Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

az enyémben is így lehet a váltóban, mert mindegy, hogy be van e rakva a spirál, vagy nem, ugyanúgy működik.... semmi különbség.... :lol:

persze, hogy nincs különbség, nálunk nincs ECU ami belepofázzon a motor működésébe :lol:

jeladó viszont ugyanúgy van az órában KATT IDE egyetlen szépséghibája, hogy ennél többet nem mér, még 130-nál is ennyit mutat csak tesz egy "+" jelet a számok elé:lol:

Link to comment
Megosztás:

persze, hogy nincs különbség, nálunk nincs ECU ami belepofázzon a motor működésébe :lol:

jeladó viszont ugyanúgy van az órában KATT IDE egyetlen szépséghibája, hogy ennél többet nem mér, még 130-nál is ennyit mutat csak tesz egy "+" jelet a számok elé:lol:

Nekem amióta raktam be a fordultaszámérős műszeregységet állandóan 26-ot mutat. Csak ennnyi lehet a bibi, vagy akkor beleszól az ECU-n keresztül a motor működésébe? Mintha többet enne azóta. :lol: Megpróbálom kicserélni a régivel, csak az egyik VDO a másik meg mittoduménmilyen, nem tudom átmegy-e a jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem amióta raktam be a fordultaszámérős műszeregységet állandóan 26-ot mutat. Csak ennnyi lehet a bibi, vagy akkor beleszól az ECU-n keresztül a motor működésébe? Mintha többet enne azóta. :lol: Megpróbálom kicserélni a régivel, csak az egyik VDO a másik meg mittoduménmilyen, nem tudom átmegy-e a jeladó.

nem tudom, én még csak VDO-val találkoztam eddig, de mintha Novy írta volna mostanában, hogy nem csereszabatos a belseje

Link to comment
Megosztás:

nem tudom, én még csak VDO-val találkoztam eddig, de mintha Novy írta volna mostanában, hogy nem csereszabatos a belseje

Fizikailag nem is de a száma passzol, viszont azóta nem műkszik a sebességmérő funkciója a középkijelzőnek. De akkor beleszólhat másba is nem? Lehet hétvégén kiborítom, hátha bele tudom rakni a régi óra jeladóját. Meg kimérem, van-e köztük különbség adott sebességnél.

Link to comment
Megosztás:

persze, hogy nincs különbség, nálunk nincs ECU ami belepofázzon a motor működésébe :lol:

jeladó viszont ugyanúgy van az órában KATT IDE egyetlen szépséghibája, hogy ennél többet nem mér, még 130-nál is ennyit mutat csak tesz egy "+" jelet a számok elé:P

de ez mi ez? BC ???

nekem ilyet nem mutat sosem.... :lol: :lol: csak üres hely van ott..... (kiszedtem a gyári magnót, s tettem mást, de addig sem mutatta.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

de ez mi ez? BC ???

nekem ilyet nem mutat sosem.... :lol: :lol: csak üres hely van ott..... (kiszedtem a gyári magnót, s tettem mást, de addig sem mutatta.... :lol:

Ez egy sima TID. Ha a két gombot együtt nyomva tartod akkor neked is kiírja ezt, aztán elveszi. Ha pedig két lábat összekötsz akkor nem üres hely lesz ott, hanem kiírja a dátumot középre :P

Majd Hening, vagy Pepe megmondja melyik két lábat csináld össze. (vagy olvass vissza, mert valahol már volt :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ez egy sima TID. Ha a két gombot együtt nyomva tartod akkor neked is kiírja ezt, aztán elveszi. Ha pedig két lábat összekötsz akkor nem üres hely lesz ott, hanem kiírja a dátumot középre :lol:

Majd Hening, vagy Pepe megmondja melyik két lábat csináld össze. (vagy olvass vissza, mert valahol már volt :lol: )

úgy ahogy tetszik mondani

BC-je pl. day-nek van, :lol: a GYIK-ben képek is vannak róla

Link to comment
Megosztás:

Ez egy sima TID. Ha a két gombot együtt nyomva tartod akkor neked is kiírja ezt, aztán elveszi. Ha pedig két lábat összekötsz akkor nem üres hely lesz ott, hanem kiírja a dátumot középre :D Majd Hening, vagy Pepe megmondja melyik két lábat csináld össze. (vagy olvass vissza, mert valahol már volt :lol: )

Köszi, ez nekem nagyon új még, erről még sosem hallottam :lol:

úgy ahogy tetszik mondani

BC-je pl. day-nek van, :D a GYIK-ben képek is vannak róla

köszike!

