melafoto Elküldve Július7, 2015 Megoszt Elküldve Július7, 2015 Lehet maga a jeladó rossz. Majd a modik törlik. Akkor hétvégén lesz megint meló. Merre keresgessek? A km óra körül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Akkor hétvégén lesz megint meló. Merre keresgessek? A km óra körül? Az óra hátulján van. De hogy ki lehet-e mérni azt passzolom. Az közékijelző két gombjával lehet ellenőrizni hogy működik-e. Ha menet közben nem méri a sebességet 53Km/h-ig lehet gyanakodni,. Link to comment Megosztás: More sharing options...
melafoto Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Köszönöm Nagyon fanatikus lehetsz, hogy neked mindenhez van képed. :) Persze ez csak nekünk tudatlanoknak jó. Amúgy 50km/h-nál az ECU 00 km/h-t mutat. Így gondolom a jeladó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Köszönöm Nagyon fanatikus lehetsz, hogy neked mindenhez van képed. :) Persze ez csak nekünk tudatlanoknak jó. Amúgy 50km/h-nál az ECU 00 km/h-t mutat. Így gondolom a jeladó lesz. Hát igyekszem....azért mielőtt cseréled mozgasd átt a csatit az óra mögött, és az anyósldali lábtérben az ECU-nál is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
melafoto Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Persze Én is 1x a csati mozgatásban gondolkodtam. Meg még nem is néztem merre lehet kapni és menyi lenne. Hát igyekszem....azért mielőtt cseréled mozgasd átt a csatit az óra mögött, és az anyósldali lábtérben az ECU-nál is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Persze Én is 1x a csati mozgatásban gondolkodtam. Meg még nem is néztem merre lehet kapni és menyi lenne. Azt is nézd meg, hogy a kijelző csatijában be van e kötve a sebességjel vezetéke. Ha nincs, akkor is mutathat nullát. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Július11, 2015 Megoszt Elküldve Július11, 2015 Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Július11, 2015 Megoszt Elküldve Július11, 2015 Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisolasz Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 Sziasztok! Sajnos az F astramon nem jó a műszerfal világítás. Izzók jók, bizti ok. a középkonzol és a világításkapcsoló bal oldalt világít. Tudna valaki segíteni merre nézzem tovább? Másrészt nem tudom van e benne, de de a jelző hang sem megy ha rajtahagyom a világítást. Lehet a kapcsolónál kéne megnézni? ha igen valaki adna rövid leírást azt hogy szedjem ki? azt tudom hogy a kormányburkolat alatt is van rögzítve..de tovább? Nagyon köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 tLehet a kapcsolónál kéne megnézni? ha igen valaki adna rövid leírást azt hogy szedjem ki? azt tudom hogy a kormányburkolat alatt is van rögzítve..de tovább?Nagyon köszönöm! http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/?p=755785 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm. Szerintem a rádió végfoka hibás. 4 kimente van az egyik nem jó. Bár ha az első és hátsó hangszóró is recseg (úgy értelmezem az írosodból) akkor nem biztos. Le lehet szavályozni a jobb oldali hangszórók hangerejét? Vagy az sem működik? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 Egy átforrasztgatást megérne a cserebere előtt. A végfok IC főleg szereti kitörni magát a panelből, de az összes gyanús helyre lehet tolni egy kis ónt. A poti lábaihoz is mindenképp. Gyári rádióval kapcsolatos kérdésem lenne aki ért a szórakoztató elektronikához, erősítőkhöz. Van egy Opel (Grundig sc303) gyári rádióm. Kód megvan hozzá működik is. Az a gondom vele, hogy a jobb oldali hangszórók állandóan recsegnek, ropognak, pattognak. A rádió hangereje szabályozható, de a recsegés hangereje a jobb oldalon állandó, mintha folyamatosan max-ra lenne tekerve, tehát összességében a rádió emiatt hallgathatatlan. A vezetékek, a hangszórók és az antenna jó, tehát a fejegységben van a hiba. Szerintem a hangerő poti is jó mert nem a tekergetésekor vagy azzal összefüggésben recseg, pattog. A bal oldal viszont szépen zajmentesen szól. Van donor rádióm amihez nincs kód és elvileg jó lenne ha lenne kódja így viszont alkatrésznek használnám és ebből tudnék alkatrészeket cserélgetni akár komplett modulokat is. Nem tudom a hiba okát mert én nem értek az elektronikákhoz, de van forrasztóm, csavarhúzóm és ha tudnám, hogy mit kellene kicserélnem akkor szerintem meg tudnám csinálni. A lényeg, hogy az ismeretlen kód a donorból ne kerüljön át a javítandó rádióba. Ha valaki tud útbaigazítást adni akkor azt előre is köszönöm. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisolasz Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/?p=755785 Köszi! A külső burkolatot valahogy, gondolom előbb le kell szedni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Köszi! A külső burkolatot valahogy, gondolom előbb le kell szedni.... Ha a lámpakapcsolóról beszélünk, akkor nem, azt simán kihúzod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Egy átforrasztgatást megérne a cserebere előtt. A végfok IC főleg szereti kitörni magát a panelből, de az összes gyanús helyre lehet tolni egy kis ónt. A poti lábaihoz is mindenképp. Ezt elfejetettem. Mindenképpen az végfok IC összes lábát plusz a csatlakozó összes lábát. Nekem az okozott problémát, menet közben kikapcsolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
belaschachinger Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Opel Astra F-nél a hűtővíztartályon van egy kis érzékelőszerűség. Azt minek hívják és mi a szerepe? Képet is küldök róla feketével kijelöltem azt a részt ahol található. Van az egyik oldalán 91 a másikon 95. Mi a szerepe? Link:http://kepfeltoltes.hu/view/150715/PicsArt_1436966749297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Oktánszám-dugónak csúfolják. Gyakorlatilag a kopogásérzékelős autónak ezzel mondják meg, hogy milyen oktánszámú levet használ. Van 91-95-ös, és asszem 95-98-as. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Gyakorlatilag a NEM kopogásérzékelős autónak ezzel mondják meg, hogy milyen oktánszámú levet használ. :D " Gyakorlatilag a kopogásérzékelős autónak ezzel mondják meg, hogy milyen oktánszámú levet használ. " Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisolasz Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 (edited) Ha a lámpakapcsolóról beszélünk, akkor nem, azt simán kihúzod. Tehát ha jól értem, helyzetjelzőre ( középső állás ) kapcsolom és egyszerűen az egész kapcsoló kihúzható, persze mellette kiakasztok a fület... Köszönöm ! Igazából tanácstalan vagyok...mert ha tudnám milyen sorrendben vagy honnan jön a műszerfal világítás áram és test szála, meg tudnám nézni mi van vele...mert minden más világít csak az nem :( Módosítva Július15, 2015 : kisolasz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Szerintem a rádió végfoka hibás. 4 kimente van az egyik nem jó. Bár ha az első és hátsó hangszóró is recseg (úgy értelmezem az írosodból) akkor nem biztos. Le lehet szavályozni a jobb oldali hangszórók hangerejét? Vagy az sem működik? Ma újra meghallgattam kicsit alaposabban. A rádió hangerejét szabályozza a jobb oldalon is, de a recsegést nem szabályozza le, az állandó hangerővel jó hangosan szól. A rádió hangja is sokkal halkabb jobb oldalt mint a bal oldalon. Először azt hittem a jobb oldal egyáltalán nem szól csak recseg, de a balance-al letekertem a bal oldalt és felhangosítottam a jobbat akkor hallottam meg, hogy az is szól csak halk és kissé torz mintha kicsit gerjedne. Lehet azonban, hogy csak a recsegés nyomja el teljesen a rádió hangját? Logikailag nekem ez úgy jön le mivel a zaj nem szabályozható semmivel se le se fel így mintha az erősítő után venné fel ezt a zajt így a recsegés hangerejét már nem tudja vezérelni. Logikailag ez lehet, hogy így van vagy ettől még lehet a végfokban van a hiba vagy kiszáradt kondenzátorok vannak itt