Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Áá igen, 2éve volt egy eset, hogy összeszippantotta az ac pumpa a tankot, és a szerelő akkor emlegette ezt az aktív szenes szűrőt, meg hogy drága mulatság, és hogy kiiktatták.

Köszönöm.

A szerelő egy kicsit tévedésben leledzik.

A tankot azért szívta össze, mert egy-két szén szemcse belejutott az elektromos szelepbe és ezért nem tud lezárni. Az a kis kütyü, amire a kezedben tartott cső megy.

Na azt szépen szét lehet szedni és kitakarítani. Majd a szelep elé beiktatni egy kis 150 forintos papír benzinszűrőt, megszüntethető a szelephiba... :D

Én legalábbis így oldottam meg. Így megmarad a tankszellőztetés funkció is, és nem kell a szénszűrőt sem cserélni... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy ciripelő, nyöszörgő hangot ad az autóm, de általában csak hideg motornál jelentkezik a probléma, üzem melegen nem annyira hallom. Hosszbordás szíj feszítő görgő cserélve lett néhány hónapja, utána viszonylag csendes lett, de most megint hallok ilyen zajokat. Mi lehet a gond? Én generátor csapágyra gondolok. Esetleg a klímakompresszor szíjtárcsa?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy ciripelő, nyöszörgő hangot ad az autóm, de általában csak hideg motornál jelentkezik a probléma, üzem melegen nem annyira hallom. Hosszbordás szíj feszítő görgő cserélve lett néhány hónapja, utána viszonylag csendes lett, de most megint hallok ilyen zajokat. Mi lehet a gond? Én generátor csapágyra gondolok. Esetleg a klímakompresszor szíjtárcsa?

Vedd le a szíjat és kézzel tekergesd meg a generátort és ha ciripel, ő a gondok forrása...

Link to comment
Megosztás:

A szerelő egy kicsit tévedésben leledzik.

A tankot azért szívta össze, mert egy-két szén szemcse belejutott az elektromos szelepbe és ezért nem tud lezárni. Az a kis kütyü, amire a kezedben tartott cső megy.

Na azt szépen szét lehet szedni és kitakarítani. Majd a szelep elé beiktatni egy kis 150 forintos papír benzinszűrőt, megszüntethető a szelephiba... :D

Én legalábbis így oldottam meg. Így megmarad a tankszellőztetés funkció is, és nem kell a szénszűrőt sem cserélni... ;)

Mennyire fontos szerepet tölt be ez a tankszellőztető bigyó? Gondolom nincs túl nagy jelentőssége, ha egy csavarral kiiktatták:-)

Link to comment
Megosztás:

Mennyire fontos szerepet tölt be ez a tankszellőztető bigyó? Gondolom nincs túl nagy jelentőssége, ha egy csavarral kiiktatták:-)

Környezetvédelmi okokból van benne. Hogy az elpárolgó üzemanyag ne a környezetbe menjen, hanem a motorba, ahol munkára van fogva...

Én úgy voltam vele, mint a jobb oldali tükörrel. Lehet élni nélküle, de ha már van,akkor működjön rendesen... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi időben városi futárkodásra használom a kocsit és így 4-5dl/1000km olajat eltűntet.

Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert főúton 2dl volt kb, erre sokan azt mondták még belefér, nem érdemes bontani.

Ez rendben is van, de ez a fél liter városban már sok. Javasolta ismerősöm, hogy tegyünk bele egy gyári méretű új gyűrű szettet, meg szelepszár szimmering csere.

Az egyes hengerben mindig olajos a gyertya, gondolom főleg ott eszi meg az olajat. Műszakikor a magas fordulatos méréskor már mondta is a srác hogy eléggé határeset az emisszió az olajfogyasztás miatt, alapjáraton még rendben volt.

Szóval szerintetek mi lenne a helyes megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Továbbra is 3hengerezik a kocsim:(

Az lehetséges,hogy a gyújtótrafó ad szikrát és mégis az a hibás?

vagy valami jeladó?akármi?

valahogy reménykedem még,hogy nem gyúrúzni kell,mert akkor össz tömítés,motor ki be,és még ki tudja,mit lát a szerelő!

