Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A fekete-sárga és fekete-piros az a két szál a motorokhoz, amikkel ugye polaritás váltással vezérli a motorokat. Tehát a vezérlőd egyből a motorokat vezérli meg, mintha nem is lenne ott a gyári vezérlő. Pedig lehet úgy is vezéreltetni a gyári vezérlőt, hogy csak a jelet kell neki adni, mintha a kulcsot fordítanád el zárás vagy nyitás irányba.

Bocsánat, most bújtam ki az autóból. Nem jól írtam az előbb, a régi nagyon kínai cucc volt így bekötve. :)

A kábelezés helyesen: Gyári vezérlőt barna, barna-fehér, barna-piros szálakon vezérli meg az utólagos modul.

A jelenség ugyanaz. Gyújtás ON működik a kp.zár - gyújtás OFF lezár automatikusan és utána semmire sem reagál....

Módosítva : dajkazs
Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, most bújtam ki az autóból. Nem jól írtam az előbb, a régi nagyon kínai cucc volt így bekötve. :)

A kábelezés helyesen: Gyári vezérlőt barna, barna-fehér, barna-piros szálakon vezérli meg az utólagos modul.

Na így mindjárt más. Ez pont az a két vezeték (a barna a test, az nem számít), ami a jelet adja, hogy nyisson vagy zárjon. Ahogy mondtam, gyújtáson hiába kap zárást a vezérlő, nem fog reagálni rá. Tehát gyújtáson a tartalék kulccsal sem tudsz a vezetőoldalon zárást adni a vezérlőnek, nem fognak bezárni.Szerintem az utólagossal lesz valami gond. Próbaképp kösd ki. Vagy ha ha egyik vezetéken (rajz szerint a barna-piros a zárás) test irányba mérsz és fütyül a műszer, akkor egyfolytában ad oda jelet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na így mindjárt más. Ez pont az a két vezeték (a barna a test, az nem számít), ami a jelet adja, hogy nyisson vagy zárjon. Ahogy mondtam, gyújtáson hiába kap zárást a vezérlő, nem fog reagálni rá. Tehát gyújtáson a tartalék kulccsal sem tudsz a vezetőoldalon zárást adni a vezérlőnek, nem fognak bezárni.Szerintem az utólagossal lesz valami gond. Próbaképp kösd ki. Vagy ha ha egyik vezetéken (rajz szerint a barna-piros a zárás) test irányba mérsz és fütyül a műszer, akkor egyfolytában ad oda jelet.

Megpróbálom kikötni és rámérni. Köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

Az egész központizár rendszer utólagos, vagy a motorok gyáriak, csak a vezérlő más? Esetleg a vezérlő is maradt, csak lett pluszba rakva bele egy távirányítós cucc, ami vezérli a gyári vezérlőt?

Amúgy a 20-as biztosíték a vezérlő tápja, tehát azt védi vele. Amúgy meg a gyárit nem lehet lezárni gyújtáson, csak belülről a gomb lenyomásával.

Mivel nem? Kulccsal kívülről simán. Vagy a távnyitóra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem? Kulccsal kívülről simán. Vagy a távnyitóra gondolsz?

Adj rá gyújtást és próbáld meg pöccinteni kívülről másik kulccsal a zárat, mintha be akarnád zárni. Nem fog menni. Ugyanez van a gyári távos vezérlőmmel is. Gyújtáson hiába nyomkodom a bezárás gombot. Rám se hederít.

Link to comment
Megosztás:

daykiller!

Szétbontottam az utólagosan beépített vezérlőmodult. A tünet ugyanaz.

Az ajtót is szétszedtem, találtam benne egy törött gyűrűt, ami valaha a mikrokapcsolót vezérelte meg.

Mindig is furcsálltam, hogy nekem kell szinte visszafordítani a kulcsot, ha azzal nyitottam az autót.

Kicsit játszottam a mikrokapcsolóval és letiltott az elektronika. Kb. 2 perc után újra működött hibátlanul. Ismét játék a mikrokapcsolóval, újra tilt.

A 20-as számú késes biztit kiveszem, majd vissza, akkor újra működik a gyári vezérlő, mindaddig míg be nem indítom. Utána a fent említett tüneteket újra produkálja. :(

Link to comment
Megosztás:

daykiller!

Szétbontottam az utólagosan beépített vezérlőmodult. A tünet ugyanaz.

Az ajtót is szétszedtem, találtam benne egy törött gyűrűt, ami valaha a mikrokapcsolót vezérelte meg.

Mindig is furcsálltam, hogy nekem kell szinte visszafordítani a kulcsot, ha azzal nyitottam az autót.

Kicsit játszottam a mikrokapcsolóval és letiltott az elektronika. Kb. 2 perc után újra működött hibátlanul. Ismét játék a mikrokapcsolóval, újra tilt.

A 20-as számú késes biztit kiveszem, majd vissza, akkor újra működik a gyári vezérlő, mindaddig míg be nem indítom. Utána a fent említett tüneteket újra produkálja. :(

Akkor lehet a vezérlő halt meg, ha bizti vissza rakása után jó, amíg nem adsz gyújtást. Amúgy a 20-as biztosíték pont a gyújtásvillanyt adja a vezérlőnek (is). Az F1-es biztosíték a direkt táp (fészlift esetén).