valahol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július15, 2015 Megoszt Elküldve Július15, 2015 Ma újra meghallgattam kicsit alaposabban. A rádió hangerejét szabályozza a jobb oldalon is, de a recsegést nem szabályozza le, az állandó hangerővel jó hangosan szól. A rádió hangja is sokkal halkabb jobb oldalt mint a bal oldalon. Először azt hittem a jobb oldal egyáltalán nem szól csak recseg, de a balance-al letekertem a bal oldalt és felhangosítottam a jobbat akkor hallottam meg, hogy az is szól csak halk és kissé torz mintha kicsit gerjedne. Lehet azonban, hogy csak a recsegés nyomja el teljesen a rádió hangját? Logikailag nekem ez úgy jön le mivel a zaj nem szabályozható semmivel se le se fel így mintha az erősítő után venné fel ezt a zajt így a recsegés hangerejét már nem tudja vezérelni. Logikailag ez lehet, hogy így van vagy ettől még lehet a végfokban van a hiba vagy kiszáradt kondenzátorok vannak itt valahol? Mozgasd meg az autórádiót beépített állapotban. Nekem azért recseg, mert a gyári rádiócsatlakozó kontakthibás hátul. Persze először én is másra gondoltam. Megölte a BOSE végfok a hangszórót vagy kontakthibás lett a sajátgyártású ajtóátvezető. Aztán feltűnt, hogy a csipogó sem szól, tehát a hangszóró kilőve. Aztán egyszer hozzáértem a kazettanyíláshoz... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július16, 2015 Megoszt Elküldve Július16, 2015 Tehát ha jól értem, helyzetjelzőre ( középső állás ) kapcsolom és egyszerűen az egész kapcsoló kihúzható, persze mellette kiakasztok a fület... Köszönöm ! Igazából tanácstalan vagyok...mert ha tudnám milyen sorrendben vagy honnan jön a műszerfal világítás áram és test szála, meg tudnám nézni mi van vele...mert minden más világít csak az nem :( Csak először a gombot kell levenni középállásban kihúzva a tengelyt allul megbökve egy csavarhúzóval lejön. Csak utánna férsz hozzá a fülekhez. De ekkor még nem fogsz hozzáférni a kábelekhez, és nem tudsz pölö rajz alapján méregetni, mert nem tudod melyik pin milyen színű vezetékhez tartozik, ehhez panelt kell bontanod. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Július16, 2015 Megoszt Elküldve Július16, 2015 Ha kiszedte a kapcsolót akkor a hátulját megnézve bosch számokkal rá van írva melyik érintkező mihez tartozik. Ez alapján ha a 30as pontot összeköti az 58K ponttal akkor világítani kell a beltérben az összes olyan dolognak ami helyzetjelző kapcsolásakor szokott. Az F9-es biztosítékon megy keresztül ez a kör, nem árt ellenőrizni. Én ezt néztem ki a kapcsirajzból. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július16, 2015 Megoszt Elküldve Július16, 2015 Gyakorlatilag a NEM kopogásérzékelős autónak ezzel mondják meg, hogy milyen oktánszámú levet használ. :D Az a viszonylag lényeges szó, valahol az intelligens billentyűzet áldozatává vált. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Július16, 2015 Megoszt Elküldve Július16, 2015 Ha kiszedte a kapcsolót akkor a hátulját megnézve bosch számokkal rá van írva melyik érintkező mihez tartozik. Ez alapján ha a 30as pontot összeköti az 58K ponttal akkor világítani kell a beltérben az összes olyan dolognak ami helyzetjelző kapcsolásakor szokott. Az F9-es biztosítékon megy keresztül ez a kör, nem árt ellenőrizni. Én ezt néztem ki a kapcsirajzból. Hátha ez is segít neki: http://www.vectra16v.com/slp.html De ha a műszerfal alatt a szellőzőcsövei szét vannak húzkodva/esve meg "minek a pollenszűrő, úgyis beázik", akkor az egész műszerfal nem látható része 1 merő dzsuva (mint nálam volt), és ettől kontakthiba is lehet. A takarításhoz ki kéne szedni az óracsoportot ld. http://www.opelforum.hu/topic/1797-muszeregyseg-csere-bere/ A zümmógőt vagy mit (a biztipanel felett a relépanelen a szürke) is meg kéne mozgatni, ha az se szól, nekem rendbejött a mozgatástól, lábak pucolásától. Nem értek hozzá, bár már csináltam. :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts