Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

X14NZ-t meg lehet teljes értékű SE-re csinálni? Pontosan miket kell hozzá cserélni?

Hát valahol le van írva, végülis mindent lehet, de ha marad a blokk akkor a más kompresszióviszony miatta nem lesz meg mind a 82 paci. Amúgy a HF-et és sallangjait, kábelkorbácsot, ECU-t benzinpumpát....most csak így hirtelen.

Link to comment
Megosztás:

X14NZ-t meg lehet teljes értékű SE-re csinálni? Pontosan miket kell hozzá cserélni?

Hengerfejtől felfelé mindent kicserélsz a blokkon, plusz kábelköteg és ECU akkor igen. Az alsó rész lényegében ugyan az, talán a dugattyú más, de az már nem igen befolyásolja, 80Le biztos meglenne. Persze ha olyan állapotú a blokk alsó része. (dugattyú, gyűrűk, stb.)

Link to comment
Megosztás:

X14NZ-t meg lehet teljes értékű SE-re csinálni? Pontosan miket kell hozzá cserélni?

hengerfej csere, kábelköteg ecu és AC pumpa, kérdés hogy megéri vagy sem, én anno s.o.sbe 30ért adtam el a teljes hengerfejet kábelkötegel ecuval,(2-3nap alatt) és minden bizbaszal ami rajtavolt, szóval szerintem bontokban 50alat nem usza meg az ember. viszont én mentem sokat nzvel és sevel is, nagyon jó volt az se, fogyasztásban jobb volt nekem, friss jogsi nagy talp:D...amugy nz és se közt anyia külömbség az se-n kisebb a bemarás a dugón. de sztem egy felujított se hengerfej picit jobban lesíkolval tudná a 82le-t.

engem az az X érdekel az elején nincs-e valami külömbség?!?! ami miatt euro II lett.

Link to comment
Megosztás:

hengerfej csere, kábelköteg ecu és AC pumpa, kérdés hogy megéri vagy sem, én anno s.o.sbe 30ért adtam el a teljes hengerfejet kábelkötegel ecuval,(2-3nap alatt) és minden bizbaszal ami rajtavolt, szóval szerintem bontokban 50alat nem usza meg az ember. viszont én mentem sokat nzvel és sevel is, nagyon jó volt az se, fogyasztásban jobb volt nekem, friss jogsi nagy talp:D...amugy nz és se közt anyia külömbség az se-n kisebb a bemarás a dugón. de sztem egy felujított se hengerfej picit jobban lesíkolval tudná a 82le-t.

engem az az X érdekel az elején nincs-e valami külömbség?!?! ami miatt euro II lett.

Nincs fizikai különbség, csak a gyárnak jelölnie kellett az akkor bevezetett szabványok miatt, hogy EuroII-es motor, ezért kapott új betűt, amúgy a C14NZ ugyanazokat az emissziós értékeket tudja.

Link to comment
Megosztás:

NE dugók zsebesebbek,mint az SE dugók. Valamint az SI égéstere is nagyobb,tehát nz dugók Si-hengerfejjel lesz egy jó 1:8 sűrítésű motor,ami a nagyobb fokolású tengellyel nagyon jó párost fog alkotni. Konkrétan még talán 75Le sem lesz benne.

Legjobb lenne egy c16se motor,de abból nem nagyon találni jót már.

Motorcsere sokkal egyszerűbb szvsz,astránál még nagyblokkosítás is teljesen gyári alkatrészekből megoldható.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a blokkcsere a legjobb megoldás, viszont nem tudom, hogy az pénzösszegbe mennyibe kerül....A legjobb megoldás szerintem egy X16SZR lenne, 75 ló, gondolom érezhetően jobban megy, rommá tört seggű Classicokból ki is lehetne menteni mindennel együtt, viszont hogy a papír munka az mennyit kóstálna, fogalmam nincs.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem ilyen egyszerű. A tartálykamionok hozzák az alapbenzint a kutakhoz, majd a kutaknál öntik bele a szükséges adalékokat, oktánszám növelőket. A hiba a kútnál dolgozóknál lehet (illetve az ottani biztonsági intézkedésekrtől), akik esetleg "elfelejtik" ezeket hozzáadni a benzinhez. Persze lehet van ahol vizet töltenek hozzá, de ezt inkább akkor kaphatod a tankba, amikor már kevés üzemanyag van az adott kútfejnél. Ezért inkább kútfüggő a benzin minősége, nem pedig olajtársaságé.

