Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

ki kell villogtatni a hibakódot

majd valami okos megmondja, hogyan lehet :wink: :(

én az ilyen leírások felett mindig átsiklottam :roll: , inkább beviszem szervízbe és ott rádugják techre, ha kell 8)

bár még nem kellett az előzőt, remélem, a következőt sem kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.1.4 16v 5500-ig való alkalmankénti huzatása okozhat hengerfej problémát?

Náha jót is tesz neki, mert tartós városi használatban hajlamosak ellustulni.Én olykor megkergetem, igaz városon kívül is olyan 150-160km/h-val, gyakori terhelésváltásokkal, főleg kanyargós úton, aztán utána nekilát hőbörögni a moci, de határtalanul jól veszi a lapot! :(

Amúgy ha nem állandóan leszabályozás közeli állapotban használod, semmi baja nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Hali !

Ismét lenne egy kérdésem! 1.6-os 8 szelepes motort meddig lehet normál esetben forgatni?

Most úgy tűnik,hogy 5500 nál ledadog.Nem kevés az még ?Mitől lehet ez ?

Akkor már csak azt mondja meg valaki, hogy hogyan lehet az, hogy az 1.6 8v 5500-nál dadog, az 1.4 8v meg (óra szerint) 6300 körül.

Link to comment
Megosztás:

Hali !

Ismét lenne egy kérdésem! 1.6-os 8 szelepes motort meddig lehet normál esetben forgatni?

Most úgy tűnik,hogy 5500 nál ledadog.Nem kevés az még ?Mitől lehet ez ?

Akkor már csak azt mondja meg valaki, hogy hogyan lehet az, hogy az 1.6 8v 5500-nál dadog, az 1.4 8v meg (óra szerint) 6300 körül.

Link to comment
Megosztás:

Náha jót is tesz neki, mert tartós városi használatban hajlamosak ellustulni.Én olykor megkergetem, igaz városon kívül is olyan 150-160km/h-val, gyakori terhelésváltásokkal, főleg kanyargós úton, aztán utána nekilát hőbörögni a moci, de határtalanul jól veszi a lapot! :(

Amúgy ha nem állandóan leszabályozás közeli állapotban használod, semmi baja nem lesz.

Szerintem ez már leszabályzás közeli állapot!

De pörgesd barátom, egyszer élünk!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

x16xel motoros asztrámmal vannak peoblémák.

Kezdetven néha rángatott kicsit 1500-2000 ford körül. Ezt sokan írják tapasztalatnak és tudom egyik válasz a Protec adalék lett volna. Ezért nagyon egyenlőre nem foglalkoztam vele.

Minap viszont magasabb fordulaton egyenletes tempóban haladva lejtőhöz érve a gázpedált ugyanolyan pozícióban tartva berángatott és kigyulladt a motor lámpácska. motrt leállítottam újrainít lámpa nem ég irány tovább. Percekkel később egy hoszabb motorfékezés után a gázra lépve megint berángatott és ismét lámpácska.

Mai nap kiolvastam a kódot: 47 es.

Ez táblázat szerint (ha jó táblázatot néztem) akkor a kipufogógáz visszavezető szelep.

Segítsetek mi a teendő ezután. Ki kell cserélne? Lehet ezt házilag is cserélni javítan vagy máshol keressem a hibát?

A szerelési könyvem amim van abban nem írnak erről a szelepről és annak javításáról.

Válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

x16xel motoros asztrámmal vannak peoblémák.

Kezdetven néha rángatott kicsit 1500-2000 ford körül. Ezt sokan írják tapasztalatnak és tudom egyik válasz a Protec adalék lett volna. Ezért nagyon egyenlőre nem foglalkoztam vele.

Minap viszont magasabb fordulaton egyenletes tempóban haladva lejtőhöz érve a gázpedált ugyanolyan pozícióban tartva berángatott és kigyulladt a motor lámpácska. motrt leállítottam újrainít lámpa nem ég irány tovább. Percekkel később egy hoszabb motorfékezés után a gázra lépve megint berángatott és ismét lámpácska.

Mai nap kiolvastam a kódot: 47 es.

Ez táblázat szerint (ha jó táblázatot néztem) akkor a kipufogógáz visszavezető szelep.

Segítsetek mi a teendő ezután. Ki kell cserélne? Lehet ezt házilag is cserélni javítan vagy máshol keressem a hibát?

