Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Gépsas nehezen indul, jóval többet kell tekertetni, mint régen. Van mikor alig bír beállni alapjáratra (szerintem hengerenként indul el -_-), meg hosszabb út után, megállok, kuplung be és majdnem lefullad, de ~500rpm-ről még tud menteni az ECU. Tippek? :rolleyes: Lehet nem ártana kitakarítani az injektorházat és alapjáratit, ugye? <_<

Nekem is ez van főleg reggeli első indításnál 4-5 szokott tekerni, de van olyan amikor egyből elkapja szinte 1-et fordul. Amúgy nem néztem még meg a gyertyákat (kb 30.000 km előtt még jó volt) majd rálesek már.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez van főleg reggeli első indításnál 4-5 szokott tekerni, de van olyan amikor egyből elkapja szinte 1-et fordul. Amúgy nem néztem még meg a gyertyákat (kb 30.000 km előtt még jó volt) majd rálesek már.

Ha utoljára 30.000 km-el ezelőtt néztél a gyertyáidra, akkor épp ideje kicserélni őket újakra! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez van főleg reggeli első indításnál 4-5 szokott tekerni, de van olyan amikor egyből elkapja szinte 1-et fordul. Amúgy nem néztem még meg a gyertyákat (kb 30.000 km előtt még jó volt) majd rálesek már.

Igen, csak nekem ezt reggel, délben és este csinálja hidegen és üzemmelegen vagy a hideg és az üzemmeleg állapot között. Tehát mindig. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Oké, de még mindíg nem mondtad meg, hogy mi az hogy nehezen. 3 másodperc, 10? két perc? :rolleyes: A város szélén már nem kell tolni? :)

Gépsas nehezen indul, jóval többet kell tekertetni, mint régen. Van mikor alig bír beállni alapjáratra (szerintem hengerenként indul el B)), meg hosszabb út után, megállok, kuplung be és majdnem lefullad, de ~500rpm-ről még tud menteni az ECU. Tippek? <_< Lehet nem ártana kitakarítani az injektorházat és alapjáratit, ugye? -_-

Imádom, mikor felületesen olvas valaki és hülyének nézi a másikat. B) Az a baj, hogy itt ez túl sűrűn előfordul. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne mond meg B+ majd a Blitzen megnézem mit lehet vele kezdeni. <_<

Nem megyek Blitzre. :) Amúyg tökmindegy milyen hőmérséletű, mennyit mentem vele, legalább 4-szer körbepörög mire beindul. Olykor meg indítás elengedése után 500-as fordulatról kel életre a motor. eredetileg melegen szerintem épphogy 1-et körbepörög a főtengely és már röfögött a moci. Mindegy. Ettől függetlenül menni még megy mint az állat. :D (170nel haza ma éjjel -_-) Van egy érzésem, hogy ez az AC sem az igazi már. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem megyek Blitzre. :D Amúyg tökmindegy milyen hőmérséletű, mennyit mentem vele, legalább 4-szer körbepörög mire beindul. Olykor meg indítás elengedése után 500-as fordulatról kel életre a motor. eredetileg melegen szerintem épphogy 1-et körbepörög a főtengely és már röfögött a moci. Mindegy. Ettől függetlenül menni még megy mint az állat. -_- (170nel haza ma éjjel <_<) Van egy érzésem, hogy ez az AC sem az igazi már. :rolleyes:

Á nem hiszem, hogy az AC-miatt lenne. Neked nincs olyan visszacsapó szeleped, hogy ne engedje el a nyomást?

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen jött probléma!(C16NZ) Valami miatt nincsen szikra a gyertyákon, egyiken se... tegnap este még használtam az autót, ma délután meg mikor akartam vele indulni, azt mondta mint Katona József babi néninek, hogy csőőő... Levettem a gyújtáselosztófedelet, kitakarítottam, mindent rendben találtam, de az autó nem indul, az önindító hajtja rendesen de semmi, üzemanyagot is kap. Mi lehet a probléma? Mit érdemes megpiszkáljak? Nem hiszem, hogy olyan komoly legyen, remélem házilag is orvosolható.

