Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Mi olyan van, amit egy szerviz meg tud vizsgálni "függetlenül", amit Te nem?

Szerintem azon kívül, hogy viszel rétegvastagságmérőt, átnyálazod stb. Nem tudsz többet tenni. Egy szervizes sem fogja megmondani, hogy ezen látszik, hogy nem 5000 km-el ezelőtt (vagy nem 15.000-enként) cseréltek olajat. Egy autón szerintem látszik ha strapás már kívülről, motorikusan, meg nem sok mindent lehet tenni.

azt ugye tudjuk hogy manapság a kereskedésekből csak és kizárólag megkímélt autókat lehet venni hölgy tulajdonostól és kevesebb mint 100.000km-el...

valszeg csak az a baj hogy laikus vagyok de én abból hogy beleülök (netán megyek egy karikát) illetve felülről ránézek a kifényezett motortérre nem tudom megállapítani azt hogy nem 3 autóból van-e összerakva, nem lóg-e a futómű, nem folyik-e a gátló, nincs-e vason a hátsó dobfék és dob 60.000km után, meg úgy egyáltalán hogy kéne kinéznie egy G astra kormánynak 60.000 vagy 160.000km-nél.

Azt sem hiszem hogy mindenki rétegvastagságmérővel jár autót vásárolni.

Hogy a konkrét esetnél maradjunk te hallottál már olyan kereskedésről aki márkaszervízbe hordja az autóit értékesítés előtt?

szerintem eléggé elterjedt a gyakorlat hogy az eladás után majd a kedves vásárló úgyis megcsinálja magának, minek költene erre a kereskedő?

Én asszem hogy itt minimum megnézetném hogy tényleg ki van-e cserélve a vezérlés, én ezt sem tudom ránézésre megmondani...

amúgy gyorsan megnéztem, egy általános szervízcsomag márkaszervízben a 4+ akcióban 42.000huf, ebben a vezérlés és a hosszbordásszíj csere nincs benne. egy vízpumpa csere 24-36.000. És még a vezérlés + egyéb sehol. Valószínűleg tényleg járt a márkaszervízben, és gyári alkatrészek mentek bele 75 ezerért... :D

Link to comment
Megosztás:

Rétegvastagság-mérő szinte a legutolsó kereskedésben is van. Ha nincs vagy "éppen nincs kéznél", tovább kell állni. Állapotfelmérő-lapnak is kell lennie, bár mindenki tudja, hogy az mit sem ér.

Akkor is javasolt a továbbállás, ha egy alaposabb átvizsgálás felvetésekor - legyen az a vevő által megnevezett márkaszerviz, szerviz v. autószerelő által elvégezve - mereven elzárkóznak, hebegnek-habognak, mindenféle kifogást keresnek, esetleg hirtelen eszükbe jut néhány apróbb hiba.

Egy állapotfelmérés nem kidobott pénz, marha nagy költségektől, elbaltázott választástól kímélhet meg.

Amúgy is kínálati piac van!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv. mindenkinek! Egy kis segítséget vagy hozzászólást szeretnék kérni, 1.5MFt összegig használt G Astra Caravant szeretnék venni. Nem tudom érdemes-e 1.7 DTI ill. CDTI dízelt vennem, mert évi 12EKm-ert mennék vele, 10-30Km-es távolságokban vidéken (Bükk hegység és környéke). Vagy ilyen feltételek mellett elég az 1.6-os benzines. Tanácstalan vagyok, az Astra G dízel topikban sok elszomorító és költséges kiadásokat olvastam a dízel tulajoktól. Válaszaitokat, és tanácsaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek! Egy kis segítséget vagy hozzászólást szeretnék kérni, 1.5MFt összegig használt G Astra Caravant szeretnék venni. Nem tudom érdemes-e 1.7 DTI ill. CDTI dízelt vennem, mert évi 12EKm-ert mennék vele, 10-30Km-es távolságokban vidéken (Bükk hegység és környéke). Vagy ilyen feltételek mellett elég az 1.6-os benzines. Tanácstalan vagyok, az Astra G dízel topikban sok elszomorító és költséges kiadásokat olvastam a dízel tulajoktól. Válaszaitokat, és tanácsaitokat előre is köszönöm.

szia!

