Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Esetleg ha irnál motorkódot is. A forgalmiban lévő motorszám eleje. Pl C14SE

Amúgy szerintem ráférne egy alapos alapjárati motor tisztítás és egy pillangószelepháztisztítás első körben.

Szerk.: Esetleg még nézd körbe a motortérben az alapjárati motor és a folytószelep pótméter csatlakozásait, vagy keress kábelszigetelés sérüléseket.

Köszönöm a választ és a segítséget.

A nagy zavaromban - mert eddig semmi gondom nem volt vele - valóban lemaradtak a paraméterek. Bocs:

Opel Astra Caravan 1,4 C14SE

Link to comment
Megosztás:

De olyan lehet, hogy nem nyitja a szelepeket főleg ha a hidrotőke szelepe megszorult vagy a rugója elfogyott, és azt kompreszio mérés nemigazán dobja ki

Ilyen van persze, de ha lekapja a szelepfedelet egyből kiderül. Max. bukik egy tömitést. De ha visszarakja a régit, mert egyben maradt az sem tragédia.

Link to comment
Megosztás:

A mtor kód:c16nz20008393.Lehúztam a lambda szoda stekkerét járattam vagy öt percig de semmi hibát nem tudtam kiolvasni.Csak a 12 villant fel.Amugy volt egy kábel köteg égés a rotor mögött van egy hétlábú (valami)két kábel le volt testelve.Ezeket kicseréltem.Azt mondta valaki hogy ez a megszakító és ha baja lenne akkor el sem indulna.

Link to comment
Megosztás:

A mtor kód:c16nz20008393.Lehúztam a lambda szoda stekkerét járattam vagy öt percig de semmi hibát nem tudtam kiolvasni.Csak a 12 villant fel.Amugy volt egy kábel köteg égés a rotor mögött van egy hétlábú (valami)két kábel le volt testelve.Ezeket kicseréltem.Azt mondta valaki hogy ez a megszakító és ha baja lenne akkor el sem indulna.

Az enyém pl. nem indult be,csak csere után.De han van a közeledben bontó,vagy valaki ilyen motorral,egy próbára át lehetne tenni.

Link to comment
Megosztás:

A mtor kód:c16nz20008393.Lehúztam a lambda szoda stekkerét járattam vagy öt percig de semmi hibát nem tudtam kiolvasni.Csak a 12 villant fel.Amugy volt egy kábel köteg égés a rotor mögött van egy hétlábú (valami)két kábel le volt testelve.Ezeket kicseréltem.Azt mondta valaki hogy ez a megszakító és ha baja lenne akkor el sem indulna.

Ha hidegen járattad akkor azért nem írt be hibakódot. Lambda szondát csak 70fok feletti motornál nézi addig nem figyeli és nem is aszerint szabályoz. Próbáld ki ugyanezt üzemmeleg motorral akkor már kell, hogy beírjon hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

Én nem szedtem le, csak kitekertem a csavart a vez.műszíj tárcséából, és óvatosan lehúztam a tárcsát, úgy hogy a szíj ne lazuljon fel, ne tudjon lent elmászni. Aztán kitekertem az alsó burkolat két csavarját a HF-ből, és azt elhajlítva hozzá tudtam férni a termosztáthoz. Nem mondom, hogy a lgprofibb megoldás, de gyorsabb, mintha vezérlést kellene állítani. Azért persze összejelöltem fent a tárcsát, és a szíjat alkoholos filcel, és összerakás után párszor átforgattam kézzel, hogy allul-fellül jelen maradt-e.

%7Boption%7Dhttp://kep.ivpicture.hu/298924.jpg

Köszi!Elég bonyolultnak tűnik, én magam nem merek belevágni, elviszem szerelőhöz! Egyébként ez egy b corsában 1.4NZ lenne, ráadásul most volt benne vezérlés csere májusban, akkor persze ki lett cserélve a termosztát is egyúttal, de nem kellett volna mégsem hozzányúlni a régihez, mert végülis nem volt semmi baja, csak gondoltuk,ha már szét van kapva megéri kicserélni! :rolleyes: Elég idegesítő!! Ja, egyébként QH márkájú!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!

Azzal a furcsa jelenséggel találkoztam miközbe leszereltem az olajteknőt egy pakolás cserére,

hogy az olajteknő aljába volt 1 db leszakadt vezérmüszíj fog.

Van ötlete valakinek, hogy az hogy kerülhetett oda, mert én semmi épkézláb magyarázatot nem találtam rá.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!

Azzal a furcsa jelenséggel találkoztam miközbe leszereltem az olajteknőt egy pakolás cserére,

hogy az olajteknő aljába volt 1 db leszakadt vezérmüszíj fog.

