Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem is lenne 1 kérdésem:

1. Indítom az verdát mostanában (illetve legutóbb egy motortér mosás után vettem észre), h játszom a gázzal üresben, az első gázadásra ( bele"brummog", vagy hörög) a kipufogónál hallom....leveszem a lábam kezdem újra, megint az első nyomásra visszahörög....most vagy olyan mintha nem égetné el rendesen a cuccost vagy nem tom.....zavaró picit tiszta tuning hangja van így akkor :devlish:

2. Reggeli indításnál főleg, vagy eső után, hidegebb időben, elindul...kitolok garázsból majd amikor üresbe rakom, nagyon megemelkedett fordulatszámmal pörög mint állat. megyek 50méter vele, megállok majd szépen visszaesik normálisra...

mondanám h ha LADA lenne h szívató rajta van, de hát sztem ez nem természetes.....és nagyon durván pörög....

alapjárati motor, automataszívató, lamda szonda?szerintetek? én nem értek hozzá.

válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Akkor igen rotoros van, mert 5 vezetékes... pár napja vettem ra új gyertyakábel szettet.. de ezzel is ugyan úgy megy a motor néha be be dadog...

Rotor-elosztó is lehet bűnös.

Nekem is lenne 1 kérdésem:

1. Indítom az verdát mostanában (illetve legutóbb egy motortér mosás után vettem észre), h játszom a gázzal üresben, az első gázadásra ( bele"brummog", vagy hörög) a kipufogónál hallom....leveszem a lábam kezdem újra, megint az első nyomásra visszahörög....most vagy olyan mintha nem égetné el rendesen a cuccost vagy nem tom.....zavaró picit tiszta tuning hangja van így akkor :devlish:

2. Reggeli indításnál főleg, vagy eső után, hidegebb időben, elindul...kitolok garázsból majd amikor üresbe rakom, nagyon megemelkedett fordulatszámmal pörög mint állat. megyek 50méter vele, megállok majd szépen visszaesik normálisra...

mondanám h ha LADA lenne h szívató rajta van, de hát sztem ez nem természetes.....és nagyon durván pörög....

alapjárati motor, automataszívató, lamda szonda?szerintetek? én nem értek hozzá.

válaszokat előre is köszönöm.

Nekem is buffog a kipuff, de úgyis hamarosan cserélnem kell, mert kezd szétesni, szerintem attól lehet. Majd ha kicserélem akkor kiderül. Az alapjárat emelkedést, ahogy előbb is írtuk alapjárati motor, vagy fals levegő okozhatja. Az előbbinél takarítás, az utóbbinál a necces hely megkeresésée a megoldás. Autómata szivató, olyan nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nemrég vettem egy 2001-es Astrát X14NZ motorral. A problémám a következő: hosszabb motorfék esetén kigyullad a motorvezérlés ikon. Ha újraindítom a motort akkor a lámpa kialszik, viszont egy újabb hosszú motorfék után ismét világítani kezd. Próbáltam kideríteni a hiba forrását, és eddig a fórum böngészésének segítségével odáig jutottam, hogy sikerült kivillogtatnom a 24-es kódot. (12 PIN-es csati van benne és az 5-6 ost zártam.) Ez ha jól tudom a sebességérzékelő hibáját jelzi. Van valakinek ötlete, hogy most akkor mi van? A km óra rendesen működik. Más hibát nem villogott. Heeeeelp me! Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

DIS az az elektromos gyertyaszikráztató kézikészülék. :lol: Szerintem neked rotoros van, tehát 5 gyertyakábel megy bele. 1 középen és körülötte négy megy a gyertákra. A DIS meg ECU által vezérelt. :devlish:

Amit már a másik topicban is írtak, hogy féktisztítóval megfújod a vákuumos dolgokat, pl fékrásegítőnél vagy a 4. hengernél a becsatlakozás még szériahiba. :lol:

Csak járassam a motort és fújjak párat a gumicsövekre? És mit kéne látnom ? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak járassam a motort és fújjak párat a gumicsövekre? És mit kéne látnom ? :devlish:

Igen, de látni nem fogsz semmit, viszont hallani lehet, ha felpörög, na akkor ott van a "rés a pajzson". :lol:

Ha ez a rotor-elosztó hibás azt hogy tudom kideríteni? Gondolom cserével, de ha nincs épp másik kéznél? :lol:

Igen cserével, ha esetleg van a közelben típustárs, akkor elkéred egy körre az övét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségetek kérni ismét, mert nem indul el az autóm (x14nz, 1997, benzines).