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen jött probléma!(C16NZ) Valami miatt nincsen szikra a gyertyákon, egyiken se... tegnap este még használtam az autót, ma délután meg mikor akartam vele indulni, azt mondta mint Katona József babi néninek, hogy csőőő... Levettem a gyújtáselosztófedelet, kitakarítottam, mindent rendben találtam, de az autó nem indul, az önindító hajtja rendesen de semmi, üzemanyagot is kap. Mi lehet a probléma? Mit érdemes megpiszkáljak? Nem hiszem, hogy olyan komoly legyen, remélem házilag is orvosolható.

Hétlábú impulzusjeladó (gyújtásmodul) lesz szerintem.Az elosztófedelet ha leveszed,az alatt megtalálod.

Ki kellene próbálni egy másikkal.

ilyen:

http://n1.vatera.hu/photos/89/a6/77a_1_big.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Eddigi segitséget mindenkinek köszönöm.

A jelenlegi problémám az, hogy megint fogy a hütövizem, a hengerfejes problémámat megoldottuk, 2 hétig nem szivárgot, DE ->

Leugrottunk Mátraházára és az egyik kanyarban majdnem a susnyásba mentem mert valami kifröccsen a papucsomra. Éreztem a hütöviz jellegzetes szagát is. Mikor megérkeztünk akkor látom, hogy a gumiszönyegem vizes és vizcseppek vannak a box hátamögött.

A kiegyenlitő tartályból a viz elfogyott.

Tudna valaki segiteni, hogyan lehetne szétszedni és kicserélni az egészet, vagy sufni tuninggal megcsinálni.

'94-es Opel Astra F kombim van (1.4i 82 lovas (C14SE motorral))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Eddigi segitséget mindenkinek köszönöm.

A jelenlegi problémám az, hogy megint fogy a hütövizem, a hengerfejes problémámat megoldottuk, 2 hétig nem szivárgot, DE ->

Leugrottunk Mátraházára és az egyik kanyarban majdnem a susnyásba mentem mert valami kifröccsen a papucsomra. Éreztem a hütöviz jellegzetes szagát is. Mikor megérkeztünk akkor látom, hogy a gumiszönyegem vizes és vizcseppek vannak a box hátamögött.

A kiegyenlitő tartályból a viz elfogyott.

Tudna valaki segiteni, hogyan lehetne szétszedni és kicserélni az egészet, vagy sufni tuninggal megcsinálni.

'94-es Opel Astra F kombim van (1.4i 82 lovas (C14SE motorral))

Mit értesz "egész" alatt? A Komplett hűtőrendszert ki akarod cserélni? :rolleyes: Szerintem a radiátor előtt mehetett szét valahol egyébként, és ott köpte el a vizet. Ha víz nélkül mentél utána még tovább akkor lehet hogy az se tett túl jót a gépnek. Jah, meg ha vizes a szőnyeg, akkor ajánlott lenne fölkapni, és kiszárítani, vagy átmegy frédi-béni stílusba az alja <_<

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz "egész" alatt? A Komplett hűtőrendszert ki akarod cserélni? :rolleyes: Szerintem a radiátor előtt mehetett szét valahol egyébként, és ott köpte el a vizet. Ha víz nélkül mentél utána még tovább akkor lehet hogy az se tett túl jót a gépnek. Jah, meg ha vizes a szőnyeg, akkor ajánlott lenne fölkapni, és kiszárítani, vagy átmegy frédi-béni stílusba az alja <_<

A fütöradiátort értettem egész alatt. Amióta hengerfejes lett a kocsi és elment a hütövizem mindig van velem egy 2l-es desztiláltvizes palack. Gyorsan utánatöltöttem, a tartály alján azért még volt egy kis vizréteg. Kb 1-1,5 l vizet kellet utánatöltenem.

Hálistennek a szönyeg nem ázott átt, felfogta a gumiszönyeg.

Holnap viszem a szerelőhöz, de azon gonodlkodom, ha a fütöradiátor a hibás akkor még ráérek megcsináltatni, mert anyagilag nem állok jól és vizet tudok töltögetni.

Ki tudja mennyire szivás kibontani az egészet?

