wzsolt_1.6_16V Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Értem én hogy mit mondtok. Azt is tudom, hogy minden motornak van kartergáza, még az újnak is. De azért hogy párszáz km után eláztatni egy akkora felületű levegő szűrőt, ahhoz azért már kell anyag. Vagy a ladákon is cserélni kellett párszáz km után? Ladákon a légszűrő után volt bevezetve a kartergáz és a légszűrőház magán a porlasztó tetején volt azaz az elrendezés (sorrend) ugyanaz volt mint az opelben. Ennek ellenére a légszűrőházban kicsapódó olajpára rendesen áztatta a lészűrőt így akár pár ezer km után én már cseréltem. Az hogy az egész kartergázt a levegőszűrőn átengedjük semmi értelme mert tuti 2-300km után eltömődne, hiszem még az az olajpára is kicsapódna/lerakódna rajta ami normál esetben lebegve maradna és a motorban elégne. Szerintem a pillangó szelephez vezetni főleg ha a folytó szelpház még fűtött is (ami a hengerenkénti befecskendezősöknél már így van) így nem csapódik ki rajta annyi olajpára teljesen jó megoldás. Persze ha már gond van a motorral és okádja a kartergázt akkor lehet tisztogatni rendesen az alapjárati szelepet, vagy kitalálni bödönöket a szűrésére, de mindez csak elodázása a motorgenerálnak. Nekem még nem kellett hozzányúlnosm és 160ekm-nél járok. Nem mondom, hogy néha nagy ritkán nem ingadozik az alapjárat indítás után, de amíg csak ennyi (évente 3-4 alkalom) nem nyúlok hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Oké! Igazatok van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóland Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Ladám sose volt, nem is vágytam rá, tehát annak a "lekivilágát"nem ismerem. Ellenben döntsd el magad, hogy hogyan járna egy papír légszűrőbetét egy Astrában kb. 1 hónapos üzem után, ha a képen látható mennyiségű trutyi "rádőlne"! Hahaha:D:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Ladám sose volt, nem is vágytam rá, tehát annak a "lekivilágát"nem ismerem. Ellenben döntsd el magad, hogy hogyan járna egy papír légszűrőbetét egy Astrában kb. 1 hónapos üzem után, ha a képen látható mennyiségű trutyi "rádőlne"! Üdv! Elég egyszerű szerkezetnek tűnik ez a szűrő. Leírnád a "hozzávalókat"? Kösz előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Üdv! Elég egyszerű szerkezetnek tűnik ez a szűrő. Leírnád a "hozzávalókat"? Kösz előre is! Itt nézz körül. http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Ez a kartergázcsövem. Én motorom esetében 2kartergáz cső megy a szívósorba. Egy nagy, és egy kicsi(8as) a pillangószelep után, a kicsit ledugóztam, mert feleslegesnek tartottam, a nagyot meg levezettem a kasztni alá, mivel bőven tud azon a nagy csövön is szellőzni :D rosszul tetted hogy ledugóztad ugyanis alapjáraton csak ott szellőzik a motor kartell, az enyém el is volt dugulva az a pici furat ki kellet pucolnom :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Itt nézz körül. http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/ Kösz átolvastam. Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés??? Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Kösz átolvastam. Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés??? Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish: Erről beszéltem, hogy a lustaságom miatt szétfagyott a "bödönöm". Kb. 1 dl fagyálló ablakmosó elég ha az aljára önti a Zember! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Kösz átolvastam. Tiszta minden és asszem meg is van hozzá minden otthon... Legalább lessz elfoglaltságom a télre. :lol:. Írták ,hogy téliesítés??? Sztem egyszerű kell önteni a leválasztó tartályba 1 kis rézelejét vagy autoglikolt azt mehet rá a szmötyi már nem tud megfagyni. :D :devlish: :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Ahan. Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb. Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Ahan. Faca. Nem használtál vörösrezet szűrőként benne? Tetszik ez a beföttes üveg megoldás (én is régen rájöttem már, hogy a befőttes üveg egyszerűen mindenre jó! :lol: ) a tető a festék eltávolítása után simán forrasztható, légmentesen zár, savaknak-lúgoknak ellenáll, bírja a vákuumot stbstb. Nekem viszont van 1 lepukkant házi vízművem szűrőstöl mindenestöl (tudtam, hogy még nem szemétérett!!! :D ) Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam. Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Nem. A szivacs sokkal többet ér. Krosszmotorok légszűrőjében is mosható szivacsot alkalmaznak, és az a kis porszemeket is leválasztja. Itt pedig azért látsz 3 réteg szivacsot, mert a próbák során először egyel kezdtem, majd kettővel folytattam és a leghatásosabb a 3 réteg lett. Főleg a hűvösebb időkben választ le sok vizet (nyilvánvalóan) és az olaj mennyisége pedig motorfüggő. Minden jót, amit a fentebb hivatkozott linken olvasni lehetett én is tapasztaltam. Ha a vízhajtásos projectemen túl leszek, újra beszerelem a kartergáz szűrőt is, de lehet, hogy kicsit "profibbá" varázsolom a konstrukciómat. Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál... Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem: 1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól) 2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Mond meg a frankót! Tényleg porszáraz marad a fojtószelepház a szűrő alkalmazásával ?! És nem trutyisodik be az alapjárati motor sem??? Mert van a családban még 1 szekér 1 bravo1.2 na ennek tipusbaja a torok dzsuvásodásából adodó alapjárati motor tönkremenetele (műszakilag sz@r konstrukció) ott közvetlen a pillangó szelepet állítja 1 elektromotor (egy műanyag mechamizmuson keresztül). Namost ha ez a mechanizmus egy pillanarta is megakad (pl a lerakódástól) akkor bizony az állítómotorban törik vmi. Ez történt nálam is és szarul érintett, hogy a bontott alkatrész 15.000 az új meg 67.000 körül taksál... Ezért lenne fontos nekem ez a szürő és persze az opelnek sem ártana. Nem vagyok híve az időszakos pucolgatásnak mert sztem: 1.az állandó szétszedéstől deformálódik idővel a fojtószelepház(a sok meghúzástól) 2.a csavarok menetfészke egy viszonylag lágy anyagból készült (a csavarhoz képest) er-go idővel kinyalja a menetet belőle Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát. Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz. Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
