Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Akkor hétvégén lesz megint meló. Merre keresgessek? A km óra körül?

Az óra hátulján van. De hogy ki lehet-e mérni azt passzolom. Az közékijelző két gombjával lehet ellenőrizni hogy működik-e.

1903318-20150708-pxJ7TO.jpg

Ha menet közben nem méri a sebességet 53Km/h-ig lehet gyanakodni,.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm

Nagyon fanatikus lehetsz, hogy neked mindenhez van képed. :)

Persze ez csak nekünk tudatlanoknak jó.

Amúgy 50km/h-nál az ECU 00 km/h-t mutat. Így gondolom a jeladó lesz.

Hát igyekszem....azért mielőtt cseréled mozgasd átt a csatit az óra mögött, és az anyósldali lábtérben az ECU-nál is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos az F astramon nem jó a műszerfal világítás. Izzók jók, bizti ok. a középkonzol és a világításkapcsoló bal oldalt világít.

Tudna valaki segíteni merre nézzem tovább? Másrészt nem tudom van e benne, de de a jelző hang sem megy ha rajtahagyom a világítást.

Lehet a kapcsolónál kéne megnézni? ha igen valaki adna rövid leírást azt hogy szedjem ki? azt tudom hogy a kormányburkolat alatt is van rögzítve..de tovább?

Nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm.

Szerintem a rádió végfoka hibás. 4 kimente van az egyik nem jó. Bár ha az első és hátsó hangszóró is recseg (úgy értelmezem az írosodból) akkor nem biztos.

Le lehet szavályozni a jobb oldali hangszórók hangerejét? Vagy az sem működik?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy átforrasztgatást megérne a cserebere előtt. A végfok IC főleg szereti kitörni magát a panelből, de az összes gyanús helyre lehet tolni egy kis ónt. A poti lábaihoz is mindenképp.

Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy átforrasztgatást megérne a cserebere előtt. A végfok IC főleg szereti kitörni magát a panelből, de az összes gyanús helyre lehet tolni egy kis ónt. A poti lábaihoz is mindenképp.

Ezt elfejetettem. Mindenképpen az végfok IC összes lábát plusz a csatlakozó összes lábát. Nekem az okozott problémát, menet közben kikapcsolt.

Link to comment
Megosztás:

Ha a lámpakapcsolóról beszélünk, akkor nem, azt simán kihúzod.

Tehát ha jól értem, helyzetjelzőre ( középső állás ) kapcsolom és egyszerűen az egész kapcsoló kihúzható, persze mellette kiakasztok a fület...

Köszönöm !

Igazából tanácstalan vagyok...mert ha tudnám milyen sorrendben vagy honnan jön a műszerfal világítás áram és test szála, meg tudnám nézni mi van vele...mert minden más világít csak az nem :(

Módosítva : kisolasz
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a rádió végfoka hibás. 4 kimente van az egyik nem jó. Bár ha az első és hátsó hangszóró is recseg (úgy értelmezem az írosodból) akkor nem biztos.

Le lehet szavályozni a jobb oldali hangszórók hangerejét? Vagy az sem működik?

Ma újra meghallgattam kicsit alaposabban. A rádió hangerejét szabályozza a jobb oldalon is, de a recsegést nem szabályozza le, az állandó hangerővel jó hangosan szól. A rádió hangja is sokkal halkabb jobb oldalt mint a bal oldalon. Először azt hittem a jobb oldal egyáltalán nem szól csak recseg, de a balance-al letekertem a bal oldalt és felhangosítottam a jobbat akkor hallottam meg, hogy az is szól csak halk és kissé torz mintha kicsit gerjedne. Lehet azonban, hogy csak a recsegés nyomja el teljesen a rádió hangját? Logikailag nekem ez úgy jön le mivel a zaj nem szabályozható semmivel se le se fel így mintha az erősítő után venné fel ezt a zajt így a recsegés hangerejét már nem tudja vezérelni. Logikailag ez lehet, hogy így van vagy ettől még lehet a végfokban van a hiba vagy kiszáradt kondenzátorok vannak itt valahol?

Link to comment
Megosztás:

Ma újra meghallgattam kicsit alaposabban. A rádió hangerejét szabályozza a jobb oldalon is, de a recsegést nem szabályozza le, az állandó hangerővel jó hangosan szól. A rádió hangja is sokkal halkabb jobb oldalt mint a bal oldalon. Először azt hittem a jobb oldal egyáltalán nem szól csak recseg, de a balance-al letekertem a bal oldalt és felhangosítottam a jobbat akkor hallottam meg, hogy az is szól csak halk és kissé torz mintha kicsit gerjedne. Lehet azonban, hogy csak a recsegés nyomja el teljesen a rádió hangját? Logikailag nekem ez úgy jön le mivel a zaj nem szabályozható semmivel se le se fel így mintha az erősítő után venné fel ezt a zajt így a recsegés hangerejét már nem tudja vezérelni. Logikailag ez lehet, hogy így van vagy ettől még lehet a végfokban van a hiba vagy kiszáradt kondenzátorok vannak itt valahol?

Mozgasd meg az autórádiót beépített állapotban. Nekem azért recseg, mert a gyári rádiócsatlakozó kontakthibás hátul. Persze először én is másra gondoltam. Megölte a BOSE végfok a hangszórót vagy kontakthibás lett a sajátgyártású ajtóátvezető. Aztán feltűnt, hogy a csipogó sem szól, tehát a hangszóró kilőve. Aztán egyszer hozzáértem a kazettanyíláshoz... :D

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha jól értem, helyzetjelzőre ( középső állás ) kapcsolom és egyszerűen az egész kapcsoló kihúzható, persze mellette kiakasztok a fület...

Köszönöm !

Igazából tanácstalan vagyok...mert ha tudnám milyen sorrendben vagy honnan jön a műszerfal világítás áram és test szála, meg tudnám nézni mi van vele...mert minden más világít csak az nem :(

Csak először a gombot kell levenni középállásban kihúzva a tengelyt allul megbökve egy csavarhúzóval lejön. Csak utánna férsz hozzá a fülekhez. De ekkor még nem fogsz hozzáférni a kábelekhez, és nem tudsz pölö rajz alapján méregetni, mert nem tudod melyik pin milyen színű vezetékhez tartozik, ehhez panelt kell bontanod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha kiszedte a kapcsolót akkor a hátulját megnézve bosch számokkal rá van írva melyik érintkező mihez tartozik. Ez alapján ha a 30as pontot összeköti az 58K ponttal akkor világítani kell a beltérben az összes olyan dolognak ami helyzetjelző kapcsolásakor szokott. Az F9-es biztosítékon megy keresztül ez a kör, nem árt ellenőrizni. Én ezt néztem ki a kapcsirajzból.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha kiszedte a kapcsolót akkor a hátulját megnézve bosch számokkal rá van írva melyik érintkező mihez tartozik. Ez alapján ha a 30as pontot összeköti az 58K ponttal akkor világítani kell a beltérben az összes olyan dolognak ami helyzetjelző kapcsolásakor szokott. Az F9-es biztosítékon megy keresztül ez a kör, nem árt ellenőrizni. Én ezt néztem ki a kapcsirajzból.

Hátha ez is segít neki: http://www.vectra16v.com/slp.html

De ha a műszerfal alatt a szellőzőcsövei szét vannak húzkodva/esve meg "minek a pollenszűrő, úgyis beázik", akkor az egész műszerfal nem látható része 1 merő dzsuva (mint nálam volt), és ettől kontakthiba is lehet. A takarításhoz ki kéne szedni az óracsoportot ld. http://www.opelforum.hu/topic/1797-muszeregyseg-csere-bere/

A zümmógőt vagy mit (a biztipanel felett a relépanelen a szürke) is meg kéne mozgatni, ha az se szól, nekem rendbejött a mozgatástól, lábak pucolásától.

Nem értek hozzá, bár már csináltam. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.