Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok, azt kédezném hogy ha a pollenszűrőre ráfolyik a víz, elég a szélvédő alján levő vékony műanyag csíknál tőmíteni, (ez már el is vált néhol az üvegtől) vagy az üveg oldalainál is kellene valahogy?

és milyen tömítőanyagot kéne használni?

kösz

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, azt kédezném hogy ha a pollenszűrőre ráfolyik a víz, elég a szélvédő alján levő vékony műanyag csíknál tőmíteni, (ez már el is vált néhol az üvegtől) vagy az üveg oldalainál is kellene valahogy?

és milyen tömítőanyagot kéne használni?

kösz

lehet, hogy a felette lévő műanyag nincs a helyére rakva

a vízvezetős műanyagnak be kell illeszkednie a másik műanyagba

Link to comment
Megosztás:

Áthozva a Motor topic-ból:

IDÉZET(zotya975 @ 2008-10-21 - 15:51)

Meg az sem mindegy hol, és kitől veszed. Na nekem még nem olyan vészes a rozsda a tanksapkánál. Várok még amíg beérik. Ha már flexelni kell, akkor olyan mindegy mikor nem?

----------------------------00000000000000000000000000000000-------------------

Sajnos nem.

Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás.

Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem.

Két megoldás van:

1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy

2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni.

Link to comment
Megosztás:

Áthozva a Motor topic-ból:

IDÉZET(zotya975 @ 2008-10-21 - 15:51)

Meg az sem mindegy hol, és kitől veszed. Na nekem még nem olyan vészes a rozsda a tanksapkánál. Várok még amíg beérik. Ha már flexelni kell, akkor olyan mindegy mikor nem?

----------------------------00000000000000000000000000000000-------------------

Sajnos nem.

Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás.

Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem.

Két megoldás van:

1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy

2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni.

Na szóval, most renováltam az első doblemezt, hátsót majd jövőre veszek. Amúgy körbenéztem már jópárszor, és a töltőcsonkon kívül nem láttam sehol sem rozsdát. Vagy garázsban volt tartva, vagy körbe volt gyűrve és mindent cseréltek. :D

Link to comment
Megosztás:

Na szóval, most renováltam az első doblemezt, hátsót majd jövőre veszek. Amúgy körbenéztem már jópárszor, és a töltőcsonkon kívül nem láttam sehol sem rozsdát. Vagy garázsban volt tartva, vagy körbe volt gyűrve és mindent cseréltek. ;)

Egy kicsi jó hír neked, hogy ha rohad a tankbeöntő környéke, akkor azt mostanság nem cserélték! :D

Link to comment
Megosztás:

én sima slaggal szoktam mosni, de könyékig felnyúlok vele a tankbeöntő mellett...

addig nyomatom neki a vizet, ameddig már tiszta víz csorog le róla, és a gumit is kiszoktam néha szedni, hogy körülötte is megmossam, mert oda is elég rendesen be szokott ragadni a sár...

tévhit, mert kimondottan a tankbeöntőnél kezd rohadni, és szépen lemegy a peremig...ott is jol megtud ragadni, mivel ott két lemez van egymás mellett

aza doblemez nagyon jó megoldás.

Link to comment
Megosztás:

én sima slaggal szoktam mosni, de könyékig felnyúlok vele a tankbeöntő mellett...

addig nyomatom neki a vizet, ameddig már tiszta víz csorog le róla, és a gumit is kiszoktam néha szedni, hogy körülötte is megmossam, mert oda is elég rendesen be szokott ragadni a sár...

tévhit, mert kimondottan a tankbeöntőnél kezd rohadni, és szépen lemegy a peremig...ott is jol megtud ragadni, mivel ott két lemez van egymás mellett

aza doblemez nagyon jó megoldás.

Mondjuk én is szoktam odaveretni vízzel a tankbeömlőnél, de mivel csak aszfalton közlekedek eső után is max. vizes, nem sáros. Egyszer volt olyan hogy a krumplifőldön fordultam meg, asszonyt vittem vmi céges bulira a hegybe azt elfogyott az út alólam. Utánna mondták megálhattam volna a faluba a bótnál, onnan fel lehet menni gyalog vmi ösvényen. :D

Link to comment
Megosztás:

na szétszedtem a hátulját, pontosabban a kerékjáratokat.

lengcsill, tankbeöntő ki

hát 7 éves és már nekem is megkezdte a rozsdálást elég rendesen dudorodik az ív belseje :D

jó német mérnökök vajon miért hagyíták ki az alvázvédőzést pont a beöntőnél,ahol diribdarab lemezek, peremek, találkoznak egymással jó hézagosan illesztve melegágyad adva a rozsdának :S

hát most majd bekenegetem, és reménykedem, hogy egy kicsit legalább lassítom a folyamatot, és gyűjtök javítóívre fényezésre...

