Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Minek a jele az,hogy ha a gyújtótrafó (kocka) 4. pipáját lehúzom akkor olajos?

Nekem akkor volt olajos ott, mikor a szelepfedél már ott is engedte az olajat.

Gondolom van ott szimering vagy O-gyűrű a vezérműtengely felől mint a rotoros gyujtásnál azt kéne cserélni.

Olyan ott nincs.

De nincs ám! DIS-esnél az a vége zárt. A vezérműtengely azon az oldalon nincs kivezetve.

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel.

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel.

A rossz benzin miatt a kopogásérzékelő alapján el tud állítódni az ECU, hogy jól tudja tartani a megfelelő előgyújtást és keverékképzést. Viszont egy idő után ha jobb minőségű benzint kap, hozzá tud tanulni.

Mikor én is 100-as benyát tankolok, kell vagy 50km intenzív használat, mire "átszokik" erre a benzinre. Ugyanez fordítva, mikor 100-as után 95-öst kap. Na az egy külön kínszenvedés. :D

Link to comment
Megosztás:

A rossz benzin miatt a kopogásérzékelő alapján el tud állítódni az ECU, hogy jól tudja tartani a megfelelő előgyújtást és keverékképzést. Viszont egy idő után ha jobb minőségű benzint kap, hozzá tud tanulni.

Mikor én is 100-as benyát tankolok, kell vagy 50km intenzív használat, mire "átszokik" erre a benzinre. Ugyanez fordítva, mikor 100-as után 95-öst kap. Na az egy külön kínszenvedés. :D

Hát legutóbb kínomban már kapott 100-as benyát is, meg bele injektortisztítót, de nem lett jobb, azóta már tankoltam rá 95-öst. Na most vagy ez zavarta össze, vagy a 2 hónapja tankolt retek benzin, bár azóta már újratanulhatta volna. Na mind1. Kíáncsi leszek reggel mit csinál, ha jó lesz, akkor öröm bódottág, ha nem, akkor mehet tovább a szívás. :S Bár attól tartok inkább az utóbbi esélyes.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt olajos ott, mikor a szelepfedél már ott is engedte az olajat.

De nincs ám! DIS-esnél az a vége zárt. A vezérműtengely azon az oldalon nincs kivezetve.

Tévedés, mert van. A vezműtengely ház is ugyanaz, mint az elosztósnál, csak amire a trafót tesszük, az is fel van rá csavarozva, Alatta meg ott az o gyűrű.

Link to comment
Megosztás:

Na sikerült elvinnem az autót diagnosztikára. Hibakód nincs, ezt eddig is tudtam, viszont van 1-2 érdekes dolog. A kopogásérzékelő szenzornak mind a 4 hengernél 0 értéket kellene mutatniuk a gyári opel program szerint, viszont nekem 4-5-6-ra is felment, de 0 egyik sem volt. A lambdám és a jeladók jól működnek, viszont az előgyújtásommal baj van, ingadozik 3-4-5-6 értékek között és a program szerint 8-12 között lenne normális. Annyit csinált vele a srác, hogy kinullázta a kopogásérzékelőt, hogy tanulja újra az ECU, utána már a 4-ből 3 érték beállt 0-ra, a 4. meg 1-re. Most szépen is jár a motor, az előgyújtás is jobb lett, kíváncsi leszek reggel mit fog csinálni, ha hidegen indítom. Na meg az a rejtély, hogy mitől lett ilyen? Mivel tankolás után jött elő erősen gyanús,hogy a benzinnel volt valami, persze az is lehet, hogy teljesen más a gond. Annyit mondott, hogy ha ettől nem javul meg, akkor gyanús, hogy valamelyik kipuff szelep rosszalkodik és az okozza a dadogást, esetleg gyertyakábel.

Na eddig úgy néz ki ez volt a baja, mert ma reggel nem dadogott, szépen járt. Még jó, hogy nem cseréltem tízezrekért alkatrészeket, megúsztam 3 ezerből. Azért nem akarom még elkiabálni, de remélem más gond nem lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Na eddig úgy néz ki ez volt a baja, mert ma reggel nem dadogott, szépen járt. Még jó, hogy nem cseréltem tízezrekért alkatrészeket, megúsztam 3 ezerből. Azért nem akarom még elkiabálni, de remélem más gond nem lesz. :)

Na eddig tartott az öröm. Nemrég indítottam az autót, alig akart beindulni, tekertetni kellett vagy 5-6 mp-ig, aztán jött egy kis dadogás, de hamar abbahagyta. Tegnap mielőtt kinullázták az ECU-t ugyan ezt csinálta. Azt hozzá kell tenni, hogy napon állt az autó tegnap is és ma is, amikor ezt produkálta, de tavaly nyáron ilyen baja sosem volt. Mi lehet a gond? Mégiscsak becsöpögnek az injektorok?

Link to comment
Megosztás:

Tévedés, mert van. A vezműtengely ház is ugyanaz, mint az elosztósnál, csak amire a trafót tesszük, az is fel van rá csavarozva, Alatta meg ott az o gyűrű.

Mikor kezemben fogtam a bontott vezérműtengelyházat, benne a tengellyel, úgy láttam, hogy semmi csavarozás nincs, hanem egybe van öntve a házzal a trafó felőli vége is.

Ez a saját motoromhoz bontott alkatrész volt.

Link to comment
Megosztás:

Mikor kezemben fogtam a bontott vezérműtengelyházat, benne a tengellyel, úgy láttam, hogy semmi csavarozás nincs, hanem egybe van öntve a házzal a trafó felőli vége is.

Ez a saját motoromhoz bontott alkatrész volt.

Majd ha jobban lesz időm, visszakeresem a hsz-t, ahol az egyik kollega leírta, ő már cserélt disben ilyen o gyűrűt.

Link to comment
Megosztás:

Mi a jele annak, ha ezt az O gyűrűt cserélni kell? X14NZ-nél, ha jól értem ez az, ami a rotor alatt van elhelyezve?

Hogyan lehet cserélni?

Köszi!

Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt.

Nem vezérműtengely?

Link to comment
Megosztás:

Igazából ott két O-gyűrű van az egyik a főtengely "kihajtásnál" a másik egy nagyobb meg a Hall-jeladó alatt. A belső kicsi szokott elkopni. Össze kell jelölni a hengerfejjel az elosztófedél alatti alu részt amiben a Hall jeladó van, le kell szedni az Y-ont és az egész kivehető. Egy stiftet kell kiütni óvatosan ekkor jön le a rotor alatti kerék és ki lehet húzni a tengelyt, és így lehet cserélni az O-gyűrűt.

Hűha... Na ez már nem tűnik annyira egyszerűnek bár nehéznek se. Mi a jele ha ez cserés? Nyomja vhol az olajat?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hűha... Na ez már nem tűnik annyira egyszerűnek bár nehéznek se. Mi a jele ha ez cserés? Nyomja vhol az olajat?

Köszi!

Igen, a rotor alól szivárog az olaj pontosabban ránézésre az elosztófej alól. Igazából ahogy kezded bontani adja magát mert úgy nem bonyolult csak leírva tűnik annak.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a rotor alól szivárog az olaj pontosabban ránézésre az elosztófej alól. Igazából ahogy kezded bontani adja magát mert úgy nem bonyolult csak leírva tűnik annak.

Na akkor király... cserés lesz a dolog. Azt hittem elsőre hogy a szelepfedél miatt nyomja, de csodálkoztam is, hogy a rotor, illetve az elosztófedél belseje trutyis...

f@sza...

Köszi az infót, holnap olajcsere, akkor ránézek egyúttal erre is...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mitől van az, hogy ha ráadom a világítást és pl a hátsó ablak fűtést leesik az alapjárat majdnem lefulladásig???

Hát mert mindkettőnek relatív nagy az áramfelvétele és ez terheli a generátort amit ugye a motor hajt. De a motorvezérlő észleli az alcsony fordulatszámot, és az alapjárati motor segítségével állítja vissza a normálisra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.