Link to comment
Megosztás:

Adj rá gyújtást és próbáld meg pöccinteni kívülről másik kulccsal a zárat, mintha be akarnád zárni. Nem fog menni. Ugyanez van a gyári távos vezérlőmmel is. Gyújtáson hiába nyomkodom a bezárás gombot. Rám se hederít.

Akkor itt megint valami évjáratbeli különbség van, mert én konkrétan úgy szoktam állófűtéseset játszani, hogy beindítom a kocsit, majd kihúzom a kulcsot (az enyémet ki lehet járó motornál is) majd bezárom az autót míg elmegyek pl átöltözni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..

Kaptam két db F astrához való ford. mérős km.órát teljesen más helyről.

viszont mindkettőnél pontosan ugyanazon a helyen fólia égés látható.

Sajnos nincs rajzom róla, ha tudnátok segíteni mi a fene lehet ez....

állítólag az órák működtek, de nem merem kipróbálni.

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..

Kaptam két db F astrához való ford. mérős km.órát teljesen más helyről.

viszont mindkettőnél pontosan ugyanazon a helyen fólia égés látható.

Sajnos nincs rajzom róla, ha tudnátok segíteni mi a fene lehet ez....

állítólag az órák működtek, de nem merem kipróbálni.

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hát, vissza kéne követni hogy hova megy az égett szál, így szemre egy izzóhoz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, vissza kéne követni hogy hova megy az égett szál, így szemre egy izzóhoz.

igen, de az a vezeték még közös a mellette lévő izzókkal is. viszont tovább megy a szélesebb csatlakozó 9-es lábára, és elágazik a ford. mérő elektronika 3. lábára is.

Az órában visszajelző izzók közöse az pozitív vagy negatív?

kapcsi rajz lenne jó.... :D

Módosítva : Horpika
Link to comment
Megosztás:

igen, de az a vezeték még közös a mellette lévő izzókkal is. viszont tovább megy a szélesebb csatlakozó 9-es lábára, és elágazik a ford. mérő elektronika 3. lábára is.

Az órában visszajelző izzók közöse az pozitív vagy negatív?

kapcsi rajz lenne jó.... :D

Tessék:

fastra_97_500-599.png

Amúgy a 9. láb a közös pozitív táp, jól gondolod. Kivéve ez alól az index visszajelző.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tessék:

Amúgy a 9. láb a közös pozitív táp, jól gondolod. Kivéve ez alól az index visszajelző.

Szia :hiya:

akkor lehet,hogy szerencsém van, és csak konstrukciós hiba, mert az X21-es csati 9-es pozitivján lóg vagy 7-8 izzó, plusz ford. mérő stb...a fogyasztáshoz pedig vékony volt a fólia?ha el van égve akkor egy égő sem világíthat..

ha átkötöm akkor jó kell legyen. :confused:

gyanús, hogy szinte egy helyen van elégve a fólia mindkettönél..

megnéznéd, hogy igazam lehet-e? ha van időd :D

http://kepfeltoltes.hu/view/150327/IMAG0491_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : hening
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nem tudja valamelyikőtök megmondani, hogy a beszívott-levegő hőmérséklet érzékelőn mekkora ellenállást kellene mérjek?

3Y2kJs2Z.jpg

4,36kΩ-ot mutatott a műszer, belefújtam (nem a műszerbe :) és lement 3,5-re, majd szép lassan vissza.

Egyébként csupa fekete retek volt, meg benzines (gondolom ez viszonylag normális), letakarítottam. Ártani nem árthat.

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Jól sejtem ,hogy a kék csatis cucc lenne a tolatáskapcsoló jeladója ugye ? http://www.kephost.com/image/Fjgg

Az normális ,hogy 0,12V-ot mértem a vezetékén ? Gondolom ez ugye csak átadná azt a feszt. mikor benyomódik a vége, ha még jó.

Ha jól látom a fekete-sárgán jön a 12Volt az F20-as biztitől és a tolatólámpákon keresztül testelődik le a fehér-fekete szál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Módosítva : gaga1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Nem lehet hogy szorul a kefe a tartóban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Nem lehet hogy más okozza? szorulást a csapágy(ak)? a töltést meg a fesz.stab hibája?

Link to comment
Megosztás:

Első összerakásnál ez jött elő,de aztán csiszoltam rajta picit és látszólag szépen mozgott.

Na meg aztán próbáltam járó motornál is odakoppantani neki,de nem jött be.

Esetleg a generátor testelési hibája? Nekem akkor világított a töltéslámpa. Mérj feszültséget (járó motornál) a generátor fém háza és a motorblokk között. Néhány tized volt lehet max.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg a generátor testelési hibája? Nekem akkor világított a töltéslámpa. Mérj feszültséget (járó motornál) a generátor fém háza és a motorblokk között. Néhány tized volt lehet max.

Kb ez lesz a nyerő 1,2V is van néha. Reggel hidegen tölt rendesen,de kb 1km után már világít a töltéslámpa.Elég a testkábelt felcsiszolni,vagy van valami trükk?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.