Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok! lenne egy kérdésem x16xel motorom van a g astrába. Mobil 10w40 olajat töltöttünk bele és eszi az olajat :) volt már valakinek olyan, hogy más fajta olajat rakott bele és nem fogyott el az olaj? válaszotokat előre is köszönöm :)

Szerintem nulla olajfogyasztást nem tudsz elérni semelyik olajjal, ha már eszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy hete lettem Opel tulajdonos. Az autóban 101E km van 5-6E múlva, de legkésőbb tavasszal esedékes az olajcsere. Kérdezném, hogy folytassam a megkezdett Motul 5W-40el való hajtást vagy más félét vegyek hozzá?

Másik kérdés, a váltóban kell-e olajat cserélni? Sokfélét hallottam már, a Mi autónknál pl 45Eként kell váltó olajat cserélni, de hallottam már olyat is, hogy egyes gyártók élettartam garanciát adnak a váltóolajra.

Harmadik: A szervóolajnak mennyinek kell benne lennie? A kupakon levő kis pálca végen éppen, hogy beleér az olajba, van 2 csíkocska a pálcán, az lenne a nívó? mert akkor kell rátöltsek. Egyébként meg kb 2-3 centire van a szint a tartály tetejétől, kormányzással semmi gond.

Z12XE motor 2004es 101E km-el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy hete lettem Opel tulajdonos. Az autóban 101E km van 5-6E múlva, de legkésőbb tavasszal esedékes az olajcsere. Kérdezném, hogy folytassam a megkezdett Motul 5W-40el való hajtást vagy más félét vegyek hozzá?

Másik kérdés, a váltóban kell-e olajat cserélni? Sokfélét hallottam már, a Mi autónknál pl 45Eként kell váltó olajat cserélni, de hallottam már olyat is, hogy egyes gyártók élettartam garanciát adnak a váltóolajra.

Harmadik: A szervóolajnak mennyinek kell benne lennie? A kupakon levő kis pálca végen éppen, hogy beleér az olajba, van 2 csíkocska a pálcán, az lenne a nívó? mert akkor kell rátöltsek. Egyébként meg kb 2-3 centire van a szint a tartály tetejétől, kormányzással semmi gond.

Z12XE motor 2004es 101E km-el.

Váltoolaj elvileg élettartamra szól. De ha 150-200e-nél lecseréled, nem lesz bajod belőle.

Ha bele ér a nívó, az akkor jó. DE csak eredeti belevalo opel olajat tölts bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat gondolkodtam már ezen: olajcserét mikor "jobb" elvégezni, tél előtt, tél után, esetleg nyár előtt, nyár után? Van ennek bármi jelentősége, hogy pl. friss olajjal vágok neki a téli kemény mínuszoknak (hidegindításnál jobb kenés?) vagy semmi jelentősége?

Most 130 000 km van az autóban, nyáron vettem, azonnal történt olajcsere (GM 5W30), szűrőkkel (eredeti GM olajszűrő). Az olajat egyáltalán nem "eszi", üzemmeleg motor + 5 perc várakozás után szinte a maximumon van a szint. 7 ezer km lett belehajtva azóta, nagy része városi forgalomban, napi 2x7-8km, többi országút. Télen is napi szinten használatban lesz, és csillagtetős garázsban áll:(

10 000km-nél akartam lecserélni az olajat, illetve úgy tavasszal, de most arra gondoltam, hogy lehet jó lenne egy olajcsere GM 5W-30+GM olajszűrő. Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

Szia. Ha a km engedi akkor én tél után cserélném. Mivel írtad, hogy városban használod, most még nem de ha bejönnek a kemény hidegek fent áll az esély hogy nem éri el az olaj a megfelelő üzemi hőmérsékletet (attól, hogy a víz 90 fok az olaj még koránt sem az). Namost a sok nem üzemmelegre hajtott járással az olaj koxosodik és a lecsapódó pára miatt minimálisan vizesedhet. legalább is nekem így tanítják, így ebből a megfontolásból én is csak tél után fogok olajat cserélni.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sziasztok!

