Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az előgyújtást az ecu állítja kopogásszenzor és egyéb jelek alapján szóval abba nem tudok/lehet belenyúlni.

Mindamellett hogy jó előgyújtás érték mellett is szegény keverék vagy kokszos égéstér vagy rossz hőértékű gyertya esetén is becsöröghet, szóval összetettebb a dolog és nem csak az előgyújtás lehet ludas.

Én inkább az előzmények miatt összefüggést keresem, hátha tapasztalt már valaki ilyet.

Pl vezérléscserénél odébb rakták egy foggal és később nyit pl a kipuf szelep és jobban melegszik a motor vagy kipuf csere után a jobban fojtott motor -> nem szellőzik jól az égéstér stb. stb...

Hátha tapasztalt valaki hasonlót.

Nekem volt egy olyan esetem, mikor fellazult a főtengely végén lévő csavar és egy kicsit elfordult a szíjhajtó fogaskerék is, és mivel erre van rakva a gyújtásjelet adó szíjtárcsa, az is elfordult vele, valamint kiverődött a nútja, így még tovább fordult.

Lett akkora utógyújtásom, hogy csak na. Ráadásul néha belevert a blokkba a szíjtárcsa, így a vezérlő kopogásnak érzékelte és azt a kicsit is visszavette az előgyújtásból ami megvolt...Ehhez még hozzá adódótt az is, hogy a szelepek késtek a dugattyúhoz képest...

A motor melegedett mint a fene, zabált mint egy hízómalac, valamint lusta is volt. Negyedikben tudtam 90-ig kigyorsítani... :lol:

De becsörgéssel nem találkoztam még ennél a motornál.

Link to comment
Megosztás:

Na várjál akkor a főtengely csavarja lazult fel, kotyogott a szíjtárcsa, de nem ugrott a vezérlés? Mit roncsolt azt a kis kiugrást a bordáskereken amire felfekszik?

Igen, az a hosszú csavar lazult fel.Nem, a vezérlés nem ugrott. Csak éppen annyit mozdult a szíjtárcsa, hogy a bordáskeréken lévő kis csapot ledarálja.

Link to comment
Megosztás:

A kartergáz növekedést biztosan a hengerek kopása okozza, a szelepszár szimmeringek ilyet nem csinálhatnak? Főleg a kipufogoé, belenyomja melette a kipufogógázt a szelepfedélbe?

Ha jól tudom, de nem biztos, akkor ha a nívópálcát kihúzod és ott füstöl akkor a hengerek kopottak, mert ugye akkor a forgattyús házból jön a füst. De ha csak az olajbeöntő sapkánál füstöl, akkor a szelepszár szimering rossz. De ezt ne vedd 100%-ra. Csak nekem annó valaki mondott ilyesmit. De majd jönnek a többiek és vagy megerősítenek, vagy megcáfolnak ebbe.

Link to comment
Megosztás:

A kartergáz növekedést biztosan a hengerek kopása okozza, a szelepszár szimmeringek ilyet nem csinálhatnak? Főleg a kipufogoé, belenyomja melette a kipufogógázt a szelepfedélbe?

Ha jól tudom, de nem biztos, akkor ha a nívópálcát kihúzod és ott füstöl akkor a hengerek kopottak, mert ugye akkor a forgattyús házból jön a füst. De ha csak az olajbeöntő sapkánál füstöl, akkor a szelepszár szimering rossz. De ezt ne vedd 100%-ra. Csak nekem annó valaki mondott ilyesmit. De majd jönnek a többiek és vagy megerősítenek, vagy megcáfolnak ebbe.

Ugye alapból minden motornál van kartergáz, illesztési hézagok mindegyiknél vannak, ha nem lenne akkor nem tudna mozogni a dugattyú pölö. Persze az új mocinál kevesebb a kopottnál több. Mivel a karteráz fel van vezetve a szelepdekni alá, és onnan szívja be a motor, nem lehet 100%-osan megmondani hol van a gond a gyűrűnél, vagy a szimeringnél. Láttam már olyan astrát amelyiknek akkora kertergáza volt hogyha nem húzták le az injektorrol a csövet fuldoklott moci. Úgy füstölt mint a kipufcső.

Link to comment
Megosztás:

Ugye alapból minden motornál van kartergáz, illesztési hézagok mindegyiknél vannak, ha nem lenne akkor nem tudna mozogni a dugattyú pölö. Persze az új mocinál kevesebb a kopottnál több. Mivel a karteráz fel van vezetve a szelepdekni alá, és onnan szívja be a motor, nem lehet 100%-osan megmondani hol van a gond a gyűrűnél, vagy a szimeringnél. Láttam már olyan astrát amelyiknek akkora kertergáza volt hogyha nem húzták le az injektorrol a csövet fuldoklott moci. Úgy füstölt mint a kipufcső.

De ha a gyűrűnél van a gond, akkor a nívópálcánál is jön a füst. Én már láttam olyat.

Link to comment
Megosztás:

Ugye alapból minden motornál van kartergáz, illesztési hézagok mindegyiknél vannak, ha nem lenne akkor nem tudna mozogni a dugattyú pölö. Persze az új mocinál kevesebb a kopottnál több. Mivel a karteráz fel van vezetve a szelepdekni alá, és onnan szívja be a motor, nem lehet 100%-osan megmondani hol van a gond a gyűrűnél, vagy a szimeringnél. Láttam már olyan astrát amelyiknek akkora kertergáza volt hogyha nem húzták le az injektorrol a csövet fuldoklott moci. Úgy füstölt mint a kipufcső.

