zotya975 Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 Haligali, Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva. Valakinek hasonló eset? Megoldás? köszi Nem. A pumpa mindíg legallulról szív, bármennyi van a tankban, és van alatta egy szűrő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október1, 2010 Megoszt Elküldve Október1, 2010 Nem. A pumpa mindíg legallulról szív, bármennyi van a tankban, és van alatta egy szűrő. Ez nem jó hír, mert akkor nem tudom mi lehet a baja :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Azért az olajnyomás felépüléséhez nem kell túl sok idő. :) De viszont meglestem valamit... :D A szívósor alatt, ahol az injektorok vannak olajszivárgást látok. Nem vettem le a szívósort, így nem tudom még biztosra, de ahogy néztem nem a szelepdekni felől folyik. A blokk hátsó része csupa olaj azon a részen kb a feléig. Lefele nincs folyva, felfele nem terjed. lehetséges, hogy az injektoroknál kinyomott valamit, és azé dadog hidegen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 :) De viszont meglestem valamit... :D A szívósor alatt, ahol az injektorok vannak olajszivárgást látok. Nem vettem le a szívósort, így nem tudom még biztosra, de ahogy néztem nem a szelepdekni felől folyik. A blokk hátsó része csupa olaj azon a részen kb a feléig. Lefele nincs folyva, felfele nem terjed. lehetséges, hogy az injektoroknál kinyomott valamit, és azé dadog hidegen? Szerintem nincs összefüggés. Jön fel egy cső karterból a szelepfedél alá, amin fel tud jönni a kartergáz, ennek nagy hányada olajpára. Ez néha el szokott szakadni,( nálam egy része gumicső) vagy a bilincsei eresztenek, nézd meg ezt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thoomy Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Üdv emberek! Olyan problémám lenne, hogy ismerősömnek van egy 2001-s F Astrája, 30000 kilométerrel és azt vette észre az utóbbi időben, hogy megálláskor, sokszor már mikor kiteszi üresbe és csak gurul az autó, akkoris felzúg a motor elég rendesen! Volt már valakinek hasonló? Valaki adjon már valami tanácsot! Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Üdv emberek! Olyan problémám lenne, hogy ismerősömnek van egy 2001-s F Astrája, 30000 kilométerrel és azt vette észre az utóbbi időben, hogy megálláskor, sokszor már mikor kiteszi üresbe és csak gurul az autó, akkoris felzúg a motor elég rendesen! Volt már valakinek hasonló? Valaki adjon már valami tanácsot! Előre is köszönöm! Üresben gurulásnál kb. 1200-1500-as fordulatszám normális, ilyenkor a motorvezérlő kicsit megemeli a fordulatszámot. Ha viszont ennél jobban pörög, akkor vákuumprobléma is lehet, át kell nézni a vákuumcsöveket, működik-e a belső levegőkeringetés, ha pedig csak fékezéssel egyidőben jelentkezik, akkor a fékrásegítő vákuumdobja ereszthet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thoomy Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Köszöntem a gyors választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Üresben gurulásnál kb. 1200-1500-as fordulatszám normális, ilyenkor a motorvezérlő kicsit megemeli a fordulatszámot. Ha viszont ennél jobban pörög, akkor vákuumprobléma is lehet, át kell nézni a vákuumcsöveket, működik-e a belső levegőkeringetés, ha pedig csak fékezéssel egyidőben jelentkezik, akkor a fékrásegítő vákuumdobja ereszthet. Nálam fékezésnél csinálja ugyanezt.Van úgy,hogy felmegy 1800-2000-ig is rövid időre.De nem mindig csinálja.Másik kérdésen,hogy a termosztátot ki tudom-e cserélni a szíj leszedése nélkül?Mert arra nem vállalkozom.Inkább kartonozom a hűtő homlokát..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Nálam fékezésnél csinálja ugyanezt.Van úgy,hogy felmegy 1800-2000-ig is rövid időre.De nem mindig csinálja.Másik kérdésen,hogy a termosztátot ki tudom-e cserélni a szíj leszedése nélkül?Mert arra nem vállalkozom.Inkább kartonozom a hűtő homlokát..... C16NZ? Végülis a szíjat nem kell levenni, de a vezérműtengely szíjtárcsáját le kell venni a cseréhez. Kartonpapirozással télen 1-2 liter túlfogyasztással számolj, és a moci is jobban kopik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 C16NZ? Végülis a szíjat nem kell levenni, de a vezérműtengely szíjtárcsáját le kell venni a cseréhez. Kartonpapirozással télen 1-2 liter túlfogyasztással számolj, és a moci is jobban kopik. Az a baj,hogy a pénzem jobban kopott mint a gép.Van pár "majd kifizetlek,ha lesz pénzem" kuncsaftom,ezeknél van a termosztát és a gyújtáskábel ára.Én meg úgy nem veszek és csináltatok semmit,ha nem tudom kifizetni... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Az a baj,hogy a pénzem jobban kopott mint a gép.Van pár "majd kifizetlek,ha lesz pénzem" kuncsaftom,ezeknél van a termosztát és a gyújtáskábel ára.Én meg úgy nem veszek és csináltatok semmit,ha nem tudom kifizetni... :) Hát ja, én is mindíg csak a legsürgősebbet csinálom meg a kocsin. Lassan itt az olajcsere és a főtengelyszimering csere ideje, de nehezen szánom rá magam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Hát ja, én is mindíg csak a legsürgősebbet csinálom meg a kocsin. Lassan itt az olajcsere és a főtengelyszimering csere ideje, de nehezen szánom rá magam. Nekem olajcserénél karter tömítés csere lesz.Nem fogy belőle az olaj szemlátomást,de múltkor lemostam a mocit és olajkönnyes az alja.Húzni már nem tudok rajt,de felesleges is lenne,mert akkor se lesz jobb.Ha lesz időm,holnap leveszem az injektort és átmosom,mert a korábbi motor eléggé tele köhögte olajjal és tiszta gané az egész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Nekem olajcserénél karter tömítés csere lesz.Nem fogy belőle az olaj szemlátomást,de múltkor lemostam a mocit és olajkönnyes az alja.Húzni már nem tudok rajt,de felesleges is lenne,mert akkor se lesz jobb.Ha lesz időm,holnap leveszem az injektort és átmosom,mert a korábbi motor eléggé tele köhögte olajjal és tiszta gané az egész. Már kétszer cseréltem kartertömítést, de mindíg szivárog az olaj. Most kikapom a mocit, fejreállítom, fémtisztára letakarítom a blokk, és a karter érintkező felületeit, és felragasztom tömítés nélkül. Faxom fog mégegyszer ott kínlódni a kocsi alatt bebujtatva a kartert a kipufcső fölé, miközben potyognak a nyakamba a csavarok. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Már kétszer cseréltem kartertömítést, de mindíg szivárog az olaj. Most kikapom a mocit, fejreállítom, fémtisztára letakarítom a blokk, és a karter érintkező felületeit, és felragasztom tömítés nélkül. Faxom fog mégegyszer ott kínlódni a kocsi alatt bebujtatva a kartert a kipufcső fölé, miközben potyognak a nyakamba a csavarok. :) Azon én is gondolkodtam,hogy felhasználom a megmaradt hőálló tömítőt.Azzal raktam össze a váltóházat amikor szimmeringet cseréltem,azóta semmi csepegés.Viszont én azért nem veszem ki a belét. Alá mászok és nagy levegővel megoldom,lesz ami lesz.Mindig lapos favésővel csináltam az ilyen tisztízást.Nem sérti a felületet és mégis masszívan leszedi a retket a síkról. Cseréig még van 2000km-em kb.Viszont az olajon gondolkodom erősen :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Azon én is gondolkodtam,hogy felhasználom a megmaradt hőálló tömítőt.Azzal raktam össze a váltóházat amikor szimmeringet cseréltem,azóta semmi csepegés.Viszont én azért nem veszem ki a belét. Alá mászok és nagy levegővel megoldom,lesz ami lesz.Mindig lapos favésővel csináltam az ilyen tisztízást.Nem sérti a felületet és mégis masszívan leszedi a retket a síkról. Cseréig még van 2000km-em kb.Viszont az olajon gondolkodom erősen :) A motort mindenképpen ki kell vennem, mert a váltó oldalon ereszt a szimeringem, ha már kint van, akkor meg remélem a ragasztással egy életre elfelejtem a szivárgást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 A motort mindenképpen ki kell vennem, mert a váltó oldalon ereszt a szimeringem, ha már kint van, akkor meg remélem a ragasztással egy életre elfelejtem a szivárgást. Mutassak képet, hogy mivel jár egy váltó oldali szimmering csere vagy el tudod magadtól is képzelni? (eltekintve attól, hogy rendesen vagy épp fordítva szereled be) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Haligali, Ma jöttem be dolgozni, és nekiállt rángatni a kocsi :) elég kevés benzin volt már a kocsiba (majdnem üres szerintem) tankoltam rá kőkemény 6 litert :D majd a benzinkút után kábé 5km-el fogyott a lendület, hiába nyomtam a gázt semmi. Onnét mentem még vagy 6 km-et és végig dadogott. Hol volt benzin hol nem. Lehet mivel kevés volt a tankban felkavarodhatott a rátankolástól aztán megakatt a szűrőn? Amikor kinyomtam a kuplungot akkor ######án felpörgött a motor, de mikor visszaengedtem akkor meg megint rángatott. 2-3 hónapja csinált már hasonlót de talán két alkalommal és nem volt ennyire durva. Hello megint, Reggel meló után jöttem hazza és féluton megint elkezdett akadozni. Egyszer le is állt a motor (mintha felvillant volna a motorhiba jelző)de hamar újra is indult (nem köszörült sokáig), félreálltam és ilyen kutyorgó hangot hallottam a váltóbox alól, mint mikor levegős egy cső, 2-3 percig álltam és pörgettem a motort aztán elindultam. 100-120-al tettem meg fentmaradó 5 km-et és majdnem el is múlt ez a dadogás. Lehet van összefüggés a motor felmelegedésével és valami gyújtás endszer beli kontakt hiba, de akkor mi az a kutyorgó hang a kocsi alól :D kösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Hello megint, Reggel meló után jöttem hazza és féluton megint elkezdett akadozni. Egyszer le is állt a motor (mintha felvillant volna a motorhiba jelző)de hamar újra is indult (nem köszörült sokáig), félreálltam és ilyen kutyorgó hangot hallottam a váltóbox alól, mint mikor levegős egy cső, 2-3 percig álltam és pörgettem a motort aztán elindultam. 100-120-al tettem meg fentmaradó 5 km-et és majdnem el is múlt ez a dadogás. Lehet van összefüggés a motor felmelegedésével és valami gyújtás endszer beli kontakt hiba, de akkor mi az a kutyorgó hang a kocsi alól :) kösz Ha nem jó helyen van a gyújtás akkor melegedhet a kocsi.Ha meg kutyorog valami,akkor vízrendszer.Ha elindítod,nézz bele a kiegyenlítő tartályba,nem golgozik-e bele a motor a víztérbe.Ha igen akkor bugyog a víz és lehet,hogy hengerfejes.Attól is melegedhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Ha nem jó helyen van a gyújtás akkor melegedhet a kocsi.Ha meg kutyorog valami,akkor vízrendszer.Ha elindítod,nézz bele a kiegyenlítő tartályba,nem golgozik-e bele a motor a víztérbe.Ha igen akkor bugyog a víz és lehet,hogy hengerfejes.Attól is melegedhet. A motor melegedésén az üzemi hőfok elérését értettem, mert utána kezdődik a probléma. Annál jobban nem melegszik fel. Most megnéztem, járattam míg fel nem melegedett üzemire de most nem csinált rosszaságot, lehet menni kéne vele. Viszont azt észrevettem, hogy a motorhiba jelző egyet villan mikor ráadom a gyújtást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 A motor melegedésén az üzemi hőfok elérését értettem, mert utána kezdődik a probléma. Annál jobban nem melegszik fel. Most megnéztem, járattam míg fel nem melegedett üzemire de most nem csinált rosszaságot, lehet menni kéne vele. Viszont azt észrevettem, hogy a motorhiba jelző egyet villan mikor ráadom a gyújtást. Nekem folyamatosan világít, míg be nem indítom a motort. Meg kéne nézni az AC-relét, nem az