Amikor ráadom a gyújtást, ég a sárga motor ikon. Az önindító teker, de nem akar elindulni.

Kb. 1 hete cseréltettem gyújtásmodult, mert akkor az volt a baja, hogy melegben állandóan leállt. (Persze, azóta nem volt hőség, ezért nem is tudtam meg, hogy az volt-e igazából a baja.)

Ma meg egész nap esik az eső, lehet, hogy bepárásodott valami, vagy ilyesmi?

Megnéztem az olajszintet, és sárga trutyi volt a szintjelző pálca alján!

Remélem, nincs nagy baj.... :devlish:

Kérlek, segítsetek, mit csináljak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségetek kérni ismét, mert nem indul el az autóm (x14nz, 1997, benzines).

Amikor ráadom a gyújtást, ég a sárga motor ikon. Az önindító teker, de nem akar elindulni.

Kb. 1 hete cseréltettem gyújtásmodult, mert akkor az volt a baja, hogy melegben állandóan leállt. (Persze, azóta nem volt hőség, ezért nem is tudtam meg, hogy az volt-e igazából a baja.)

Ma meg egész nap esik az eső, lehet, hogy bepárásodott valami, vagy ilyesmi?

Megnéztem az olajszintet, és sárga trutyi volt a szintjelző pálca alján!

Remélem, nincs nagy baj.... :devlish:

Kérlek, segítsetek, mit csináljak!

Gyújtás ráadásakkor természetes, hogy világit sárga lámpa, akkor alszik el amikor beindul(és persze nincs valami gond) Ha az olajbetöltő kupakján és/vagy a pálcán fehéres sárgás trutyi van az valamilyen mértékben még természetes is lehet abban az esetben ha sok rövid távot mész ilyen párás, hűvös időkben. Főleg télen tapasztalható ez a kondenzviz kicsapódás, de nem kizárható ilyen időjárásban sem ha csak 5-10km körüli távokon használod. Könnyen előfordulhat, hogy a gyújtáselosztód párásodott be. Már többször hallani lehetett olyanról, hogy meg van repedve és esős, párás időben megszivatja a polgárt. Ugyanakkor lehet üzemanyagellátási hiba is(benzinpumpa) vagy egyéb elektromos kütyü hibája(trafó, hall jeladó, vagy a gyújtáselosztó mögött/alatt elhelyezkedő csati hibája)

Link to comment
Megosztás:

Gyújtás ráadásakkor természetes, hogy világit sárga lámpa, akkor alszik el amikor beindul(és persze nincs valami gond) Ha az olajbetöltő kupakján és/vagy a pálcán fehéres sárgás trutyi van az valamilyen mértékben még természetes is lehet abban az esetben ha sok rövid távot mész ilyen párás, hűvös időkben. Főleg télen tapasztalható ez a kondenzviz kicsapódás, de nem kizárható ilyen időjárásban sem ha csak 5-10km körüli távokon használod. Könnyen előfordulhat, hogy a gyújtáselosztód párásodott be. Már többször hallani lehetett olyanról, hogy meg van repedve és esős, párás időben megszivatja a polgárt. Ugyanakkor lehet üzemanyagellátási hiba is(benzinpumpa) vagy egyéb elektromos kütyü hibája(trafó, hall jeladó, vagy a gyújtáselosztó mögött/alatt elhelyezkedő csati hibája)

Köszi szépen a választ! Igen, már kb. 1 hete csak pár kilométereket mentem a kocsival, biztosan azért van a kondenzvíz kicsapódás. Azt hiszem, igazad van, hogy elektromos kütyü baja lehet, benzinszagot éreztem, talán nem az üzemanyag ellátással van baj. Hát, akkor ma nem megyek kocsival, sajna... (szakad még mindig az eső... :devlish:

üdv!

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a választ! Igen, már kb. 1 hete csak pár kilométereket mentem a kocsival, biztosan azért van a kondenzvíz kicsapódás. Azt hiszem, igazad van, hogy elektromos kütyü baja lehet, benzinszagot éreztem, talán nem az üzemanyag ellátással van baj. Hát, akkor ma nem megyek kocsival, sajna... (szakad még mindig az eső... :devlish:

üdv!

Vedd le a gyújtáselosztót, száritsd ki, esetleg fújd be kontakt spray-el és próbáld meg beinditani. Ha megy, akkor legalább tudod mi a baj és ha menni kell akkor nem kell megijedned(addig sem amig, pl. holnap, veszel egy újat) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a gyújtáselosztót, száritsd ki, esetleg fújd be kontakt spray-el és próbáld meg beinditani. Ha megy, akkor legalább tudod mi a baj és ha menni kell akkor nem kell megijedned(addig sem amig, pl. holnap, veszel egy újat) :lol:

megpróbálom és mégegyszer köszi! :devlish:

(egy "tudatlan csajszi")

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap cseréltem olajat a gépbe. Feltűnt, hogy friss olajfolyásra utaló nyomok vannak az elosztó alatti részen, illetve alul, az olajdekni illesztésénél.

Ezeknek a tömítése cserélhető ugye?

Ha jók az infóim az elosztónál O gyűrűk vannak, s elvileg csak leveszem, gyűrűket kicserélem, s visszateszem...

Javítsatok ki, ha tévednék!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap cseréltem olajat a gépbe. Feltűnt, hogy friss olajfolyásra utaló nyomok vannak az elosztó alatti részen, illetve alul, az olajdekni illesztésénél.

Ezeknek a tömítése cserélhető ugye?

Ha jók az infóim az elosztónál O gyűrűk vannak, s elvileg csak leveszem, gyűrűket kicserélem, s visszateszem...

Javítsatok ki, ha tévednék!

Tudtommal egy O gyűrű van az elosztónál és csere előtt jól/pontosan össze kell jelölni az elosztót és a helyét, hogy ugyanúgy tedd vissza. Egyébként igen, egyszerűen csak kiveszed-beteszed.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap voltam szervízben. Megkérdeztem, mi okozhatja, hogy az alapjáratom néha elmászik, ezt eljátsza 4-5x egymás után. Azt mondta a szervizes, hogy ki kell tisztítani valamit, fél óra. Kedden viszem vissza. Kértem egy diagnosztikát is. 3.000 HUF-ba lesz az egész

Link to comment
Megosztás:

Tegnap voltam szervízben. Megkérdeztem, mi okozhatja, hogy az alapjáratom néha elmászik, ezt eljátsza 4-5x egymás után. Azt mondta a szervizes, hogy ki kell tisztítani valamit, fél óra. Kedden viszem vissza. Kértem egy diagnosztikát is. 3.000 HUF-ba lesz az egész

Agr szelepet mondott valószínűleg. Diagnosztikával együtt nem sok a 3e ft. Csak a diag szokott ennyi lenni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sem sok.

Tegnap ott vettek olajat meg olajszűrőt. Az sem volt vészes. Gyári GM olajért ( 5l ) meg a szűrőért fizettem 5.300 Ft ot.

Agr szelepet mondott valószínűleg. Diagnosztikával együtt nem sok a 3e ft. Csak a diag szokott ennyi lenni. :devlish:
Link to comment
Megosztás:

Gondoltam, hogy odaírom h "vagy alapjárati". de aztán inkább mentem vissza melózni. Igazatok van. :lol:

Olyan jó hallani, elmondanád mégegyszer? :lol: :devlish:

Amúgy volt már rá példa, hogy szintén c14nz-s kollégának Agr-t takarítottak, legalábbis a szerelő azt mondta. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan jó hallani, elmondanád mégegyszer? :lol: :lol:

Amúgy volt már rá példa, hogy szintén c14nz-s kollégának Agr-t takarítottak, legalábbis a szerelő azt mondta. :lol:

Volt már ilyenre példa...Ezért nem jó szombat, vasárnap is 12órát melózni, mert az ember fáradt lesz. :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új tag vagyok az oldalon, és már lehet, hogy ismerős lesz ez a probléma de nekem már egy kicsit bosszantó kezd lenni és bízom benne, hogy tudtok tanáccsal szolgálni!

Szóval van egy 97 -es f astrám 16.16V és már egy ideje gázadásnál eléggé rángat, plusz mintha fulladna a motor. EGR szelep lezárva, gyertyák jók, kipufogó dob, katalizátor, lambda szonda cserélve, bár mondjuk itt volt egy kis probléma mert az előző tulaj rosszul rakta be és a menete szarrá ment így kicsit meg kellett buherálni, hogy jó legyen. És nem vagyok benne biztos, hogy jól sikerült, mert lehet, hogy meg kell perselyezni, az meg húzós dolog. Szóval már így járok egy ideje és előzésnél elég rossz, hogy merjek vagy ne!

Szóval nem tudom mi lehet! Nagyon szeretem a kicsikét még soha nem hagyott cserben de mostanában azt érzem, hogy ez egyre közelebb van.

A segítséget, előre is köszi!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.