Vagy pedig lehúzza a kartergáz csövet a szelepdekni alól, ami a forgattyúsháztól jön, és ha ott füstöl akkor a gyűrű a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Akkor húzza ki a nívópálcát, és ott is fog jönni a füst ha a gyűrű van elkopva.

Elvileg 160000en van a kocsiban, de ez nem biztos, a csőből dől a füst nem is volt rádugva az injektor fejre!

Viszont nekem nem tűnik erőtlennek a motor, és szép halkan jár!

Sajnos így vettem, és ha fúratni kell, akkor jól átbasztak!

Link to comment
Megosztás:

Elvileg 160000en van a kocsiban, de ez nem biztos, a csőből dől a füst nem is volt rádugva az injektor fejre!

Viszont nekem nem tűnik erőtlennek a motor, és szép halkan jár!

Sajnos így vettem, és ha fúratni kell, akkor jól átbasztak!

Az hogy mennyit mutat az óra, szerintem nem jelent semmit. Ugye azért elég nagy divat, hogy tekergetik az órát. A másik dolog pedig, hogyha egy autónak nincs gazdája, akkor 50000km alatt is meglehet fektetni egy motort, de ha van gazdája, akkor akár 2-300 ezer km-t is elmegy egy motor kényelmesen.

Ne azt a csövet nézd ami a szelepfedéltől megy a szívórészhez, hanem ami a forgattyúsháztól (a blokk alsó részétől) megy a szelepdekli alá. Mert van egy cső ami a forgattyúsházból(blokkból) felvezeti a kartergázt a szelepdekli alá és onnan megy tovább a szívórészbe. És ha azt a csövet nézed amit az előbb írtam, ami a blokktól a szelepdekli alá megy, és abból is ömlik a füst, akkor a gyűrűd van szét. Az a cső neked hol lehet azt nem tudom, de majd valaki biztos leírja hogy merre találod. Nekem a motor hátuljánál jön fel, és ott van rácsatlakoztatva a hengerfejre ahol a szívórész. Vagypedig húzd ki a nívópálcát járó motornál, és ha ott is füstöl, akkor is a gyűrűd van szétkopva.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy mennyit mutat az óra, szerintem nem jelent semmit. Ugye azért elég nagy divat, hogy tekergetik az órát. A másik dolog pedig, hogyha egy autónak nincs gazdája, akkor 50000km alatt is meglehet fektetni egy motort, de ha van gazdája, akkor akár 2-300 ezer km-t is elmegy egy motor kényelmesen.

Ne azt a csövet nézd ami a szelepfedéltől megy a szívórészhez, hanem ami a forgattyúsháztól (a blokk alsó részétől) megy a szelepdekli alá. Mert van egy cső ami a forgattyúsházból(blokkból) felvezeti a kartergázt a szelepdekli alá és onnan megy tovább a szívórészbe. És ha azt a csövet nézed amit az előbb írtam, ami a blokktól a szelepdekli alá megy, és abból is ömlik a füst, akkor a gyűrűd van szét. Az a cső neked hol lehet azt nem tudom, de majd valaki biztos leírja hogy merre találod. Nekem a motor hátuljánál jön fel, és ott van rácsatlakoztatva a hengerfejre ahol a szívórész. Vagypedig húzd ki a nívópálcát járó motornál, és ha ott is füstöl, akkor is a gyűrűd van szétkopva.

Sajnos füstöl a nívópálcánál is!

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Sziasztok!

Opel Astra 1.6i 1993 (C16NZ) motorja gyorsításkor kissé kereppel,olyan a hang mintha egy ventilátor bekapna egy papírcsíkot. Sem alapjáraton, sem útközben egy bizonyos sebességre beállva nem ad szokatlan hangot. Az olajat nem eszi.

Szerintetek milyen eredetű lehet ez a probléma?

Köszi mindenkinek!

Jan

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Sziasztok!

Opel Astra 1.6i 1993 (C16NZ) motorja gyorsításkor kissé kereppel,olyan a hang mintha egy ventilátor bekapna egy papírcsíkot. Sem alapjáraton, sem útközben egy bizonyos sebességre beállva nem ad szokatlan hangot. Az olajat nem eszi.

Szerintetek milyen eredetű lehet ez a probléma?

Köszi mindenkinek!

Jan

Nem ez az amit becsörgésnek hívnak, és néhányan etanollal gyógyítanak? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valakinek nincsen véletlenül F astra caravan x14nz motorszámos?

Érdekelne, hogy a generátor milyen ékszíj megoldásos!?

Nekem sima ékszíjtárcsás, de elég furcsán áll a főtengely tárcsához képest, nem hosszbordás szíj van ezen gyárilag?

Jól gondolom, hogy ennek a cseréjéhez le kellene vennem a vezérmű szíjat i?

Érdekelne, hogy a vezérmű szíjnak a cseréjét hogyan kell csinálni?

Azt tudom, hogy van egy jelölés a főtengely ékszíj tárcsán, és gondolom, hogy a vezérmű tengelyen is kell lennie egynek, de ezt mihez kell hozzánézni? Valamint a szíjat ha felteszem, akkor az a nem feszített ágban csak pontosan a megfelelő fogba tud akadni kifeszítve?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.