A szerelési könyvem amim van abban nem írnak erről a szelepről és annak javításáról.

Válaszokat előre is köszi!

Jaja... először is szüntetsd meg a visszavezetést, majd takarítsd ki a szelepet (folytószelep házastól, meg lehet akkor már nem árt az alapjárati mocit is takarítani.

Én megelőztem a problémát azzal, hogy hála isten mielőtt előjöhetett volna, megszüntettem a gázvisszavezetést a kiegyenlítőbe.

... ha hüleséget írtam, akkor bocs és a hozzáértőbbek javítsanak

Link to comment
Megosztás:

Akkor már csak azt mondja meg valaki, hogy hogyan lehet az, hogy az 1.6 8v 5500-nál dadog, az 1.4 8v meg (óra szerint) 6300 körül.
Motorkód-Teljesítmény(kW/rmp)-Nyomaték(Nm/rpm)-Ijekció-Gyártási periódus

Benzin

C14NZ – 44/5600 – 103/2600 – Multec – 91.09-96.08

X14NZ – 44/5200 – 103/2800 – Multec – 96.09-98.03

C16NZ – 55/5200 – 125/3200 – Multec – 91.09-94.08

C18NZ – 66/5400 – 145/3000 – Multec – 91.09-94.08

Itt a különbség.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez már leszabályzás közeli állapot!

De pörgesd barátom, egyszer élünk!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Áhh dehogy... az 1.4 16V az 6600-at még enged... ne felejtsd el ez már egy modern két vezértengelyes 16 szelepes motor... nem húz alacsonyan annyira, de a pörgetést jobban tűri mint a régiek...

Most nem azt mondom, hogy így kell vele mindig menni, de ha néha elforgatja valaki 5500 ig attól tutira semmi baja nem lesz. Természetesen kizárólag meleg motornál szabad ilyet csinálni (amikor már az olaj is elég meleg)...

Link to comment
Megosztás:

Nekünk a '96-os 1.4-es ecotec motoros Astra 6000 környékén szabályoz, de biztos, hogy nem pörög 6600-at!!!!!!!!!!

(Sőt 6200-at sem)

Javasolnék beszerelni egy Opel16V álltal "gyártott" digit műszeregységet, és nem fogsz hinni a szemednek, hogy milyen max. fordulatot lehet kihozni egy 16V mociból, és hogy mennyivel is mész valójában, szemben az analóg óra adataival. :( :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon bugyuta, lámer kérdésem volna :( Normális az, hogy iszonyatos módon melegszik a motor a kocsimban? Szóval amikor leállok, felnyitom a mocitetőt, akkor vmi iszonyat forróság van odabent, az persze gondolom normális, hogy nemlehet megfogni kézzel a blokkot, de mintha tényleg izzana az egész, nagyon forró. Még a nívópálca műanyag fogantyúja is meleg rendesen. A műszerfalon a hőfokjelző viszont normális értékeket mutat, országúton olyan 85-90 fok közé áll be, városi araszolgatásnál felmászik 90 fölé, olyan 92-93nál kapcsol be a venti, ami vissza is hűti hamar.

Szóval ilyen forró mindig amikor leállás után a motortérbe nyúlok, semmi más gondom nincs amúgy, megy rendesen leállás, rángatás, meg minden nélkül az autó, csak nemtudom, hogy normális e, hogy ennyire forrósodik, tehát nemtudom, hogy a hőfokjelző műszerem jó e, és nincs e esetleg gond a hűtéssel.

Ezelőtt egy Trabim volt, annál nemkellett nagyon foglalkozni ilyesmivel, hogy jó e a vízhűtés :lol: Szóval gondoltam megkérdezem, hogy mennyire kell melegednie kívülről a blokknak (meg úgy általában mindennek körülötte).

Bocs a lámaságért :lol:

Link to comment
Megosztás:

Javasolnék beszerelni egy Opel16V álltal "gyártott" digit műszeregységet, és nem fogsz hinni a szemednek, hogy milyen max. fordulatot lehet kihozni egy 16V mociból, és hogy mennyivel is mész valójában, szemben az analóg óra adataival. :( :lol:

Ezt alátámasztom ! Éppenhogy elérem az 5500-as fordulatot,persze nem így hajtom,csak kipróbáltam...

Mutatós forulatszámmérőm nincs,de a kilómétereken látszik a különbség...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.