Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

-Az minek tudható be hogy hidegen stabilan tartva a gázpedált 2000-es ford. on pörög 2000-et, ici picit ingadozik a mutató de hangban nem észrevehető, inkább az öregségbetegség az hogy amit észre venni ilyenkor hogy puffog, piciket, annyi csak a hangváltozás...tehát pörög "szépen" 7-8-9 mp ig, majd hirtelen felugrik 3000 körül re...

Olyan mintha valami visszafogná, vagy erlködne, majd pákk hirtelen fel 3e re..!

-Még valami, mostanában (utolsó tankolás óta) olyat csinál hogy gázadásnál picit megtorpan, olyan meg olyan mintha adnék gázt és eltelik pár tized mp és utána reagál, (mintha elektromos gázpedál lenne)

-Azt már nem is említem hogy alapban van neki egy bizonyos hold pontja amikor se gáz se motorfék nem aktív és akkor el szokott kezdeni rángatni sebességben, ilyenkor ugye vagy pici gáz vagy kuplung kinyom, vagy fék, megoldás szokott lenni, de most ez is felerősödött! Sokkal drasztikusabbban jelentkezik ez a szitu

Szereintetek ezek mitől lehetnek?

Link to comment
Megosztás:

-Az minek tudható be hogy hidegen stabilan tartva a gázpedált 2000-es ford. on pörög 2000-et, ici picit ingadozik a mutató de hangban nem észrevehető, inkább az öregségbetegség az hogy amit észre venni ilyenkor hogy puffog, piciket, annyi csak a hangváltozás...tehát pörög "szépen" 7-8-9 mp ig, majd hirtelen felugrik 3000 körül re...

Olyan mintha valami visszafogná, vagy erlködne, majd pákk hirtelen fel 3e re..!

-Még valami, mostanában (utolsó tankolás óta) olyat csinál hogy gázadásnál picit megtorpan, olyan meg olyan mintha adnék gázt és eltelik pár tized mp és utána reagál, (mintha elektromos gázpedál lenne)

-Azt már nem is említem hogy alapban van neki egy bizonyos hold pontja amikor se gáz se motorfék nem aktív és akkor el szokott kezdeni rángatni sebességben, ilyenkor ugye vagy pici gáz vagy kuplung kinyom, vagy fék, megoldás szokott lenni, de most ez is felerősödött! Sokkal drasztikusabbban jelentkezik ez a szitu

Szereintetek ezek mitől lehetnek?

Lassuló lambda okoz ilyet pl. Nekem is sokat gondolkodik. Valamelyik nap jártam úgy, hogy 1-esben motorfékeztem zebra előtt, elmentek a gyalogosok, aztán adtam neki egy parkettás kövér gázt és olyat torpant, hogy sztem a löki leért az aszfaltig. Gáz el, majd finoman újra gázadás és haladtunk tovább. Nekem a lambda miatt csinálja. Hidegen pl tök jól üzemel a motor, de amint kinyit a termosztát... <_<

Egyébként az injektoros motorvezérlős motorok eleve lassabban reagálnak a gázadásra ellentétben egy karbissal, ami azonnal reagál.

Link to comment
Megosztás:

Lassuló lambda okoz ilyet pl. Nekem is sokat gondolkodik. Valamelyik nap jártam úgy, hogy 1-esben motorfékeztem zebra előtt, elmentek a gyalogosok, aztán adtam neki egy parkettás kövér gázt és olyat torpant, hogy sztem a löki leért az aszfaltig. Gáz el, majd finoman újra gázadás és haladtunk tovább. Nekem a lambda miatt csinálja. Hidegen pl tök jól üzemel a motor, de amint kinyit a termosztát... <_<

Egyébként az injektoros motorvezérlős motorok eleve lassabban reagálnak a gázadásra ellentétben egy karbissal, ami azonnal reagál.

És az, hogy egyszer csak felpörög, egyhelyben tartott stabil gázpedálnál?? az hogyan má??

Szutyok benya csinálhatja azokat amiket leírtam?

Link to comment
Megosztás:

Van rá esély, de ez attól függ hogy levétel előtt milyen állapotban volt. Tehát zártak-e rendesen a szelepek, mennyire voltak bekokszosodva a szívócsatornák...