samtron77 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Az Opelomat állandóan ingadozó alapjárattal vettem. Szakszervíz, "injektorspecialista számítógépbűvész", senki nem tudta az okát. Miután kitakarítottam a pillangószelp házát és az alapjárati motort (saját elhatározásból) minden hiba megszűnt. Aztán jött a kartergázszűrő, és azóta nincs ilyen jellegű problémám. Igaz, hogy két éve az sincs benne...., de benne lesz. Az biztos, hogy amit a bödönben látsz az nem kerülhet vissza a motorba ha van szűrőd. Nem garantálom, hogy a vízpárából nyáron nem jut át valami, de az olaj biztosan nem megy át! A bödönből egy vizes olajemulziót lehet kitölteni. Kösz a választ Mester! Asszem megyek is és nekiállok! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
vgabi85 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek! van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód. Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen. Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül. Szikra van. Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem. Az összes biztosíték jó. Vezérlés nem szakadt el. Szűrők jók. Tuti, hogy benzin van benne. Mi lehet még szerintetek a probléma??? Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek! van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód. Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen. Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül. Szikra van. Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem. Az összes biztosíték jó. Vezérlés nem szakadt el. Szűrők jók. Tuti, hogy benzin van benne. Mi lehet még szerintetek a probléma??? Üdv! Hibakód? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vgabi85 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Hibakód? Ja bocsi kihagytam, gépre rátettük. nincs hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Ja bocsi kihagytam, gépre rátettük. nincs hiba. Én így láthatatlanba AC pumpát mondaék! Ha a gyújtást ráadod hallod hogy megy a szivattyúja? A relé kattan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vgabi85 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Én így láthatatlanba AC pumpát mondaék! Ha a gyújtást ráadod hallod hogy megy a szivattyúja? A relé kattan? Ac is jó. lehúztam az üzemanyag csövet. kb. 2-3 méterre előtte az üzemanyagot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vgabi85 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Ac is jó. lehúztam az üzemanyag csövet. kb. 2-3 méterre előtte az üzemanyagot. Ja amit még kihagytam és fontos. hogy amikor ráadom a gyújtás a műszeregységen nincs töltés meg olajnyomás visszajelzés. csak a check lámpa világít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek! van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód. Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen. Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül. Szikra van. Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem. Az összes biztosíték jó. Vezérlés nem szakadt el. Szűrők jók. Tuti, hogy benzin van benne. Mi lehet még szerintetek a probléma??? Üdv! A vezérlés jelen van ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vgabi85 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 A vezérlés jelen van ? Azt még nem néztem, de nem hülyeség. Lehet, hogy félreugrott annyit, hogy amiatt nem tud beindulni. KÖszi, ezt megnézem majd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Ha megszivja magát akkor sem indul Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Sziasztok! BOldog Új Évet mindenkinek! van egy eléggé nagy problémám az autómmal. Astra F 1.6 2000-es évjárat X16SZR motorkód. Kb. 1 hete beindítottam az autót, minden tökéletesen működött, pár métert mentem vele, amikor éreztem, hogy rángat az autó és leáll a motor. Ezután többszöri indításra sem indult be, de még csak meg se pöffen. Valamennyire értek a kocsikhoz, így megpróbáltam felkutatni a probléma okát, de eddig eredménytelenül. Szikra van. Üzemanyagot kap, mert nedvesek a gyertyák amikor kiveszem. Az összes biztosíték jó. Vezérlés nem szakadt el. Szűrők jók. Tuti, hogy benzin van benne. Mi lehet még szerintetek a probléma??? Üdv!Ja amit még kihagytam és fontos. hogy amikor ráadom a gyújtás a műszeregységen nincs töltés meg olajnyomás visszajelzés. csak a check lámpa világít. Kézifék visszajelzőlámpa sem működik? Valahogy testelési problémára gyanakszom, vagy csatlakozási baj. Ha az autórádió működik és gyújtás ráadásra be is kapcsol (ha gyári), akkor nem a biztosíték ment ki (F7-es jelzésű 10 amperes). Sőt. A check engine izzó is onnan kapja a ménkőt. Szerintem a motor testvezeték átkötéseit nézd át elsősorban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vufi Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 sziasztok skacok! segitségre lenne szükségem 1.4 f astra vezérműszíj csere az istenért nembirom leszedni a főtengelyről az ékszíjtárcsát az lenne a kérdés jobb v bal menetes csavar van benne. köszi előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts