Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Nekem is jobban tetszik a H, de nehéz találni belőle normálisat 1,3-1,5 környékén. Itt még lehet nem meséltem, de röviden elmondom hogy kb. másfél hónapja pórul jártunk egy kombi H-val, az ország másik végéig mentünk érte és sajnos kiderült mikor hazahoztuk hogy a motort generálozni kellett volna. Ment vissza az eladónak. Nem szerettünk volna megint messzire menni egy autóért, arra a célra amire nekünk kell a G is tökéletes és ezt tudtunk találni Nyíregy-en. Amúgy megvettük a másodikat végül. Átvizsgáltattuk, gyakorlatilag nem tudtunk belekötni semmibe. Úgyhogy ismét G Astra tulajdonos lettem. :icon1:

Sajnos ez benne a van a pakliban, bármilyen márkájú vagy évjáratú -használt- autó esetén. Én is jártam már így, de mivel márkakereskedés volt, minden javítottak garanciában (+ újra indították a szavatossági időt). A kereskedés sem lát bele a motorba, vannak hibák amik tartós használatnál derülnek ki...

Konkrétan mi volt a baja a H-nak?

Nekem erről az a véleményem, hogy érdemesebb a kifutó szériából a jobbakat megnézni, mint a köv. generációból a legolcsóbbakat.

Persze ez általánosságban igaz, de nem szentírás hogy ne lehetne kifogni. Hiszem (és tapasztaltam is vevőként és eladóként is), hogy vannak akik nem megszabadulni akarnak az autótól mint sokan mások, így a saját megkíméltjét sem tudja jobb áron eladni, így feltételezhetően azért akad köztük egyben lévő darab. Jelen esetben a Classic kb egyidős az 1,1-1,4 közt lévő H Astra-kal.

Hát ízlés kérdése. Nekem személy szerint az összes kopogós műanyagos autó, legyen az H Astra, Mondeo, Golf, egy csomó Skoda műszerfala visszataszító. G Astránál ha nem is bőr, legalább olyan hatású. Amellett, hogy az autó műszerfala amúgy szintén ódivatú. Másrészt azért a H-ra azt mondani, hogy sokkal újabb konstrukció, számomra merészen hangzik. Pl. az 1.4-es twinportos motor kb. pont ugyanaz mint a G-ben.

Szerinted ettől nem újabb konstrukció? A J Astra-ban is volt sima 1.4 és 1.6 Ecotec. Akkor az nem több egy G-nél? Biztos lehetsz benne, hogy nem sok közös pont van a két generációban... Az, hogy a motor nagyjából ua, attól még lehet ég és föld összehasonlítva (viselkedés, biztonság, anyagminőség stb.)... Ráadásul ez nem roható fel a H-nak (utastéri műanyagok minősége), hiszen a vele egyidős de azonos szegmensű autókra is kb ez a jellemző. Előbb-utóbb Neked is át kell majd ülni egy újabb autóba, mindenhol ezen műanyagok fogadnak majd (ezen méretosztályban), akkor majd meglátod miről beszélek...

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ honnan van az autó. Ezen nem látszik a származása, de az enyém pl. olasz volt, és 97e km-rel (volt szervizkönyve, szóval igazoltan ennyi) már javított dudagombbal vettem, bár mondjuk az olaszok szeretnek dudálni...

Énis.... napi rendszerességgel kijönnek elém, vagy gondol egyet s félreáll, de nem jelez hogy mit akar, stb....

Ahol dolgozok, onnan egy körforgaloból kifele van egy kereszteződés, ott 10-ből 9x kijön elém valaki, és szinte satuznom kell....

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ez benne a van a pakliban, bármilyen márkájú vagy évjáratú -használt- autó esetén. Én is jártam már így, de mivel márkakereskedés volt, minden javítottak garanciában (+ újra indították a szavatossági időt). A kereskedés sem lát bele a motorba, vannak hibák amik tartós használatnál derülnek ki...

Konkrétan mi volt a baja a H-nak?

Persze ez általánosságban igaz, de nem szentírás hogy ne lehetne kifogni. Hiszem (és tapasztaltam is vevőként és eladóként is), hogy vannak akik nem megszabadulni akarnak az autótól mint sokan mások, így a saját megkíméltjét sem tudja jobb áron eladni, így feltételezhetően azért akad köztük egyben lévő darab. Jelen esetben a Classic kb egyidős az 1,1-1,4 közt lévő H Astra-kal.

Szerinted ettől nem újabb konstrukció? A J Astra-ban is volt sima 1.4 és 1.6 Ecotec. Akkor az nem több egy G-nél? Biztos lehetsz benne, hogy nem sok közös pont van a két generációban... Az, hogy a motor nagyjából ua, attól még lehet ég és föld összehasonlítva (viselkedés, biztonság, anyagminőség stb.)... Ráadásul ez nem roható fel a H-nak (utastéri műanyagok minősége), hiszen a vele egyidős de azonos szegmensű autókra is kb ez a jellemző. Előbb-utóbb Neked is át kell majd ülni egy újabb autóba, mindenhol ezen műanyagok fogadnak majd (ezen méretosztályban), akkor majd meglátod miről beszélek...

Sajnos ismerve azt, hogy merre tart a világ, egyáltalán nem vagyok benne biztos, h. sokkal előrébb járnának azok a motorok, ha épp nem a SIDI-ről beszélünk, ami már valóban egy új fejlesztés. A H Astrában pl tutira ugyanaz a motor van, ha megnézem az értékeket, csontra ugyanaz mint a G-nél. A J-nél már reszeltek valamennyit.

Az összes gyártó, nem csak az Opel és nem csak az autó, hanem a fűnyírótól a kenyérpirítóig mindenki arra megy rá, hogy bírja ki 1-2-3 évig, aztán vegyél újat. Ennek eredményeképpen nem vagyok benne biztos, hogy azok a motorok elmennek akár csak annyit, mint a G-ben. Teljesítményben és menetdinamikában sem vagyok benne biztos, hogy pl. az említett 1.4 twinport érezhető különbséget tudna felmutatni. Főleg, hogy az autók méretei csak nőttek, mind a befoglaló méretek, mind az menetkész tömeget tekintve.

Ettől függetlenül egy J Astrát bármikor elfogadnék, mert tetszik a forma és a beltér :icon1: Viszont az árát tekintve, ha új autót vennék, biztosan nem J lenne az.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ismerve azt, hogy merre tart a világ, egyáltalán nem vagyok benne biztos, h. sokkal előrébb járnának azok a motorok, ha épp nem a SIDI-ről beszélünk, ami már valóban egy új fejlesztés. A H Astrában pl tutira ugyanaz a motor van, ha megnézem az értékeket, csontra ugyanaz mint a G-nél. A J-nél már reszeltek valamennyit.

Az összes gyártó, nem csak az Opel és nem csak az autó, hanem a fűnyírótól a kenyérpirítóig mindenki arra megy rá, hogy bírja ki 1-2-3 évig, aztán vegyél újat. Ennek eredményeképpen nem vagyok benne biztos, hogy azok a motorok elmennek akár csak annyit, mint a G-ben. Teljesítményben és menetdinamikában sem vagyok benne biztos, hogy pl. az említett 1.4 twinport érezhető különbséget tudna felmutatni. Főleg, hogy az autók méretei csak nőttek, mind a befoglaló méretek, mind az menetkész tömeget tekintve.

Ettől függetlenül egy J Astrát bármikor elfogadnék, mert tetszik a forma és a beltér :icon1: Viszont az árát tekintve, ha új autót vennék, biztosan nem J lenne az.

Itt közel sem arról van szó, hogy ha motor ua is, a H akkor is lényegesen újabb fejlesztés. Azért azt ne felejtsük, hogy a G generáció 1998-ban került piacra, tehát a '90-es évek közepén fejlesztették, az akkori technikai/technológiai lehetőségeket figyelembe véve. A H széria fejlesztése valahol 2002-környékére datálható, addigra azért nagyon komoly fejlődés/változás valósult meg minden iparágban, nem csak az autóiparban. Jobb alapanyagok, jobb technológiák stb. Tehát hiába ua a motor, a lemezek és alatta amik vannak, újabb fejlesztések, modernebb világot/minőséget képviselnek.

Egyébként abban osztom a véleményed, hogy minél újabb szériákról beszélünk, annál inkább a tartósság sokadlagossá válik. De ezt magunknak köszönhetjük, hiszen mi, a felhasználok szeretnénk minél biztonságosabb, minél több kényelmi és biztonsági extrát felvonultató de keveset fogyasztó autót. Ebből következik, hogy merev karosszéria miatt nagyobb a tömeg, a sok elektronika miatt szintén nagyobb a tömeg és hihetetlen sok a lehetőség a rövid időn belül bekövetkező meghibásodásokra, azonban ahhoz hogy ne fogyasszon sokat, van amit a maximumig ki kell aknázni, így optimalizálás címszó alatt a fontos alkatrészek egy része alulméretezésre kerül, így csökken a tömeg. Cserébe hamarabb kell cserélni sok alkatrészt... Tehát a modern autókat nem kimondottan a gyártók varrják a nagyunkba, mi szeretnénk ezt. De a vágyainknak ára van... Ezt mint immáron 10 éve autóiparban dolgozó minbizt mérnök mondom.

Link to comment
Megosztás:

És mi lett az autóval? Elhoztátok majd visszavittétek hogy nem oké a szerkezet? Nem volt füst? Ekkora olajfogyinál már kellene lennie...