És igen, jobban húz...

De a kódolvasásnál vannak kételyeim.Így jöttek a villogások:

10-3-4-10,majd 10-1-3-10 ez mi a fészkes fene? És mi lehet a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Egy G astra z12xe19 es vezérműláncos motorral kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A hibajelenség az hogy indításkor kopogó diesel hangja van majd elhalgat, de ahogy felmelegszik az olaj és az autó alapjáraton van, újra kopogni kezd és fel fel villan az olajnyomás lámpa. Tehát valamiért alacsony az olajnyomás. Mikor ezzel először elvittem szervizbe kicserélték a vezérmű láncot és láncfeszítőt amitől fél évre meg is szűnt a probléma,majd újra ugyanazt a jelenséget produkálta. Azután visszavittem kitisztították a kartert és a karterben lévő olajszűrőt a jelenség nem szűnt meg közölték hogy próbálkoznának tovább, de inkább elhoztam az autót.

Elvittem egy másik szerelőhöz aki azt mondta hogy ki kell cserélni az olajszivattyút a csere után a probléma ugyanúgy fennállt. Itt a fórumokat olvasgatva szerztem tudomást arról hogy ebben a motorban egy belső fogazású VAG fogaskerék szivattyú van aminek van egy nyomásszabályzó szelepe ami a mechanikai szennyeződéstől átereszt vagy a rugója elfárad.

Abban kérném a segítséget hogy ez a nyomásszabályzó szelephez hogyan tudok legegyszerűbben hozzáférni.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt fórumozók, üdvözlök mindenkit újtagként!!

segítségetek kérném pár tapasztaltabb motorikus szerelőtől, akik tapasztalat alapján adnának tanácsot!

Van nálam két autó, hozzá plusz motor. egy 1.4Si Astra és egy c16se motor. az 1.6 blokkja KO kikönyöklés, ütött, stb... Gondoltuk a hengerfejet megcseréljük, vagyis hengerfejtől felfelé a szelepfedélig.

Kérdések. A szívótorok ugyanakkora? (azt nem nem cserélem, ha nem muszáj), a vezérműtengely nagyobb az 1.6-on? Érdemes azt is? milyen hatásokkal lesz ez előnyünkre? Nyomatéka lesz nagyobb csak?

negatív hatások mik lesznek ebből?

ECu t is cseréljek, attól jobb lesz, v nem? Mit okoz, ha cserélek, és mit ha nem.

Sokat nem akarok bajlódni, meg próbálkozni vele ezért fordulok ezekkel a kérdésekkel hozzátok. köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt fórumozók, üdvözlök mindenkit újtagként!!

segítségetek kérném pár tapasztaltabb motorikus szerelőtől, akik tapasztalat alapján adnának tanácsot!

Van nálam két autó, hozzá plusz motor. egy 1.4Si Astra és egy c16se motor. az 1.6 blokkja KO kikönyöklés, ütött, stb... Gondoltuk a hengerfejet megcseréljük, vagyis hengerfejtől felfelé a szelepfedélig.

Kérdések. A szívótorok ugyanakkora? (azt nem nem cserélem, ha nem muszáj), a vezérműtengely nagyobb az 1.6-on? Érdemes azt is? milyen hatásokkal lesz ez előnyünkre? Nyomatéka lesz nagyobb csak?

negatív hatások mik lesznek ebből?

ECu t is cseréljek, attól jobb lesz, v nem? Mit okoz, ha cserélek, és mit ha nem.

Sokat nem akarok bajlódni, meg próbálkozni vele ezért fordulok ezekkel a kérdésekkel hozzátok. köszönöm

Sztem semmi értelme a cserének, sőt úgy tudom, az 1.6-os hengerfeje kicsit más, úgyhogy még gyengébb is lesz vele a motor. Inkább adjátok el az 1.6SE motor cuccait olyannak, aki a központis motorját akarja átalakítani ilyenre, jópáran keresnek ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt fórumozók, üdvözlök mindenkit újtagként!!

segítségetek kérném pár tapasztaltabb motorikus szerelőtől, akik tapasztalat alapján adnának tanácsot!

Van nálam két autó, hozzá plusz motor. egy 1.4Si Astra és egy c16se motor. az 1.6 blokkja KO kikönyöklés, ütött, stb... Gondoltuk a hengerfejet megcseréljük, vagyis hengerfejtől felfelé a szelepfedélig.

Kérdések. A szívótorok ugyanakkora? (azt nem nem cserélem, ha nem muszáj), a vezérműtengely nagyobb az 1.6-on? Érdemes azt is? milyen hatásokkal lesz ez előnyünkre? Nyomatéka lesz nagyobb csak?

negatív hatások mik lesznek ebből?

ECu t is cseréljek, attól jobb lesz, v nem? Mit okoz, ha cserélek, és mit ha nem.

Sokat nem akarok bajlódni, meg próbálkozni vele ezért fordulok ezekkel a kérdésekkel hozzátok. köszönöm

Az 1.4 és az 1.6 hengerfeje nem csereszabatos. Más a furat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autóm továbbra is dadog hidegen, olyan mintha egy henger nem menne rendesen. Üzemmelegen nem csinálja, de az a furcsa, hogy ha hidegen indítom és alapjáraton melegítem fel üzemmelegre, akkor melegen is csinálja, viszont ha menet közben melegszik fel, akkor megszűnik. (talán a nagyobb fordulat miatt) EGR le lett falazva, katalizátor is meg lett nézve, nincs eldugulva. Egyik tankolás után kezdte el csinálni, ezért lett cserélve üzemanyag szűrő is, de semmi javulás. Kapott STP nevezetű injektortisztítót, de ez sem hozott javulást eddig. Hőfokjeladót mértem, igaz nem vettem ki csak bent a helyén, de a táblázat alapján jónak tűnik, egyébként 2 éve kapott újat (Valeo). Ami biztos, hogy a gyertyákat folyamatosan lekormolja, hiába pucolom meg. Kapott új gyertyákat is, de azokat is. Gyertyakábeleket megmértem, 7,3kohm körül van mind a 4. Mértünk CO-t és az a furcsa, hogy 0,47-0,49 alá nem akar menni az érték. Mi lehet a bibi? Már teljesen tanácstalan vagyok. Mondtak több lehetőséget, de sajnos elég drága lenne mindegyik és pontosan senki nem tudta megmondani melyik lehet a rossz. Lambda, beszívott levegő jeladó, gyújtásmodul, injektor, esetleg szelephézag, bár a hengerfej 2 éve kapott teljes felújítást és azóta nem volt soha gond vele, olajat sem eszi. Én arra tippelek, hogy valamiért sok üzemanyagok kap, azért kormolja le a gyertyákat is, csak kérdés miért? Nem szeretném egyessével kicserélni az összes felsorolt dolgot, mert elég húzós mindnek az ára és az is lehet, hogy más baj van.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4 és az 1.6 hengerfeje nem csereszabatos. Más a furat.

Ezeket észre sem vettük.... Köszönöm a nagyon gyors válaszokat.

Ha 1.6 computerrel üzemelne? talán, mint chiptuningként hatna? vagy ez bődületes baromság?

Akkor esetleg valami használható ötlet, hogy a c14se kicsit erősebb legyen? az 1.6-ot használva, vagyis valamilyét használva, van ötlet, mit lehetne? persze a pénz szab határokat, ez az ötlet csak a motor megléte miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az autóm továbbra is dadog hidegen, olyan mintha egy henger nem menne rendesen. Üzemmelegen nem csinálja, de az a furcsa, hogy ha hidegen indítom és alapjáraton melegítem fel üzemmelegre, akkor melegen is csinálja, viszont ha menet közben melegszik fel, akkor megszűnik. (talán a nagyobb fordulat miatt) EGR le lett falazva, katalizátor is meg lett nézve, nincs eldugulva. Egyik tankolás után kezdte el csinálni, ezért lett cserélve üzemanyag szűrő is, de semmi javulás. Kapott STP nevezetű injektortisztítót, de ez sem hozott javulást eddig. Hőfokjeladót mértem, igaz nem vettem ki csak bent a helyén, de a táblázat alapján jónak tűnik, egyébként 2 éve kapott újat (Valeo). Ami biztos, hogy a gyertyákat folyamatosan lekormolja, hiába pucolom meg. Kapott új gyertyákat is, de azokat is. Gyertyakábeleket megmértem, 7,3kohm körül van mind a 4. Mértünk CO-t és az a furcsa, hogy 0,47-0,49 alá nem akar menni az érték. Mi lehet a bibi? Már teljesen tanácstalan vagyok. Mondtak több lehetőséget, de sajnos elég drága lenne mindegyik és pontosan senki nem tudta megmondani melyik lehet a rossz. Lambda, beszívott levegő jeladó, gyújtásmodul, injektor, esetleg szelephézag, bár a hengerfej 2 éve kapott teljes felújítást és azóta nem volt soha gond vele, olajat sem eszi. Én arra tippelek, hogy valamiért sok üzemanyagok kap, azért kormolja le a gyertyákat is, csak kérdés miért? Nem szeretném egyessével kicserélni az összes felsorolt dolgot, mert elég húzós mindnek az ára és az is lehet, hogy más baj van.