És melyik szálat kell összekötni, hogy mutassa állandóan a dátumot :lol:

Ha valaki tudja lécci szánjon meg! :lol: Köszönöm előre is!!!! ;)

Kipróbáltam a 2 gombnyomós trükköt, és igazatok van, nekem is műxik :D TECCIK EZ NEKEM :P :D Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ez nekem nagyon új még, erről még sosem hallottam :lol:

köszike!

És melyik szálat kell összekötni, hogy mutassa állandóan a dátumot :lol:

Ha valaki tudja lécci szánjon meg! :lol: Köszönöm előre is!!!! :D

Kipróbáltam a 2 gombnyomós trükköt, és igazatok van, nekem is műxik :D TECCIK EZ NEKEM :P :D Köszi!

Lehet hogy nem is összekötni kell, hanem elvágni egy drótot. Tán a piros szürkét, de ne nyesd el amíg Hening rá nem bólint :D Ezt úgyrémlik ő vágta :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint rakoncátlankodik az autó. Zotya kolléga már említette, hogy köze lehet a rángatásoknak, megtorpanásoknak, leállásoknak az alacsony üzemanyag szinthez. Ma próbáltam volna a tankszintjelzős kivenni és a már említett üzemanyag visszafolyó csövet megnézni és rádugni a helyére de elbizonytalanodtam..

Lefényképeztem a tankot és segítséget kérnék, hogy x16xel caravan astránál a tankszintjelző ez lenne?

K_p085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt egy másik kép az AC-ról.

K_p086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az 1.képen látható fekete kör alakú "fedelet" hogyan lehet szétszedni? egyáltalán mögötte van a visszafolyó csőnek a helye? Mert elég érdekesen lehet hozzáférni.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint rakoncátlankodik az autó. Zotya kolléga már említette, hogy köze lehet a rángatásoknak, megtorpanásoknak, leállásoknak az alacsony üzemanyag szinthez. Ma próbáltam volna a tankszintjelzős kivenni és a már említett üzemanyag visszafolyó csövet megnézni és rádugni a helyére de elbizonytalanodtam..

Lefényképeztem a tankot és segítséget kérnék, hogy x16xel caravan astránál a tankszintjelző ez lenne?

http://kepfeltoltes.hu/thumb/090904/K_p085...ltoltes.hu_.jpg

Itt egy másik kép az AC-ról.

http://kepfeltoltes.hu/thumb/090904/K_p086...ltoltes.hu_.jpg

Az 1.képen látható fekete kör alakú "fedelet" hogyan lehet szétszedni? egyáltalán mögötte van a visszafolyó csőnek a helye? Mert elég érdekesen lehet hozzáférni.. :lol:

Az első képen látható "tárgy" a szintjelző. A müanyag fedéllel viszont megfogtál, pedig már szedtem le héhányszor a sajátomról, de már nem emlékszem a mikéntjére.

Link to comment
Megosztás:

Na ha már itten vagyok.

Adott egy C14SE astra, ('93-'94) a motorja fogjuk rá szépen ketyeg alapjáraton, de gázadásra egy eddig pontosan nem behatárolt (Kb. 3000) fordulat felett letilt. Ilyenkor megszűnik a gyújtás, kattog az AC relé, kigyullad a motor kontrol lámpa, és persze esik a fordulat kb. 100 - 150 -et, majd újra éled a dolog és ezt jétsza amig a gázt nyonvatartjuk.

Mééééér?

Próbáltunk egy új gyújtás elektronikát, mértük a benzinnyomást, ellenőríztük a nyomástartó szelepet, a benzin visszafolyó csövet, az AC relét, a fordulatszám jeladót, a lambda szondát, (ez esetben Udi mester onlájn tanácsát követtük, melyet J0hny közvetített) az eredményen csak annyi változás történt, hogy alacsonyabb lett az elérhető fordulatszám.

