Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hali !Nekem a motor most van felujitás alatt azt mondta aki csinálja közepesen elhasználodott 2es fokozatu furással lesz furva gyakorlatilag minden kilesz cserélve uj motor lesz.Van itt olyan akinek már volt furva a motor?Azért kezdtem bele mert sokkal több olajat fogyasztott mint kellene mert az ecotech gyárilag ugy van megcsinálva.Arra lennék kiváncsi hogyha nagyobb dugattyut tesznek bele változik a köbcenti? Most gyári gm olaj volt benne 10w 40 aztmondták felejtsem el... csak a motor 110 ezer be lesz és még nemtudni mitkell cserélni tömités készlet vezérlés az tuti. Szerintetek jó ötlet volt a motor felujitás?Amugy 1.6 16 szelepes :D

Link to comment
Megosztás:

Hali !Nekem a motor most van felujitás alatt azt mondta aki csinálja közepesen elhasználodott 2es fokozatu furással lesz furva gyakorlatilag minden kilesz cserélve uj motor lesz.Van itt olyan akinek már volt furva a motor?Azért kezdtem bele mert sokkal több olajat fogyasztott mint kellene mert az ecotech gyárilag ugy van megcsinálva.Arra lennék kiváncsi hogyha nagyobb dugattyut tesznek bele változik a köbcenti? Most gyári gm olaj volt benne 10w 40 aztmondták felejtsem el... csak a motor 110 ezer be lesz és még nemtudni mitkell cserélni tömités készlet vezérlés az tuti. Szerintetek jó ötlet volt a motor felujitás?Amugy 1.6 16 szelepes :D

Mivel a furat nagyobb lesz így a lökettérfogat is nagyobb lesz

A GM olajról megoszlanak a vélemények,én most Mobil S 2000 10W-40-t teszek bele,de Elf,Valvoline,Shell is jók

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....

Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre.

Szóval cseréltem vezérműtengely szimeringet, vezérműtengely bordás fogaskereket, vízpumpát, Főtengely bordás fogaskereket, és persze vezérműszíjat..

Eddig oké, jó is lett, egy pöcre indult meg minden.

Mentem vele körülbelül 8000 ezer kilométert és egyik reggel kimegyek a garázsba indítom beindul, de egy nagyon furcsa hangot hallottam a motortérből, felnyitottam a motorházfedelet beindítottam még egyszer és a vezérlés felől jött a hang. Leállítottam leszereltem a vezérlés burkolatát és látom, hogy a vezérműszíj fogaiból egy olyan 30 cm-ren hiányoznak a fogak. Egyből elkapott a frász, szóltam a sógoromnak bementünk szegedre vettem egy vadontat új vezérműszíjat GATES márkájú (az előző CONTITECH volt) hazajöttünk felraktam pöpec lett minden, motor mint a doxa örültem oké, gondoltam gyári hibás volt a szíj.

Rá két napra, szombati nap volt hajnalban indultam szüleimmel Debrecenbe. De indulás előtt gondolkoztam, mondom magamnak nem itt van Debrecen berakom a fontos szerszámokat, raktam be tartalék vízpumpát, vezérműszíjat (ezzel a vezérműszíjjal vettem meg a kocsit), és persze vizet... megyünk lájtosan olyan 90-100-al tényleg nem gyilkoltam nem húzattam semmi, majdnem Debrecenbe értem Hajdúszoboszló és Debrecen között egyik pillanatról a másikra leállt a kocsi nem reagált semmire sem, mondom a Faternak elszakadt a vezérműszíj erre ő ne csináld már hiszen tegnap előtt cserélted ki, mondom neki pedig hidd el elszakadt. Félre álltam fel a motorháztető le a burkolat és nincs vezérműszíj pffff :( szét mindent, felraktam a régi szíjat és a mai napig még mindig az a szíj van még rajta, és ez az egész 2-hete történt. És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa....