Még azt vettem észre, hogy ha hidegebb az idő reggel, akkor picit intenzívebben csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Még azt vettem észre, hogy ha hidegebb az idő reggel, akkor picit intenzívebben csinálja.

Vezérlést ellenőriztetek?? Ha ugrott a szíj, akkor is lehetnek hasonló tünetek. Egyébként a dús keverék okai a lambda, vagy vákuum probléma is lehet. Érdemes lenne elvinni egy normális műhelybe ahol megnézik hogy muzsikál a lambda. Az enyém már el volt lustulva, és érezhető dadogást okozott gáz üzemben. Benzinnel még jól ment. Korábban magas CO-t a lecsavart fékrásegítő cső miatt mértek még... Aztán azért átnézném a vízhőfok jeladód vezetékeit is, mert lehet, hogy a hőfokjeladó üzemel, csak éppen rövidzárlat miatt mondjuk kimarad a játékból...

Link to comment
Megosztás:

Vezérlést ellenőriztetek?? Ha ugrott a szíj, akkor is lehetnek hasonló tünetek. Egyébként a dús keverék okai a lambda, vagy vákuum probléma is lehet. Érdemes lenne elvinni egy normális műhelybe ahol megnézik hogy muzsikál a lambda. Az enyém már el volt lustulva, és érezhető dadogást okozott gáz üzemben. Benzinnel még jól ment. Korábban magas CO-t a lecsavart fékrásegítő cső miatt mértek még... Aztán azért átnézném a vízhőfok jeladód vezetékeit is, mert lehet, hogy a hőfokjeladó üzemel, csak éppen rövidzárlat miatt mondjuk kimarad a játékból...

Vezérlést nem néztük még, de akkor megnézzük azt is. A hőfokjeladó vezetékével valószínűleg nincs baj, mert ha lehúzom, meg visszadugom változik a motor járása, illetve lehúzott állapotban dobja a sárgalámpát, ha visszadugom elalszik. Ha a vezérlés jó, akkor első körben próbáljam meg a lambdát? Elvileg azt is lehet mérni. 0,4-1V között kellene mászkálnia a feszültségnek rajta, ha jó. Egy ismerős mondta, nem tudom mi az igazság belőle. Azt mondta, ha nem nagyon változik a feszültség, vagy 1V fölé menne, akkor biztos, hogy rossz. Még ezt is megnézem, bár nem tudom hogy ez hülyeség-e vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Vezérlést nem néztük még, de akkor megnézzük azt is. A hőfokjeladó vezetékével valószínűleg nincs baj, mert ha lehúzom, meg visszadugom változik a motor járása, illetve lehúzott állapotban dobja a sárgalámpát, ha visszadugom elalszik. Ha a vezérlés jó, akkor első körben próbáljam meg a lambdát? Elvileg azt is lehet mérni. 0,4-1V között kellene mászkálnia a feszültségnek rajta, ha jó. Egy ismerős mondta, nem tudom mi az igazság belőle. Azt mondta, ha nem nagyon változik a feszültség, vagy 1V fölé menne, akkor biztos, hogy rossz. Még ezt is megnézem, bár nem tudom hogy ez hülyeség-e vagy sem.

A lambda jelét csak szkóppal vagy gyári műszerrel lehet pontosan vizsgálni.

Hűtővized nem fogy?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.