Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy milyen gyártmányú lambda szondát érdemes venni, jelenleg egy utángyártott van benne, már a második, az első egy hétig húzta a mostani pár hónapig. Nem akarok újra ebbe a hibába esni bár már rutinosan cserélem.

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy milyen gyártmányú lambda szondát érdemes venni, jelenleg egy utángyártott van benne, már a második, az első egy hétig húzta a mostani pár hónapig. Nem akarok újra ebbe a hibába esni bár már rutinosan cserélem.

Előre is köszönöm

Gyárit. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na, sikerült kicserélnem a hőmérséklet érzékelőt.

Ugyanazon a hőmérsékleten ez már csak 225 Ohm-ot mutat, ahol a másik 289-et...

DE!

Kimértem a multiméterrel a fojtószelep potmétert is.

Szomorú lettem. Alapból csak 4,95 V van benne...az 5,0 helyett. Ráadásul alapjárati helyzetben a jelfeszültség 0,59 V a 0,45 V helyett.

Tehát elállítódott. ;)

Láttam h van rajta állító csavar, de csak akkor lehet állítani, ha leveszem a fojtószelepházat. Ezt még megfogom vele játszani, mert aminek 0,45 V-nak kell lennie, az legyen annyi! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na, sikerült kicserélnem a hőmérséklet érzékelőt.

Ugyanazon a hőmérsékleten ez már csak 225 Ohm-ot mutat, ahol a másik 289-et...

DE!

Kimértem a multiméterrel a fojtószelep potmétert is.

Szomorú lettem. Alapból csak 4,95 V van benne...az 5,0 helyett. Ráadásul alapjárati helyzetben a jelfeszültség 0,59 V a 0,45 V helyett.

Tehát elállítódott. ;)

Láttam h van rajta állító csavar, de csak akkor lehet állítani, ha leveszem a fojtószelepházat. Ezt még megfogom vele játszani, mert aminek 0,45 V-nak kell lennie, az legyen annyi! :lol:

mennyire pontos az a mérő??

ekkora eltérése akár lehet simán.

Link to comment
Megosztás:

Akkor mondanám a kábel pontos adatait Hengerekre lebontva:

1 henger: 4,35

2 henger: 4,22

3 henger: 3,75

4 henger: 3,38

Ezek az adatok teljesen hiteles műszerrel lettek mérve. Szerintem ezek jó értékek csak akkor nem tudom mi a gond!????

Ez tényleg jónak tűnik. Cseréld már fel az injektorokat, egy kormos gyertyához tartozót egy nem kormoshoz tartozóval. És járasd meg. ;)

Link to comment
Megosztás:

mind a két érték 100os eltérés, ami lehet a mérőd csalása is.

igaz egyik lefelé, másik felfelé.

de ezt állítással nemtudom, hogy lehet pontosítani, ha csak nem két állítása van.

úgy h ha a fojtószelepet visszább engedem, akkor csökken a jel feszültség...

és az ecu tudni fogja h most alapjárat van. Ugyanis a 0.45 Voltból tudja...

de az én értékem azt mutatja h nyomom a gázt...

ha csak picit is, de nyomom...

ugyanis ha taposni kezded, úgy nő a jelfeszültség egészen 4,9 Voltig...

;)

Link to comment
Megosztás:

1 henger: 4,35

2 henger: 4,22

3 henger: 3,75

4 henger: 3,38

Rosszul emlékeztél? ;)

Na, sikerült kicserélnem a hőmérséklet érzékelőt.

Ugyanazon a hőmérsékleten ez már csak 225 Ohm-ot mutat, ahol a másik 289-et...

DE!

Kimértem a multiméterrel a fojtószelep potmétert is.

Szomorú lettem. Alapból csak 4,95 V van benne...az 5,0 helyett. Ráadásul alapjárati helyzetben a jelfeszültség 0,59 V a 0,45 V helyett.

Tehát elállítódott. :lol:

Láttam h van rajta állító csavar, de csak akkor lehet állítani, ha leveszem a fojtószelepházat. Ezt még megfogom vele játszani, mert aminek 0,45 V-nak kell lennie, az legyen annyi! :)

úgy h ha a fojtószelepet visszább engedem, akkor csökken a jel feszültség...

és az ecu tudni fogja h most alapjárat van. Ugyanis a 0.45 Voltból tudja...

de az én értékem azt mutatja h nyomom a gázt...

ha csak picit is, de nyomom...

ugyanis ha taposni kezded, úgy nő a jelfeszültség egészen 4,9 Voltig...

:lol:

Ezt honnan vetted? Felejtsd el! 0,6V kell legyen az alap, és 4,4V a teljes! Az úgy jó, ahogy van!

Melyik hülye program írta ezeket az értékeket? Vagy netről nézted? :lol:

Link to comment
Megosztás:

úgy h ha a fojtószelepet visszább engedem, akkor csökken a jel feszültség...

és az ecu tudni fogja h most alapjárat van. Ugyanis a 0.45 Voltból tudja...

de az én értékem azt mutatja h nyomom a gázt...

ha csak picit is, de nyomom...

ugyanis ha taposni kezded, úgy nő a jelfeszültség egészen 4,9 Voltig...

:lol:

jajo csak az egyiket akarod korrigálni.

azt hittem mind a kettőt egy csavarral ;)

okay :lol:

Link to comment
Megosztás:

Rosszul emlékeztél? ;)

Ezt honnan vetted? Felejtsd el! 0,6V kell legyen az alap, és 4,4V a teljes! Az úgy jó, ahogy van!

Melyik hülye program írta ezeket az értékeket? Vagy netről nézted? :lol:

Az Autofitt is ezt írja meg a net is...

Sajna csak ezek vannak...

:lol:

Akkor nem nyúlok hozzá!

Link to comment
Megosztás:

nem egy kartárs szívott már az utángyári kábelekkel, legutóbb a champion is szarnak bizonyult pl :lol:

Igen én voltam a championnal (is) szívó ;)

Mivel utángyári nem vált be (áthúzott) és a gyárira most nincs pénzem így fogtam a 12éves gyári kábelt, belehúztam egy pvc gégecsőbe:

foto

Most így nem jelentkezett a henger kihagyás párás reggelen sem (egyenlőre) ez a gégecső eléggé eltartja minden fém alkatrésztől annyira hogy ne tudjon áthúzni.

Bevallom a bontós megoldástól félek. Semmi kedvem többször visszamenni, cserélgetni visszapénzért könyörögni vagy bizonygatni hogy tényleg áthúz hiszen még csak meg sem tudom mutatni csak csont sötétben és ugye a bontók nem éjjel vannak nyitva.

Most így használom amig nincs vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.