Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

98-as 1,4 nz-s motorú Astra.Ép most tisztítom az ijektort, és számomra fura dolgot fedeztem fel.

Van ugyebár a vákum cső, mely megy az injektor tetejébe (ez a fekete színű, másik kék az megy a levegőszűrő elé) és mellette van egy vastagabb cső, ami megy a tűzfalhoz. ot van egy vákum 'felügyelő' (kontroller) abba megy bele. Abből egy a főfékhez, a másik vége a menetirány szerinti bal jobb kerékhez valahova (nem látni hogy hova, csak megy). Na és akkor most a furcsaság: Normális az hogy ebben a csőben (ami a vákuum kontrollerbe megy (kis köralakú 3 csatlakozással) ) kis kavicsok van nemtudom, kicsi kemény és fekete izék vannak benne? én most elkezdtem kiszedegetni, és lehet hogy most rosszatt tettem? Egészen az injektorig van benne. Már az injektorból kiszedegettem. vagy ez azért van hogy folyadék ne mehessen benne vagy hogy a cső a vákum miatt ne húzódjön össze vagy miért?! Aki esetlegesen tudja a választ annak hála és köszönet!

üdv mindenkinek!

/remélem valaki tudja!/

Az aktív szén szűrőd behalt,ki kell venni és a csöveket kitakarítani.

Jaaa és mielőtt post-olsz ide,olvasd már át legalább egyszer,nem vagyunk kódfejtők! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

98-as 1,4 nz-s motorú Astra.Ép most tisztítom az ijektort, és számomra fura dolgot fedeztem fel.

Van ugyebár a vákum cső, mely megy az injektor tetejébe (ez a fekete színű, másik kék az megy a levegőszűrő elé) és mellette van egy vastagabb cső, ami megy a tűzfalhoz. ot van egy vákum 'felügyelő' (kontroller) abba megy bele. Abből egy a főfékhez, a másik vége a menetirány szerinti bal jobb kerékhez valahova (nem látni hogy hova, csak megy). Na és akkor most a furcsaság: Normális az hogy ebben a csőben (ami a vákuum kontrollerbe megy (kis köralakú 3 csatlakozással) ) kis kavicsok van nemtudom, kicsi kemény és fekete izék vannak benne? én most elkezdtem kiszedegetni, és lehet hogy most rosszatt tettem? Egészen az injektorig van benne. Már az injektorból kiszedegettem. vagy ez azért van hogy folyadék ne mehessen benne vagy hogy a cső a vákum miatt ne húzódjön össze vagy miért?! Aki esetlegesen tudja a választ annak hála és köszönet!

üdv mindenkinek!

/remélem valaki tudja!/

Az aktívszénszűrőt a jobb oldali kerékjáratban találod.

http://kepfeltoltes.hu/090427/a48_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

szivárog belőle a szén. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az aktívszénszűrőt a jobb oldali kerékjáratban találod.

http://kepfeltoltes.hu/090427/a48_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

szivárog belőle a szén. ;)

Hát nem készítettem róla képet, de érdekes volt. Esküszöm, a csőben szén volt. gondolom érted hogy miről beszéltem. csak annyit helyesbítenék hogy nem a főfékhengerhez, hanem a rásegítőhöz megy a másik gumicső. és ami az injektoron-vákum figyelőn volt cső, na az volt tele ezekszerint szénnel...

mégvalami: mire való oda az aktív szénszűrő? pl a levegőben lévő nedvességet is kiválasztja? vagy csak szimplán levegőt szűr?

köszönöm a válaszodat! minden jót mindenkinek!!!

/nincs valakinek 1,4 nz-s motorhoz való vez szíj műanyag borítása komplett? /nem lehet már kapni, bontóban meg nem volt.../ mondjuk olyan 5 ezerig. ;) /válság van!/

Link to comment
Megosztás:

Hát nem készítettem róla képet, de érdekes volt. Esküszöm, a csőben szén volt. gondolom érted hogy miről beszéltem. csak annyit helyesbítenék hogy nem a főfékhengerhez, hanem a rásegítőhöz megy a másik gumicső. és ami az injektoron-vákum figyelőn volt cső, na az volt tele ezekszerint szénnel...

mégvalami: mire való oda az aktív szénszűrő? pl a levegőben lévő nedvességet is kiválasztja? vagy csak szimplán levegőt szűr?

köszönöm a válaszodat! minden jót mindenkinek!!!

/nincs valakinek 1,4 nz-s motorhoz való vez szíj műanyag borítása komplett? /nem lehet már kapni, bontóban meg nem volt.../ mondjuk olyan 5 ezerig. ;) /válság van!/

Tankszellőztetés szűrője.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet az alapjárat ingadozással kapcsolatban.

Ma leszedtem az alapjárati motort (remélem az volt, a gázkar tengelyének a másik végén találtam meg, 2 db. csavar fogta.)

de a négyszögtengelyen lévő zárólemezt és az alatta lévő rugós alkatrészt nem húztam le. Megmozgattam tisztítóspray-yal befújtam és ennyi.

Sokat javult a dolog.

Egyébként a rögzítőgyűrűt is le kellene venni, és a többi részt is kivenni és kimosni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet az alapjárat ingadozással kapcsolatban.

Ma leszedtem az alapjárati motort (remélem az volt, a gázkar tengelyének a másik végén találtam meg, 2 db. csavar fogta.)

de a négyszögtengelyen lévő zárólemezt és az alatta lévő rugós alkatrészt nem húztam le. Megmozgattam tisztítóspray-yal befújtam és ennyi.

Sokat javult a dolog.

Egyébként a rögzítőgyűrűt is le kellene venni, és a többi részt is kivenni és kimosni?

amit te kivettél az a a gázpedál potenciómétere.

az alapjárati, az a kocsi eleje felől van azon amagasságon, ahol a potit kivetted.

ha c14nz-d van

Link to comment
Megosztás:

Ok! Köszi! De összessen ennyi a lényeg benne? Mi az az elválasztó ami elvileg a teknőben van? Mi a szerepe és be lehet-e rakni fordítva? ;)

Hullámtörő.

Az enyémben is volt amikor hozzám került a kocsi 4 éve, de mivel csöpögött az olaj a karter pereménél, ezért tömítést cseréltettem, de a szervizben ennek a lemeznek horror ára lett volna, ezért kihagytam. Azóta sincs problémám amiatt, hogy nincs benne...

Link to comment
Megosztás:

Hullámtörő.

Az enyémben is volt amikor hozzám került a kocsi 4 éve, de mivel csöpögött az olaj a karter pereménél, ezért tömítést cseréltettem, de a szervizben ennek a lemeznek horror ára lett volna, ezért kihagytam. Azóta sincs problémám amiatt, hogy nincs benne...

most ezt nem értem...

nekem van lemez benne, de fixen

ezen felül is lenne, ami kivehető???

Link to comment
Megosztás:

áj hev a litöl problem vit máj motor.

Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik.

Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;)

Link to comment
Megosztás:

áj hev a litöl problem vit máj motor.

Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik.

Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;)

vagy alapjárati motor

vagy hőfokjelzők

vagy vákumcsövek

cagy amiket mindig végigtárgyalunk ha jön egy ilyen problémájú kolléga ;)

Link to comment
Megosztás:

áj hev a litöl problem vit máj motor.

Van amikor csinál olyat mondjuk reggel hidegen indításnál, hogy beindul szépen csökken a fordulat és leáll. Ha megint beindítom akkor már nem áll le, viszont a fordulat ingadozik lemegy meleg alapjáratig, majdnem lefullad, kapcsol a komputer és újra felpörgeti a motort és amíg be nem melegszik nem igazán stabil az alapjárat, ingadozik.

Ez vajh miért lehet? Valahol olvastam hogy légtömegmérő probléma okozhatja ezt a fajta hibát. ;)

Hibakód nincs?

Elég sok minden lehet tényleg. A lambdaszondától az üzemanyagszűrőig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Uj felhasznalo vagyok, elnezest ha valamit nem jol irok vagy ilyesmi.

Erdeklodnek, hogy tudnatok-e segiteni, 1.4-es 8 szelepes f astramnak van egy olyan problemaja hogy melegen, kb 98 fokos motornal neha leall.

Utana egy jo ideig be sem indul, aztan egyszer csak eletrekel. Utana kell egy kis gazfroccs hogy eszhezterjen az alapjarat meg ilyenek.

Lambdaszondara gondolotam, de lehet hogy totalis baromsag, nem tudom volt-e valakinek ilyesmi problemaja.

Ha tudtok segiteni, elore is koszonom!

Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet?

Ilyen nekem is van. Ha meleg a motor nekem is megáll bizonyos fordulaton és nagyon lassan megy le a fordulat. Pedig mér a motorunk sem ua. ;)

Link to comment
Megosztás:

Már régebb óta jellemző, hogy nincs meg az a szép fordulatesés, hanem ha lelépek a gázról, mondjuk csak üresben próbálgatva, akkor a fordulat nagyon komótosan vándorol lefele, nincs az a dinamikus ugrándozás, aminek lennie kellene szerintem. Viszont semmi más gondom nincs a kocsival. Ez mitől lehet?

Az opelben nem olyan sportos mocik vannak sajna, a japcsik ezt megoldották egy sokkal gyorsabb elektronikával, azoknál nincs ilyen gond pedig szerintem max 1000 Huf lett volna a különbség a végösszegben! ;)

Link to comment
Megosztás:

Az opelben nem olyan sportos mocik vannak sajna, a japcsik ezt megoldották egy sokkal gyorsabb elektronikával, azoknál nincs ilyen gond pedig szerintem max 1000 Huf lett volna a különbség a végösszegben! ;)

de ő arról beszél, hogy eddigi állapothoz képest.

egyébként van ott szerintem mechanikai különbség is

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.