Soha nem volt dízel autóm, nem értek a dízelekhez, de szerintem nem nagyon szeretik ezt a rövid távokat, mert nagyon megviselik a turbót, ha nem jól használja az ember....

üdv

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztás mondjuk a dízel javára szól..., viszont a dízel autók eleve magasabb vételárról indulnak. Szóval azt is érdemes megnézni, hogy mennyi idő alatt lehet kiautózni a magasabb dízel-árat. A dízellel nyomatékból, öregurasabban lehet autózni, a benzinest jobban kell noszogatni, forgatni, hogy haladjon - a vezetési stílus is szempont lehet.

A magam részéről benzines-párti vagyok, egy 1.6-ossal azért jól el lehet poroszkálni, az 1.4-esnél nyomatékosabb, viszont a fogyasztása jelentősen nem nagyobb, sőt a megfelelő vezetési stílussal nem is feltétlenül nagyobb.

Link to comment
Megosztás:

Norbedlee: a bükk lábánál lakik ő is.

van egy csodatáblázat freeze kollega jóvoltából ami most megbuggyant és nem tudom az adatokat kinyerni belőle.

mi sokat megyünk városban ott legutóbb 8.5l volt.

de olyan 6-8l között.

ha gondolod hétvégén megmutathatom a járgányt 1 próbakörrel.

ha segít a választásban.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, már próbáltam a haveromét. Egy 1.7DTI,CDTI dízel városban mennyit fogyaszt?

Szia, az enyém 1,7DTI,

város 5l,

városon kívül 90-nel 4,3

pályán (nálam a pálya max 120-130) 4,7 l

Ha ennyit mész csak, a dízel tuti nem éri meg, mert minden szerviz drágább hozzá. Mondjuk igaz, h kevesebbet eszik, ráadásul a gázolaj most olcsóbb a benzinnél, ám csak emiatt rövid távon nem éri meg. Én is kb ennyit megyek egy évben, ám én az elôzô tulaj megszorulása miatt (nem a WC-n :)) benzines árban vettem!

Remélem, tudtam segiteni!

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek! Egy kis segítséget vagy hozzászólást szeretnék kérni, 1.5MFt összegig használt G Astra Caravant szeretnék venni. Nem tudom érdemes-e 1.7 DTI ill. CDTI dízelt vennem, mert évi 12EKm-ert mennék vele, 10-30Km-es távolságokban vidéken (Bükk hegység és környéke). Vagy ilyen feltételek mellett elég az 1.6-os benzines. Tanácstalan vagyok, az Astra G dízel topikban sok elszomorító és költséges kiadásokat olvastam a dízel tulajoktól. Válaszaitokat, és tanácsaitokat előre is köszönöm.

Felületesen olvastál! Gondolom a sok adagoló és adagolóelektronika meghibásodás tűnt fel. Elvétve találni Z17DTL motorkódú, azaz 1.7 CDTI -vel kapcsolatos bejegyzést, azok se mind tipikus dízel hibák.

Egyébként ez a típus max. 6 éves lehet. 1,5MFt -ért remek vétel volna, sőt alatta is elérhető, de azoknál talán csak az autó típusa igaz, minden más adat kétséges. Inkább 1,5-2MFt körül mozog az ára.

Link to comment
Megosztás:

Szia, az enyém 1,7DTI,

város 5l,

városon kívül 90-nel 4,3

pályán (nálam a pálya max 120-130) 4,7 l

Ha ennyit mész csak, a dízel tuti nem éri meg, mert minden szerviz drágább hozzá. Mondjuk igaz, h kevesebbet eszik, ráadásul a gázolaj most olcsóbb a benzinnél, ám csak emiatt rövid távon nem éri meg. Én is kb ennyit megyek egy évben, ám én az elôzô tulaj megszorulása miatt (nem a WC-n :)) benzines árban vettem!

Remélem, tudtam segiteni!

A szervíz része szerintem semmivel sem több, ugyan úgy olaj, szűrők esetleg szíj kell hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Felületesen olvastál! Gondolom a sok adagoló és adagolóelektronika meghibásodás tűnt fel. Elvétve találni Z17DTL motorkódú, azaz 1.7 CDTI -vel kapcsolatos bejegyzést, azok se mind tipikus dízel hibák.

Egyébként ez a típus max. 6 éves lehet. 1,5MFt -ért remek vétel volna, sőt alatta is elérhető, de azoknál talán csak az autó típusa igaz, minden más adat kétséges. Inkább 1,5-2MFt körül mozog az ára.

Szia! Akkor az 1.7CDTI-nél a nagynyomású szivattyúval, és a befecskendezőkkel nincs ennyi hiba? Gondolom 1db befecskendező se olyan olcsó tétel. Olvastam valakinél, hogy iszonyatosan füstölt emiatt, és tisztítással lehetett rendbehozni a befecskendezőket, de a végleges megoldás itt is a csere lesz.

Link to comment
Megosztás:

A szervíz része szerintem semmivel sem több, ugyan úgy olaj, szűrők esetleg szíj kell hozzá...

Általában, a szerelôk, ha megtudják, h dízel a paripa, 10%-ot ráraknak az árra az ember 2 szép szeméért.

Egyébként, ha megnézed az árakat, a sima olajcsere is drágább dízelhez...

De valóban, nekem eddig bejött a dízel, mondom, jó áron vettem, és hál istennek az adagolóhalál is elkerült eddig (kopp-kopp)

Holnap viszem vezérmûszíj cserére 54 ezer körül csinálja a szerelô vízpumpa nélkül. Asszem ez jó ár érte,

mert pár helyen kérdeztem ott 60-70ért akarták cserélni.

Az tehát igaz, h kis keresgetéssel lehet, h nem drágább sokkal, mint a benzines, de az alap az, h kicsit ráraknak az árakra...

Link to comment
Megosztás:

Köszi, már próbáltam a haveromét. Egy 1.7DTI,CDTI dízel városban mennyit fogyaszt?

Dízelpárti vagyok!

Ezzel majdnem le is írtam mindent.

1,7 Dti-m van már majdnem 4 éve (5l fogyaszt) és nagyon szeretem! Előtte ugyanilyen motros F-m volt.

Annak ellenére, hogy már túl vagyok a jellemző típushibákon (holtpont jeladó, adagoló vez. elktronika, diódahíd, stb.).

Némelyik nem volt olcsó mulatság, de amit tudtam magam javítottam (cseréltem) és azzal is sok suskát lehet spórolni.

Nem vasárnapi autóként használom, mindennap megy (lassan 90e km-t beletettem) és nagyon jól bírja a strapát, hozzáteszem kímélő üzemmódban üzemeltetem.

Egy negatív dolgot hallottam a Cdti-ről, ha bekrepál a nagynyomású gázolajpumpa az oan 700 ropit kóstál.

Link to comment
Megosztás:

Legyünk korrektek!

Az említett hibákból csak az adagoló vezérlő elektronika hibája tipikus dízel hiba. Annyira, mint benzinesnél a trafóhíd (az sem egy olcsó tétel).

CDTI-nél a "kőóccsóégázolaj?" kerülendő. A többi nem ennyire érzékeny rá, de azokba is inkább megbízható minőségű kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek a segítséget,amit kaptam autóvásárlás előtt,még akkor is,ha nem maradtam az Opel márkánál!

Az az igazság,hogy 3 héttel ezelőtt megnéztük a bizonyos autót és nagyon sok ellentmondás derült ki róla...

Pl.:-a szervízkönyv szerint már 4x volt vezérműszíj csere (Érdekes dolog egy "állítólag" 70e km-es autó esetén,-nem?!Ennyi km-esen még csak most kellett volna az első vezérműszíj cserét megejteni.Ráadásul még csomó minden be volt x-elve a szervízkönyvben.Ezzel csak az amatőröket lehet megetetni...)

-az első évben a "szervízkönyv" szerint az autó 29e km-t futott, onnatól kezdve pedig 7e km-t/év

-"állítólag" második autóként funkcionált,-ehhez képest egy vadásztársaság nevében lett véve

-mielőtt elmentünk megnézni az autót,azt mondták,hogy az autó nem volt sérült,ehhez képest felfedeztük,hogy a bal első sárvédőelem cserélve volt minden bizonnyal,mivel a motorháztetőt felnyitva láttuk,hogy a felfogató csavarok nem gyári fényezésűek,-helyesebben mondva,egyáltalán nem voltak lefényezve...Ezenkívül az autó bal oldalának a színe egy árnyalatnyival eltért az autó többi részén lévő fényezés színétől.

-stb....

Egyszóval maradtam a Suzuki Swiftnél egyenlőre...

Üdv mindenkinek! Remélem nem vettem el a kedvét senkinek sem az autóvásárlástól,-vagy inkább lehet,hogy ezzel tudtam segíteni a gyanús dolgok felfedésében?!....

Link to comment
Megosztás:

@budai tamás: szvsz astra g-ből a legjobb vétel az 1,4-es. minden más motornak van valami nyűge. az évi kevés km-hez pedig bármit választhatsz, mert nem igazán tétel az extra fogyi ennyinél. az 1,8-ast azért ajánlom, mert abban széria egy csomó olyan fontos felszerelés, amit 1,6-os motorig el sem érhetsz (ASR, 4 tárcsafék, erősebb futómű, stb.). de annak az ECU a gyenge pontja, ami bizony pénztárca nyitogató, ha bekrepál. 1,8-assal 8, 1,4-essel 7 liter örül fogyasztottam, nem tétel szerintem.

Link to comment
Megosztás:

@budai tamás: szvsz astra g-ből a legjobb vétel az 1,4-es. minden más motornak van valami nyűge. az évi kevés km-hez pedig bármit választhatsz, mert nem igazán tétel az extra fogyi ennyinél. az 1,8-ast azért ajánlom, mert abban széria egy csomó olyan fontos felszerelés, amit 1,6-os motorig el sem érhetsz (ASR, 4 tárcsafék, erősebb futómű, stb.). de annak az ECU a gyenge pontja, ami bizony pénztárca nyitogató, ha bekrepál. 1,8-assal 8, 1,4-essel 7 liter örül fogyasztottam, nem tétel szerintem.

azért ez egy kicsit erős hogy a "többinek" van valami baja, az 1.4-esnek is van típushibája....

azt is emberek rakták össze, és a fogyasztása nem nagyobb egy 1.6-nak, és az a plusz LE is jól jön néha (pl dög melegben amikor megy a klíma)

Link to comment
Megosztás:

majdnem minden benyás motorm volt g asztrában, kérdezz, melyiknek mi volt a baja. az 1,4-esből 3-atz is hajtottam, soha semmi bajuk nem volt. nem így a többivel.

az 1,6-os jó motor, főleg a 8 szelepes. az x16xe ette az olajat, a z16xe is, a z16xep az nem, az nagyon jó motor volt. viszont alig megy jobban, mint az 1,4-es.

a 2 lityisek közül az x20xer lehetne a legjobb vétel (szívó opc), igazi verseny technika, 220LE-ig húzható. sajnos nagyon ritka, nincs alkatrész ellátása. lebeszéllek róla. az x20xev sokféle széria hibával rendelkezik (leömlőrepedés, hengerfej repedések, vezmű terelő görgő elnyalódik, stb.), sok sebből vérzik, egyébként turbósításhoz ideális alap. a let motort hagyjuk, nagyon kényes jószág, és nem is nagyon tuningolható, csak komoly befektetéssel.

a z22se-t ne feledjük el, az egy full alu motor, modern is, és egyébként láncos, még jól is bírhatja. nagyobb kasztnikban (omega, veki) láttam belőle párat tarr ati műhelyében kilehelni a lelkét, de asztrában még nem hallottam letérdelni. egyébként chevrolet cobalt néven z22se motoros a világ leggyorsabb FWD autója, 7,5-öt fut 1/4 mérföldön (vógelzinger sanyira tehát 2mp-et ver, az kb. 150 méter).

x12xe, z12xe, z12xep - na jó, ezeket kár megemlíteni, mert mindenki undorodik tőle (kivétel, akinek az van). NEKEM VOLT X12XE-M, ÉS TÖK JÓ KOCSI VOLT, 120ezer km alatt nem lett semmi, de semmi baja. szerettem nagyon. lomha volt, mint a kő, ennyi volt a baja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.