Így van, mert köztudott, hogy a víz úszik a benzin tetején! :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a blokkcsere a legjobb megoldás, viszont nem tudom, hogy az pénzösszegbe mennyibe kerül....A legjobb megoldás szerintem egy X16SZR lenne, 75 ló, gondolom érezhetően jobban megy, rommá tört seggű Classicokból ki is lehetne menteni mindennel együtt, viszont hogy a papír munka az mennyit kóstálna, fogalmam nincs.

Ezzel csak egy baj van magyarországon nem egyszerű lepapirozni egy ilyet, én most szerettem volna c14se heylére c20xe-t papirozni, nincs gond megadnák az engedélyezést

1X kell egy áttépítési engedély,huszon egynéhány ezer ft. majd el kell vinni vizsgára az illetékes közlekedési hatosághoz, nem sima vizsga díja van valamivel több,aztán kapsz egy új forgalmit törzskönyvet.2x6000. én ezt még ki is fizettem volna mondván, most teljessen rendben van az autóm, minden szilent ki lett cserélve új futomű rohadás mentes, tip topp. megér nekem enyit a papirozás, csak azt a kb 180Ezer regadot már anyira nem.(olcsobban vettem egy kiéget motorterü c20xe papirost)

amit vizsgára elköltesz meg papir cserék stb az egy 50-60 csak ki kell fizetni a két motor közti regado külömbséget, te esetedben nem lenne olyan sok.

az NKHnál az az egy kikötés van rosszab besorolásu motorra nem cserélhetsz,illetve kell hogy gyárilag szerelve legyen olyana.tehát euro II helyére euro Iest nem lehet tenni, meg egy c25xe-t sem tehetnél be.és még van egy nagy kérdés,amire nem kaptam töbszöri kérésre sem kielégítő normális választ. Én egy olyan 4éve bele keztem egy ilyen áttalakítos motorcserés dologba egy C kadettom volt akkor is ugyan ezeket mondták, meg hogy az Opeltől kell egy igazolást kapnom hogy mindent átt alakítottam az erösseb motorhoz, fékek,válto futomű stb akkor el is mentem hogy eltudjam indítan a folyamatot de az Opel sajnos olyan szinten elzárkozott. vagy marad a motor csere és jársz a régi papirokal....na most ezt nem mondta meg nekem senki hogy ez most is így van vagy sem, és az NKHnál aztsem mondták hogy regadot kell fizetni, azt az önkormányzatba kérdeztem meg hogyha neagyisten elkezdem megvan minden milyen papirok kellenek, de ott is ilyen 3. probálkozásra a 12. ügyontézőnő adott rendes választ akit valamien okból kifolyolag érdekelt a dolog.

Link to comment
Megosztás:

az NKHnál az az egy kikötés van rosszab besorolásu motorra nem cserélhetsz,illetve kell hogy gyárilag szerelve legyen olyana.tehát euro II helyére euro Iest nem lehet tenni,

Köszönöm a részletes leírást. Tehát a papírozás 100 körül állna meg, ha nem többe...Így tényleg nincs sok értelme, 150 ezer ft nekem sem ér meg +11/15 lóerőt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a blokkcsere a legjobb megoldás, viszont nem tudom, hogy az pénzösszegbe mennyibe kerül....A legjobb megoldás szerintem egy X16SZR lenne, 75 ló, gondolom érezhetően jobban megy, rommá tört seggű Classicokból ki is lehetne menteni mindennel együtt, viszont hogy a papír munka az mennyit kóstálna, fogalmam nincs.

1.6 SE átalakításra jobb egy X16SZ. Ugyanis az SZ tartalmazza az SE dugókat, míg az SZR NZ dugós. Bár az enyém eredeti dugóin nem voltak oldalpalástok, míg amit szereztem bontottan SZR dugókat, azoknak már van és érezhetően nehezebbek.

Link to comment
Megosztás:

Téged sem az eszedért fognak elrabolni..

:D :D :D Na ebből harc lesz.

Nem akartam írni rá, de amikor ide linkelt egy srác egy 20literes átlátszó kannát, amiben gázolaj volt, kitette -20fokba, aztán másnap reggel az alján úszott egy jókora jégdarab...

Pedig hát elvileg a gázolajban sem oldódik a víz. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a részletes leírást. Tehát a papírozás 100 körül állna meg, ha nem többe...Így tényleg nincs sok értelme, 150 ezer ft nekem sem ér meg +11/15 lóerőt.

