Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

<_<

napelem szélerőmű ilyenek, azok termelik az energiát, de ezek az örökmozgók soha se fogják, ha nincs surlódás közegellenállás akkor se.

beletankolsz a kocsiba 5 litert és a végén 10et visszaöntesz a kútba? vagy mi? :lol:

feeljtsétek már el.

Kérdem én mint hozzá nem értő egy napelem vagy a szélerőmű előállításához mennyi energia kell? A Lexus romokból az elhasznált aksit hova hasznosítják tovább? A BIO kajána előállításánál nem is traktorral szántanak hanem lóval?

Link to comment
Megosztás:

<_<

de ez akkora baromaság... befktetett energiától nagyobb energiát kinyerni????

ez HÜLYESÉG

napelem szélerőmű ilyenek, azok termelik az energiát, de ezek az örökmozgók soha se fogják, ha nincs surlódás közegellenállás akkor se.

beletankolsz a kocsiba 5 litert és a végén 10et visszaöntesz a kútba? vagy mi? :lol:

feeljtsétek már el.

az a videó is, az autóval, ment ott pár métert...

nagy kaland, van egy aksi, ami igencsak nagyobb, mint egy gyári aksija annak az autónak, egy 230as inverter, meg egy villanymotor, megy vele 2kmet az ipse, azt kifujt ennyi.

most furikázott ott 20-30 métert.

Vannak ezek az új vonatok. Az elektromosra gondolok, aminek a beceneve az hogy Flört. Na kérlekszépen, az 6szor erősebb a Szili-nél (kék mozdonyok) és fékezésnél több energiát képes visszatölteni a hálózatba, mint amennyit felvesz. :lol: Megjegyzem, a Svájciak sem tudják, hogy mi a francért lett ilyen brutális erős. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vannak ezek az új vonatok. Az elektromosra gondolok, aminek a beceneve az hogy Flört. Na kérlekszépen, az 6szor erősebb a Szili-nél (kék mozdonyok) és fékezésnél több energiát képes visszatölteni a hálózatba, mint amennyit felvesz. :lol: Megjegyzem, a Svájciak sem tudják, hogy mi a francért lett ilyen brutális erős. <_<

na erre kivi lennék, hogy mennyi is az a több hasznosított energia, mint a felvett.

megy a vonat 50kmet emelkedőn, és lassít 2kmen keresztül

ha ezalatt többet tölt vissza akkor az szép, de hogy ez nincs így az tuti

Link to comment
Megosztás:

Kérdem én mint hozzá nem értő egy napelem vagy a szélerőmű előállításához mennyi energia kell? A Lexus romokból az elhasznált aksit hova hasznosítják tovább? A BIO kajána előállításánál nem is traktorral szántanak hanem lóval?

a biokaja egy nagy humbuk

a lexus aksikat igyekeznek minnél jobban újrahasznosíthatóvá tenni, a napelem előállítását már láttam, de most nem emlékszem már hogy volt... de laboratóriumi körülmények közt végzik a munkát.

és ha jól emlékszem, nem a befektetett energia, hanem az anyag a drága benne.

de ez legalább életképes és valós cucc

Link to comment
Megosztás:

Vannak ezek az új vonatok. Az elektromosra gondolok, aminek a beceneve az hogy Flört. Na kérlekszépen, az 6szor erősebb a Szili-nél (kék mozdonyok) és fékezésnél több energiát képes visszatölteni a hálózatba, mint amennyit felvesz. :lol: Megjegyzem, a Svájciak sem tudják, hogy mi a francért lett ilyen brutális erős. :lol:

KERS van a vonatokban? Jé! <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vannak ezek az új vonatok. Az elektromosra gondolok, aminek a beceneve az hogy Flört. Na kérlekszépen, az 6szor erősebb a Szili-nél (kék mozdonyok) és fékezésnél több energiát képes visszatölteni a hálózatba, mint amennyit felvesz. :lol: Megjegyzem, a Svájciak sem tudják, hogy mi a francért lett ilyen brutális erős. <_<

Te nem a Taurusra gondolsz?

