Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

És mi van az egynyóccal? :)

Az ECU gondot arra értetted hogy a szerencsétlen módon a hengerfej oldalára felfogatott ECU-ban a hőterheléstől tönkremehetnek az érintkezések ami az autó változatos körülmények közötti leállását eredményezheti? Mert ilyenről már hallottam, és parázok is tőle rendesen, bár engem még nem ért el a végzet hálistennek... Mondjuk nem értem miért ilyen balf*sz helyre rakták azt a motorvezérlőt...

Link to comment
Megosztás:

És mi van az egynyóccal? :)

Az ECU gondot arra értetted hogy a szerencsétlen módon a hengerfej oldalára felfogatott ECU-ban a hőterheléstől tönkremehetnek az érintkezések ami az autó változatos körülmények közötti leállását eredményezheti? Mert ilyenről már hallottam, és parázok is tőle rendesen, bár engem még nem ért el a végzet hálistennek... Mondjuk nem értem miért ilyen balf*sz helyre rakták azt a motorvezérlőt...

Bocs, de az 1.8-nál tudomásom szerint az ECU a szívómodulra volt felfogatva, nem a hengerfejre !

Az csak az 1.4-1.6-os mocik kiváltsága volt...

Pls. ellenőrizd le még egyszer ! :)

Link to comment
Megosztás:

nekem 2db 1,8-am volt, egy x18xe1 g, abban is kompit kellett cserélni, és egy z18xe corsa c, abban is kompit kellett cserélni.... 370ropi volt az első (pontosabban 0, mert még garis volt), 176ropi a második. azt ki kellett sajnos fizetni, mert a morzsa akkor már 4 éves volt. :)

Link to comment
Megosztás:

Bocs, de az 1.8-nál tudomásom szerint az ECU a szívómodulra volt felfogatva, nem a hengerfejre !

Az csak az 1.4-1.6-os mocik kiváltsága volt...

Pls. ellenőrizd le még egyszer ! :)

Opsz, igazad van, mea culpa (már amennyire látszik, mert pont takarja az a vonalkódos cédula):

07523953731.jpg

Bár sztem ez csak egy fokkal jobb mintha a hengerfej oldalán lenne...

Link to comment
Megosztás:

a szívósoron szvsz nincs rossz helyen, mert ott menet közben mindig elég alacsony a hőmérséklet. a korzán elől volt, az akksi mellett.

az jutott eszembe, hogy a vekim is z18xe, amivel most járok, és 170ezerbe fordult épp a héten. semmi baja. (pontosabban kopognak a tornyok elől, de egye fene :)) ennyi km-t nem is mentem egy kocsimmal se még. jó motor a z18xe. :)

Link to comment
Megosztás:

Hacsaknem annyiban hogy ha a hőmérséklet nem is, a rázkódás nagyobb mint ha mondjuk nem a motortérben lenne, szóval nem lehet elhanyagolni a motortartóbak-cserét, ha jót akarok az ECU-nak. :)

Kollégák!

Most is arra intelek Benneteket, hogy ne aggódjatok!

A motorvezérlő egység ( ECU ) belső része kocsonyás, gélszerű anyaggal van kitöltve, ami védi az áramköri elemeket a nedvességtől és a rázkódás, vibráció okozta mechanikus sérülésektől!

( Mondjuk amelyik ECU-t a műhely galériájáról leejtenek és betonon landol, azt sem szívesen tenném már be... )

Ebből a szempontból tehát mindegy, hol helyezkedik el. Korábban a autó ( karosszéria) oldali elem volt, aztán a G-k megjelenésével egy időben jött az a " divatirányzat ", hogy ezt a fontos alkatrészt a motorra szerelik. Ez bizonyos fokig sokkal praktikusabb, mint az autóban, tekintve, hogy a sok SW fejlesztések ill. frissítések miatt itt jobban hozzáférhető a műhelyekben.

De a divat folyamatosan változik - gondoljatok csak a mini szoknyára - az Insignián már eltűnt a motorról és visszaköltözött a karosszériára! Ebből valószínűsíthető, hogy ez a trend majd folytatódik a jövő Opel járművein is...

Ami a hirtelen hőingadozást illeti, az az én olvasatomban rövid időn belül bekövetkezett jelentős hőmérséklet különbséget jelent, ami a motoron elhelyezett ECU-ra messze nem igaz !

1. A motor lassan melegszik fel és éri el az üzemi hőfokát, ami jóval alatta van annak a tartománynak, ahol sérülhet az áramkör, ráadásul menet közben éri a hűtőrácson beáramló menetszél is, ami hűti.

2. Visszafelé is igaz a teória, mert a lehűlés is lassan megy végbe, tehát ez nem tekinthető ingadozásnak

Az ECU-k legnagyobb ellenségének én a csatlakozók sokszori, indokolatlan szét-összecsatlakoztatását tartom, ahol egy hanyag mozdulat következtében a lábak görbülhetnek, szélsőséges esetben kiszakadhatnak, ezzel halálra ítélve a legfontosabb alkatrészt.

Ennyit szerettem volna ehhez a témához szólni !

További jó fórumozást minden cartársnak ! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Régen írtam ide.F astrám van 1,4 8v 5ajtós (X14NZ, 99.12havi),de most szeretném lecserélni egy G Astrára 1,4 16v, 5ajtós.

Kérdésem,hogy

Z14XE szíjas és NEM twinportos???

Z14XEP láncos és twinportos???

A twinportos esetében mindegyik autón fel van tüntetve a twinport felirat?(kivéve, ha valaki leszedte, tuningolta stb..)Forgalmiból gondolom

biztosabban megállapítható?

A twinport pontosan mit is jelent?Mik az előnyei,hátrányai?Melyiket érdemes inkább venni?

Miben jelent még különbséget?

Semmi bajom a jelenlegi kocsimmal (műszakilag), csak egy erősebb (60LE==>>90LE) és komfortosabb,biztonságosabb (fapad, azaz/utólag beszerelt

el.ablak,közp.zár,immo,riasztó/====>>előzőek +abs,klíma,légzsák,szervokormány),fiatalabb,kevesebbet futott (bár tudom a kevés km.futásra semmi garancia nincsen sajnos) kocsit szeretnék.

Ezt a topicot végigolvastam(!) és sok kérdésre kaptam választ, de azért jól jönne egy kis összefoglaló-emlékeztető is:)

Mivel az esetek túlnyomó többségében városban használom (BP.,bár nem belváros hál'istennek,hanem külkerületi részeken,X.ker,XX.ker főleg) és évi

egy nyaralás valahová,valamint 2havonta Bp.-Szolnok a 4-esen) így az olvasottak alapján mindenképpen 1,4 16V-re van szükségem ebben biztos vagyok. 1,2

kicsi, 1,6 nagy(legalábbis biztosításban nem érné meg)

Milyen szervízköltségekkel számolhatok, illetve mik a típushibái ennek az autónak.

1,4 - 1,6 milla között szánok rá,kp.+autóbeszámítással (vagy az eladott F astra árát hozzácsapva full kp.-ra menne, ezzel jobban járnék, mert magánszemélynek gondolom többért el tudnám adni, mint amennyiért a kereskedő beszámítaná és én is jobban járnék,ha magánszemélytől venném a G-t)

Ezzel az öszeggel akár olyan 2005-ös évjárattól is válogathatnék a jelenlegi kínálatnak megfelelően és igazság szerint nem is szeretnék idősebbet, mint 4éves.

És a végére hagytam a leghúzósabbat, tényleg opel-fan vagyok, legalábbis az 5évesen vett és általam is 5 évet nyúzott F Astrámat imádom, nem csalódtam

benne és a szívem fog megszakadni ha elviszik meg minden...de be kell valljam nem döntöttem még a G Astra mellett teljesen.

