Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha megnézem, hogy szegény apósom mennyit sz.pik a Tigrájával... Szinte nem is merem mondani neki, hogy én csak az olajat, szűrőket és gyertyákat cserélem az Astrán. Az övé a legbonyolultabb 1,4-es, az enyém a legprimitívebb 1,4-es.

Még jó, hogy Neked nincs motorvezérlő elektronikád.

Az enyém sem a legprimitívebb, (CD kivitel) mégse sok bajom volt az elektronikával eddig. Ami nálam elromlott rajta, az az olajkályhákon is megtalálható. Például ajtózár, motoros ablak, párszor az ABS valamelyik kerékcsatlakozó kontaktja lett kh-s. Ezzel szemben megmutatja ha kiég a féklámpám, vagy a hátsó lámpám, fűt -zenél - világít! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém sem a legprimitívebb, (CD kivitel) mégse sok bajom volt az elektronikával eddig. Ami nálam elromlott rajta, az az olajkályhákon is megtalálható. Például ajtózár, motoros ablak, párszor az ABS valamelyik kerékcsatlakozó kontaktja lett kh-s. Ezzel szemben megmutatja ha kiég a féklámpám, vagy a hátsó lámpám, fűt -zenél - világít! :lol:

és (akár) megy is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém sem a legprimitívebb, (CD kivitel) mégse sok bajom volt az elektronikával eddig. Ami nálam elromlott rajta, az az olajkályhákon is megtalálható. Például ajtózár, motoros ablak, párszor az ABS valamelyik kerékcsatlakozó kontaktja lett kh-s. Ezzel szemben megmutatja ha kiég a féklámpám, vagy a hátsó lámpám, fűt -zenél - világít! :lol:

Jó dolog az elektronika, amíg működik tökéletesen.

Azért jó ilyet is olvasni, a többségnek nincs sok gondja. Viszont egyre többen fakadnak ki itt a fórumon is. Apósomnak x14xe van full extával kombinálva. Én csak javítási tanulmányautónak hívom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jó dolog az elektronika, amíg működik tökéletesen.

Azért jó ilyet is olvasni, a többségnek nincs sok gondja. Viszont egyre többen fakadnak ki itt a fórumon is. Apósomnak x14xe van full extával kombinálva. Én csak javítási tanulmányautónak hívom :lol:

Sajnos én már elektronikás dízelt vezetek a cégnél és szörnyű, hogy nagyon beleszól. Nem értem miért nem jó a bevált mechanikus adagolás, stb. :lol: Egyébként a héten valszeg belerakom a 10 ezredik kilométert is a VW-be és a mostani hidegebb reggeleken, nagyon zörgős, csörgő adagolóhanggal indul, bár pöccröff. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na most már gy néz ki a kicsike, mint a karácsonyfa. Tele lett pakolva ledekkel, hogy folyamatosan kontroll alatt tartsuk a gyújtás egyes alkatrészeit. De egyenlőre nem akar ismételten leállni. Azonban most van egy kicsit más jelenség, szerintetek mi okozhatja:

Kuplungolásnál az alapjárat leesik, majd hirtelen felpörög a motor kb 3000ig, kivédve ezzel a lefulladást.

Várom a helpet, mert ez így már nagyon nem buli. Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Kuplungolásnál az alapjárat leesik, majd hirtelen felpörög a motor kb 3000ig, kivédve ezzel a lefulladást.

Várom a helpet, mert ez így már nagyon nem buli. Köszönöm előre is!

Plíz mór informésön. Elinduláskor? Üresben? Hideg váltóolajjal, v melegen? Felengedéskor, lenyomáskor? Zaj hallatszik-e a nyelestengelytől? stb...

Link to comment
Megosztás:

Bocsi kevés az infó

c14nz, mostanában rengeteg gond. Menet közben leáll, majd sokáig nem indul újra. Kb 10 perc, aztán semmi. Hibakód nincs, általában melegben, csinálja, máskor már elindítás után kb 1-2 perccel, máskor 15-20 km után, olykor egyáltalán nem.

Nem tudok semmit vizsgálni, mert egyedül járok vele, s ilyenkor nincs mit tenni. Persze szerelőnél nincs semmi gond :lol:, akkor megy rendesen.

Mostanában előjött, hogy váltásnál, vagy üresbe tétel után leesik 6-700ra a fordulat, s hirtelen feleszmél. nem tudom mi lehet a gond, s mivel ez egy újabb probléma, hátha ebből is ki tudunk indulni.

Kb ennyi

Link to comment
Megosztás:

Bocsi kevés az infó

c14nz, mostanában rengeteg gond. Menet közben leáll, majd sokáig nem indul újra. Kb 10 perc, aztán semmi. Hibakód nincs, általában melegben, csinálja, máskor már elindítás után kb 1-2 perccel, máskor 15-20 km után, olykor egyáltalán nem.

Nem tudok semmit vizsgálni, mert egyedül járok vele, s ilyenkor nincs mit tenni. Persze szerelőnél nincs semmi gond :lol:, akkor megy rendesen.

Mostanában előjött, hogy váltásnál, vagy üresbe tétel után leesik 6-700ra a fordulat, s hirtelen feleszmél. nem tudom mi lehet a gond, s mivel ez egy újabb probléma, hátha ebből is ki tudunk indulni.

Kb ennyi

-Mikor nincs hibajelenség, van benne erő?

-Hogy történik a leállás? Hirtelen, mint ha elvágták volna, vagy erőtlenné válik, felpörög egy kicsit, majd lassul a fordulat egészen nullára?

Link to comment
Megosztás:

-Mikor nincs hibajelenség, van benne erő?

-Hogy történik a leállás? Hirtelen, mint ha elvágták volna, vagy erőtlenné válik, felpörög egy kicsit, majd lassul a fordulat egészen nullára?

A leállás erővesztéssel következik be, hiába nagyobb gáz, hibába visszaváltás, lassulás, majd leállás. Nincs meg szerintem az erő amúgy sem, mert nemrég ültem c14nz-s astrában, és az teljesen máshogy ment, az enyém kicsit tompa lomha hozzá képest, perdig szerintem tetemes a súlykülönbség.

Nem hibajelenség, hanem hibakód/motorlámpa nem gyullad fel, erre gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

A leállás erővesztéssel következik be, hiába nagyobb gáz, hibába visszaváltás, lassulás, majd leállás. Nincs meg szerintem az erő amúgy sem, mert nemrég ültem c14nz-s astrában, és az teljesen máshogy ment, az enyém kicsit tompa lomha hozzá képest, perdig szerintem tetemes a súlykülönbség.

Nem hibajelenség, hanem hibakód/motorlámpa nem gyullad fel, erre gondoltam.

milyen régi az üzemanyagszűrő?

Link to comment
Megosztás:

A leállás erővesztéssel következik be, hiába nagyobb gáz, hibába visszaváltás, lassulás, majd leállás. Nincs meg szerintem az erő amúgy sem, mert nemrég ültem c14nz-s astrában, és az teljesen máshogy ment, az enyém kicsit tompa lomha hozzá képest, perdig szerintem tetemes a súlykülönbség.

Nem hibajelenség, hanem hibakód/motorlámpa nem gyullad fel, erre gondoltam.

Tudom, h sokat kérdezek.

-Mikortól gyinálja ezt a leállást? Nem köthető időben valamilyen szervíztevékenységhez?

Az erővesztés és lassú leállás elfogyó üa-ra utal(hat).

-Lefulladás után, mikor nem indul be, gyújtás ráadásával búg-e az ac (hallani bentről is a relé kattogásával is)?

-Üa. szinttel összefügg-e?

Másik vonal amin gondolkozni kell:

-Durrog-e lefulladás közben gázadásra? - Ez már elektromos gubanc.

-A be nem indulásért felelős lehet gyújtómodul is.

-Valamelyik henger kihagyása okozhat erőtlenséget, de be nem indulást nem.

Mindenek előtt, van-e rá lehetőséged hogy mérj egy sűrítési csúcsnyomást a hengerekben?

Én a hibekeresés előtt ránéznék még a vezérlés pozícionáltságára is. (Jelnél van-e, mármint nullán áll-e)?

Link to comment
Megosztás:

Hát ezt nem tudom, lehet, hogy ilyen egyszűrű a gond? Erre még nem gondoltam. És ennek lehet köze a felpörgetéshez?

