olajpumpát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Esetedben nem elég a gyűrű csere, jó eséllyel törni fog az új gyűrű, ha belerakod.

A generál azt jelenti, hogy új dugók, új gyűrűk, új csapágyak, új szimmeringek, és

ha ezek megvannak, akkor elviszed a gépműhelybe, ahol fúrják-marrják, majd

fűzik a blokkot és a főtengelyt. Ezzel együtt a hf felújítást is érdemes megcsinálni,

ami már összegben nem ad sokat hozzá, viszont azzal együtt van egy vadizsír

új motorod :D Ez összegben együtt kb 200 körül alakul, ha nem kell cserélni a

hidrotőkéket, vagy az olajpumpát. :lol:

hmm, akkor úgyérzem hogy egyenlőre vezérléscsere lesz és elkezdek gyűjteni egy ilyen fullfull generálra... mert annak most nincs értelme hogy vegyek valamit amit jóeséjjel 2hónap múlva dobhatok ki. :lol:

köszi a választ. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mitől?

Mert egy öreg, sokat megélt motorról beszélünk, ahol a henger kopását egy a szakmájában kiemelkedő

tehetséggel megáldott hastáncosnő sem tudná lekövetni, és olyan válla van a hengereknek, amit simán

megirigyelhetnél... kb az új gyűrűk helyébe tudod magad képzelni? :D érzed a nyomást az arcodon, ahogy

a henger vállaihoz van pucsítva? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mert egy öreg, sokat megélt motorról beszélünk, ahol a henger kopását egy a szakmájában kiemelkedő

tehetséggel megáldott hastáncosnő sem tudná lekövetni, és olyan válla van a hengereknek, amit simán

megirigyelhetnél... kb az új gyűrűk helyébe tudod magad képzelni? :D érzed a nyomást az arcodon, ahogy

a henger vállaihoz van pucsítva? :lol:

IIIIIIIIIIIGGGGHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

Amit nem értek. Ugye azért lesz gyűrűtörés, mert a régi gyűrű "kivájta" a henger falát és az új gyűrűt belerakva az "ütközik" a vállnak. Ebből csak azt nem értem, hogy ha a hajtókar / dugattyú / gyűrű ugyanazon az úton mozog, ugyanakkora amplitúdóval :lol:, akkor hogy a picsába törik le? Mert akkor csak a régi gyűrű által kivájt részen mozog, és ott nem ütközik a henger vállába, mert a régi sem ütközött oda, mert ha a régi is odaütközött volna, akkor nem lenne váll :lol: Itt a vége, fuss el véle. :D

Na ez az, amit nem értek.

Link to comment
Megosztás:

IIIIIIIIIIIGGGGHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

Amit nem értek. Ugye azért lesz gyűrűtörés, mert a régi gyűrű "kivájta" a henger falát és az új gyűrűt belerakva az "ütközik" a vállnak. Ebből csak azt nem értem, hogy ha a hajtókar / dugattyú / gyűrű ugyanazon az úton mozog, ugyanakkora amplitúdóval :D, akkor hogy a picsába törik le? Mert akkor csak a régi gyűrű által kivájt részen mozog, és ott nem ütközik a henger vállába, mert a régi sem ütközött oda, mert ha a régi is odaütközött volna, akkor nem lenne váll :lol: Itt a vége, fuss el véle. :lol:

Na ez az, amit nem értek.

Viszont a régi gyűrű is kopott, ott ahol a hengernek válla volt.

Az újnak még nem lesz lekopva az a váll része, és bele fog érni. Kapish???

Link to comment
Megosztás:

Viszont a régi gyűrű is kopott, ott ahol a hengernek válla volt.

Az újnak még nem lesz lekopva az a váll része, és bele fog érni. Kapish???

Ez kicsit olyan nekem, mint a tyúk, meg a tojás.

Mert ha kopik a gyűrű, akkor már nem lesz mi koptassa a hengert :lol:

Na mindegy, nem akarok Zotya lenni, befejezem a hülye kérdéseket :D

Karcsi. Te meddig pörgeted ? :lol:

Link to comment
Megosztás:

IIIIIIIIIIIGGGGHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.

Amit nem értek. Ugye azért lesz gyűrűtörés, mert a régi gyűrű "kivájta" a henger falát és az új gyűrűt belerakva az "ütközik" a vállnak. Ebből csak azt nem értem, hogy ha a hajtókar / dugattyú / gyűrű ugyanazon az úton mozog, ugyanakkora amplitúdóval :lol:, akkor hogy a picsába törik le? Mert akkor csak a régi gyűrű által kivájt részen mozog, és ott nem ütközik a henger vállába, mert a régi sem ütközött oda, mert ha a régi is odaütközött volna, akkor nem lenne váll :lol: Itt a vége, fuss el véle. :lol:

Na ez az, amit nem értek.

A válasz nagyon egyszerű. Csak!!! :D

Bővebben:

Az új gyűrű, a nevében is benne van, új. Ebből következik, hogy nem kopott, és a hőtágulás következtében a két vége összeérhet ekkor pedig törik. Abban az esetben, amit ilyenkor csinálni kellene, beillesztik a gyűrűket, és a végeik közötti hézagot a legkisebb átmérőhöz igazítják, akkor adtak a kakinak egy jó drága pofontot. Ilyenkor ugyanis legfeljebb néhány tízezer kilóméterrel hosszabították meg a motor élettartamát.

Link to comment
Megosztás:

Ez kicsit olyan nekem, mint a tyúk, meg a tojás.

Mert ha kopik a gyűrű, akkor már nem lesz mi koptassa a hengert :lol:

Na mindegy, nem akarok Zotya lenni, befejezem a hülye kérdéseket :lol:

Karcsi. Te meddig pörgeted ? :D

Nem értem.....6000-nél mindig dadog. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na mindegy, nem akarok Zotya lenni, befejezem a hülye kérdéseket :D

Helyes :lol:

Egyébként még ha nem is törik az új gyűrű, akkor sem látja el jól a feladatát, a fent

említett egyenetlen hengerkopás miatt. Akkor is csak amolyan "kenjük be sárral, oszt

jobb lesz kicsit mint volt" javítás történt meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helyes :D

Egyébként még ha nem is törik az új gyűrű, akkor sem látja el jól a feladatát, a fent

említett egyenetlen hengerkopás miatt. Akkor is csak amolyan "kenjük be sárral, oszt

jobb lesz kicsit mint volt" javítás történt meg :lol:

Ühüm, csináltam olyant. :lol: Eladásra jó volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ühüm, csináltam olyant. :lol: Eladásra jó volt. :lol:

de ő nem akarja eladni :D

egyébként ez pesten, ugy működik, hogy megveszel mindent, és utána viszed gépműhelybe?

nálunk előbb elviszem a gépműhelybe, ott méretet vesznek, megnézik a "kis" katalógusukat, és végleges fúrás után ha kívánja az ügyfél megveszik hozzá a dugókat gyűrűvel és összefűzik

meg a csapágyakt is stb, ha nem tudnak keríteni, akkor meg az ügyfél dolga, de javítóméretre munkállják, ha lehetséges... ha nem akkor hüvely, és gyári méret

Link to comment
Megosztás:

de ő nem akarja eladni :D

egyébként ez pesten, ugy működik, hogy megveszel mindent, és utána viszed gépműhelybe?

nálunk előbb elviszem a gépműhelybe, ott méretet vesznek, megnézik a "kis" katalógusukat, és végleges fúrás után ha kívánja az ügyfél megveszik hozzá a dugókat gyűrűvel és összefűzik

meg a csapágyakt is stb, ha nem tudnak keríteni, akkor meg az ügyfél dolga, de javítóméretre munkállják, ha lehetséges... ha nem akkor hüvely, és gyári méret

Először mindenképpen meg kell mérni, hogy hányadik túlméret kell a csapágyakból és a dugókból, ez tény :lol:

De ez nem nagy ördöngősség, akár otthoni keretek között is meg lehet csinálni, ha van kapacitás a motor

megbontására. Aztán lehet venni hozzá a cuccokat, és akkor a műhelyben már ehhez alakítják a blokkot és

a főtengelyt. És utána ők össze is fűzik kérés szerint. Ezeket a motorokat (legalábbis X16XE-X14XE biztosan)

nem lehet hüvelyezni.

Link to comment
Megosztás:

Először mindenképpen meg kell mérni, hogy hányadik túlméret kell a csapágyakból és a dugókból, ez tény :lol:

De ez nem nagy ördöngősség, akár otthoni keretek között is meg lehet csinálni, ha van kapacitás a motor

megbontására. Aztán lehet venni hozzá a cuccokat, és akkor a műhelyben már ehhez alakítják a blokkot és

a főtengelyt. És utána ők össze is fűzik kérés szerint. Ezeket a motorokat (legalábbis X16XE-X14XE biztosan)

nem lehet hüvelyezni.

de minek megmérni otthon, ha elviszem és ők megcsinálják?

jó mi is csináltuk úgy, hogy elvittük, és megmondták, hogy első második illetve 3. javító méret lesz e. megrendeltük esetleg még olcsóbban is hozzáa dugókat stb.. és össze is raktuk.

BMW t láttam, hogy igy csinálták, és sok renault gyárilag olyan... pl a régi clio tuti, meg megane is mert a dugóval kijött a hüvely is :D

BMW nél asszem azértmert nincs tulméretes dugattyú sehol... bár ezt nem igazán értem.

Link to comment
Megosztás:

Páran már ajánlották hogy olajcserénél a motoromba ne 10W40et töltsek hanem 15W40et. Azzal állítólag csöndesebb lesz és jobb kenést fog kapni, mert a gyári olaj az ilyen használt motorokba már nagyon vékony...

Lehetséges hogy igazuk van? és ha azt töltök a motorba, lehet-e valami baja tőle? :D

NE! Én is ezzel szívtam meg. Előző tulajnak is ezt mondták és szépen öntögette bele a 15W40-es GM olajat. Eredmény: 20000km után csattogó hidrotőkék, hidegben nehéz indulás.

Link to comment
Megosztás:

NE! Én is ezzel szívtam meg. Előző tulajnak is ezt mondták és szépen öntögette bele a 15W40-es GM olajat. Eredmény: 20000km után csattogó hidrotőkék, hidegben nehéz indulás.

nah akkor első negatív vélemény és opel16v cartárs tanácsára továbbra is 10W40 lesz. Méghozzá most megpróbálkozom a Metabond Speed 10W40el. :D

Link to comment
Megosztás:

nah akkor első negatív vélemény és opel16v cartárs tanácsára továbbra is 10W40 lesz. Méghozzá most megpróbálkozom a Metabond Speed 10W40el. :D

két ujabb kolléga kezdi el a Metabond használatát.

kíváncsian várjuk a tapasztalatokat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi a különleges abban a metabondban? Úgy értem van-e valami plusz benne, valami adalék vagy mit tudom én mi, ami más "hagyományos" olajban nincs? Tud valamit amit más nem tud? Tényleg csak érdeklődésből kérdezem. Esetleg "egyszerűen csak" a minősége kiváló? :D

Link to comment
Megosztás:

Mi a különleges abban a metabondban? Úgy értem van-e valami plusz benne, valami adalék vagy mit tudom én mi, ami más "hagyományos" olajban nincs? Tud valamit amit más nem tud? Tényleg csak érdeklődésből kérdezem. Esetleg "egyszerűen csak" a minősége kiváló? :D

Jó a minősége és elég jó adalékok is vannak hozzá. Pl kopáscsökkentő. Szerintem nem véletlenül ilyen sikeres, ellentétben a GM olajjal. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.