Van ötlete valakinek, hogy az hogy kerülhetett oda, mert én semmi épkézláb magyarázatot nem találtam rá.

:rolleyes: :D az igen, hát az meg hogy kerülhetett bele?

biztos, hogy az volt, nem csak hasonlított rá??

esetleg valahogyan az olajbetöltőn keresztül kerülhetett be valami törölgetés közben (ha nyitva volt az olajbeöntő nyílás a szelepfedélen...)

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: :D az igen, hát az meg hogy kerülhetett bele?

biztos, hogy az volt, nem csak hasonlított rá??

esetleg valahogyan az olajbetöltőn keresztül kerülhetett be valami törölgetés közben (ha nyitva volt az olajbeöntő nyílás a szelepfedélen...)

Arra tudod mennyi az esély??

Amugy tényleg 1 leszakadt fog volt. 100 %

Ez marad x akta.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!Elég bonyolultnak tűnik, én magam nem merek belevágni, elviszem szerelőhöz! Egyébként ez egy b corsában 1.4NZ lenne, ráadásul most volt benne vezérlés csere májusban, akkor persze ki lett cserélve a termosztát is egyúttal, de nem kellett volna mégsem hozzányúlni a régihez, mert végülis nem volt semmi baja, csak gondoltuk,ha már szét van kapva megéri kicserélni! :rolleyes: Elég idegesítő!! Ja, egyébként QH márkájú!

Na itt a bibi. A Quinton Hazel-t messzire kerülni kell.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit utánnajártam vezérműszíj csere tekintetében az áraknak.

2 feszítő görgő + szíj (UNIX-os 39000 pínz)

De néztem Debrecenbe az Opel boltban (derék u.), Bosch cuccot ajánlottak a görgők 10-10ezer, a szíj 6000.

szerintetek ez jó lenne? 27 alatt lenne ez a 3 cucc, és akkor még beleférne egy vízpumpa is, az 10ezer.

Gondolom ha már le van bontva minden, akkor nem árt azt is kicserélni :rolleyes:

(elvileg az előző tulaj cserélte a vez.cuccokat 200.000 körül (becsületes fószer, de az ilyesmire azért nem vennék mérget,mondani mindent lehet alapon)

azóta ment 40.000-et, és inkább cserélek, nehogy aztán baj legyen belőlle :D

Link to comment
Megosztás:

Kicsit utánnajártam vezérműszíj csere tekintetében az áraknak.

2 feszítő görgő + szíj (UNIX-os 39000 pínz)

De néztem Debrecenbe az Opel boltban (derék u.), Bosch cuccot ajánlottak a görgők 10-10ezer, a szíj 6000.

szerintetek ez jó lenne? 27 alatt lenne ez a 3 cucc, és akkor még beleférne egy vízpumpa is, az 10ezer.

Gondolom ha már le van bontva minden, akkor nem árt azt is kicserélni :rolleyes:

(elvileg az előző tulaj cserélte a vez.cuccokat 200.000 körül (becsületes fószer, de az ilyesmire azért nem vennék mérget,mondani mindent lehet alapon)

azóta ment 40.000-et, és inkább cserélek, nehogy aztán baj legyen belőlle :D

Azért arra figyelj, hogy ne a legolcsóbb cuccokat vedd meg hozzá: szíjból gyári vagy Gates az ajánlott, a görgőkből és a vízpumpából gyári vagy pl. SKF.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit utánnajártam vezérműszíj csere tekintetében az áraknak.

2 feszítő görgő + szíj (UNIX-os 39000 pínz)

De néztem Debrecenbe az Opel boltban (derék u.), Bosch cuccot ajánlottak a görgők 10-10ezer, a szíj 6000.

szerintetek ez jó lenne? 27 alatt lenne ez a 3 cucc, és akkor még beleférne egy vízpumpa is, az 10ezer.

Gondolom ha már le van bontva minden, akkor nem árt azt is kicserélni :rolleyes:

(elvileg az előző tulaj cserélte a vez.cuccokat 200.000 körül (becsületes fószer, de az ilyesmire azért nem vennék mérget,mondani mindent lehet alapon)

azóta ment 40.000-et, és inkább cserélek, nehogy aztán baj legyen belőlle :D

http://www.bondauto.hu/?mod=lista&id=8

Én is innen vettem, original dzsiem!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy szoktatok-e, tenni valami tömítő anyagot a delkohoz a gumi pakolásonn kivül??

És, ha igen akkor mit??

Én nem. Elegendő a gumigyűrű.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.