És ennek az az oka, hogy sokat olvasgattam totalcar népítéletet, ahol nagyon som negatívumot írtak róla a (korábbi) tulajok.

A másik amit nézegetek a Chevrolet Lacetti (ne szidjatok nagyon érte),meglepő de több pozitív véleményt olvastam róla, mint a G Astráról.

Hátrányai ugyan,hogy kisebb a csomagtartója,többet fogyaszt átlag 1 literrel,állítólag nem is megy úgy sem gyorsulásra,sem végsebességre, de előnyei, hogy a formája nem

eldobnivaló (5ajtós,de a G astra is tetszik nagyon), valamint 3-400ezerrel kevesebbért megkapom, mint az Astrát,vagy ha az említett összeget rászánom, akkor 2-3 évvel fiatalabb

Lacettit kapok.

Meglepően jó ár-érték arányt képviselő kis koreai "sza**ól" van szó, állítólag kis szervizigényű és nagyon megbízható, jól felszerelt kocsi a lacsi,pl:4!!!tárcsafék...

A váltóját szidják csak, szakértők és magántulajok egyaránt,de az pedig az opelből való, pont ugyanolyan van talán a G-ben is...

Ami egy picit eltérít az Opeltől az a német megbízhatóság ellenére általam sok helyen olvasott megbízhatatlanságról szóló leírások és méregdrága alk.részek(?)

Húú ez nagyon csapongó írásra sikeredett, csöppet összeszedetlen lett, de azért remélem lesz aki válaszol rá :-)

Még 1-2 kérdés.Az F astrában én cseréltem az olajat szűrőket ,kisebb karbantartási javításokat is elvégeztem, a G astra mennyire támogatja a sufni tuningot?Milyen olaj kell bele?(Az F-be a Futó Gabitól vásárolt metabond 10w40-et raktam 10ezrenként),szűrőket is ekkor cseréltem mindig,5ezrenként pedig porszívóztam őket.Mennyi az olaj csereintervalluma?

Mi(k) azok az alk.rész(k) amire jó esély van hogy tönkremenjen benne 4-5 éves korában és kiemelkőden drága hozzá még az utángyártott cucc is, vagy nincs is belőle csak méregdrága gyári?

Pl:Egy komplett fék-szett csere mibe fáj,ha gyári és kb: ha utángyártott?Melyiket érdemes bele venni?

Előre is köszönöm a válaszokat!!!

ui: a szívem a G astra felé húz ,de meginogtam a sok negatív duma miatt a totalcar népítéleten olvasottaktól.A másik dolog ami miatt parázok,(ez mondjuk márkafüggetlen és a használtautó esetleges velejárója lehet) az az hogy nehogy megbánjan, hogy eladom a 10éves fapados sohasemmibajaFastrámat és veszek egy mindenféle elektromos kütyüvel

telepakolt "csodagépet" amire a gatyámat ráköltöm ,ha belenyúlok egy kakiba.

üdv:

Jaygab

Link to comment
Megosztás:

...Régen írtam ide.F astrám van 1,4 8v 5ajtós (X14NZ, 99.12havi),de most szeretném lecserélni egy G Astrára 1,4 16v, 5ajtós...

Üdv.!

Szerintem a G-Astra azért minden tekintetben komolyabb, masszívabb, biztonságosabb autó, mint az F. Nyilván ebbe is bele lehet nyúlni, de megfelelő gondozással, odafigyeléssel rendben van ez is. A Népítéletben sokan szidják pl. a lomha motort, meg a fogyasztást, meg a kiégő H7-es izzót, stb., azért ezek nem G-specifikus dolgok, ráadásul azért jóval több G fut az utakon, mint pl. Lacetti, szóval a több kritika ebből is adódik.

Persze vannak "típushibák": leragadó AGR, trafóhíd, elkoszolódó fojtószelepház, párásodó fényszórók, stb., de ezek egy részét vezetéstechnikával, időszaki pucolással ki lehet védeni.

Olajcsere ciklusuk a ZXE, ZXEP-eknek elvileg 30.000 km, de általános tapasztalat alapján 10.000 körül érdemes cserélni valami jobbféle szintetikust használva (pl. 5W30, 5W40), amit ugyanúgy el lehet végezni a sufniban is - sok más karbantartó munka mellett, mint az F-nél.

Hibakódot is egyszerű olvasni ezeknél, bizonyos dolgokat otthoni megszakértéssel is lehet orvosolni. Az alapvető fogyóeszközök szerintem gyáriban sem feltétlenül egetverő árúak, gond sem igen szokott velük lenni. (Egyébként bontós témában is jobban áll a G, mint a Lacetti.)

Aztán majd a többiek is mondanak jókat, hogy miért vegyél G-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kérdésem,hogy

Z14XE szíjas és NEM twinportos???

Z14XEP láncos és twinportos???

A twinportos esetében mindegyik autón fel van tüntetve a twinport felirat?(kivéve, ha valaki leszedte, tuningolta stb..)Forgalmiból gondolom biztosabban megállapítható?

A twinport pontosan mit is jelent?Mik az előnyei,hátrányai?Melyiket érdemes inkább venni?

Miben jelent még különbséget?

Milyen szervízköltségekkel számolhatok, illetve mik a típushibái ennek az autónak?

És ennek az az oka, hogy sokat olvasgattam totalcar népítéletet, ahol nagyon som negatívumot írtak róla a (korábbi) tulajok.

A másik amit nézegetek a Chevrolet Lacetti (ne szidjatok nagyon érte),meglepő de több pozitív véleményt olvastam róla, mint a G Astráról.

Ami egy picit eltérít az Opeltől az a német megbízhatóság ellenére általam sok helyen olvasott megbízhatatlanságról szóló leírások és méregdrága alk.részek(?)

Az F astrában én cseréltem az olajat szűrőket ,kisebb karbantartási javításokat is elvégeztem, a G astra mennyire támogatja a sufni tuningot?

Milyen olaj kell bele?

Mi(k) azok az alk.rész(k) amire jó esély van hogy tönkremenjen benne 4-5 éves korában és kiemelkőden drága hozzá még az utángyártott cucc is, vagy nincs is belőle csak méregdrága gyári?

Pl:Egy komplett fék-szett csere mibe fáj,ha gyári és kb: ha utángyártott?Melyiket érdemes bele venni?

A másik dolog ami miatt parázok,(ez mondjuk márkafüggetlen és a használtautó esetleges velejárója lehet) az az hogy nehogy megbánjam, hogy eladom a 10éves fapados sohasemmibajaFastrámat és veszek egy mindenféle elektromos kütyüvel

telepakolt "csodagépet" amire a gatyámat ráköltöm ,ha belenyúlok egy kakiba.

Jó reggelt kívánok mindenkinek!

Barátom, Te nem aprózod el a dolgokat, azt meg kell hagyni..., a végére azt vártam, hogy valaki adjon neked egy konkrét árajánlatot ! :)

Na, kezdjünk neki a válaszoknak, mert délig sem leszünk meg különben...

1. Z14XE szíjas és NEM twinportos??? Z14XEP láncos és twinportos???

Telitalálat, akár lottózhatnál is ! A feliratokra nem érdemes adni, azt menet közben úgysem látod, az autósok többsége meg nem is érti, hogy mit jelentenek. A lényeg a motorkód: ha XEP akkor twinport motorral álsz szemben.

2. A twinport azt jelenti, hogy iker csatorna, vagyis minden szívócsatornában a szelepek előtt egy gáttal kettéválasztják a levegő útját, amiből az egyikben van egy külön kis fojtószelep, amit vákum vezérel.

Előnye, hogy alacsony fordulatszámon kedvezőbb károsanyag kibocsátással és üzemanyag fogyasztással dolgozik a motor, hátránya, hogy egyel több meghibásodásra hajlamos alkotó van a rendszerben. Ha többet akarsz tudni erről, akkor olvasgassad a többi topicot is.

3 Szervizköltségek, típushibák + megbízhatatlanságról szóló leírások és méregdrága alk.részek(?)

A kérdésedre nehéz a válasz, mert nem tudom, milyen beállítottságú vagy, ha szakszervizben szeretnéd a karbantartásokat elvégeztetni, akkor nyilván húzósabb árakkal kalkuláljál. Amúgy a korábbi (kb. 1998- 2000.08.) évjáratok szervizciklusa 15.000km volt, utána 30.000km-re növelte a gyártó.

Jellemző típushibái ? Szerintem nincsen kiemelkedő, csak a G-sorozatra jellemző hiba, de én egy velejéig romlott és elfogult G fan vagyok! :) :D

Na jó, zörög a középkonzol, a hátsó dob külső borítását hamar kikezdi a korrózió...

Megbízhatatlanság: soha egyetlen G-vel sem maradtam ott sehol sem, pedig bekalandoztam velük Nyugat-Európa útjait és azt sem állítanám, hogy méregdrága alkatrészekkel kéne szembesülnöd.

A megbízhatatlanságot én minden esetben a tulajdonosra eredeztetem vissza, mert spórólnak a karbantartáson és amikor valami tönkremegy az náluk mindig az autó hibája..., ezeknél egy off Mercedes is on dögrövásra van ítélve!

5. totalcar Olvasgassad nyugodtan, mert tágítja a tudatodat, de sokat nem kell rá adni, nagyrészt az előbb leírt emberek fikázzák ott a márkát...

6. Lacetti Bár ez is GM termék, de azért olcsóbb, mert nincs az EU-ban presztízs értéke. Amúgy én már több olyan embert ismerek a környezetemből, akiknek Lacettijük volt, aztán a sokadik hengerfejcsere után, a mindennapos elektromos problémák , magas üa.fogyasztás és a sok garanciális problémájuk miatt ismét Opelre váltottak.

7. Olaj Ezt majd a megvásárolt modell szervízkönyvében megtalálod, de ahogy a csajozásban sem kérted ki senki véleményét, hogy milyen leányt válasszál magadnak ( nagymellű, kis mellű, szőke, barna, fekete, stb.stb. ) ezt is hamar el fogod tudni egyedül dönteni! Nem nehéz...

Ami meg a többi alkatrészt illeti, azok elhasználódása erősen használatfüggő. Adtam el 96ezerrel autót még az eredeti és jó állapotban lévő fékekkel és vettem 94ezres kocsit is, amin azzal kezdtem, hogy cserélni kellett őket.

Az árakról nem ejtek szót, mert utána nem kapsz levegőt :lol: , de ez sok mindentől függ. ( akciók, kedvezmények, stb. ) Azért egy példa: az elejét mondjuk 35ezerből, a hátulját meg 30-ból. Ebben nincsenek benne a munkahengerek, meg a kézifékkötél és a munkadíj sem...

8. Belenyúlsz a k@kiba

Valljuk be, ennek mindig meg van az esélye! Sok nepper hozza be a modellt nyugatról, mert itthon népszerű, könnyen kifogható egy roncsból összetákolt példány, " kevés kilométerrel, hölgy tulajdonostól, négy téli gumi ajándékba " szöveggel.

Ezért inkább tulajdonostól próbálkozzál szerezni és a próbaút az első Opel szervizbe menjen, ahol kérsz egy állapotvizsgálatot. A saját egészséged és a pénztárcád tartalmának megóvása érdekében! :lol:

A végére pedig egy személyes jó tanács: ne idegenkedjél az 1.6-os motoroktól, a jelen biztosítási kedvezményerdőben nem biztos, hogy többe kerül, mint az 1.4-es.

Sokkal nyomatékosabb és kedvezőbb a fogyasztása, mint az általad favorizált motornak..., de ez a Te döntésed!

Jó gondolkodást és sikeres döntést !

Link to comment
Megosztás:

egyetértek azzal, hogy szétvert g akkor keletkezik, amikor a gazdáját kéne szétverni. egyébként eléggé elpusztíthatatlan szerkezet. filléres a szerelése, ha nem márkaszervízbemn intézed, ez is pontos.

viszont lacettit nyugodtan vehetsz, semmi bajod nem lesz belőle. abból talán tényleg könnyebb kifogni egy nem szétnyúzott nyomorultat, a g sajnos igen esélyes erre.... egyébként jó g asztrát venni nem nehéz. ekkora kínálatban hemzsegnek az alig valamennyit futott darabok, első tulajtól, garantált sérülésmentességgel. más modellből nem lesz ennyi ajánlat az tuti.

Link to comment
Megosztás:

ez itt ugyan 1,9milka, de 100ropit simán lealkudsz (talán 200-at is) az árából (ha nem megy azonnal, várni kell egy kicsit, hogy a kereskedő engedjen), és hát 2007-es, és benne a két lényegi darab a szériákon felül: elektromos csomag, klímát tartalmazó valamelyik csomag. csak egy rendes bőrös kormányt kell rá venned (csak a kápát), ami nem tétel, és van egy szuper géped, gyakorlatilag vadonat új:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...t_19ekm-3190868

én legalábbis valahogy így gondolkodnék, ha g asztra......

Link to comment
Megosztás:

Ha már felfelé srófolunk, újban nem gondolkoztál? Jövő év elején jön az Astra J, gondolom utána nem sokkal leáll a Classic II forgalmazása is. Esetleg kiszórási akcióban meg lehet majd csípni valami jó felszereltet, jó áron. Azzal az előélet kérdése le van tudva. Mondjuk, ott meg jön az értékvesztés, de autón nyerni amúgysem igen lehet, használni kell. Viszont, ha Te járatod be, meg felügyeled, tíz év múlva lesz egy megkímélt tízéves autód... Tudom, a máséval könnyű verni a csalánt... :)

Link to comment
Megosztás:

ez majdnem egyenértékű, mint az előző, de azért 2004 vagy 2007...... nagyon nagy különbség! az ára 1,6, ez lemegy 1,4-re is talán (lásd előző gondolatot), de én biztos, hogy nem cicóznék azon a 2-300 ropin pluszba ennyivel fiatalabb autóért....

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...erulesm-3394143

EEEMBEEREEEK!!!

A hirdetésben szereplő autónál nem kondult meg OPELOS fejetekben a VÉSZHARANG km futásilag???

35E KM!!!

Muhaha!!!

Akinek volt (v. van)G Asztrája az nagyon jól tudja, hogy 35e km alatt NEM hólyagosodik fel a kürtgomb, nem kopik ki a váltószoknya, meg a fékpedál sem kopik meg ilyen ferdén, a kormány meg hmmm..., a motortér meg fullra kiglancolva...

Ezek a jótét lélek kereskedők mindenre képesek!!!

A Dunába velük!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a jótanácsokat.

Persze lehet, hogy igazatok van és túllihegem a dolgot, nem kellene ennyit rinyálni rajta...

Végülis az első kocsim egy OFF Samara ON volt, 4hónapig nézegettem vagy 25-30db-ot mire megvettem egy olyat ami csak vitte a pénzt utána, és a legdurvább, hogy 2hét alatt lemosta az eső a gyönyörűnek vélt fényezést a kocsi jó részéről+ egy mikrofilmes dobozkában a kocsi színére kikevert festéket és kis ecsetet találtam :D(((

Aztán 2év múlva kimentem a fővárosi autópiacra és kereskedőtől mindenféle laca-faca nélkül megvettem a jelenlegi F astrámat 5évesen 67.000km-rel.A samarát meg beszámolta, bár magánszemélynek jobban el tudtam volna adni,de így jött ki az astra ára azonnalra.

Igaz, hogy a vásárlás után a forgalmiban lévő névhez ,címhez hozzápárosítottam egy tel.számot a telefonkönyvből és megtudtam a tulajtól a kocsi igazi előéletét (törve nem volt,1tulajos volt és Bp.-Bécs között használta zömében hétvégén, viszont már ő maga ~90.000km-rel adta be a kereskedésbe 3hónappal korábban :lol:

Viszont ezen a turpisságon kívűl nem éreztem magam átverve, nem is reklamáltam érte és más különösebb bajom nem volt a kocsival.Illetve hátsó ablaktörlőmotor-csere,bontottan 10.000ft és én szereltem be.Szal ezzel a kocsival nem jártam rosszul.

Lehet most sem kéne túlspilázni a dolgokat, mert úgy járok mint a samarával....

1.6-ostól nem zárkózom el teljesen, ha abból találok egy kihagyhatatlan ajánlatot nem fogok hezitálni valószínűleg.

Másik "nagy"gondom , hogy feketét szeretnék nagyon, de abból meg alig van eladó 1,4-es.

Főleg 1,2-es vannak , de az meg tuttira nem kell.

Mondjuk ez pont ideális lenne

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...t_19ekm-3190868

De,

1. ez is majd'3 éves a 19.000km itt is lehet kamu, én sem megyek sokat ,de ez gyanúsan kevés

2.marha egyszerű, de ennyi pénzem nincs rá, ehhez még kellene gyűjtögetni pár hónapot, hiteltől rosszul vagyok, nem akarok semmiképpen.

3.bár hosszútávra tervezem a vételt(min.6-8év), lehet, hogy egy újjal járnék a legjobban,de az még több pénzt igényel és hatalmas az értékvesztés, inkább kihagynám

PGA írta:

"Persze vannak "típushibák": leragadó AGR, trafóhíd, elkoszolódó fojtószelepház, párásodó fényszórók, stb., de ezek egy részét vezetéstechnikával, időszaki pucolással ki lehet védeni."

Ezek elkerülése milyen vezetéstechnikát igényel(nuku motorfék pl.?),házilag könnyen megoldhatóak ha mégis előjön a hiba?

Én még azt is olvastam népítéleten, hogy beáznak a hátsó ablaknál (gondolom nem lentfelejtett ablaknál értették)....

Amúgy a vezess.hu-n egy tesztben összemérték a megane-nal és a focusszal (régi), egy másikban pedig az octavia tour-ral és a lacsival és mindkét tesztben a G-astra gyözött összességében.

Persze ez eléggé szubjektív,de azért mégiscsak egy szakértő,aki több száz autót próbált ki (van viszonyítási alapja) írta meg a véleményét.

A népítéletes írásoknál persze én is elgondolkoztam, hogy nem -e a hanyagságuk ütött vissza rájuk és a preventív jellegű karbantartások hanyagolása vezetett odáig náluk, hogy megutálják a márkát/típust.

A másik dolog ,hogy sokszor nem írják oda milyen autóik voltak előtte, mihez vannak szokva,milyen teljesítményhez pl.

És ugye mint tudjuk minden relatív, attól függ mihez viszonyítunk.

Ha valakinek volt egy pl.200Le-s bmw-je lehet, hogy fikázni fogja az astrát,míg ha valakinek egy 2107-esladicsekje, vagy egy swiftje volt előtte akkor az az egekig magasztalja...

Mindenesetre mégegyszer mindenkinek köszi a felhomályosító válaszokat :)

Ha pedig van valakinek az ismeretségi körében eladó megbízható G-astra akkor keressen meg nyugodtan,de akkor is írjon, ha kell valakinek F astra. :)

Link to comment
Megosztás:

mindenki úgy vesz autót ahogy akar persze, csak JÓ g asztrát venni nem olyan egyszerű. nagyon is érvényesül az alapszabály, hogy olcsó húsnak híg a leve.

én 0 km-rel vettem az összes g-met, kivéve az opc, amit magánszemélytől (a német eredeti első tulajtól). azt nem lehetett magyarországon megvenni, nem forgalmazták. használtan mindenképpen keresni kell az ilyen vételeket, mert ezek lehetnek a legjobbak. én a kocsihoz most 6,5 évesen írásban garantálom a sérülésmentességet és a futásteljesítményt. nekem is van ilyen nyilatkozatom az eredeti tulajtól.

Link to comment
Megosztás:

mindenki úgy vesz autót ahogy akar persze, csak JÓ g asztrát venni nem olyan egyszerű. nagyon is érvényesül az alapszabály, hogy olcsó húsnak híg a leve.

én 0 km-rel vettem az összes g-met, kivéve az opc, amit magánszemélytől (a német eredeti első tulajtól). azt nem lehetett magyarországon megvenni, nem forgalmazták. használtan mindenképpen keresni kell az ilyen vételeket, mert ezek lehetnek a legjobbak. én a kocsihoz most 6,5 évesen írásban garantálom a sérülésmentességet és a futásteljesítményt. nekem is van ilyen nyilatkozatom az eredeti tulajtól.

sajnos nagyon bele lehet nyúlni, mert már semmi sem a régi, bárki csináltathat szervízkönyvet, "bármit beleírnak" és lazán játszanak a km óra állással, dehát ha nem tetszik akkor vegyél új autót, ez benne van mérlegelni kell, hogy vegyek egy 1,5 milás autót és még ráköltök 700-at vagy inkább (ha tehetem) beruházok egy újra....

mindenki a maga pénztárcája alapján dönt......

Link to comment
Megosztás:

érdekes, én egyiket se látom a fotókon, amit írsz. minden nagyon is keveset futott km-esnek látszik, semmi kopással.

MINDENKI azt LÁT meg amit akar!!

Nem idegesítem tovább magam a témán csak még egy dolog: Bemegy a madár a kereskedésbe és majd jön a rinya a kereskedőtől, egy idős papé volt az autó aki csak szomszéd faluba járt át vele misézni, meg miseboré, meg még az ötven km-re lakó vak nagynénikéjét látogatta vele időnként... azé került bele ÖT! év alatt 35!e km... Persze! én meg a Gombóc Artúr vagyok és lepkeszárnyakon, trillázva röpködök virágról virágra...!!!

Na szóval nagyon észnél kell lenni autóvásárlásnál!

Link to comment
Megosztás:

Nem idegesítem tovább magam a témán csak még egy dolog: Bemegy a madár a kereskedésbe és majd jön a rinya a kereskedőtől, egy idős papé volt az autó aki csak szomszéd faluba járt át vele misézni, meg miseboré, meg még az ötven km-re lakó vak nagynénikéjét látogatta vele időnként... azé került bele ÖT! év alatt 35!e km... Persze! én meg a Gombóc Artúr vagyok és lepkeszárnyakon, trillázva röpködök virágról virágra...!!!

Na szóval nagyon észnél kell lenni autóvásárlásnál!

ez nagyon kemény szöveg :) :)

Link to comment
Megosztás:

Sztem általánosítasz, vagy rossz tapasztalataid vannak.

Oké hogy ez a nagy magyar valóság, és lehet hogy általában igaz is a kereskedésben árult autókra, de nem mindre.

Egyetértek voszival, ki lehet fogni jót, csak keresni kell, nem megvenni az első szépen kipolírozott verdát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.