De mondjuk érdekes mód ez nagy melegben fordul elő inkább, vagy hosszabb út után. Pl reggelente sosem volt vele gond.

Dugult szűrő-kevesebb üa.-erőtlen felpörgő motor, vagyis igen. A be nem indulást sajnos nehezen magyarázná...

Link to comment
Megosztás:

Tudom, h sokat kérdezek.

-Mikortól gyinálja ezt a leállást? Nem köthető időben valamilyen szervíztevékenységhez?

Az erővesztés és lassú leállás elfogyó üa-ra utal(hat).

-Lefulladás után, mikor nem indul be, gyújtás ráadásával búg-e az ac (hallani bentről is a relé kattogásával is)?

-Üa. szinttel összefügg-e?

Másik vonal amin gondolkozni kell:

-Durrog-e lefulladás közben gázadásra? - Ez már elektromos gubanc.

-A be nem indulásért felelős lehet gyújtómodul is.

-Valamelyik henger kihagyása okozhat erőtlenséget, de be nem indulást nem.

Mindenek előtt, van-e rá lehetőséged hogy mérj egy sűrítési csúcsnyomást a hengerekben?

Én a hibekeresés előtt ránéznék még a vezérlés pozícionáltságára is. (Jelnél van-e, mármint nullán áll-e)?

Óracsoportot cseréltem fordulatszámmérő megléte érdekében, miután először csinálta. A csatlakozót át kellett húznom 2x6-ról 2x7-re. (Bár szerintem ez nem nagyon befolyásolhat)

AC, nem tudom, még soha nem figyeltem fel rá. De majd szólok, hogy hallgassák

A szintet sem sikerült még megfigyelnem, de most hogy mondod, általában alacsonyabban volt a benzinszint ekkor.

Durrogás nincs

Gyújtómodul ki lesz találva, ha végre leállna, mert most tele van ledekkel, s látnánk mi nem megy.

Sűrítést nem tudok mérni, majd szólok a pozícionálásért, de akkor már szerintem korábban is csinálnia kellett volna

Köszönöm a kérdéseket, szükség van rá, mindent megteszek, csak rájöjjünk már.

Link to comment
Megosztás:

Na ujra itt.

Lekaptam az új szürőt,és vissza a régit de ugyanugy megvolt háborodva.

VIssza az újat ujra.

Multiméter elő, új kábelekre sorba rá. Egy kábel értéke 5Kohm-al eltért. Válogatás a régiekböl és egyet találtam a mi egyezett a 3újéval. Ezt felrak, és lőn csoda: sárkány szive ugy dudul mint a pacsirta, hiba egy szálse.

Ezt nem értem, mert a másik kocsi minden zokszó nélkül ment az uj kábelekkel. Ezekszerint csak az enyém finnyás 5k eltérésre.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! bocsi, hogy zavarok!

kérdezni szeretnék. van egy opel astra 96-os autómata váltós autóm olajteknőt cseréltünk de nincs rajta az oldalsó része ami eddig takarta a váltó fogaskerekét. kérdésem a következő. elég ha egy lemezt rakunk oda vagy van valami olajozása annak a fogaskeréknek ami miatt kell oda valami oda illő alkatrész? köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Jó dolog az elektronika, amíg működik tökéletesen.

Azért jó ilyet is olvasni, a többségnek nincs sok gondja. Viszont egyre többen fakadnak ki itt a fórumon is. Apósomnak x14xe van full extával kombinálva. Én csak javítási tanulmányautónak hívom :lol:

Állatorvosi ló esete :lol:

Bocsi kevés az infó

c14nz, mostanában rengeteg gond. Menet közben leáll, majd sokáig nem indul újra. Kb 10 perc, aztán semmi. Hibakód nincs, általában melegben, csinálja, máskor már elindítás után kb 1-2 perccel, máskor 15-20 km után, olykor egyáltalán nem.

Nem tudok semmit vizsgálni, mert egyedül járok vele, s ilyenkor nincs mit tenni. Persze szerelőnél nincs semmi gond :lol:, akkor megy rendesen.