Taurus

Mert a flört ez:

Flirt

Link to comment
Megosztás:

Te nem a Taurusra gondolsz?

Taurus

Mert a flört ez:

Flirt

Nem, a Flirt-re. Egyik reggel beszélgették a vonaton, amikor mentem dolgozni. Tatabányánál van egy tesztpálya, ott szokták megküldeni őket 160-180kmh-s sebességekkel és ott történt az,hogy annyit visszatöltött a Flirt a hálózatba, hogy leoldott az alállomás. <_<

Székesfehérvári állomáson készült, látom, háttérben a nagy tornyok, amiket nemrég megmásztam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem, a Flirt-re. Egyik reggel beszélgették a vonaton, amikor mentem dolgozni. Tatabányánál van egy tesztpálya, ott szokták megküldeni őket 160-180kmh-s sebességekkel és ott történt az,hogy annyit visszatöltött a Flirt a hálózatba, hogy leoldott az alállomás. <_<

Székesfehérvári állomáson készült, látom, háttérben a nagy tornyok, amiket nemrég megmásztam. :lol:

No akkor a Flirt-re valószínűleg azért mondták hogy erős, mert nem csak azok a tengelyek hajtottak, amelyek a csuklórészen vannak.

Viszont kétlem, hogy 180-nal mentek volna vele, ugyanis a Flirt-nek 160 a hitelesített sebessége, amit a szoftveres korlát miatt sem tud átlépni. Valamint a pályák nagy része alkalmatlan a nagy sebességre, lásd az 1-es vonal is 160-as, mégis 120-130 a maximum rajta.

Link to comment
Megosztás:

No akkor a Flirt-re valószínűleg azért mondták hogy erős, mert nem csak azok a tengelyek hajtottak, amelyek a csuklórészen vannak.

Viszont kétlem, hogy 180-nal mentek volna vele, ugyanis a Flirt-nek 160 a hitelesített sebessége, amit a szoftveres korlát miatt sem tud átlépni. Valamint a pályák nagy része alkalmatlan a nagy sebességre, lásd az 1-es vonal is 160-as, mégis 120-130 a maximum rajta.

Pont hogy a csukló részeknél nincsenek hajtva, ott csak fékezőberendezés van. Motorvonatonként csak a két végén van hajtás és a szoftveres tiltást ki lehet kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Arra lenne esetleg tippetek,hogy miért rángat az autóm ha már üzem meleg a motor?Hidegen semmi baja,tök szépen megy még alacsony fordulaton is,de ha elkezd bemelegedni akkor már csinálja a hülyeséget!!!Gyorsítok még akkor is be-be rángat!!!Lehet kapcsolat a többlet fogyasztás,egyenetlen alapjárat és ez között???

Link to comment
Megosztás:

a biokaja egy nagy humbuk

a lexus aksikat igyekeznek minnél jobban újrahasznosíthatóvá tenni, a napelem előállítását már láttam, de most nem emlékszem már hogy volt... de laboratóriumi körülmények közt végzik a munkát.

és ha jól emlékszem, nem a befektetett energia, hanem az anyag a drága benne.

de ez legalább életképes és valós cucc

A kiemelt részek mindent elmondanak egy laikus számára: igyekeznek, tehát még nem 100% közeli az állapot, de szerintem olyan mint az újra hasznosított müszerfal és társai, elmondja a gyár magáról, én csinálom és a minőség meg folyamatosan romlik!

Laboratóriumi körülmény: én mikró elektronikai cégnél dolgozom, a tiszta tér előállítása és fenntartása a cég energia fogyasztásának 30-45%, akkor miről is beszélünk ha már a technológia maga ennyi energiát igényel.

Drága alapanyag: A drága alapanyag mitől drága? Hát attól, hogy vagy nehéz előállítani, vagy nehéz kibányászni, vagy ritka a földi körülmények között, tehát akkor lassan esetleg el is fogy.