Hátra van még, és ez a mai nap része lehet, a pillangószelep poti kimérése. Hátha.

Ezúton is köszönöm az edigi segítséget mindenkinek, J0hnynak, Udinak, és még sokan másoknak.

Legvégső elkeseredésben megy a helyi opelservice illetékeséhez, hogy kézrátétellel orvosolja, vagy legalább mondja meg mi okozza az egészet, mert nekünk már itt megált a tudományunk.

Link to comment
Megosztás:

Ha kigyullad a kontrollámpa akkor csak tárol valami hibát. Ki kellene a hibakódot villogtatni.

Na itten vannak az éredkességek, ugyanis nem jelez semmi hibakódot. Csak a 12 12 12t villogja. Érzésem szerint nem azért világit a lámpa mert hiba van hanem mert leált a motor és csak "gyújtáson maradt". Amikor ráteszed a gyújtás akkor is világit mégsincsen hibakód. Ez is ilyen lehet. Szerintem. Vagy maga alá csinált a kompjúter. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ha már itten vagyok.

Adott egy C14SE astra, ('93-'94) a motorja fogjuk rá szépen ketyeg alapjáraton, de gázadásra egy eddig pontosan nem behatárolt (Kb. 3000) fordulat felett letilt. Ilyenkor megszűnik a gyújtás, kattog az AC relé, kigyullad a motor kontrol lámpa, és persze esik a fordulat kb. 100 - 150 -et, majd újra éled a dolog és ezt jétsza amig a gázt nyonvatartjuk.

Mééééér?

Próbáltunk egy új gyújtás elektronikát, mértük a benzinnyomást, ellenőríztük a nyomástartó szelepet, a benzin visszafolyó csövet, az AC relét, a fordulatszám jeladót, a lambda szondát, (ez esetben Udi mester onlájn tanácsát követtük, melyet J0hny közvetített) az eredményen csak annyi változás történt, hogy alacsonyabb lett az elérhető fordulatszám.

Hátra van még, és ez a mai nap része lehet, a pillangószelep poti kimérése. Hátha.

Ezúton is köszönöm az edigi segítséget mindenkinek, J0hnynak, Udinak, és még sokan másoknak.

Legvégső elkeseredésben megy a helyi opelservice illetékeséhez, hogy kézrátétellel orvosolja, vagy legalább mondja meg mi okozza az egészet, mert nekünk már itt megált a tudományunk.

Az ECU gond lesz egyértelműen... vagy tápbeli gondja van, vagy kontaktos benne némelyik forrasztás,

vagy kimozdult az eeprom, vagy egyszerűen szar valamelyik alkatrész benne.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU gond lesz egyértelműen... vagy tápbeli gondja van, vagy kontaktos benne némelyik forrasztás,

vagy kimozdult az eeprom, vagy egyszerűen szar valamelyik alkatrész benne.

Most jól megvigasztaltál.

Ha tényleg feladta a compi, akkor honnan lehet egy ilyet szerezni, és leginkább mennyiért?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na kimértünk mindent, ami létezett. Minden rendben, semmi eltérés az autodatától. Ebből az alapjárati léptető szorulására gondolunk. Kérdés: egy ilyen csak az alapjáratba szólhat bele, vagy esetleg okozhatja e menet közben a motor leállását?

Lehet ezeket tisztítani? Ha igen mivel és hogyan?

Esetleg valakinek elfekvőben? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na kimértünk mindent, ami létezett. Minden rendben, semmi eltérés az autodatától. Ebből az alapjárati léptető szorulására gondolunk. Kérdés: egy ilyen csak az alapjáratba szólhat bele, vagy esetleg okozhatja e menet közben a motor leállását?

Lehet ezeket tisztítani? Ha igen mivel és hogyan?

Esetleg valakinek elfekvőben? Köszi

Szerintem azért alapjárati léptető motor, hogy az alapjárati fordulatszámot szabályozza. :lol: Kiveszed, pölö féktisztítóval , vagy akár benzines rongyal letakarítod a kúpot csavargatás nélkül, és kitakarítod a fészkét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.