Emellett,megbízható,korrekt szerelőt keresek Dél-Pesten és délebbre:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Továbbra is 3hengerezik a kocsim:(

Az lehetséges,hogy a gyújtótrafó ad szikrát és mégis az a hibás?

vagy valami jeladó?akármi?

valahogy reménykedem még,hogy nem gyúrúzni kell,mert akkor össz tömítés,motor ki be,és még ki tudja,mit lát a szerelő!

Emellett,megbízható,korrekt szerelőt keresek Dél-Pesten és délebbre:)

Csak benzin, és szikra kell neki. Hidegen, melegen is csinálja?

Milyen motor ez?

Link to comment
Megosztás:

na kapott a Tütü friss olajat, most majd kiderül, eszi-e vagy nem...:) 10W40 Esso, meglátjuk hogyan bizonyít...

Az azért vicces, hogy 5-6 emberrel megnézettem, meghallgattattam az autót, van aki jobban van aki kevésbé ért hozzá, és egyik azt mondja nagyon kopott a motorja, hosszú útra ne nagyon menjek vele, más meg azt mondja semmi baja, korának megfelelő állapotban van, kivisz a világból és vissza is hoz... Érdekes dolgok ezek, de majd az évek alatt megtanulom...:) Ami illik is, ha gépészmérnöknek tanul az ember...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Továbbra is 3hengerezik a kocsim:(

Az lehetséges,hogy a gyújtótrafó ad szikrát és mégis az a hibás?

vagy valami jeladó?akármi?

valahogy reménykedem még,hogy nem gyúrúzni kell,mert akkor össz tömítés,motor ki be,és még ki tudja,mit lát a szerelő!

Emellett,megbízható,korrekt szerelőt keresek Dél-Pesten és délebbre:)

Helló!

Vedd ki a gyertyákat és nézd meg, abból lehet következtetni, hogy melyik henger nem megy. Ha kiszűrted melyik henger nem megy, akkor cseréld ki azt a gyertyát, mert ha ki van véve, akkor lehet van szikra, csak ha beteszed a helyére lehet áthúz valahol és azért nem megy. Ha a gyertya csere se segít, akkor cseréld ki ennek a hengernek a gyertyakábelét mondjuk egy másik ilyen autóból. (ismerős, rokon, stb, akinek ilyen autója van) Ha ez sem segít, akkor próbából tedd át a gyújtótrafót is.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Vedd ki a gyertyákat és nézd meg, abból lehet következtetni, hogy melyik henger nem megy. Ha kiszűrted melyik henger nem megy, akkor cseréld ki azt a gyertyát, mert ha ki van véve, akkor lehet van szikra, csak ha beteszed a helyére lehet áthúz valahol és azért nem megy. Ha a gyertya csere se segít, akkor cseréld ki ennek a hengernek a gyertyakábelét mondjuk egy másik ilyen autóból. (ismerős, rokon, stb, akinek ilyen autója van) Ha ez sem segít, akkor próbából tedd át a gyújtótrafót is.

Az a baj ezzel,h kb minden ismimnek,akinek f astrája van ,az 8szelepes....

am 4es henger nem megy,másik 3 szép,őzbarna,de a 4es nem szép :)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj ezzel,h kb minden ismimnek,akinek f astrája van ,az 8szelepes....

am 4es henger nem megy,másik 3 szép,őzbarna,de a 4es nem szép :)

na nemtom mert ennyim is V8-as :D

de ilyennel én is szívtam, ha minden igaz a 4 henger felől van a vakum cső(elosztófej felől), nekem azért nem ment mert levegőzött, néz meg a csöveket

lehet hogy hülyeség mert 16 szelepesbe nem is van vákuum bizé....

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, írtam már,hogy alacsony tartományba kicsiket rángat. Kivillogtattuk 13-mas kód Lambda szonda nincs feszültségváltozás. Kivettem az aksit, mert azt hallottam ez törli a hibajelzést. Azóta megint jelzett hibát. Megint kivillogtattuk ismét 13-mas hiba Lambda szonda. Lehet más vagy biztos az??? Hibái alacsony tartományba rángat, teljesítmény elmarad a vártnál. Kb 2-hete alig akart menni szikrát szórt a kipufogó. Most megy ,de nem az igazi. Várom mielőbbi válaszotokat. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni, írtam már,hogy alacsony tartományba kicsiket rángat. Kivillogtattuk 13-mas kód Lambda szonda nincs feszültségváltozás. Kivettem az aksit, mert azt hallottam ez törli a hibajelzést. Azóta megint jelzett hibát. Megint kivillogtattuk ismét 13-mas hiba Lambda szonda. Lehet más vagy biztos az??? Hibái alacsony tartományba rángat, teljesítmény elmarad a vártnál. Kb 2-hete alig akart menni szikrát szórt a kipufogó. Most megy ,de nem az igazi. Várom mielőbbi válaszotokat. Köszi