Ja a motorkódom az C18NZ

Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi

És mikor elszkadt a szíj a motornak nem lett baja? Szelepeket nem verte szét a dugattyú? Bár lehet ezekben a motorkban még figyeltek erre, hogy ne tudjon kárt tenni ha elszakad a szíj. A Vw-ban mikor elszakadt két szelep bánta. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....

Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre.

Szóval cseréltem vezérműtengely szimeringet, vezérműtengely bordás fogaskereket, vízpumpát, Főtengely bordás fogaskereket, és persze vezérműszíjat..

Eddig oké, jó is lett, egy pöcre indult meg minden.

Mentem vele körülbelül 8000 ezer kilométert és egyik reggel kimegyek a garázsba indítom beindul, de egy nagyon furcsa hangot hallottam a motortérből, felnyitottam a motorházfedelet beindítottam még egyszer és a vezérlés felől jött a hang. Leállítottam leszereltem a vezérlés burkolatát és látom, hogy a vezérműszíj fogaiból egy olyan 30 cm-ren hiányoznak a fogak. Egyből elkapott a frász, szóltam a sógoromnak bementünk szegedre vettem egy vadontat új vezérműszíjat GATES márkájú (az előző CONTITECH volt) hazajöttünk felraktam pöpec lett minden, motor mint a doxa örültem oké, gondoltam gyári hibás volt a szíj.

Rá két napra, szombati nap volt hajnalban indultam szüleimmel Debrecenbe. De indulás előtt gondolkoztam, mondom magamnak nem itt van Debrecen berakom a fontos szerszámokat, raktam be tartalék vízpumpát, vezérműszíjat (ezzel a vezérműszíjjal vettem meg a kocsit), és persze vizet... megyünk lájtosan olyan 90-100-al tényleg nem gyilkoltam nem húzattam semmi, majdnem Debrecenbe értem Hajdúszoboszló és Debrecen között egyik pillanatról a másikra leállt a kocsi nem reagált semmire sem, mondom a Faternak elszakadt a vezérműszíj erre ő ne csináld már hiszen tegnap előtt cserélted ki, mondom neki pedig hidd el elszakadt. Félre álltam fel a motorháztető le a burkolat és nincs vezérműszíj pffff :( szét mindent, felraktam a régi szíjat és a mai napig még mindig az a szíj van még rajta, és ez az egész 2-hete történt. És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa....

Ja a motorkódom az C18NZ

Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi

Bár az enyém C20NE, de a utolsó vezérműszíj csere előtti cserénél én is panaszkodtam a szerelőmnek, hogy túl zajos a vezérlés. (SKF vízpumpa, Gates szíj, külön feszítő nincs.) Azt mondta, hogy előfordul, hogy a szíj fogprofilja és a vízpumpa szíjtárcsán levő fogazat nem pontosan illeszkedik, volt már ilyen esete. Zajos volt, de ledaráltam vele 60 ezer kilométert hiba nélkül. Most a legutóbbi cserénél gondoltam, hogy miért adjak ki és 15 ezret egy SKF pumpáért, ha 7000-ért is kapok újat (spanyol). A szíj továbbra is Gates.

Csodák csodája, az új szerelés síri csöndben teszi a dolgát. Tehát igaz lehet, hogy egyes vízpumpa gyártók bordás profilja és a szíj fogazata nem tökéletesen illeszkedik és ha még túl is van feszítve, megadja magát.

Különben azt is érdemes lenne ellenőrizni, hogy nem szorult -e meg a szivattyú vagy a vezérmű tengely!

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, szerinted az autósboltokban ezt nem tudják? Mert szerintem tudják és eleve olyat adnak, meg szerintem mivel nincs benne feszítő vagy is van benne és az maga a vízpumpa de mind1 eleve olyat adnak hozzá ami kell....

Azért köszike....

:).... üdv...: Tomi

Szerintem meg túl sokat nézel ki egy autósboltból...

Link to comment
Megosztás:

Én már párszor beszoptam az eladókkal. Találtam egy jó boltot, ahol összecimboráltunk, ha nem jót rendelnek cserélik. Sajnos sok eladó nem ért hozzá, hogy mit árul valójában.

Simán odavágják az orrod alá, hogy ezt hozta le a gép és kész.

Egyébként az UNIX-nak a web oldalán meg tudod nézni hogy mit rendelsz, sok autósbolt is abból dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....

Olyan kérdésem lenne, hogy körülbelül egy másfél hónapja cseréltem komplett vezérlést, mindent kicseréltem persze újra és nem a legrosszabb minőségűre.És az idegesít a legjobban, hogy nem tudom miért történt azóta bent van a kocsiban a szerszámos, egy tartalék szíj és egy tartalék vízpumpa....

Ja a motorkódom az C18NZ

Segítsetek, hogy miért van ez..... Köszönöm.... üdv: Tomi

Szia Tomi

Nekem is C18NZ van volt vezérlés csere nekem ilyen szett került bele:

http://www.alkatresz...ett-vizpumpaval

4000 km mentem vele ebből kb 2000 km egy hét alatt azóta no problema...

Szereléskor tán a tömítés nem stimmelt a vízpumpa környékén, de tán vissza tette a régit, de úgy veszem észre lassan kezdi feladni a harcot mert 2-3 nap állás után kis tócsa van az autó alatt.....

Link to comment
Megosztás:

Akkor neked is vannak gondok a gépezettel.... :(

Szerintem kend be a vizpumpa belső felületét psziloplasztal vagy azzal a piros tömitőpasztával és az megoldja a problémát... Én azt csinálnám.... Ha persze nem lett túlfeszesre húzva a vezérműszíj és kicsinálhatta a vizpumpa csapágyát és ne aggy isten ott engedd, mert ha az megszorul akkor asztán szakad a szíj, de mivel C18NZ-ről van szó így 8 szelepes és nem ver szét semmit sem a vezérlés környékén....

Szerintem figyelj oda rá...... :)

üdv.: Tomi

Holnap viszem szerelőhöz..aztán kiderül mi lesz...szerencsére eddig nagyon megvagyok elégedve a géppel motorikusan tökéletes kisebb hibákat leszámitva ja és a 90 pacit még mindig érzem amikor oda lépek..

Link to comment
Megosztás:

Akkor neked is vannak gondok a gépezettel.... :(

Szerintem kend be a vizpumpa belső felületét psziloplasztal vagy azzal a piros tömitőpasztával és az megoldja a problémát... Én azt csinálnám.... Ha persze nem lett túlfeszesre húzva a vezérműszíj és kicsinálhatta a vizpumpa csapágyát és ne aggy isten ott engedd, mert ha az megszorul akkor asztán szakad a szíj, de mivel C18NZ-ről van szó így 8 szelepes és nem ver szét semmit sem a vezérlés környékén....

Szerintem figyelj oda rá...... :)

üdv.: Tomi

Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor.

710068-20120930-d2CeKW.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor.

Ja ja.. én is tömítést néztem az unix-nál 300 Huf de most érdekes nincs az autó alatt tócsa, ha meg ben áll a meló helyen ott meg van... egyébként valami eszement állat tegnap ráfeküdt a tükrömre és eltörte a műanyag házat... ja meg még a tükör is ki volt belőle esve nem tom neki hogy sikerült de én amikor cserélni akartam nem bírtam szétszedni...

Link to comment
Megosztás:

Hát ugya ha a vízpumpával kell előfeszíteni a szíjat akkor nem túl szerencsés a szilo, mert ahogy tekered a pumpát szépen kinyomja maga alól...úgy tudom lehet külön is venni alá tömítést. C14NZ-n (az is 8 szelepes) összekalapálta a szelepeket a dugó szíjszakadáskor.

Elvileg az 1.6 és az 1.8 8v-k azok amik nem tudnak összeakadni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.