Félreértés ne essék én nem azt mondom, hogy állandóan vissza felé kell tekinteni mert a fejlődés igen is fontos, csak ezzel 1 baj van, NAGYON-NAGYON ELKÉSTÜNK MÁR VELE HA TISZTÁBB KÖRNYEZETRŐL ÁLMODUNK!!!! MÁR 100 ÉVE KELET VOLNA EZT ELKEZDENI ÉS NEM AKKOR AMIKOR MÁR TÖNKREVÁGTUK A FÖLD 30%-ÁT!!!!

Link to comment
Megosztás:

Arra lenne esetleg tippetek,hogy miért rángat az autóm ha már üzem meleg a motor?Hidegen semmi baja,tök szépen megy még alacsony fordulaton is,de ha elkezd bemelegedni akkor már csinálja a hülyeséget!!!Gyorsítok még akkor is be-be rángat!!!Lehet kapcsolat a többlet fogyasztás,egyenetlen alapjárat és ez között???

[/quot

Nem vagyok profi, de nem lehet valami hőfokjeladó!

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok profi, de nem lehet valami hőfokjeladó!

Hát már nem tudom mit gondoljak,mert ezt akkor kezdte el csinálni amikor jött a melegebb idő!!!A termosztátnál lévő jeladó cserélve lett,de állítólag van még egy ami az ECU-nak adja a jelet,bár gondolom ha az a rossz akkor észrevették volna az Opel szervizben!!!

Link to comment
Megosztás:

Pont hogy a csukló részeknél nincsenek hajtva, ott csak fékezőberendezés van. Motorvonatonként csak a két végén van hajtás és a szoftveres tiltást ki lehet kapcsolni.

Én úgy tudom, hogy többféle hosszban készült, és mivel a hosszabbak lomhábbak, kaptak még a csuklóknál levő forgóvázakba is 2 gépet, így elérve a kívánt dinamikát.

A szoftveres tiltást pedig nem lehet kikapcsolni. Ott van ékes példaként a Siemens Taurus, vagy közismertebb nevén Teknő, amely akár 240-et is tudna, ha a szoftver nem lenne buta hozzá. A nagyobb sebességhez drágább szoftver tartozik, amit a máv nem vett meg, érhető módon hisz sehol nem lehetne kihasználni.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy többféle hosszban készült, és mivel a hosszabbak lomhábbak, kaptak még a csuklóknál levő forgóvázakba is 2 gépet, így elérve a kívánt dinamikát.

A szoftveres tiltást pedig nem lehet kikapcsolni. Ott van ékes példaként a Siemens Taurus, vagy közismertebb nevén Teknő, amely akár 240-et is tudna, ha a szoftver nem lenne buta hozzá. A nagyobb sebességhez drágább szoftver tartozik, amit a máv nem vett meg, érhető módon hisz sehol nem lehetne kihasználni.

Nemtom, én magam nem tudom megerősíteni ezt, csak azt tudom mondani, amit mondtak. Tesztpályán tiltás kikapcs, megküldik izomból. Ha nem esett szét, akkor tiltás vissza és mehet a forgalomba. Mivel tatabánya környékén van a legjobb minőségű sínpár, azért tesztelik ott. (Nameg van fehérvártól börgönd fele is, de azt filmkészítés céljából építették a MÁV-val.)

Link to comment
Megosztás:

Hát már nem tudom mit gondoljak,mert ezt akkor kezdte el csinálni amikor jött a melegebb idő!!!A termosztátnál lévő jeladó cserélve lett,de állítólag van még egy ami az ECU-nak adja a jelet,bár gondolom ha az a rossz akkor észrevették volna az Opel szervizben!!!