Nem értem miért szeretik szívatni az emberek magukat. :D

Három éve nem gyári motorral mászkálok,műszakin is voltam vele,lőtéri kutyát nem érdekli milyen motor van benne.

A regadós ,egyedi forgalombahelyéses opel-magyarországos önszopatás helyett van egy világosszürke-törtfehér megoldás.

Egyszerűen motorkódos forgalmit kell csináltatni. Motorszám természetes elhasználódás miatt nem olvasható aztán nem lehet belekötni.

Szvsz akinek eszébe jut,hogy kevés a 60LE,annak 75 meg 82 is kevés lesz. Legalább 100lovat kell rakni az elejébe,hogy észre vedd,h valami történt.

A mostani motorodnál öregebbet ne rakj bele szerintem, az astra classik jó irány én a helyedben külföldi autóból f-ből g-astrából,b-vekiből átemelnék egy x20xev-t,esetleg x18xe-t.

136le-vel nem lesz versenyautó ilyentől nem kell félni :D ,viszont a fogyasztásuk fájdalomküszöb alatt van még, országúton 8 körül város 10 körül.

Link to comment
Megosztás:

:D :D :D Na ebből harc lesz.

Nem akartam írni rá, de amikor ide linkelt egy srác egy 20literes átlátszó kannát, amiben gázolaj volt, kitette -20fokba, aztán másnap reggel az alján úszott egy jókora jégdarab...

Pedig hát elvileg a gázolajban sem oldódik a víz. :D

Nem is arra reagáltam, hogy melyik a könnyebb illetve oldódik-e a víz a benzinben. Ez általános iskolai tananyag. Hanem arra, hogy az én írásomból azt következtette le amit írt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem is arra reagáltam, hogy melyik a könnyebb illetve oldódik-e a víz a benzinben. Ez általános iskolai tananyag. Hanem arra, hogy az én írásomból azt következtette le amit írt. :icon1:

Namármost ugyebár Epk 947nek írtál, magamból indulva ki ez a születési dátuma ergó jövőre lesz 66 éves. Ezt azért írom mert egyrészt engem arra neveltek hogy tisztelni kell a kort, másrészt meg régebbóta olajozza össze a kezét motorokkal-autókkal mint itt bármelyikünk. Szóval azért valamit tudhat.

Link to comment
Megosztás:

zotya975: A tiszteletet nem korral jár, hanem ki kell érdemelni. Szóval, ha idősebb vagyok nálad, akkor minden hülyeséget amit írok kellő tisztelettel kellene elfogadnod? Ne azzal vívjunk már ki tiszteletet egy fórumon, hogy odaírom a születési dátumomat. Ez nem erről szól. A hozzászólásához meg semmi köze mennyit molyolt az autókon. Nem hinném, hogy ennyire érthetetlen lett volna az amit írtam. Főleg, ha ennyi tapasztalata van, ahogy írod. Ez egy szimpla okoskodás volt, még ha egy szmájlit tett is a végén.

De ha már a témánál vagyunk. Mivel valamennyi etanolt is kevernek a benzinbe, már az sem igaz, hogy nem tud felvenni semmi vizet.

Dawid: Ha azt írnám neked, hogy egy idióta vagy (már bocs csak példaként írom) és a végén teszek egy szmájlit, akkor minden okés?

Én lezártam a témát. Csak nem szeretem, ha olyan következtetéseket vonnak le lekezelően amit nem is írtam. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

epk a régi autójának rendszáma...és jóval több mint 66éves :)

Fórumon a szmájli sokat dob. Vannak bizonyos poénok amit 70kommenttel nem biztos h értesz. Szóval ha azt mondom gumibak miatt cserélj féltengelyt, és :D :D akkor neked nem mond semmit, de bizonyos emberek tudják miről van szó....

No meg az első sárvédő is teherviselő elem :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kicseréltem az ablakmosó szivattyú motort, sajnos közben beleakadtam a légmennyiségmérő szenzorának kábelébe, ami elég gány módon össze-vissza ragasztószalagozva van és valósznűle valamit széthúztam. Gondolom meg kell forrsztani, vagy új sarut rátenni. Most ég motorhibajelző lámpa, mást nem tapasztalok. Mi történhet az autóval aníg nem oldom ezt meg? Többet fog gondolom fogyasztani, de vajon mennyivel? Sajnos még haza kell mennem Bp-re, hogy meg tudjam ezt csináltatni, itt Egerben nem találtam senkit aki tudna segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem miért szeretik szívatni az emberek magukat. :D

Három éve nem gyári motorral mászkálok,műszakin is voltam vele,lőtéri kutyát nem érdekli milyen motor van benne.