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, van olyan festékjavító amivel fényező szaki nélkül magam is ki tudom javítgatni a kavicsfelverődéseket? Pár helyen le van koppanva a drágámról és nem nagyon kéne télire így hagyni de komoly anyagi keret híján rám maradna.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, van olyan festékjavító amivel fényező szaki nélkül magam is ki tudom javítgatni a kavicsfelverődéseket? Pár helyen le van koppanva a drágámról és nem nagyon kéne télire így hagyni de komoly anyagi keret híján rám maradna.

Nekem benne volt az autóban gyári csomagolásban egy kis tubus festék és mellé magasfényű lakk. Ha csak nem az asszonynak van körömlakk gyanánt, hogy találjon az autóhoz :D

Neked efféle csemege nem terem a kesztyütartódban???

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, van olyan festékjavító amivel fényező szaki nélkül magam is ki tudom javítgatni a kavicsfelverődéseket? Pár helyen le van koppanva a drágámról és nem nagyon kéne télire így hagyni de komoly anyagi keret híján rám maradna.

Nálunk van olyan festékbolt, ahova odamész a kocsival, kijönnek egy színkártyával, kikeresik a megfelelő árnyalatot, kikeverik és kérésre szoróflakonba töltik a vásárolt mennyiséget. Vagy ha szerencséd van, a tecsóban van 600-800 ft körűl ecsetelős javítófesték, vmelyik pont passzol a tiedhez.

Szóval biztos hogy nem körömlakk volt a kesztyűtartóban?! :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Nálunk van olyan festékbolt, ahova odamész a kocsival, kijönnek egy színkártyával, kikeresik a megfelelő árnyalatot, kikeverik és kérésre szoróflakonba töltik a vásárolt mennyiséget. Vagy ha szerencséd van, a tecsóban van 600-800 ft körűl ecsetelős javítófesték, vmelyik pont passzol a tiedhez.

Szóval biztos hogy nem körömlakk volt a kesztyűtartóban?! :D ;)

Megnézem Én annak a festésnek az eredményét! Nekem is van, kevertettem festéket de csak a küszöböknél, lökösnél használom stb. Máshol nem alkalmazható mert foltos lessz.Vagy Te annyira fanatikus , hogy minden kavicsfelverôdésnél ujrafested a gépháztetôt :D

Ha a GM gyártott körömlakkot, színkóddal ellátva stb akkor ez az lessz :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem benne volt az autóban gyári csomagolásban egy kis tubus festék és mellé magasfényű lakk. Ha csak nem az asszonynak van körömlakk gyanánt, hogy találjon az autóhoz :D

Neked efféle csemege nem terem a kesztyütartódban???

Van füzet, jegyzettömb, toll, egy rakás térkép. klotyópapír, zárolajzó, pisztoly, meg a magnónak az USB csatija de egyéb ilyen nyalánkságot nem tartok benne.

Link to comment
Megosztás:

Megnézem Én annak a festésnek az eredményét! Nekem is van, kevertettem festéket de csak a küszöböknél, lökösnél használom stb. Máshol nem alkalmazható mert foltos lessz.Vagy Te annyira fanatikus , hogy minden kavicsfelverôdésnél ujrafested a gépháztetôt :P

Ha a GM gyártott körömlakkot, színkóddal ellátva stb akkor ez az lessz ;)

Még nem próbáltam, csak ajánlották hogy van ilyen. Amugy sincs még kavicsfelverödés a kocsin. Legalábbis :D 5 perce még nem volt. Ellenben a tetején van egy karcolás, viszont nem értem az hogy került oda?

Link to comment
Megosztás:

Nálunk van olyan festékbolt, ahova odamész a kocsival, kijönnek egy színkártyával, kikeresik a megfelelő árnyalatot, kikeverik és kérésre szoróflakonba töltik a vásárolt mennyiséget. Vagy ha szerencséd van, a tecsóban van 600-800 ft körűl ecsetelős javítófesték, vmelyik pont passzol a tiedhez.

Szóval biztos hogy nem körömlakk volt a kesztyűtartóban?! ;) :P

Én is múlthéten kevertettem :D . Kijött a pali, megnézte a típust meg a színkódot a motortérben, kihozta a Pantone skáláját, hozzánézte hogy egyezik-e, aztán 10 percen belül már flakonban volt a cucc. Mivel a metál drágább, így 2600Ft volt, plusz a lakk 1200Ft. De faxa lett, alig látszik különbség. Sőt, anyám nem is látta hol lett javítva :D . Mindenképpen szebb, igényesebb megoldás, mint az ecsetelő okosság :D.

Link to comment
Megosztás:

Vagy úgy járt mint a másik illető, a szomszéd kutyái a tetőn kamatyoltak. :D ;) :P

Ha már a kutyáknál tartunk, télen még nem volt kocsim, van vmi tipp a téli jégkaparászásra? Jégoldó, kaparó, spakli, lapát, csákány? Kell zsebbe az a zárolajozó jégoldó, vagy elég előtte a zárba szilikon?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.