Sokat gondolkodtam már ezen: olajcserét mikor "jobb" elvégezni, tél előtt, tél után, esetleg nyár előtt, nyár után? Van ennek bármi jelentősége, hogy pl. friss olajjal vágok neki a téli kemény mínuszoknak (hidegindításnál jobb kenés?) vagy semmi jelentősége?

Most 130 000 km van az autóban, nyáron vettem, azonnal történt olajcsere (GM 5W30), szűrőkkel (eredeti GM olajszűrő). Az olajat egyáltalán nem "eszi", üzemmeleg motor + 5 perc várakozás után szinte a maximumon van a szint. 7 ezer km lett belehajtva azóta, nagy része városi forgalomban, napi 2x7-8km, többi országút. Télen is napi szinten használatban lesz, és csillagtetős garázsban áll:(

10 000km-nél akartam lecserélni az olajat, illetve úgy tavasszal, de most arra gondoltam, hogy lehet jó lenne egy olajcsere GM 5W-30+GM olajszűrő. Mit gondoltok?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Észrevettem, hogy a DEXOS2 GM 5W-30-at ha pályázok, akkor csipegeti a kocsi. 4e km alatt elfogyott kb 4dl olaj. (3db 500km-es pályás út volt benne). Tegnap megint pályáztam, és megint 1-1.5dl hiányzik... Pályán 110-el közlekedek, de behajtáskor általában 5e-nél váltok el, illetve azért kikormolom 135-öt tartani szoktam 15-20km-en (és egy ideig benzinnel is hajtom, hogy az injektorok tisztuljanak).... Lehet ezt nem komálja....

Vagy az LPG miatt eszi nagyobb fordulaton? ~114e van a kocsiban, Z14XEP... Tudom nem sok, és ez természetes....

A 0W-30 castrol Edge-vel nem volt ilyen gondom, az bírta a kiképzést. Igaz árban 1.5x többe kerül.

Megkérdeztem, éppen most, és a Magnatech C3 5W-30 8700Ft/4l. Lehet következőnél kipróbálom, mert nem szeretem, ha fogy az olaj.... Persze másnak mik a tapasztalatai?

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem, hogy a DEXOS2 GM 5W-30-at ha pályázok, akkor csipegeti a kocsi. 4e km alatt elfogyott kb 4dl olaj. (3db 500km-es pályás út volt benne). Tegnap megint pályáztam, és megint 1-1.5dl hiányzik... Pályán 110-el közlekedek, de behajtáskor általában 5e-nél váltok el, illetve azért kikormolom 135-öt tartani szoktam 15-20km-en (és egy ideig benzinnel is hajtom, hogy az injektorok tisztuljanak).... Lehet ezt nem komálja....

Vagy az LPG miatt eszi nagyobb fordulaton? ~114e van a kocsiban, Z14XEP... Tudom nem sok, és ez természetes....

A 0W-30 castrol Edge-vel nem volt ilyen gondom, az bírta a kiképzést. Igaz árban 1.5x többe kerül.

Megkérdeztem, éppen most, és a Magnatech C3 5W-30 8700Ft/4l. Lehet következőnél kipróbálom, mert nem szeretem, ha fogy az olaj.... Persze másnak mik a tapasztalatai?

Nézd, autópályán fogyhat több. Ráadásul a nagy szentírás szerint teljesen jó az olajfogyasztásod (0,6l/1000km a gyártó által jóváhagyott norma).

Én is ezen olajat szándékozom beszerezni és kipróbálni a köv. olajcserénél...

Link to comment
Megosztás:

Nézd, autópályán fogyhat több. Ráadásul a nagy szentírás szerint teljesen jó az olajfogyasztásod (0,6l/1000km a gyártó által jóváhagyott norma).

Én is ezen olajat szándékozom beszerezni és kipróbálni a köv. olajcserénél...

Igen tudom, hogy elvileg jó.

De nem szeretem nézegetni a szintet, s főleg utána önteni.

Sebaj, legalább nem marad meg az olaj, mert megeszi. :D

Legalább kevesebb szelepkenő kell, de próbálom majd a magnatech-et.

Link to comment
Megosztás:

Igen tudom, hogy elvileg jó.

De nem szeretem nézegetni a szintet, s főleg utána önteni.