A hibajelzés nem biztos, hogy ok, lehet okozat is... :) Nálam 1 henger nem kapott üzemanyagot a 4-ből, és kopogásérzékelő hibát dobott a gép... pedig csak 1 henger nem ment, és amiatt csörgött a motor... de példul vákuumcső hiba miatt meg levegőáramlás érzékelő hibát dobott... Ez szerintem inkább következmény, mint oka a hibának. Lehet sok dolog... Akár egyszerű kontakthiba is!

Link to comment
Megosztás:

üdv újra! ugy tudom a hidrotőke csattogás nem ritka probléma, és azt hiszem nekem is kijut eme jóból...:) hidegen enyhe gázadásnál hallani jobban a csattogást, olyan hangja van az autónak, mint egy halkabb dízelnek... nos olvastam egy olyat, hogy a hidrotőke kapja meg a legkésőbb az olajat a blokkban, tehát amíg csak hideg motornál hallani ezt a "dízeles" csattogást, és egy idő után, meleg motornál megszűnik, addig nincs gond...

arra lennék kíváncsi, hogy ez így van-e, mert én ezt tapasztaltam, ugyanígy, hidegen csattog, majd melegen megszűnik, enyhébb lesz sokkal.

Illetve hallani hidrotőke adalékról is, amit valaki javasol, valaki nem... Ha valaki illetékes fel tudna világosítani azt megköszönném...:)

Link to comment
Megosztás:

üdv újra! ugy tudom a hidrotőke csattogás nem ritka probléma, és azt hiszem nekem is kijut eme jóból... :) hidegen enyhe gázadásnál hallani jobban a csattogást, olyan hangja van az autónak, mint egy halkabb dízelnek... nos olvastam egy olyat, hogy a hidrotőke kapja meg a legkésőbb az olajat a blokkban, tehát amíg csak hideg motornál hallani ezt a "dízeles" csattogást, és egy idő után, meleg motornál megszűnik, addig nincs gond...

arra lennék kíváncsi, hogy ez így van-e, mert én ezt tapasztaltam, ugyanígy, hidegen csattog, majd melegen megszűnik, enyhébb lesz sokkal.

Illetve hallani hidrotőke adalékról is, amit valaki javasol, valaki nem... Ha valaki illetékes fel tudna világosítani azt megköszönném... :)

Milyen olajat használsz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Mivel eljött az ideje a kipufogó rendszer cseréjének/c20ne/, ezért gondoltam hogy kicsit átvariálom a rendszert.

Leömlő c20xe, katalizátor marad,sport középdob/gázgyorsítós erről valami vélemény?/ illetve proex racing dob.

A csövezésen viszont kicsit fennakadtam maradjon az 50-es vagy cseréljem 60-as ra?

Van valakinek hasonló rendszere? tapasztalat? hang?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Mivel eljött az ideje a kipufogó rendszer cseréjének/c20ne/, ezért gondoltam hogy kicsit átvariálom a rendszert.

Leömlő c20xe, katalizátor marad,sport középdob/gázgyorsítós erről valami vélemény?/ illetve proex racing dob.

A csövezésen viszont kicsit fennakadtam maradjon az 50-es vagy cseréljem 60-as ra?

Van valakinek hasonló rendszere? tapasztalat? hang?

Bár ilyen tapasztalatom nincs, de nem értem, hogy mire lenne jó ez az átalakítás?

Ha "versenyista" kocsira gyúrsz, akkor ne egy huszonéves Astrában gondolkodj!

Az elképzelt megoldásodnak semmi teljesítménynövelő hatása nem lesz, ellenben lehet egy undorító hangú traktorod, amit két hét után a francba kívánsz. Ha nem elég az erő, erősebb autót kell venni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.