Igen elhoztuk Szombathelyről Nyíregyházára, ott még nem tűnt fel a dolog(vagy nem figyeltük), majd következő nap kezdett előbb csak kopogni a motor, aztán erős kéket füstölt amikor álltam lámpánál és indultam. Tesztúton még nem csinálta az biztos. Vagy vissza lett pörgetve a km, vagy nem cseréltek olajat rendszeresen de a lényeg hogy kár érte mert szép kis autó volt. Mikor kiderült hogy nagy a baj visszavittük a kereskedőnek, visszavette szó nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Igen elhoztuk Szombathelyről Nyíregyházára, ott még nem tűnt fel a dolog(vagy nem figyeltük), majd következő nap kezdett előbb csak kopogni a motor, aztán erős kéket füstölt amikor álltam lámpánál és indultam. Tesztúton még nem csinálta az biztos. Vagy vissza lett pörgetve a km, vagy nem cseréltek olajat rendszeresen de a lényeg hogy kár érte mert szép kis autó volt. Mikor kiderült hogy nagy a baj visszavittük a kereskedőnek, visszavette szó nélkül.

A járulékos költségeket is fizette? (Átírás, biztosítás stb...) Bocs hogy ennyire erőltetem a történetet, de ha hiszed-ha nem, én pont ua a jártam a nyáron vett autómmal. Én ugyan másként rendeztem le a dolgot... Kérdés, hogy jól döntöttem-e...

(A márkakereskedés nem ajánlotta fel hogy visszaadja a pénzt, pláne azt nem amit beletettem. Pl komplett vezérléscsere, szíjakkal, gyertyákkal, lengéscsillapítók cseréje, stabpálca cserék és sorolhatnám. Mire a hiba kiteljesedett, én már közel 200-at ráköltöttem a kocsira. Én visszaadtam a márkakereskedésnek/márkaszerviznek. Ők szakszervizes munkalappal mindent javítottak, gyűrűk cserélve, tömítések cserélve, szelepszár szimeringek cserélve, friss olaj és szűrök. egy napig mosták áztatták a motor alkatrészeit átvizsgáltak mindent, még ojajdekni takarítást és tömítéscserét is csináltak, + adtak további 6 hónap teljes körű garanciát. Most így lassan egy hónappal a szerelés után nincs hibajelenség, nem fogy az olaj -még nem mérhető a fogyasztás- ill. majd 300km után is majdnem olyan tiszta az olaj mint aznap amikor beletették...)

Persze később lehet hogy "robban" a probléma és fény derül maradandó vagy okozati károsodásra... Viszont az autó nagyon szép kívül-belül. 10 éves lízingen volt egykulcsos autóként (122e km), szervizkönyvvel, állami vezetőnél, nem sajnálták papír szerint a karbantartásra a pénzt* (állami ugyebár). Minden papír, jegyzőkönyvek, leadáskori és sérüléses képek is megvannak (kicsi horpadás volt a hátsó és egyik első sárvédőn ill. a lökösök egy-egy széle karcos volt), első forgalomba helyezés dokujai, állapot felmérő papírok stb. Mindent javítottak rajta. A tipikus hibák (szakadt dudagomb oké, szoknya oké, gyári lámpák nem fakók) szerint is rendben.

* A szerviz véleménye szerint, volt olyan olajcsere, ami valószínűleg csak papíron valósult meg. Magyarán kiszámlázták, max a fél olajat ha leengedték, szűrő letörölve... Ez a következménye. Persze, hogy ez csak önámítás/önigazolás... Idővel fog csak kiderülni...

Link to comment
Megosztás:

Itt közel sem arról van szó, hogy ha motor ua is, a H akkor is lényegesen újabb fejlesztés. Azért azt ne felejtsük, hogy a G generáció 1998-ban került piacra, tehát a '90-es évek közepén fejlesztették, az akkori technikai/technológiai lehetőségeket figyelembe véve. A H széria fejlesztése valahol 2002-környékére datálható, addigra azért nagyon komoly fejlődés/változás valósult meg minden iparágban, nem csak az autóiparban. Jobb alapanyagok, jobb technológiák stb. Tehát hiába ua a motor, a lemezek és alatta amik vannak, újabb fejlesztések, modernebb világot/minőséget képviselnek.

Egyébként abban osztom a véleményed, hogy minél újabb szériákról beszélünk, annál inkább a tartósság sokadlagossá válik. De ezt magunknak köszönhetjük, hiszen mi, a felhasználok szeretnénk minél biztonságosabb, minél több kényelmi és biztonsági extrát felvonultató de keveset fogyasztó autót. Ebből következik, hogy merev karosszéria miatt nagyobb a tömeg, a sok elektronika miatt szintén nagyobb a tömeg és hihetetlen sok a lehetőség a rövid időn belül bekövetkező meghibásodásokra, azonban ahhoz hogy ne fogyasszon sokat, van amit a maximumig ki kell aknázni, így optimalizálás címszó alatt a fontos alkatrészek egy része alulméretezésre kerül, így csökken a tömeg. Cserébe hamarabb kell cserélni sok alkatrészt... Tehát a modern autókat nem kimondottan a gyártók varrják a nagyunkba, mi szeretnénk ezt. De a vágyainknak ára van... Ezt mint immáron 10 éve autóiparban dolgozó minbizt mérnök mondom.