Link to comment
Megosztás:

A fütöradiátort értettem egész alatt. Amióta hengerfejes lett a kocsi és elment a hütövizem mindig van velem egy 2l-es desztiláltvizes palack. Gyorsan utánatöltöttem, a tartály alján azért még volt egy kis vizréteg. Kb 1-1,5 l vizet kellet utánatöltenem.

Hálistennek a szönyeg nem ázott átt, felfogta a gumiszönyeg.

Holnap viszem a szerelőhöz, de azon gonodlkodom, ha a fütöradiátor a hibás akkor még ráérek megcsináltatni, mert anyagilag nem állok jól és vizet tudok töltögetni.

Ki tudja mennyire szivás kibontani az egészet?

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=652641

Link to comment
Megosztás:

A fütöradiátort értettem egész alatt. Amióta hengerfejes lett a kocsi és elment a hütövizem mindig van velem egy 2l-es desztiláltvizes palack. Gyorsan utánatöltöttem, a tartály alján azért még volt egy kis vizréteg. Kb 1-1,5 l vizet kellet utánatöltenem.

Hálistennek a szönyeg nem ázott átt, felfogta a gumiszönyeg.

Holnap viszem a szerelőhöz, de azon gonodlkodom, ha a fütöradiátor a hibás akkor még ráérek megcsináltatni, mert anyagilag nem állok jól és vizet tudok töltögetni.

Ki tudja mennyire szivás kibontani az egészet?

Érdemes lenne átnézni a vizcsöveket és azok rendbetétele után a kiegyenlitőtartály kupakját is le lehet cserélni - ha megoldható akkor csak próbaként egy kölcsönkért darabbal - mert lehet hogy nem engedi el a túlnyomást és ez leginkább csak hosszabb távon jön/jöhet elő. Nem feltétlenül a radiátor a rossz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne átnézni a vizcsöveket és azok rendbetétele után a kiegyenlitőtartály kupakját is le lehet cserélni - ha megoldható akkor csak próbaként egy kölcsönkért darabbal - mert lehet hogy nem engedi el a túlnyomást és ez leginkább csak hosszabb távon jön/jöhet elő. Nem feltétlenül a radiátor a rossz. -_-

De ha kijön belőle a víz az ember lábára, akkor azért valószínűsíthető :D :rolleyes: <_< :)

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne átnézni a vizcsöveket és azok rendbetétele után a kiegyenlitőtartály kupakját is le lehet cserélni - ha megoldható akkor csak próbaként egy kölcsönkért darabbal - mert lehet hogy nem engedi el a túlnyomást és ez leginkább csak hosszabb távon jön/jöhet elő. Nem feltétlenül a radiátor a rossz. :rolleyes:

Amióta hazajöttünk és a fütést "nem piszkálta senki" azóta minden rendben, hazafele feltöltöttem a hütörendszert vizzel és 150 km után egy csepp sem hiányzik.Ez nekem egy kicsit furcsa. A lábamra sem fröcsent semmi. (nem is volt annyi kanyar). Arra gondoltam, hogy mégis kiszedem és megprobálom nyomás alá tenni, hátha kiderül hogy hol a bibi.

Dáwid köszi a képekkel illusztrált szétszedési utmutatót, nem tünik nagy melónak. A csöveket összekötöm valami toldalékkal és legalább meg tudom mutatni a boltnak, hogy ilyet kérek, mert a lavina oldalán azért nyeltem egy nagyott.

10 eFt-67 eFt-ig terjed a beszerzési ár, igaz van közöttük klimás is.

A nyomásprobával kapcsolatban van valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Amióta hazajöttünk és a fütést "nem piszkálta senki" azóta minden rendben, hazafele feltöltöttem a hütörendszert vizzel és 150 km után egy csepp sem hiányzik.Ez nekem egy kicsit furcsa. A lábamra sem fröcsent semmi. (nem is volt annyi kanyar). Arra gondoltam, hogy mégis kiszedem és megprobálom nyomás alá tenni, hátha kiderül hogy hol a bibi.

