Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Olvass vissza..C16NZ-ről beszélünk.

Javítási költség,tömítések,gépmunkadíjak stb simán összejön a 100ropi.

ő dugócserére költött 100at ahogy írta, meg ugye oda is kell tömítés stb, sé arra íram,hogy (c16 esetén) 2bból komplett generál megoldható, és ha ezeket produkálja valószínű az lesz a vége neki.

Link to comment
Megosztás:

A szerelő szerint valami érzékelő van az ékszíjtárcsa környékén, ahonnan kapja a ford.szám mérő a jelet. Én ott csak az olajnyomás érzékelőjét láttam.

Elképzelhető hogy van ott valami ami okozhat ilyen jelenséget? Csak azért mert nekem a műszeregységen nincs ilyen "kis fekete biszbasz", nincs ford.szám mérő a kocsiban.

Amit zotya mutatott az az útjeladó, másnéven a sebességjeladó. Amit a szerelőd kerestet veled, az a főtengely szíjtárcsánál lévő kis bizbasz, ami kb 45 fokos szögben van és a szíjtárcsa recés részéhez van igazítva. A jobb első kerék mögé benézel, és lehet hogy ott van.

Link to comment
Megosztás:

Hmm...akkor ez az útjeladó? :lol: Valaki segítsen már! Amúgy ha nincs fordulatszámmérő akkor is van ilyen a műszeregységben. A képen pölö az én régi ford.szám mérő nélküli órám látszik. De rángatásra első körben a benzinszűrőt, benzinpumpát, relét szoktuk nézni. Amire a szerelő gondolt akkor az a főtengelyjeladó lehet.

ja útjeladó

Link to comment
Megosztás:

Amit zotya mutatott az az útjeladó, másnéven a sebességjeladó. Amit a szerelőd kerestet veled, az a főtengely szíjtárcsánál lévő kis bizbasz, ami kb 45 fokos szögben van és a szíjtárcsa recés részéhez van igazítva. A jobb első kerék mögé benézel, és lehet hogy ott van.

Rendben van, ebéd után megnézem.Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Most próbáltam meg az AGR szelepet is és valszeg ismét nem müködik mert ha lehúzom róla a vákumcsövet akkó nem változik a motor járása.

Hidegen nem kopog a moci,csak ha bemelgszik és valahonnan balról (szemből állva) jön a hang kb. 2000rpm-enn tartva folyamatosann.

Nálunkfele igencsak drágák az alkatrészek(na nem mintha ott nem).

Az a gubanc,hogy a dugóó csere tavaly Szept. volt és már akkór gyanús volt ez a hang csak nem ennyire erőssen,csak reméltem összekopnak az alkatrészek.Most meg hiába mondom a szerelőnek,hogy azóóta ilyen.

Vais accem ezzel is naon be fogom copni.

ÁÁÁÁÁÁ harmadik Opelem (2 Kadi oszt most ez) éss mindeggyíkenn az olajnyomással illetve generáloztatással küzködtem.

Legalább ha lenne eggy tisztességes szerelő akibenn meg lehetne bízni és értenéé is a dolgát.Szervizeket meg nem a magafajta autósoknak találták ki merakkór a gatyámat is eladhatnám!(ha megvennék :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Most próbáltam meg az AGR szelepet is és valszeg ismét nem müködik mert ha lehúzom róla a vákumcsövet akkó nem változik a motor járása.

Hidegen nem kopog a moci,csak ha bemelgszik és valahonnan balról (szemből állva) jön a hang kb. 2000rpm-enn tartva folyamatosann.

Nálunkfele igencsak drágák az alkatrészek(na nem mintha ott nem).

Az a gubanc,hogy a dugóó csere tavaly Szept. volt és már akkór gyanús volt ez a hang csak nem ennyire erőssen,csak reméltem összekopnak az alkatrészek.Most meg hiába mondom a szerelőnek,hogy azóóta ilyen.

Vais accem ezzel is naon be fogom copni.

ÁÁÁÁÁÁ harmadik Opelem (2 Kadi oszt most ez) éss mindeggyíkenn az olajnyomással illetve generáloztatással küzködtem.

Legalább ha lenne eggy tisztességes szerelő akibenn meg lehetne bízni és értenéé is a dolgát.Szervizeket meg nem a magafajta autósoknak találták ki merakkór a gatyámat is eladhatnám!(ha megvennék :lol: )

és egy komplett mocit szerezni bele?

errefelé is bevett szokás, motorszámot megoldani, bár nemtudom, felétek hogy megy a papírozás, lehet egyszerűbben mint itt?

nemtudom, de szerinem a szerelőnek látni, hallania kelett volna, hogy ott 4 dugócsere nem lesz megoldás....

Link to comment
Megosztás:

Amit zotya mutatott az az útjeladó, másnéven a sebességjeladó. Amit a szerelőd kerestet veled, az a főtengely szíjtárcsánál lévő kis bizbasz, ami kb 45 fokos szögben van és a szíjtárcsa recés részéhez van igazítva. A jobb első kerék mögé benézel, és lehet hogy ott van.

De az is lehet, hogy nem talál, mivel 1.4NZ-s mocin olyan nincs :lol: Azt kéne megnézni első körben, hogy mikor nem akar menni, akkor szikra nincs, vagy benzin? Ha szikra nincs, akkor pl. gyújtásmodul, vagy Hall-jeladó; ha benzin nincs, akkor AC-relé, AC-pumpa... :)

Link to comment
Megosztás:

De az is lehet, hogy nem talál, mivel 1.4NZ-s mocin olyan nincs :lol: Azt kéne megnézni első körben, hogy mikor nem akar menni, akkor szikra nincs, vagy benzin? Ha szikra nincs, akkor pl. gyújtásmodul, vagy Hall-jeladó; ha benzin nincs, akkor AC-relé, AC-pumpa... :)

Akkor lehet nem véletlen nem találtam ... :P

Hát ha legközelebb produkálja a dolgot megnézem hogy mi hiányzik, benzin vagy szikra. A kivitelezésen még gondolkodnom kell, mert általában menet közben csinálja, és általában egyedül járok vele. ;)

Múltkor mikor megállt alattam ugyanilyen módon, leállt a motor is, utána egy pöccintésre indult. ;)

Nem értem én ezt!

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet nem véletlen nem találtam ... ;)

Hát ha legközelebb produkálja a dolgot megnézem hogy mi hiányzik, benzin vagy szikra. A kivitelezésen még gondolkodnom kell, mert általában menet közben csinálja, és általában egyedül járok vele. :lol:

Múltkor mikor megállt alattam ugyanilyen módon, leállt a motor is, utána egy pöccintésre indult. :)

Nem értem én ezt!

Még azt próbáld meg, hogy alapjáraton megy a moci, felnyitod a motorháztetőt, és megmozgatod a motortérben található elektromos csatlakozásokat (gyertyakábelekhez ne nyúlj), pl. a gyújtáselosztó alján levőt, a gyújtótrafó alatt levő gyújtómodulét, stb. Ha megtorpan vagy leáll, ott a gond.

Link to comment
Megosztás:

Még azt próbáld meg, hogy alapjáraton megy a moci, felnyitod a motorháztetőt, és megmozgatod a motortérben található elektromos csatlakozásokat (gyertyakábelekhez ne nyúlj), pl. a gyújtáselosztó alján levőt, a gyújtótrafó alatt levő gyújtómodulét, stb. Ha megtorpan vagy leáll, ott a gond.

Régebben már küzdöttem a gyújtótrafó alatti csatival, megesett hogy nem indult, megmozgattam, vártam egy picit majd pöcc-röff.

Ezt említettem a szerelőnek, de szerinte kisebb hiba van a dologban.

Ha mégis trafó lenne, azt ki lehet valahogy mérni?

Azért nem gondolok elektromos hibára mert hibajelzésem/kódom nincs.

Link to comment
Megosztás:

Régebben már küzdöttem a gyújtótrafó alatti csatival, megesett hogy nem indult, megmozgattam, vártam egy picit majd pöcc-röff.

Ezt említettem a szerelőnek, de szerinte kisebb hiba van a dologban.

Ha mégis trafó lenne, azt ki lehet valahogy mérni?

Azért nem gondolok elektromos hibára mert hibajelzésem/kódom nincs.

Általában nem a trafó szokott hibás lenni, hanem az alatta levő gyújtásmodul. És valóban nem okoz hibajelzést, ha hibás.

Link to comment
Megosztás:

De az is lehet, hogy nem talál, mivel 1.4NZ-s mocin olyan nincs :lol: Azt kéne megnézni első körben, hogy mikor nem akar menni, akkor szikra nincs, vagy benzin? Ha szikra nincs, akkor pl. gyújtásmodul, vagy Hall-jeladó; ha benzin nincs, akkor AC-relé, AC-pumpa... :)

Azért írtam, hogy lehet. ;) Nekem is rémlett, hogy nem mindegyiken van. Nem a dis gyújtásos rendszereknél van külön jeladó? ;) Mer az enyémnél ott van ez az érzékelő.

Link to comment
Megosztás:

Megéri szerezni bontóban vagy újat ildomos venni?

Én 4 ezer forintért vettem bontott gyujtásmodult. Csak nekem nem menet közben torpant, hanem nehezn indult főleg hidegen. Nem volt szikra aztán egyszercsak megjött. A trafót ki lehet mérni, de ugye ezt a pillanatot kell elkapni amikor éppen nemjó.

Link to comment
Megosztás:

Régebben már küzdöttem a gyújtótrafó alatti csatival, megesett hogy nem indult, megmozgattam, vártam egy picit majd pöcc-röff.

Ezt említettem a szerelőnek, de szerinte kisebb hiba van a dologban.

Ha mégis trafó lenne, azt ki lehet valahogy mérni?

Azért nem gondolok elektromos hibára mert hibajelzésem/kódom nincs.

Engemet is nagyon hasonló tünetek "hoztak ide"...végül vettem egy új modult - FPepe által irt vizsgálattal derült ki nekem is, 2 Opel+2 maszek szerviz nem tudott mit kezdeni vele - és nekem még igy is megérte mert életveszélyessé vált már igy közlekedni.(pl. kereszteződésben, balraforduláskor középen leállt és nem indult - öninditózással tudtam csak kievickélni) :lol:

Mellesleg zocsa cartársnak van is egy gyújtásmodulja elfekvőben, ha jól tudom. :)

Link to comment
Megosztás:

ő dugócserére költött 100at ahogy írta, meg ugye oda is kell tömítés stb, sé arra íram,hogy (c16 esetén) 2bból komplett generál megoldható, és ha ezeket produkálja valószínű az lesz a vége neki.

Helyesírás!Komolyan,ez az utolsó figyelmeztetésem,ha ezek után nem olvasod át,amit írsz és marad benne hiba,törlöm! :lol:

Nem tudom hányszor kell még szólnom érte!

Ez vonatkozik a többi fórumozóra is!!!

Számolj utána,hogy a 4 dugócsere milyen költséget von maga után,a komplett generálnál pedig mindig adóhat,ami növeli a költséget,egy kis ez,egy kis az és szépen ugrik a számla.Ne felejtsd el,hogy nem mindenki jut féláron mindenhez és a szerelője is lehet pénzéhes! :)

Én az ő esetében először az olajpumpával kezdeném.Elképzelehető,hogy csak a nyomászabályzó alá van beszorulva a "felújításból" maradt "ez-az",de rosszabb esetben a hajtókarcsapágy hangja adja azt a koppanó hangot és csak azért melegen,mert ott már az olaj "hígabb".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék venni az Astrára hátsó sportdobot, mivel az eredeti felmondta a szolgálatot. Az lenne a kérdésem, hogy milyen félét lehet rátenni anélkül, hogy a hátsó lökhárítót birizgálni kellene. Na meg az is szempont, hogy kb: 5-6 ezer forint körül legyen az ára. Meg még egy kérdés, olvastam valahol, hogy van egy olyan alkatrész, hogy gázgyorsító. Na ezt hova kell beépíteni, a motor és a katalizátor, vagy a katalizátor és a hátsó dob közé? Meg egyáltalán megéri-e beépíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék venni az Astrára hátsó sportdobot, mivel az eredeti felmondta a szolgálatot. Az lenne a kérdésem, hogy milyen félét lehet rátenni anélkül, hogy a hátsó lökhárítót birizgálni kellene. Na meg az is szempont, hogy kb: 5-6 ezer forint körül legyen az ára. Meg még egy kérdés, olvastam valahol, hogy van egy olyan alkatrész, hogy gázgyorsító. Na ezt hova kell beépíteni, a motor és a katalizátor, vagy a katalizátor és a hátsó dob közé? Meg egyáltalán megéri-e beépíteni?

Mókusvakítás,felejtsd el a gázgyorsítót!

Sportdobot ennyiért max használtan kapsz,az hogy a lököst ne kelljen faragni inkább a kipufogós ügyességén múlik!

Link to comment
Megosztás:

Mókusvakítás,felejtsd el a gázgyorsítót!

Sportdobot ennyiért max használtan kapsz,az hogy a lököst ne kelljen faragni inkább a kipufogós ügyességén múlik!

Szóval akkor nem éri meg beépíteni, pedig szépeket olvastam róla (LE növekedés, stb...).

A dob nem baj ha használt, csak azt szeretném tudni kell-e nézni rajta valamit, nehogy át*****szanak.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen nem kopog a moci,csak ha bemelgszik és valahonnan balról (szemből állva) jön a hang kb. 2000rpm-enn tartva folyamatosann.

Ez pont olyan mint amikor anno a ladám már a halálán volt és olyan nagy volt a játék/kopás a hajtókarcsapágyakban, hogy ott elment az olajnyomás ezért melegen pislákolt az olajnyomás lámpám. Ez a nagy kopás okozta a kopogást is ami nekem is csak részterhelésen hallatta magát.

Most őszintén. Ha használt alkatrészekkel javították akkor mit vártál. Ahhoz, hogy minden passzoljon azért illik javítóméretre munkálni a dolgokat és annak a méretnek megfelelő új csapágyakat,dugókat és gyűrűket tenni. Csak így lehet tartós egy generál.

Link to comment
Megosztás:

Ez pont olyan mint amikor anno a ladám már a halálán volt és olyan nagy volt a játék/kopás a hajtókarcsapágyakban, hogy ott elment az olajnyomás ezért melegen pislákolt az olajnyomás lámpám. Ez a nagy kopás okozta a kopogást is ami nekem is csak részterhelésen hallatta magát.

Most őszintén. Ha használt alkatrészekkel javították akkor mit vártál. Ahhoz, hogy minden passzoljon azért illik javítóméretre munkálni a dolgokat és annak a méretnek megfelelő új csapágyakat,dugókat és gyűrűket tenni. Csak így lehet tartós egy generál.

Nekem a Skodám (120( csinálja ugyanezt. Hidegen még megvan a megfelelő olajnyomás, később szépen lassan megy el: Először csak alapjáraton világít a visszajelző lámpa, üzemmeleg motornál már 3000 1/min felett is.

És ugyanez a szörnyű kopogás hallatszik, ha üresjáratban emelem a gázt: Olyan 2000 körül jön elő, és 3000 felett elhalkul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem!

Mostanában rosszalkodik az autó. Ez annyit jelent, hogy menet közben gondol egyet és nem megy, mintha elfogyott vo9lna a benzin. Megnéztem, dugulás nincs - se levegő, se benzin. Telefonon egy szerelő szerint a ford. szám jeladónak van köze a dologhoz. Azt hol találom pontosan? Egyáltalán lehetséges?

Nekem a régi kadettel volt hasonló eset. Akkor random időben, random helyen menet közben elkezdett esni a fordulatszám, míg végül leállt a motor, és nem indult újra. Nálam a gyújtótrafó betegeskedett.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, elnezest ha mar volt szo arrol amit kerdezni fogok de en nem talaltam (pedig kerestem), szoval az erdekelne hogy erdemes e gaz szetett tenni az autoba ('97-es astra F caravan X14NZ).Egyesek azt mondjak (persze azok akik nem hasznaljak) hogy hazavagja a motort, masok pedig (olyanok akik hasznaljak) hogy abszolut nem art sot jo pezt sporolsz vele amit utolag hasznos dolgokra fordithasz nem pedig motor felujitasra. Ti mit mondtok?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.