Japán cég?

Link to comment
Megosztás:

Japán cég?

Nem, nem a Denso... ;) :icon10: Azért van még Fejér megyében/megyeszékhelyen sok autóipari beszállítóként jegyzett gyártó...

Nincs nagy választék, valószínű Opel, Audi vagy Suzuki lesz az.....esetleg merci

Azért az autóipar nem csak az autógyártókból áll, sőt... Magyarország nagyhatalom, ami az autóipari beszállítók számát illeti. csicsó arra gondolt, hogy Szfváron Japán cég-e...

Link to comment
Megosztás:

A járulékos költségeket is fizette? (Átírás, biztosítás stb...) Bocs hogy ennyire erőltetem a történetet, de ha hiszed-ha nem, én pont ua a jártam a nyáron vett autómmal. Én ugyan másként rendeztem le a dolgot... Kérdés, hogy jól döntöttem-e...

(A márkakereskedés nem ajánlotta fel hogy visszaadja a pénzt, pláne azt nem amit beletettem. Pl komplett vezérléscsere, szíjakkal, gyertyákkal, lengéscsillapítók cseréje, stabpálca cserék és sorolhatnám. Mire a hiba kiteljesedett, én már közel 200-at ráköltöttem a kocsira. Én visszaadtam a márkakereskedésnek/márkaszerviznek. Ők szakszervizes munkalappal mindent javítottak, gyűrűk cserélve, tömítések cserélve, szelepszár szimeringek cserélve, friss olaj és szűrök. egy napig mosták áztatták a motor alkatrészeit átvizsgáltak mindent, még ojajdekni takarítást és tömítéscserét is csináltak, + adtak további 6 hónap teljes körű garanciát. Most így lassan egy hónappal a szerelés után nincs hibajelenség, nem fogy az olaj -még nem mérhető a fogyasztás- ill. majd 300km után is majdnem olyan tiszta az olaj mint aznap amikor beletették...)

Persze később lehet hogy "robban" a probléma és fény derül maradandó vagy okozati károsodásra... Viszont az autó nagyon szép kívül-belül. 10 éves lízingen volt egykulcsos autóként (122e km), szervizkönyvvel, állami vezetőnél, nem sajnálták papír szerint a karbantartásra a pénzt* (állami ugyebár). Minden papír, jegyzőkönyvek, leadáskori és sérüléses képek is megvannak (kicsi horpadás volt a hátsó és egyik első sárvédőn ill. a lökösök egy-egy széle karcos volt), első forgalomba helyezés dokujai, állapot felmérő papírok stb. Mindent javítottak rajta. A tipikus hibák (szakadt dudagomb oké, szoknya oké, gyári lámpák nem fakók) szerint is rendben.

* A szerviz véleménye szerint, volt olyan olajcsere, ami valószínűleg csak papíron valósult meg. Magyarán kiszámlázták, max a fél olajat ha leengedték, szűrő letörölve... Ez a következménye. Persze, hogy ez csak önámítás/önigazolás... Idővel fog csak kiderülni...

Nem azt nem fizették ki, azt bebuktuk, de legalább nem költöttünk rá sokkal többet, olajcsere, szűrők cseréje, plusz egy átvizsgálás, majdnem elfelejtettem vettünk bele egy légtömegmérőt feleslegesen, mert az egyik szerelő először azt mondta azzal van baj. Azóta messze kerülöm az idiótát. De az legalább a mostani kocsihoz is jól jöhet ha elromlik mert ugyanaz a motor. A javíttatásba azért nem mentünk bele, mert az előző tulajra próbálták ráverni a dolgot, ő meg eléggé húzódozott a probléma hallatán.

Szó mi szó a tanulópénz megvolt...

Biztosan jól döntöttél, ha nem kapod vissza a ráköltött pénzed akkor többet vesztesz, most van egy pöpec járgányod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem azt nem fizették ki, azt bebuktuk, de legalább nem költöttünk rá sokkal többet, olajcsere, szűrők cseréje, plusz egy átvizsgálás, majdnem elfelejtettem vettünk bele egy légtömegmérőt feleslegesen, mert az egyik szerelő először azt mondta azzal van baj. Azóta messze kerülöm az idiótát. De az legalább a mostani kocsihoz is jól jöhet ha elromlik mert ugyanaz a motor. A javíttatásba azért nem mentünk bele, mert az előző tulajra próbálták ráverni a dolgot, ő meg eléggé húzódozott a probléma hallatán.

Szó mi szó a tanulópénz megvolt...

Biztosan jól döntöttél, ha nem kapod vissza a ráköltött pénzed akkor többet vesztesz, most van egy pöpec járgányod.

Azért az kemény tanulópénz volt véleményem szerint. Pláne, hogy nem csak anyagilag szenvedi mag az ember az ilyen eseteket.

Hát, az hogy mennyire lett pöpec az autó /a munkájuk vagy a beépített alkatrészek minősége/, az majd csak idővel fog kiderülni... Sajnos minden használt autó -kivéve ha rokontól/havertól van- piszok nagy lutri (bár még ott is lehet gond). Nincs biztos recept hogy mi a jó. Hiszem, hogy lehet cégesben is jó boltot csinálni, de magánszemélyesben is lehet vacak egy autó... A motorba, az elektronikába senki sem lát bele... Manapság már a szervizkönyves leinformálható múlt sem garancia semmire.

Link to comment
Megosztás:

Azért az kemény tanulópénz volt véleményem szerint. Pláne, hogy nem csak anyagilag szenvedi mag az ember az ilyen eseteket.

Hát, az hogy mennyire lett pöpec az autó /a munkájuk vagy a beépített alkatrészek minősége/, az majd csak idővel fog kiderülni... Sajnos minden használt autó -kivéve ha rokontól/havertól van- piszok nagy lutri (bár még ott is lehet gond). Nincs biztos recept hogy mi a jó. Hiszem, hogy lehet cégesben is jó boltot csinálni, de magánszemélyesben is lehet vacak egy autó... A motorba, az elektronikába senki sem lát bele... Manapság már a szervizkönyves leinformálható múlt sem garancia semmire.

Teljesen egyetértek. A szervízben is megcsinálják a huncutságot, pl olajcserénél, és pont az az egyik legfontosabb egy autónál. Egy magánszemély is mondhat akármit, hacsak nem te szervizelted az autóját, vagy legalábbis ott voltál, akkor nem tudni milyen időközönként mit rakott bele, vagy mit cserélt ki. Egy nagyadag szerencse kell. Még egy hozzáértő sem lát bele a motorba(ahogy mondtad is), és még ott vannak a gyári hibák. A szervízkönyv meg semmit nem ér, most láttam egy párat az elmúlt hetekben, hát ami be volt pecsételve csak a fele volt igaz mikor leinformáltuk.

Sajnos azt gondolom hogy lehet különböző megoldásokkal, szabályokkal toldozni foltozni a rendszert, de az alapvető probléma a szegénység és a kapzsiság. A tulajok döntő többsége csak beül és nyomja a gázt, és már csak akkor megy szerelőhöz amikor baj van. Pedig a futásteljesítmény vagy időalapú karbantartást és ellenőrzést nem hülyeségből találták ki. Csak hát mindig a pénz, pénz...

És valóban nem csak a tanulópénz bánt, hanem lelkileg is megviseli az átlag embert egy ilyen eset. Komolyan mondom szinte egy hirdetésnek se hittünk az eset után. Nagyon nehéz volt dönteni mit is vegyünk. Talán túl nagy a választék :huh:

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Sziasztok!

G Astrát szeretnék vásárolni, egy ideje nézegetem is őket/olvasom a fórumot.

Találtam egy egészen jó állapotú(nak tűnő) Z14XEP motorral szerelt példányt, végig vezetett szervízkönyvvel, 90k km körüli óraállással. A motor egyenletesen jár, amennyire én meg tudom ítélni úgy megy mint az eddig megnézett 1,4esek, olaj nem folyik sehonnan. (az olajbetöltő nyílás mellett van egy kis folt) Hidegen beindítás után azonban pár másodperc múlva nem túl hangos sikáló hangot hallat, nekem úgy tűnik hogy a hosszbordás szíj felől. Meleg motornál elhalkul, de nem szűnik meg. Ez mire utalhat? Több autónál is tapasztaltam. Sajnos nem értek az autóhoz, abból élek, amit itt a fórumon és egyéb helyeken olvastam. Mindenképpen el szeretném vinni átvizsgálásra ha oda jut a dolog, de jó volna tudni, érdemes-e egyáltalán:)

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astrát szeretnék vásárolni, egy ideje nézegetem is őket/olvasom a fórumot.

Találtam egy egészen jó állapotú(nak tűnő) Z14XEP motorral szerelt példányt, végig vezetett szervízkönyvvel, 90k km körüli óraállással. A motor egyenletesen jár, amennyire én meg tudom ítélni úgy megy mint az eddig megnézett 1,4esek, olaj nem folyik sehonnan. (az olajbetöltő nyílás mellett van egy kis folt) Hidegen beindítás után azonban pár másodperc múlva nem túl hangos sikáló hangot hallat, nekem úgy tűnik hogy a hosszbordás szíj felől. Meleg motornál elhalkul, de nem szűnik meg. Ez mire utalhat? Több autónál is tapasztaltam. Sajnos nem értek az autóhoz, abból élek, amit itt a fórumon és egyéb helyeken olvastam. Mindenképpen el szeretném vinni átvizsgálásra ha oda jut a dolog, de jó volna tudni, érdemes-e egyáltalán:)

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,

Szia!