A regadós ,egyedi forgalombahelyéses opel-magyarországos önszopatás helyett van egy világosszürke-törtfehér megoldás.

Egyszerűen motorkódos forgalmit kell csináltatni. Motorszám természetes elhasználódás miatt nem olvasható aztán nem lehet belekötni.

Szvsz akinek eszébe jut,hogy kevés a 60LE,annak 75 meg 82 is kevés lesz. Legalább 100lovat kell rakni az elejébe,hogy észre vedd,h valami történt.

A mostani motorodnál öregebbet ne rakj bele szerintem, az astra classik jó irány én a helyedben külföldi autóból f-ből g-astrából,b-vekiből átemelnék egy x20xev-t,esetleg x18xe-t.

136le-vel nem lesz versenyautó ilyentől nem kell félni :D ,viszont a fogyasztásuk fájdalomküszöb alatt van még, országúton 8 körül város 10 körül.

Adom a véleményed tesom kadetja 7éve jár így 1.4 60le volt benne 18E 115le most c20ne pár vizsgét igazoltatást is megélt...

Link to comment
Megosztás:

Na hát sikerült eljutnom a motor bontásig. nem mondom hogy tulzottan boldog vagyok :D sőt. HFet nem sikerült leszednem idő hiányában,de kikerült az autobol a motor és lekerült az alja, hát. kiszerelés közben rtek meglepetések kiput egy 5éves lelazitotta volna :s gyanus hogy nemrégiben szerelve volt arra felé valami, nem láttam még c20xe pillangokat nekem szinte egyszerre müködnek nem tudom hogy han is kellene mert ugye volt az eladonak álitolag valami tuningja... na olaj olyan votl benne amilyen szürőt nem ma cseréltek benne majd a napokban felnyitom kiv vagyok a belsejére. na de a leg fontosabb dolog, sajna csapágyas lett ok elfogadom a miért még kérdéses, de ezek a látványok fogadtak.: DSC00133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (http://kepfeltoltes.hu/view/121228/DSC00133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) egyszer a teknő, de ez már nem minden ami benne volt és a blokk fala is kb ígynézki :S és ilyen apro müanyag darabokat szedtem ki a csapágy fémen kivűl, DSC00134_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ( http://kepfeltoltes.hu/view/121228/DSC00134_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) nem tudom ez mi lehet ?! van valami olyan alkatrész amiben ilyen kemény bakelitszerü müanyag van és meg adhatta magát?! kb ilyen 2-3mmes darabok vannak benne. én még nem találkoztam ilyesmivel, és elég gyanus a dolog.

Link to comment
Megosztás:

csapágyas lett ok elfogadom a miért még kérdéses, de ezek a látványok fogadtak.: DSC00133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg ) egyszer a teknő, de ez már nem minden ami benne volt és a blokk fala is kb ígynézki :S és ilyen apro müanyag darabokat szedtem ki a csapágy fémen kivűl, DSC00134_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ( http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg ) nem tudom ez mi lehet ?! van valami olyan alkatrész amiben ilyen kemény bakelitszerü müanyag van és meg adhatta magát?! kb ilyen 2-3mmes darabok vannak benne. én még nem találkoztam ilyesmivel, és elég gyanus a dolog.

Első reakció a képek alapján: Hűbaz+.

Szerintem a HF-et szedd le az 230ft/kg,a többi meg öntöttvasban 53ft/kg. A legjobb amit tehetsz vele.

Ha "csapágyas" lett,akkor már dugók is kukák gyűrűkkel együtt. Bontott vagy esetleg új dugók a sokat megélt hengerfalban billegni fognak. Tehát fúrás+túlméretes gyűrűgarnitúra. Meg főtengely köszörülés és új csapágyak. Meg akkor már HF-felújítás: amikor utoljára érdeklődött haver egy 16v rover hf-felújításra 80rugót mondtak a gépműhelyben.

Tehát alsó hangon 200-250rugó mire lesz belőle valami. Mert hiába sikerül viszonylag jól,akkor is az utángyári gyűrűk,csapágyak nagyon messze vannak a gyári cuccoktól.Mind 1,hogy götze vagy mahle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.