Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Értem én hogy mit mondtok. Azt is tudom, hogy minden motornak van kartergáza, még az újnak is. De azért hogy párszáz km után eláztatni egy akkora felületű levegő szűrőt, ahhoz azért már kell anyag. Vagy a ladákon is cserélni kellett párszáz km után?

Ladákon a légszűrő után volt bevezetve a kartergáz és a légszűrőház magán a porlasztó tetején volt azaz az elrendezés (sorrend) ugyanaz volt mint az opelben. Ennek ellenére a légszűrőházban kicsapódó olajpára rendesen áztatta a lészűrőt így akár pár ezer km után én már cseréltem. Az hogy az egész kartergázt a levegőszűrőn átengedjük semmi értelme mert tuti 2-300km után eltömődne, hiszem még az az olajpára is kicsapódna/lerakódna rajta ami normál esetben lebegve maradna és a motorban elégne.

Szerintem a pillangó szelephez vezetni főleg ha a folytó szelpház még fűtött is (ami a hengerenkénti befecskendezősöknél már így van) így nem csapódik ki rajta annyi olajpára teljesen jó megoldás. Persze ha már gond van a motorral és okádja a kartergázt akkor lehet tisztogatni rendesen az alapjárati szelepet, vagy kitalálni bödönöket a szűrésére, de mindez csak elodázása a motorgenerálnak.

Nekem még nem kellett hozzányúlnosm és 160ekm-nél járok. Nem mondom, hogy néha nagy ritkán nem ingadozik az alapjárat indítás után, de amíg csak ennyi (évente 3-4 alkalom) nem nyúlok hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Ladám sose volt, nem is vágytam rá, tehát annak a "lekivilágát"nem ismerem. Ellenben döntsd el magad, hogy hogyan járna egy papír légszűrőbetét egy Astrában kb. 1 hónapos üzem után, ha a képen látható mennyiségű trutyi "rádőlne"!

RIMG0707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv!

Elég egyszerű szerkezetnek tűnik ez a szűrő. Leírnád a "hozzávalókat"?

Kösz előre is!

Link to comment
Megosztás:

Ez a kartergázcsövem. Én motorom esetében 2kartergáz cső megy a szívósorba. Egy nagy, és egy kicsi(8as) a pillangószelep után, a kicsit ledugóztam, mert feleslegesnek tartottam, a nagyot meg levezettem a kasztni alá, mivel bőven tud azon a nagy csövön is szellőzni :D

rosszul tetted hogy ledugóztad ugyanis alapjáraton csak ott szellőzik a motor kartell, az enyém el is volt dugulva az a pici furat ki kellet pucolnom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

Erről beszéltem, hogy a lustaságom miatt szétfagyott a "bödönöm". Kb. 1 dl fagyálló ablakmosó elég ha az aljára önti a Zember!

Link to comment
Megosztás:

Kösz átolvastam.

Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés???

Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish:

RIMG0549.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0550.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG0551.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

RIMG0549.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ahan.

Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb.

Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D )

Link to comment
Megosztás:

Ahan.

Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb.

Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D )

Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam.

Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat.

Link to comment
Megosztás:

Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam.

Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat.

Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál...

Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem:

1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól)

2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle

Link to comment
Megosztás:

Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál...

Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem:

1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól)

2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle

Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát.

Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz.

Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni.

Link to comment
Megosztás:

Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát.

Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz.

Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni.

Kösz a választ Mester! Asszem megyek is és nekiállok! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Hibakód?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

A vezérlés jelen van ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek!

van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód.

Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen.

Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül.

Szikra van.

Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem.

Az összes biztosíték jó.

Vezérlés nem szakadt el.

Szűrők jók.

Tuti, hogy benzin van benne.

Mi lehet még szerintetek a probléma???

Üdv!

Ja amit még kihagytam és fontos. hogy amikor ráadom a gyújtás a műszeregységen nincs töltés meg olajnyomás visszajelzés. csak a check lámpa világít.

Kézifék visszajelzőlámpa sem működik? Valahogy testelési problémára gyanakszom, vagy csatlakozási baj. Ha az autórádió működik és gyújtás ráadásra be is kapcsol (ha gyári), akkor nem a biztosíték ment ki (F7-es jelzésű 10 amperes). Sőt. A check engine izzó is onnan kapja a ménkőt. Szerintem a motor testvezeték átkötéseit nézd át elsősorban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.