Hát, az a hang nagyon sok minden lehet. Lehet a vezérlés hangja is (90k km környékén nem kellene hogy hangja legyen), de lehet egy fáradt pár ezer forintos alkatrész is (pl. hosszbordás is, de sok minden más is). Ami a legfontosabb:

1, Szerelővel (ismerőssel, olyannal akinek van köze az autókhoz vagy Opel autókhoz) menj megnézni, de a legjobb ha emeltet elviszed márkaszervizbe. Szerviz4+ keretén belül 5000-ért korrekt átnézést kapsz, jegyzőkönyvekkel;

2, Jól nézd meg, hogy kitől/honnan veszed. Az esetleges rejtett hibák és egyéb érdekességek miatt. A murvás nepper nagyon nem jó (persze lehet kivétel, de ...);

3, Próbálj ki rajta minden funkciót, még a leg egyuserübbet is, később már a Te zsebed bánhatja még ha kis gondról is van szó. Vannak olcsó dolgok, ahol a javítás drága és szívás. Ezt rejtett hibaként nem tudod elrendezni...

4, Továbbá ha egy ici-pici fenntartásod is van, akkor menj tovább. Sok G Astra van, én is 10-12-ből választottam, sok száz km-et autóztunk. (Igaz, bele is nyúltam, de ez más történet... Mákom volt hogy márkakereskedéstől vettük.)

Remélem jó darabot sikerül kifognod! Sok sikert!

Üdv,

J

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astrát szeretnék vásárolni, egy ideje nézegetem is őket/olvasom a fórumot.

Találtam egy egészen jó állapotú(nak tűnő) Z14XEP motorral szerelt példányt, végig vezetett szervízkönyvvel, 90k km körüli óraállással. A motor egyenletesen jár, amennyire én meg tudom ítélni úgy megy mint az eddig megnézett 1,4esek, olaj nem folyik sehonnan. (az olajbetöltő nyílás mellett van egy kis folt) Hidegen beindítás után azonban pár másodperc múlva nem túl hangos sikáló hangot hallat, nekem úgy tűnik hogy a hosszbordás szíj felől. Meleg motornál elhalkul, de nem szűnik meg. Ez mire utalhat? Több autónál is tapasztaltam. Sajnos nem értek az autóhoz, abból élek, amit itt a fórumon és egyéb helyeken olvastam. Mindenképpen el szeretném vinni átvizsgálásra ha oda jut a dolog, de jó volna tudni, érdemes-e egyáltalán:)

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv,

Szia.

most cseréltek egy ismerősömnek vízpumpát meg generátor csapágyat és meg szűnt a súrlódás ! 1.2-es astra g

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát, az a hang nagyon sok minden lehet. Lehet a vezérlés hangja is (90k km környékén nem kellene hogy hangja legyen), de lehet egy fáradt pár ezer forintos alkatrész is (pl. hosszbordás is, de sok minden más is). Ami a legfontosabb:

1, Szerelővel (ismerőssel, olyannal akinek van köze az autókhoz vagy Opel autókhoz) menj megnézni, de a legjobb ha emeltet elviszed márkaszervizbe. Szerviz4+ keretén belül 5000-ért korrekt átnézést kapsz, jegyzőkönyvekkel;

2, Jól nézd meg, hogy kitől/honnan veszed. Az esetleges rejtett hibák és egyéb érdekességek miatt. A murvás nepper nagyon nem jó (persze lehet kivétel, de ...);

3, Próbálj ki rajta minden funkciót, még a leg egyuserübbet is, később már a Te zsebed bánhatja még ha kis gondról is van szó. Vannak olcsó dolgok, ahol a javítás drága és szívás. Ezt rejtett hibaként nem tudod elrendezni...

4, Továbbá ha egy ici-pici fenntartásod is van, akkor menj tovább. Sok G Astra van, én is 10-12-ből választottam, sok száz km-et autóztunk. (Igaz, bele is nyúltam, de ez más történet... Mákom volt hogy márkakereskedéstől vettük.)

Remélem jó darabot sikerül kifognod! Sok sikert!

Üdv,

J

Z14XEP láncos, a hosszbordás szíj nem arra utal....nekem is van hangja hidegben, párás időben szinte új kora óta... azzal nem kell foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP láncos, a hosszbordás szíj nem arra utal....nekem is van hangja hidegben, párás időben szinte új kora óta... azzal nem kell foglalkozni.

Nézd imy, tisztellek és nem szeretném hogy félreértesd amit írni fogok, továbbá nem akarlak megbántani sem, de nem tudok elmenni a bejegyzésed mellett szó nélkül:

1, véleményem szerint a kérdező -és én is- tisztában van azzal, hogy láncos a vezérlése az Z14XEP-nek. Azonban nem tudom miből gondolod, hogy a láncos motor vezérlésének nem lehet rendellenes hangja. Mindegy hogy mennyit mutat az autó km-órája, lehet beteg a vezérlés már 90k km környékén (pláne ha nem 90k km ami valóban benne van...).