hülyéskedik-e. Legjobb lenne rákötni a két kontaktjára egy-egy vezetéket (a foglalatban a vastagabb vezetékek), menni a kocsival, és mikor megint előáll a hiba, összezárni a vezetékeket (esetleg egy kapcsolóval). Ha ettől megszűnik a rángatás, a relé a hibás. Nekem is volt hasonló, az előző tulaj beépített egy "lopásgátló" kapcsolót az AC-pumpa vezetékébe, és miután bemelegedett (gondolom nem bírta az áramot) rángatni kezdett a kocsi miatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Helló! Eléggé zavaró már a hidrotőke hangja a kocsinak (vagyis gondolom az). Cseréhez miket kell beszerezni? Gondolom 8 hidrotőke, Szelepfedéltömítés (momentán ott szivárog az olaj is pöppet). Hengerfejet le kell venni a művelethez? Mert akkor oda is kell tömítés, plusz ha jól tudom csavarok is. Nem én fogom csinálni, csak azért kérdezem, hogy miket keressek és vigyek szerelőhöz, mert sztem jobban jövök ki, ha neki nem kell vásárolni rohangálnia. Kb mennyi idős művelet a csere? Köszönöm előre is. Üdv Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Helló! Eléggé zavaró már a hidrotőke hangja a kocsinak (vagyis gondolom az). Cseréhez miket kell beszerezni? Gondolom 8 hidrotőke, Szelepfedéltömítés (momentán ott szivárog az olaj is pöppet). Hengerfejet le kell venni a művelethez? Mert akkor oda is kell tömítés, plusz ha jól tudom csavarok is. Nem én fogom csinálni, csak azért kérdezem, hogy miket keressek és vigyek szerelőhöz, mert sztem jobban jövök ki, ha neki nem kell vásárolni rohangálnia. Kb mennyi idős művelet a csere? Köszönöm előre is. Üdv Gábor Hengerfej csavarokat nem muszáj cserélni, az csak a dieseleknél előírás. Elvileg megoldható a hengerfej levétele nélkül is, de kérdezd meg előtte a szerelődet, Ő hogy szokta csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nerve Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Nekem folyamatosan világít, míg be nem indítom a motort. Meg kéne nézni az AC-relét, nem az hülyéskedik-e. Legjobb lenne rákötni a két kontaktjára egy-egy vezetéket (a foglalatban a vastagabb vezetékek), menni a kocsival, és mikor megint előáll a hiba, összezárni a vezetékeket (esetleg egy kapcsolóval). Ha ettől megszűnik a rángatás, a relé a hibás. Nekem is volt hasonló, az előző tulaj beépített egy "lopásgátló" kapcsolót az AC-pumpa vezetékébe, és miután bemelegedett (gondolom nem bírta az áramot) rángatni kezdett a kocsi miatta. Nekem villan egyet majd világítva marad a visszajelző. Megkerestem az AC-relét viszek magammal vezetéket aztán kipróbálom hátha segít. köszi szépen Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Nekem villan egyet majd világítva marad a visszajelző. Megkerestem az AC-relét viszek magammal vezetéket aztán kipróbálom hátha segít. köszi szépen Legalábbis egy hibalehetőséget ki tudsz vele zárni. A két vastagabb vezetékre kösd (piros-kék, és piros). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Darren Elküldve Október2, 2010 Megoszt Elküldve Október2, 2010 Sziasztok! Köszönöm a vízhőfokkal kapcsolatos válaszokat. A termosztátot szerintem cseréltetni fogom, mert valamivel (nem sokkal) 90 alatt van a vízhőfok. Lámpánál állásnál felmelegszik, de van, hogy hosszabb menet után visszahűl alá (saccra olyan 87-88 fok). A következőket fogom jövő héten kicseréltetni az autón: vezérműszíj és feszítőgörgő gyertyákat esetleg ékszíjfeszítő görgő hátsó lengéscsillapítók fékbetét esetleg (elfelejtettük megnézni az állapotát) hőkapcsoló gombát nem, mert azt írtátok, hogy az normális, ha egy picivel 100 fok alatt kapcsol be, és csak pár mp-ig működik a ventillátor hűtőfolyadék termosztát fékfolyadék benzinszűrő A vízpumpát is kell cserélni? Vezérműszíj hajtja? (a motor amúgy 1.4 8V) Üdv: Darren Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts