Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Az autóm továbbra is dadog hidegen, olyan mintha egy henger nem menne rendesen. Üzemmelegen nem csinálja, de az a furcsa, hogy ha hidegen indítom és alapjáraton melegítem fel üzemmelegre, akkor melegen is csinálja, viszont ha menet közben melegszik fel, akkor megszűnik. (talán a nagyobb fordulat miatt) EGR le lett falazva, katalizátor is meg lett nézve, nincs eldugulva. Egyik tankolás után kezdte el csinálni, ezért lett cserélve üzemanyag szűrő is, de semmi javulás. Kapott STP nevezetű injektortisztítót, de ez sem hozott javulást eddig. Hőfokjeladót mértem, igaz nem vettem ki csak bent a helyén, de a táblázat alapján jónak tűnik, egyébként 2 éve kapott újat (Valeo). Ami biztos, hogy a gyertyákat folyamatosan lekormolja, hiába pucolom meg. Kapott új gyertyákat is, de azokat is. Gyertyakábeleket megmértem, 7,3kohm körül van mind a 4. Mértünk CO-t és az a furcsa, hogy 0,47-0,49 alá nem akar menni az érték. Mi lehet a bibi? Már teljesen tanácstalan vagyok. Mondtak több lehetőséget, de sajnos elég drága lenne mindegyik és pontosan senki nem tudta megmondani melyik lehet a rossz. Lambda, beszívott levegő jeladó, gyújtásmodul, injektor, esetleg szelephézag, bár a hengerfej 2 éve kapott teljes felújítást és azóta nem volt soha gond vele, olajat sem eszi. Én arra tippelek, hogy valamiért sok üzemanyagok kap, azért kormolja le a gyertyákat is, csak kérdés miért? Nem szeretném egyessével kicserélni az összes felsorolt dolgot, mert elég húzós mindnek az ára és az is lehet, hogy más baj van.

Továbbra sincs senkinek ötlete? Legutóbbi tankoláskor szembesültem vele, hogy a fogyasztásom is megnőtt. Továbbra is lekormolja mind a 4 gyertyát, hiába pucolom meg. Vagy nincs megfelelő gyújtás halódó trafó miatt, vagy sok üzemanyagot kap és megfojtja a motort. Tanácstalan vagyok. Az biztos, hogy a hőmérséklet is befolyásolja, mert hűvösebb, párásabb reggeleken intenzívebben jelentkezik a hiba, ilyenkor néha meg is áll a motor és nehezen akar utána beindulni, ha egyből indítom, de ha várok 1-2 percet, akkor azonnal indul. Amit még észrevettem tankoláskor, hogy amikor leveszem a tanksapkát szisszen egyet, meg hallom, hogy a tank is huppan egyet. Viszont most este amikor letekertem a tanksapkát, akkor nem csinálta. Meg ha az aktív szénszűrűvel lenne gond, akkor szerintem melegen is meg akarna állni, meg nem menne, de melegen megy mint az állat. Lehet délután a meleg miatt volt ez a szisszenés. Egyik szerelő javasolta, hogy pucoljam ki az alapjárati motort, bár nem tudom annak mi köze lenne ehhez a hibához. Meg a folytószelepet/jeladót mondta még. Én nem vagyok autószerelő, szóval nem tudom. Mindenki mást mond.

Link to comment
Megosztás:

Továbbra sincs senkinek ötlete? Legutóbbi tankoláskor szembesültem vele, hogy a fogyasztásom is megnőtt. Továbbra is lekormolja mind a 4 gyertyát, hiába pucolom meg. Vagy nincs megfelelő gyújtás halódó trafó miatt, vagy sok üzemanyagot kap és megfojtja a motort. Tanácstalan vagyok. Az biztos, hogy a hőmérséklet is befolyásolja, mert hűvösebb, párásabb reggeleken intenzívebben jelentkezik a hiba, ilyenkor néha meg is áll a motor és nehezen akar utána beindulni, ha egyből indítom, de ha várok 1-2 percet, akkor azonnal indul. Amit még észrevettem tankoláskor, hogy amikor leveszem a tanksapkát szisszen egyet, meg hallom, hogy a tank is huppan egyet. Viszont most este amikor letekertem a tanksapkát, akkor nem csinálta. Meg ha az aktív szénszűrűvel lenne gond, akkor szerintem melegen is meg akarna állni, meg nem menne, de melegen megy mint az állat. Lehet délután a meleg miatt volt ez a szisszenés. Egyik szerelő javasolta, hogy pucoljam ki az alapjárati motort, bár nem tudom annak mi köze lenne ehhez a hibához. Meg a folytószelepet/jeladót mondta még. Én nem vagyok autószerelő, szóval nem tudom. Mindenki mást mond.

Tank szisszen . huppan....próbáltad már az indítást levett tanksapkával? Gyertyák mikor voltak cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Tank szisszen . huppan....próbáltad már az indítást levett tanksapkával? Gyertyák mikor voltak cserélve?

Kipróbálom majd levett tanksapkával is, bár nem hinném, hogy azért 3 hengerezik, mert a tank ezt a huppanást néha csinálta 1 évvel ezelőtt is és akkor semmi baj nem volt az autóval. Gyertyákat is most kapott új 2 pólusú GM-et, de amik előtte benne voltak is csak 2 évesek voltak és csak 16 ezret mentek.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbálom majd levett tanksapkával is, bár nem hinném, hogy azért 3 hengerezik, mert a tank ezt a huppanást néha csinálta 1 évvel ezelőtt is és akkor semmi baj nem volt az autóval. Gyertyákat is most kapott új 2 pólusú GM-et, de amik előtte benne voltak is csak 2 évesek voltak és csak 16 ezret mentek.

Anyuék X12XE-je is 3 hengerezik néha indul meg csak a 4.-henger de nem tudtam és más sem tudott rájönni hogy miért.

Link to comment
Megosztás:

Anyuék X12XE-je is 3 hengerezik néha indul meg csak a 4.-henger de nem tudtam és más sem tudott rájönni hogy miért.

Eddig arra a következtetésre jutottunk, hogy sok benyát kap és az fojtja meg a motort, azért dadog. Ha hosszú távon megyek vele, akkor nincs ilyen gondja. Gondolom akkor elbírja égetni a többlet üzemanyagot. Motorhőfokjeladó jó, EGR falazva. Mivel hidegen is csinálja így elvileg lambda kizárva. Marad a MAP szenzor, meg az injektorok. Kérdés melyikkel kezdjem és egyáltalán jó nyomon vagyunk-e? Sajnos egyik sem olcsó és azért 100%-ra nem mernék megesküdni, hogy jó is lesz.

Link to comment
Megosztás:

Eddig arra a következtetésre jutottunk, hogy sok benyát kap és az fojtja meg a motort, azért dadog. Ha hosszú távon megyek vele, akkor nincs ilyen gondja. Gondolom akkor elbírja égetni a többlet üzemanyagot. Motorhőfokjeladó jó, EGR falazva. Mivel hidegen is csinálja így elvileg lambda kizárva. Marad a MAP szenzor, meg az injektorok. Kérdés melyikkel kezdjem és egyáltalán jó nyomon vagyunk-e? Sajnos egyik sem olcsó és azért 100%-ra nem mernék megesküdni, hogy jó is lesz.

Egy hosszabb út után kíváncsi lennék a gyertyák színére. Ha szépen ki vannak égve, akkor ott a dúsításnál lesz gond. Üzemmelegen SEM tud mit kezdeni a többlet üzemanyaggal a motor, bekormolja a gyertyákat, dadog, gyengébb lesz...

Link to comment
Megosztás:

Egy hosszabb út után kíváncsi lennék a gyertyák színére. Ha szépen ki vannak égve, akkor ott a dúsításnál lesz gond. Üzemmelegen SEM tud mit kezdeni a többlet üzemanyaggal a motor, bekormolja a gyertyákat, dadog, gyengébb lesz...

Lehet nem tud mit kezdeni vele, de ha hosszabb út után megállok, akkor szépen jár a motor. Az biztos, hogy akármikor kivettük a gyertyákat csupa korom volt mind a négy és sokat is fogyaszt. Az addig oké, hogy dúsítás baj van, a nagy kérdés az, hogy mi a fene okozza? Lambda, MAP, injektorok jöhetnek már csak szóba elvileg, de nyilván nem szeretnék próbálkozni, mert egyik sem olcsó. Eddig minden szerelő mást mondott. Ami biztos, hogy egy gagyi kútnál történő tankolás után jelentkezett a probléma. Pl ismerősöm ugyan ezen a kúton szívta meg előttem 1 hónappal. A 95-ös pisztolyból ugyanis nem 95, hanem etanol jött, de neki pár rátankolás megoldotta a bajt. Arra gondoltam még, hogy esetleg nem lehet, hogy én is ebbe futottam bele és kinyírta az injektoraimat?

Link to comment
Megosztás:

HA valami gagyi benzint tankoltál, ami mondjuk ganés volt, elképzelhető, hogy mondjuk emiatt elkoszolódtak az injektorok, és becsöpögnek.

első körben én kipróbálnék egy ultrahangos tisztítást. Nem nagy összeg, és bukni nem tudsz rajta.

A szerelőm szerint is ez lehet a gond, hogy becsöpögnek. STP injektor tisztító eddig nem segített. Ilyen ultrahangosat nem tudom itt Békés megyében hol csinálhatnak.

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem tud mit kezdeni vele, de ha hosszabb út után megállok, akkor szépen jár a motor. Az biztos, hogy akármikor kivettük a gyertyákat csupa korom volt mind a négy és sokat is fogyaszt. Az addig oké, hogy dúsítás baj van, a nagy kérdés az, hogy mi a fene okozza? Lambda, MAP, injektorok jöhetnek már csak szóba elvileg, de nyilván nem szeretnék próbálkozni, mert egyik sem olcsó. Eddig minden szerelő mást mondott. Ami biztos, hogy egy gagyi kútnál történő tankolás után jelentkezett a probléma. Pl ismerősöm ugyan ezen a kúton szívta meg előttem 1 hónappal. A 95-ös pisztolyból ugyanis nem 95, hanem etanol jött, de neki pár rátankolás megoldotta a bajt. Arra gondoltam még, hogy esetleg nem lehet, hogy én is ebbe futottam bele és kinyírta az injektoraimat?

Az etanol nem nyírja ki az injektorokat.

Link to comment
Megosztás:

A szerelőm szerint is ez lehet a gond, hogy becsöpögnek. STP injektor tisztító eddig nem segített. Ilyen ultrahangosat nem tudom itt Békés megyében hol csinálhatnak.

A Becsöpögést egyszerű leellenőrizni!

Le kell venni az injektorhidat és az AC-pumpára áramot adni, hogy nyomja a benzint. Az injektoroknak elvileg zárva kell lenniük...ergo nem csepeghet belőle semmi. Olcsó mutatvány. ;)

De szerintem lambda-szonda lesz. Próbaképp egy bontóból szerzett példányt bele kellene tekerni...ha a tied ennyire elmászott, akkor az "újjal" már változást kellene észrevenni!

Link to comment
Megosztás:

A Becsöpögést egyszerű leellenőrizni!

Le kell venni az injektorhidat és az AC-pumpára áramot adni, hogy nyomja a benzint. Az injektoroknak elvileg zárva kell lenniük...ergo nem csepeghet belőle semmi. Olcsó mutatvány. ;)

De szerintem lambda-szonda lesz. Próbaképp egy bontóból szerzett példányt bele kellene tekerni...ha a tied ennyire elmászott, akkor az "újjal" már változást kellene észrevenni!

Már korábban is megbeszéltük, hogy az nem lehet, mivel hidegen csinálja neki a legjobban és köztudott, hogy hidegen a lambdát nem figyeli, még a fűtöttet sem.

Link to comment
Megosztás:

Továbbra sincs senkinek ötlete? Legutóbbi tankoláskor szembesültem vele, hogy a fogyasztásom is megnőtt. Továbbra is lekormolja mind a 4 gyertyát, hiába pucolom meg. Vagy nincs megfelelő gyújtás halódó trafó miatt, vagy sok üzemanyagot kap és megfojtja a motort. Tanácstalan vagyok. Az biztos, hogy a hőmérséklet is befolyásolja, mert hűvösebb, párásabb reggeleken intenzívebben jelentkezik a hiba, ilyenkor néha meg is áll a motor és nehezen akar utána beindulni, ha egyből indítom, de ha várok 1-2 percet, akkor azonnal indul. Amit még észrevettem tankoláskor, hogy amikor leveszem a tanksapkát szisszen egyet, meg hallom, hogy a tank is huppan egyet. Viszont most este amikor letekertem a tanksapkát, akkor nem csinálta. Meg ha az aktív szénszűrűvel lenne gond, akkor szerintem melegen is meg akarna állni, meg nem menne, de melegen megy mint az állat. Lehet délután a meleg miatt volt ez a szisszenés. Egyik szerelő javasolta, hogy pucoljam ki az alapjárati motort, bár nem tudom annak mi köze lenne ehhez a hibához. Meg a folytószelepet/jeladót mondta még. Én nem vagyok autószerelő, szóval nem tudom. Mindenki mást mond.

Próbáltad már a tankszellőztető mágnesszelepet kipucolni? Mert már nekem is volt vele baj. Tele ment szénszemcsével és nem tudott lezárni, ezért mindig szívja a motor a tankból a gázokat.

Így néz ki:

15427159_1_261x203_opel-omega-tankszello Valahol a fojtószelep ház bal oldalán kell keresni. MEgy rá elektronyos vezeték, meg két vékony gumicső. Az egyik a bal kerékjáratból jön, a másik a szívótorokba megy.

A képen lévő állásban a baloldalán lévő dudort ki lehet tekerni és akkor kijön belőle a zárótüske vagy mi. Ilyenkor kell kiszórni a szenet ebből és a gumicsövekből. Visszarakáskor pedig érdemes egy kicsi benzinszűrőt berakni a kerékjáratból jövő gumicsőbe. Majd az megfogja a további szenet! ;-)

Link to comment
Megosztás:

Lőttem pár képet a setétben!

Ezen szemből látszik a szívócső alatt a cuccos:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416519_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt már az ablakmosótartály felől fényképeztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416520_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg már látszik a beépített szűrő is:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416521_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, C20NE motor a hidrótőkéket szeretném kitisztítani, kértem már több helyen tanácsot egyik helyen azt mondták le kell szedni a hengerfejet másiknál meg, leszedés nélkül is megoldható... Szóval már elbizonytalanodtam... Spéci szerszám nélkül hengerfej leszedése nélkül megoldható ez otthon vagy felejtő?

Link to comment
Megosztás:

Lőttem pár képet a setétben!

Ezen szemből látszik a szívócső alatt a cuccos:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416519_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt már az ablakmosótartály felől fényképeztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416520_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg már látszik a beépített szűrő is:

http://kepfeltoltes.hu/view/130416/20130416521_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a fotókat! Erre még ránézek, de nem ezért dadog az biztos, mert letekert tanksapkával sem jó. Még ezt a lambdát lehet megpróbálom. Gondolom bontóban 2-3 ezerért kapok, próbára jó lesz. Amúgy valószínűleg még a gyári van benne. Óra szerint 137 ezer van most benne, de gyakorlatilag szerintem olyan 250 ezer körül lehet. Igaz többen írták itt, hogy az hidegen nem figyel, de végül is melegen is csinálja. Csak akkor simul ki az alapjáratom, ha hosszabb utat megyek vele és úgy állok meg. Ha álló helyben melegítem fel alapjáraton üzemmelegre, akkor úgy is dadog. Még arra gondoltam, hogy kiveszem az injektorokat és beáztatom őket petróleumba, hátha segít. Ha nem, akkor marad az ultrahangos tisztítás, vagy esetleg érdemesebb lenne venni bontottakat? Sajnos ahol eddig néztem mindenhol csak gyári Boscht találtam 40-45 ezer/darab áron. Na ennyit nem fogok kiadni érte, főleg, hogy lehet nem is az a baja. Ami egyedül az injektorhiba mellett szól az az, hogy tankolás után jött elő a probléma. Viszont a CO-m már 2 éve is magas volt műszakin, pedig akkor még nem dadogott. A katalizátorom is csupa korom volt, amikor lekapta a szerelőm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felmerült bennem a gondolat,hogy a mostan 1.4-es 8v-s motoromat átvariálom 16v-re...

Miket kellene cserèlnem a komplett hengerfej, vezèrlès, befecskendező rendszer, motor vezèrlő, kipufogo torok kìvül? Kábelköteghez is kell nyulni?

Ez csak egy gondolat csak informálodni szeretnèk!

Előde is köszi a választ/válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felmerült bennem a gondolat,hogy a mostan 1.4-es 8v-s motoromat átvariálom 16v-re...

Miket kellene cserèlnem a komplett hengerfej, vezèrlès, befecskendező rendszer, motor vezèrlő, kipufogo torok kìvül? Kábelköteghez is kell nyulni?

Ez csak egy gondolat csak informálodni szeretnèk!

Előde is köszi a választ/válaszokat!

Felejtsd el. Gyorsan. :D

Inkább nz->se váltást csinálj

vagy kocsicsere

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.