2, a hosszbordás szíjnak és a feszítésének/megvezetésének szerinted nem lehet hangja? Bármi fáradt lehet ott is...

3, nem igazán tudom eldönteni, hogy mennyire szerencsés egy érdeklődőnek -aki jelezte hogy nem ért különösebben az autókhoz/típushoz- egy használt autó vásárlása kapcsán látatlanban azt mondani egy hangra/észrevételére, hogy "azzal nem kell foglalkozni". Véleményem szerint, pont nekünk Opel-es fórumozóknak nem szabad elbagatellizálni esetleges hibákat látatlanban (főként egy érdeklődő irányába akinek nincs ilyen autója és vásárlás előtt áll), hiszen mi már tapasztaltuk és tudjuk/olvashattuk, hogy bizony a G Astra is tud egyszerűnek/kis volumenűnek tűnő hibából komoly és drága szop.rollerré válni....

Persze ez a 3 gondolat csak az én szubjektív véleményem. Szép napot Neked és minden fórumtagnak!

B.Ú.É.K.!

Link to comment
Megosztás:

Nézd imy, tisztellek és nem szeretném hogy félreértesd amit írni fogok, továbbá nem akarlak megbántani sem, de nem tudok elmenni a bejegyzésed mellett szó nélkül:

1, véleményem szerint a kérdező -és én is- tisztában van azzal, hogy láncos a vezérlése az Z14XEP-nek. Azonban nem tudom miből gondolod, hogy a láncos motor vezérlésének nem lehet rendellenes hangja. Mindegy hogy mennyit mutat az autó km-órája, lehet beteg a vezérlés már 90k km környékén (pláne ha nem 90k km ami valóban benne van...).

2, a hosszbordás szíjnak és a feszítésének/megvezetésének szerinted nem lehet hangja? Bármi fáradt lehet ott is...

3, nem igazán tudom eldönteni, hogy mennyire szerencsés egy érdeklődőnek -aki jelezte hogy nem ért különösebben az autókhoz/típushoz- egy használt autó vásárlása kapcsán látatlanban azt mondani egy hangra/észrevételére, hogy "azzal nem kell foglalkozni". Véleményem szerint, pont nekünk Opel-es fórumozóknak nem szabad elbagatellizálni esetleges hibákat látatlanban (főként egy érdeklődő irányába akinek nincs ilyen autója és vásárlás előtt áll), hiszen mi már tapasztaltuk és tudjuk/olvashattuk, hogy bizony a G Astra is tud egyszerűnek/kis volumenűnek tűnő hibából komoly és drága szop.rollerré válni....

Persze ez a 3 gondolat csak az én szubjektív véleményem. Szép napot Neked és minden fórumtagnak!

B.Ú.É.K.!

Azt írta, hogy a hosszbordás szíjtól jön a hang! Ha nem onnan, akkor egyértelmű nem annak van a hangja...

Párás időben ha van hangja, akkor mi van? Én az enyimre 20-30e-nél figyeltem fel, nézte opel szerviz, ismerős és maszek szerelő, mind mondták ennek semmi baja (hidegben ilyen), szóval mentem eddig vele úgy 80-90e km-t. Szóval csak ha hidegen párásan csinálja, akkor a szíj az oka, lehet cserélni is, de az nem nagy tétel. De igazad van, hogy ott a feszítő görgő vagy akár bármi más is lehet hibás (klima kuplung, generátor csapágy, de a hangot hallani kellene, de ha több autónál hallotta, akkor sztem is még mindig szíj)

A vezérlésnek egészen más hangja van, nem szíj hangja, hanem zörög, kattog a motor, az egészen más hang.

Ahogy írta is, el kell vinni átvizsgáltatni, és akkor ezeket jelezni, s megnézik. Ők tudják, ha a vezérlésnek van hangja....

Link to comment
Megosztás:

Hasonlóan vélekedek én is. Generátorszíj feszítője tud ilyen hangot kiadni és az nem móka. Az enyémben már olyan nyolcas volt, hogy a szerelő szerint csoda, hogy még nem dobta le. Az adhat ki ilyesmi hangot. Lehet hogy nem az és csak a szíj öreg, az nyiszog, de mindenképp elejét kell venni minden aprónak tűnő hibának. Egy nagyobbat lehet megelőzni vele. (Pályatempónál elszabaduló szíj nem játék)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is boldog új évet mindenkinek!

Köszönöm a válaszokat! Mindenképpen el fogjuk vinni átvizsgálásra, ha odáig jut a dolog.

Jól nézd meg, hogy kitől/honnan veszed. Az esetleges rejtett hibák és egyéb érdekességek miatt. A murvás nepper nagyon nem jó (persze lehet kivétel, de ...);

Murvás nepperhez el sem megyek, 10-11 autó megnézése után kicsit unom a műfajt.. Viszont ez felvet egy másik kérdést: ha márkakereskedésből veszem, jobban be van a dolog biztosítva? (átverés, hiba elhallgatás, felelősség nem vállalása szempontjából) "Rendes" kereskedéseknél? (Maxabo, Weltauto, ilyesmik)

Sok G Astra van, én is 10-12-ből választottam

Sajnos 2005 után gyártott sedan-ból nincs dőzsölés:) Lassan végignézem mindet:)

nekem is van hangja hidegben, párás időben szinte új kora óta

Az egyik példánynál a kereskedő is valami ilyesmit mondott rá. Meg fogom nézetni, az a biztos.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is boldog új évet mindenkinek!

Köszönöm a válaszokat! Mindenképpen el fogjuk vinni átvizsgálásra, ha odáig jut a dolog.

Murvás nepperhez el sem megyek, 10-11 autó megnézése után kicsit unom a műfajt.. Viszont ez felvet egy másik kérdést: ha márkakereskedésből veszem, jobban be van a dolog biztosítva? (átverés, hiba elhallgatás, felelősség nem vállalása szempontjából) "Rendes" kereskedéseknél? (Maxabo, Weltauto, ilyesmik)

Sajnos 2005 után gyártott sedan-ból nincs dőzsölés:) Lassan végignézem mindet:)

Az egyik példánynál a kereskedő is valami ilyesmit mondott rá. Meg fogom nézetni, az a biztos.

Üdv,

Szerintem a legjobb a márkakereskedéstől venni vagy az általad felsorolt kimondottan használt autóval foglakozó cégtől. Nekik nem buli ha csorbul a nevük, ők jobban betartják a fogyasztói szerződésből adódó kötelezettségeiket (szavatossági idő, bizonyítási kötelezettség, javítások elvégzése stb.). Én is belenyúltam, használat során derül ki egy súlyos hiba (amit ők átvételkor/átnézéskor nem vettek észre). Visszavittem, többször átnézték, majd miután egyértelmű volt a hiba, két nap alatt márkaszervizben -saját márkaszervizükben- megcsinálták (nem volt ajtócsapkodás és asztalra vágás és egyéb jogi procedúra kilátásba helyezése. Leültünk, megbeszéltük normális hangvételben, nem vágott pofát senki, mindenki támogatóan állt hozzá. Sőt, plusz fél évvel megtoldották a szav időt). Közel 200k lett volna nekem halandónak ezen javítás. Egy kb. 800k piaci értékű autónál ez már komoly javítási tétel. Persze csak sok idő múltán derül ki hogy milyen munkát végeztek (pl. beépített alkatrészek és a szerelés minősége stb.), de eddig pozitív (azóta is keresnek néha, hogy mi van az autóval). Ezt nem hinném hogy ilyen gördülékenyen sikerült volna -ha egyáltalán sikerült volna- egy magánember vagy egy nepper esetén "lefocizni".

Az ilyen nagy nevű cégeknek jobban belefér ha egy-egy autón buknak, de azt inkább megcsinálják mintsem rossz hírűk legyen, nekik az tud később komoly veszteséget generálni. Privátban szívesen megadom a cég nevét, az országban itt-ott megtalálhatóak, vagy 5-6 márka forgalmazása mellett ezen márkákból árulnak beszámított minősített/bevizsgált használt autókat. Az ügymenet 100%-ig korrekt náluk, de attól még a használt autó minden esetben lutri, csak az azt követő szolgáltatások milyensége/lehetősége a nem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem ma mégegy járművet, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

A Z16XEP motorról van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata/ismerete? Megbízhatóság, fogyasztás, esetleges olajfogyasztás, szervízigény, ilyesmik tekintetében. Nagyon tetszik a többletereje a Z14XEP-hez képest és sokkal csendesebb.

A kiegyenlítőtartályban hideg motornál hol kell állnia a víznek kb?

A nézett autó csomagterében megnézem a padlólemezt, baloldalt (csak ott) valami szivacsszerű réteg volt rányomva, jobboldalt semmi. Ez szerintetek mi lehet? Egy múltbéli törést/javítást akarnak elsumákolni? (az eladó szerint gyárilag ilyen)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem ma mégegy járművet, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:

A Z16XEP motorról van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata/ismerete? Megbízhatóság, fogyasztás, esetleges olajfogyasztás, szervízigény, ilyesmik tekintetében. Nagyon tetszik a többletereje a Z14XEP-hez képest és sokkal csendesebb.

A kiegyenlítőtartályban hideg motornál hol kell állnia a víznek kb?

A nézett autó csomagterében megnézem a padlólemezt, baloldalt (csak ott) valami szivacsszerű réteg volt rányomva, jobboldalt semmi. Ez szerintetek mi lehet? Egy múltbéli törést/javítást akarnak elsumákolni? (az eladó szerint gyárilag ilyen)

Köszönöm!

a vízszintnek kb. a tartály felénél lévő jelölésnél kell lennie hidegen

a padlólemez a csomitartóban nekem is ilyen,tehát ok :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.