Erre nem vegyél mérget, jó néháyn új fórumozó kezdi azzal, hogy 5 helyen volt már a kocsi szakszervízben, mindent kicseréltek rajta, mégse jó. Ezek azok a tipikus hibák amiknek sajna nehéz kideríteni az okát, és sokszor csak alkatrész cserélgetéssel lehet kiszűrni mi, vagy mik voltak a rosszak. Ezek szoktak úgy kezdődni, hogy.: rángat, lefullad, felpörög, nem indul melegen-hidegen....stb. <_<

Link to comment
Megosztás:

A kiemelt részek mindent elmondanak egy laikus számára: igyekeznek, tehát még nem 100% közeli az állapot, de szerintem olyan mint az újra hasznosított müszerfal és társai, elmondja a gyár magáról, én csinálom és a minőség meg folyamatosan romlik!

Laboratóriumi körülmény: én mikró elektronikai cégnél dolgozom, a tiszta tér előállítása és fenntartása a cég energia fogyasztásának 30-45%, akkor miről is beszélünk ha már a technológia maga ennyi energiát igényel.

Drága alapanyag: A drága alapanyag mitől drága? Hát attól, hogy vagy nehéz előállítani, vagy nehéz kibányászni, vagy ritka a földi körülmények között, tehát akkor lassan esetleg el is fogy.

Félreértés ne essék én nem azt mondom, hogy állandóan vissza felé kell tekinteni mert a fejlődés igen is fontos, csak ezzel 1 baj van, NAGYON-NAGYON ELKÉSTÜNK MÁR VELE HA TISZTÁBB KÖRNYEZETRŐL ÁLMODUNK!!!! MÁR 100 ÉVE KELET VOLNA EZT ELKEZDENI ÉS NEM AKKOR AMIKOR MÁR TÖNKREVÁGTUK A FÖLD 30%-ÁT!!!!

na ja

de azért hátha tovább élhetünk még így is <_<

Link to comment
Megosztás:

Arra lenne esetleg tippetek,hogy miért rángat az autóm ha már üzem meleg a motor?Hidegen semmi baja,tök szépen megy még alacsony fordulaton is,de ha elkezd bemelegedni akkor már csinálja a hülyeséget!!!Gyorsítok még akkor is be-be rángat!!!Lehet kapcsolat a többlet fogyasztás,egyenetlen alapjárat és ez között???

Lambdaszonda, esetleg? <_<

Link to comment
Megosztás:

Arra lenne esetleg tippetek,hogy miért rángat az autóm ha már üzem meleg a motor?Hidegen semmi baja,tök szépen megy még alacsony fordulaton is,de ha elkezd bemelegedni akkor már csinálja a hülyeséget!!!Gyorsítok még akkor is be-be rángat!!!Lehet kapcsolat a többlet fogyasztás,egyenetlen alapjárat és ez között???

Lambdaszonda, esetleg? <_<

Sztem is lambda-gyanús. Ha cseréled, csak gyárira!!!

Link to comment
Megosztás:

Arra lenne esetleg tippetek,hogy miért rángat az autóm ha már üzem meleg a motor?Hidegen semmi baja,tök szépen megy még alacsony fordulaton is,de ha elkezd bemelegedni akkor már csinálja a hülyeséget!!!Gyorsítok még akkor is be-be rángat!!!Lehet kapcsolat a többlet fogyasztás,egyenetlen alapjárat és ez között???

lambda szerintem is... csak gyári, ahogy már mondták is.

de azért nem árt ellenőrizni a kétvezetékes hőjeladót sem a termosztátcsonkon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most tervezek venni egy sokat állt astrát, ismerősömtől ('93, 100eKm). Van egy kis olajfolyása (poros trutyi) a kuplung és olajdekni környékén.

Ami a kérdés: 1-esben, induláskor, emelkedőn kicsit ráz. Máskor nem. Mi okozhatja? Komoly probléma lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most tervezek venni egy sokat állt astrát, ismerősömtől ('93, 100eKm). Van egy kis olajfolyása (poros trutyi) a kuplung és olajdekni környékén.

Ami a kérdés: 1-esben, induláskor, emelkedőn kicsit ráz. Máskor nem. Mi okozhatja? Komoly probléma lehet?

lehet kevés gázd adsz...

illetve kuplungos már.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.