Dáwid köszi a képekkel illusztrált szétszedési utmutatót, nem tünik nagy melónak. A csöveket összekötöm valami toldalékkal és legalább meg tudom mutatni a boltnak, hogy ilyet kérek, mert a lavina oldalán azért nyeltem egy nagyott.

10 eFt-67 eFt-ig terjed a beszerzési ár, igaz van közöttük klimás is.

A nyomásprobával kapcsolatban van valakinek ötlete?

Egyik felét ledugózod, a másikra rátolod a slagot, és megnézed hol jön ki a víz :D -_- De nekem még mindig az az érzésem hogy nem maga a radiátor lehetett, hanem előtte valahol egy cső :rolleyes: Úgy emlékszem MPetya követte el azt hogy kivette a radiátort, és összekötötte a csöveket. Ő talán tudja mit érdemes megnézni még <_<

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

nálam egy pár napja a következő hiba lépett fel.

adott egy x16xel-es motorral megáldott F csoda :rolleyes:

hideg motornál való inditásnál pöccre indul, 2mp után le akar fulladni de utána beáll az alapjárat és szépen lemegy a szivató.

meleg motornál nem akar befulladni, de érzem, hogy döcögősebben indul indítózás után mint kéne.

és szintén lefulladáshoz közeli szintet produkál 12km-es hazaúton 2x-3x ha hirtelen kell fékeznem pl hirtelen piroslámpánál benyomott kuplunggal.

gyertyákat és gyújtókábeleket most cseréltem.

amúgy nekem az alapjárat egy kicsit kihagyósnak tűnik és persze DIS kockásé.

van valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet? alapjáratit még nem néztem.

G.

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

nálam egy pár napja a következő hiba lépett fel.

adott egy x16xel-es motorral megáldott F csoda :rolleyes:

hideg motornál való inditásnál pöccre indul, 2mp után le akar fulladni de utána beáll az alapjárat és szépen lemegy a szivató.

meleg motornál nem akar befulladni, de érzem, hogy döcögősebben indul indítózás után mint kéne.

és szintén lefulladáshoz közeli szintet produkál 12km-es hazaúton 2x-3x ha hirtelen kell fékeznem pl hirtelen piroslámpánál benyomott kuplunggal.

gyertyákat és gyújtókábeleket most cseréltem.

amúgy nekem az alapjárat egy kicsit kihagyósnak tűnik és persze DIS kockásé.

van valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet? alapjáratit még nem néztem.

G.

Sebességjeladó a km órában? Működik rendesen a km órád?

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

nálam egy pár napja a következő hiba lépett fel.

adott egy x16xel-es motorral megáldott F csoda :rolleyes:

hideg motornál való inditásnál pöccre indul, 2mp után le akar fulladni de utána beáll az alapjárat és szépen lemegy a szivató.

meleg motornál nem akar befulladni, de érzem, hogy döcögősebben indul indítózás után mint kéne.

és szintén lefulladáshoz közeli szintet produkál 12km-es hazaúton 2x-3x ha hirtelen kell fékeznem pl hirtelen piroslámpánál benyomott kuplunggal.

gyertyákat és gyújtókábeleket most cseréltem.

amúgy nekem az alapjárat egy kicsit kihagyósnak tűnik és persze DIS kockásé.

van valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet? alapjáratit még nem néztem.

G.

Talán ha öreg az olajad felhigult és elengednek a szeleptökék kell nekik egy kis idő mire beállnak

Link to comment
Megosztás:

Talán ha öreg az olajad felhigult és elengednek a szeleptökék kell nekik egy kis idő mire beállnak

nemrég cseréltem olajat Castrol Magnatec 10W-40 van benne.

de akkor miért akar leállni 2x-3x?

az is furva még, hogy gázadásnál néha bedadog és csak nagy gázzal akar csak elindulni vagy valami fáziskésése lenne a motornak.

néha nagyon jól megy kevés gázadásra, néha pedig alig akar menni és az a baj, hogy már inkább nem akar menni.

tudom, hogy a szelepszár szimeringek ebben a motorban nem a legjobbak és eszi is az olajat de ettől még nem kéne olyannak lennie mint egy nőnek :rolleyes:

mit kéne először megnézni rajta?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.