Sebaj, legalább nem marad meg az olaj, mert megeszi. :D

Legalább kevesebb szelepkenő kell, de próbálom majd a magnatech-et.

Mint volt VW-tulaj, én továbbra is Castrol-párti vagyok. Szerintem jobban jársz az Edge-el, mint a Magnatec olajjal. Nem olyan nagy az árkülönbség, de sokkal jobb (elvileg) az Edge. Ha ragaszkodunk a dexos2 követelményekhez, akkor csak az Edge 5W40 FST jöhet számításba, ami gyakorlatilag nem különbözik semmiben az 5W30-tól. Szerintem az ég világon semmi gond nem lehet, ha Edge 5W30 kerül bele, még akkor sem, ha ennek nincs meg a dexos2 minősítése. Kizárt, hogy a GM 1.4-es motornak ne felelne meg, ha megfelel a VW, Audi, BMW, Mercedes, stb motoroknak, sőt, nem csak hogy megfelel, hanem a legjobb választás az utóbbiak számára.

A neten találsz megbízható üzletet, ahol nagyon kedvező áron lehet venni Edge 5W40 FST olajat, kb. 2000 forinttal lenne több, mint ha a Magnatec mellett döntenél. Éves szinten ez nem szabad, hogy költség legyen.

Nálam jelenleg GM 5W30 van az autóban, de tavasszal váltok Edge 5W40-re. Szerencsére 7500 km után semmit nem fogyasztott a GM olajból sem, de zavar, hogy semmit nem tudok a GM olajról, azt sem, hogy ki gyártja. Talán még a Mobil 1 0W40 ESP lenne még jobb választás az Edge-nél, de az már valóban elég drága és nem hiszem, hogy ez a motor észrevenné a különbséget az Edge és az ESP közötti minőségbeli különbségben.

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... nem különbözik semmiben ..."

Tárgyi tévedés.

"... semmi gond nem lehet ..."

Tárgyi tévedés.

"... Kizárt, hogy ..."

Butaság.

"... legjobb választás ..."

Butaság.

"... ki gyártja ..."

Made by Total.

"... Mobil 1 0W40 ESP ..."

Mobil 1 ESP 0W-40 az.

"... nem hiszem, hogy ez a motor észrevenné a különbséget ..."

Pedig, igen. Azonnal.

Link to comment
Megosztás:

Megkérdeztem, éppen most, és a Magnatech C3 5W-30 8700Ft/4l. Lehet következőnél kipróbálom, mert nem szeretem, ha fogy az olaj.... Persze másnak mik a tapasztalatai?

A Magnatec C3 az 5W-40-es. Jó olaj szerintem, most ezt használom, de ez is fogy, főleg pályán. Viszont eddig ezzel van a legjobb hangja a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Én is Edge 5w-30-at raktam bele,mert figyelmetlen voltam és nem néztem meg hogy teljesíti-e a dexos2-t.Aztán Mantec hívta fel a figyelmem,hogy nem jó bele.Le is cseréltem 5w-40-re.10 ezer km-en megeszik belőle 1-1.5 litert.Pályázni nem szoktam,mert nincsen messze dolgom :)

Link to comment
Megosztás:

Igen tudom, hogy elvileg jó.

De nem szeretem nézegetni a szintet, s főleg utána önteni.

Sebaj, legalább nem marad meg az olaj, mert megeszi. :D

Legalább kevesebb szelepkenő kell, de próbálom majd a magnatech-et.

Szerintem ma is nézd meg az olajszintet... Pályázás után nekem is kevesebbnek tűnik, de később közel visszaáll a szint...:) A Magnatecet én nem raknám bele, nincsen vele jó tapasztalatom, sokkal inkább az 5w40-es dexos2 Edge-t, ha már Castrolt használsz....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ma is nézd meg az olajszintet... Pályázás után nekem is kevesebbnek tűnik, de később közel visszaáll a szint... :) A Magnatecet én nem raknám bele, nincsen vele jó tapasztalatom, sokkal inkább az 5w40-es dexos2 Edge-t, ha már Castrolt használsz....