Mostanában előjött, hogy váltásnál, vagy üresbe tétel után leesik 6-700ra a fordulat, s hirtelen feleszmél. nem tudom mi lehet a gond, s mivel ez egy újabb probléma, hátha ebből is ki tudunk indulni.

Kb ennyi

A leállásra tippek:

- gyújtásmodul, ahogy már írták is

- van egy csati, szemből nézve a gyújtáselosztó mögött, egy lemezre rögzítve, egy-egy vastagabb és vékonyabb vezetékkel, nekem ennek a kontakthibája okozott leállást. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg, ha leáll, vagy megtorpan a motor, az a bűnös. Ezt eljátszhatod a Hall-jeladó kábelével is a gyújtáselosztó alján.

- AC-relé halódik, vagy valamelyik csati az AC-pumpa vezetékében kontakthibás.

A váltásnál leeső fordszámos jelenséget nekem is csinálta, de magától abbamaradt. Mivel írtad, hogy műszerfalcserénél jött elő, lehet, hogy nincs rendes sebességjele az órától. Ha még megvan a régi műszeregység, esetleg meg lehet próbálni átrakni a sebességjeladót, ha egyformák. Egyúttal nézd meg, hogy az a tárcsa az órában, ami a fényvisszaverő szeletekkel a sebességjeladónak tükrözi vissza a fényét, ugyanolyan-e, vagy ritkább/sűrűbb osztású a régihez képest (a sebességjeladó levétele után válik láthatóvá)?

Egyik kollégám "új" (pár éves) Off Fordja csinált még ilyet, hogy váltásnál le is állt, nála az volt az ok, hogy a benzin, amit tankolt, nem tetszett a kocsinak. Próbálj máshol tankolni legközelebb.

Link to comment
Megosztás:

Na ujra itt.

Lekaptam az új szürőt,és vissza a régit de ugyanugy megvolt háborodva.

VIssza az újat ujra.

Multiméter elő, új kábelekre sorba rá. Egy kábel értéke 5Kohm-al eltért. Válogatás a régiekböl és egyet találtam a mi egyezett a 3újéval. Ezt felrak, és lőn csoda: sárkány szive ugy dudul mint a pacsirta, hiba egy szálse.

Ezt nem értem, mert a másik kocsi minden zokszó nélkül ment az uj kábelekkel. Ezekszerint csak az enyém finnyás 5k eltérésre.

Örülni kell...

A leállásra tippek:

- gyújtásmodul, ahogy már írták is

- van egy csati, szemből nézve a gyújtáselosztó mögött, egy lemezre rögzítve, egy-egy vastagabb és vékonyabb vezetékkel, nekem ennek a kontakthibája okozott leállást. Alapjáraton ketyegő motornál mozgasd meg, ha leáll, vagy megtorpan a motor, az a bűnös. Ezt eljátszhatod a Hall-jeladó kábelével is a gyújtáselosztó alján.

- AC-relé halódik, vagy valamelyik csati az AC-pumpa vezetékében kontakthibás.

A váltásnál leeső fordszámos jelenséget nekem is csinálta, de magától abbamaradt. Mivel írtad, hogy műszerfalcserénél jött elő, lehet, hogy nincs rendes sebességjele az órától. Ha még megvan a régi műszeregység, esetleg meg lehet próbálni átrakni a sebességjeladót, ha egyformák. Egyúttal nézd meg, hogy az a tárcsa az órában, ami a fényvisszaverő szeletekkel a sebességjeladónak tükrözi vissza a fényét, ugyanolyan-e, vagy ritkább/sűrűbb osztású a régihez képest (a sebességjeladó levétele után válik láthatóvá)?

Egyik kollégám "új" (pár éves) Off Fordja csinált még ilyet, hogy váltásnál le is állt, nála az volt az ok, hogy a benzin, amit tankolt, nem tetszett a kocsinak. Próbálj máshol tankolni legközelebb.

Elég sanszos az a sebesség jeladó, ahogy mondod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsánat, hogy elmaradoztam, de nem volt áram fél napig, a trafóházat szerelték.

Majdnem mindent értek, de mi ez a sebességjeladó? Mit csinál ő, és miért csinálja, és mi köze ennek a leálláshoz?

Nekem spirálos órám van, szóval most semmit nem értek. Légyszives magyarázzátok el nekem.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.