Sziasztok. nekem konkrét tapasztalatom még nincs, mert csak 3 hete vagyok Opel tulajodnos, de annyit tudok a kis egykettesem 1000km alatt (aminek közel 3/4ede város sok hideg indítás stbstb) egy deka olajat nem evett. Full nívón van ugyan úgy mint ahogy elhoztam. Reggel csillaggarázsos parkolás után sincs indításnál semmi lánc, hidrótőke hang. Az olaj Motul 5W40. Igaz, hogy ez dupla annyiba kerül mint Pl egy Castrol vagy akármi, de szerintem még mindig jobb egyszer kiadni többet és akkor kövi csréig nem kell se töltögetni, se semmi. Nameg ha eszi az olajat se a katalizátornak, (EGR-eseknek az EGR-nek se jó)... Így én következő cserére is ilyen olajat fogok bele venni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nekem konkrét tapasztalatom még nincs, mert csak 3 hete vagyok Opel tulajodnos, de annyit tudok a kis egykettesem 1000km alatt (aminek közel 3/4ede város sok hideg indítás stbstb) egy deka olajat nem evett. Full nívón van ugyan úgy mint ahogy elhoztam. Reggel csillaggarázsos parkolás után sincs indításnál semmi lánc, hidrótőke hang. Az olaj Motul 5W40. Igaz, hogy ez dupla annyiba kerül mint Pl egy Castrol vagy akármi, de szerintem még mindig jobb egyszer kiadni többet és akkor kövi csréig nem kell se töltögetni, se semmi. Nameg ha eszi az olajat se a katalizátornak, (EGR-eseknek az EGR-nek se jó)... Így én következő cserére is ilyen olajat fogok bele venni.

Az 1.2-es Ecotec motorok nem eszik az olajat (bár ez a 75Le-s motor kifejezetten a C Corsa-hoz lett fejlesztve, de anno beletették a G Astra-ba hogy kiváltsák a kezdetben belépőmotornak számító 1.6 75Le-s nem Ecotec motorokat). Nálad nem az olaj milyenségétől/minőségétől nincs ez a jelenség. Az 1.4-es motoroknál fordul elő, azonban az 1.6 egyenesen szereti az olajat. Lehet X-es vagy Z-s, eszi. eleinte a Twinport-ok sem eszik (XEP-k), de bizonyos km után már ott is előfordul ott is.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.2-es Ecotec motorok nem eszik az olajat (bár ez a 75Le-s motor kifejezetten a C Corsa-hoz lett fejlesztve, de anno beletették a G Astra-ba hogy kiváltsák a kezdetben belépőmotornak számító 1.6 75Le-s nem Ecotec motorokat). Nálad nem az olaj milyenségétől/minőségétől nincs ez a jelenség. Az 1.4-es motoroknál fordul elő, azonban az 1.6 egyenesen szereti az olajat. Lehet X-es vagy Z-s, eszi. eleinte a Twinport-ok sem eszik (XEP-k), de bizonyos km után már ott is előfordul ott is.

Nekem is G Astrában van a 1,2es. Ja hogy ezek alapból nem eszik. Akkor elnézést a közbeköhögésért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olajcsere előtt álok 2005-ös 130000km-t futott Z14XEP gépemmel.

Jelenleg Mol Dynamic Synt 5W-30-at(GM-LL-A025) használok. Jelentősebb olajfogyasztást eddig még nem tapasztaltam. (kb 0.8 L/12000km)

Sokaktól hallom hogy ekkora futásnál érdemes lehet magasabb viszkozitásra váltani. PL 10W40.

Mi a véleményetek, javaslatotok ezzel kapcsolatban?

Én, maradnék a jelenleginél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olajcsere előtt álok 2005-ös 130000km-t futott Z14XEP gépemmel.

Jelenleg Mol Dynamic Synt 5W-30-at(GM-LL-A025) használok. Jelentősebb olajfogyasztást eddig még nem tapasztaltam. (kb 0.8 L/12000km)

Sokaktól hallom hogy ekkora futásnál érdemes lehet magasabb viszkozitásra váltani. PL 10W40.

Mi a véleményetek, javaslatotok ezzel kapcsolatban?

Én, maradnék a jelenleginél.

NEM!

0W30, 0W40. 5W30, 5W40 a megengedett. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.