Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Felmegy minden minden helyett. 

Nekem is az újabb fajta delco van fent ami hosszbordás volt fixen rögzítve, ékszíjas tárcsával, és a generátorral feszítem. De ennek az elején ezt tárgyalom is:

http://napivuki.blog.hu/2014/04/10/neverending_story_626

Te és direkt raktál Delco-t? vagy az csak me az volt (eredetileg fent), me most találtam 1 Bosch-t, ami sima tárcsás

Link to comment
Megosztás:

Meg pillanatnyi sebességet kiírni 54km/h óráig.

Ugyanez rövidítve lusta módszerrel: pill. seb. 54kmhig.

Mm. klt. bszn. nk?

(Vagyis most mér kellett beszólni neki?)

:-)

őőőő, miért ez ragozni kellett volna? wookie sztem nem agysérült érteni fogja(vagy nem?)......esetleg még ha vki kijavítani a helyesírási hibákat is, köszönöm

Meg amúgy is szerintem 53km/h-ig írja ki....:-P

Link to comment
Megosztás:

De melyik szíjtárcsás hogy feszíthető?

Az ékszíjast a generátorral feszíted, hosszbordásnál automata feszítő van. Utóbbi esetben a generátor fixen van fogva. Szerintem az újabb fajtánál is a felső csavarral van megoldva a feszítés, mint ahogy régen, csak az alsó bak olyan, mint pl az én hosszbordásomnál.

És van egy harmadik fajta, ami hosszbordás (5-bordás szíjjal), és a generátorral feszíted, mint a hagyományos szíjat.

 

Link to comment
Megosztás:

És van egy harmadik fajta, ami hosszbordás (5-bordás szíjjal), és a generátorral feszíted, mint a hagyományos szíjat.

 

Igen én is találtam ilyet: http://astra.taylor.hu/Opel_Astra_C16NZ.jpg

Valójában nem tudom eldönteni, hogy az akku vagy a generátorral van a baj. Reggel (~13óra állás után) indul rendesen, lámpa+ablaktörlő, semmi gondja(12.5-13.5V). Meló után (~8óra állás után) hazafelé már parázslik a töltés jelző(<12.5V). A feszt a szivargyújtóban mérem. Mondjuk reggel előmelegítve van a motor kb 40 fokos hengerfej, de ez nem hiszem, hogy bezavarna. Akku a régebbi, mert a generátort felujítottam.

Vmi 5let? Töltést lehet otthon mérni? Gondolom sönt kéne hozzá ami bírja a 70A-t.

Link to comment
Megosztás:

Régebbi teherautókban volt középállású töltésjelző műszer, olyan kellene. De söntnek bőven megteszi a testkábel a kasztni és az akksi között. Multiméterrel lehet +- néhány mV-ot mérni rajta üzem közben, az előjel megadja hogy töltődik vagy épp kisül az akku. 

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz nem sönt hanem lakatfogó kell, ekkora áramot nincs más ami mérni tudna. Túl ritka és túl drága az a multiméter ami 10A-nál nagyobb átfolyó áramot tud mérni.

Régebbi teherautókban volt középállású töltésjelző műszer, olyan kellene. De söntnek bőven megteszi a testkábel a kasztni és az akksi között. Multiméterrel lehet +- néhány mV-ot mérni rajta üzem közben, az előjel megadja hogy töltődik vagy épp kisül az akku. 

jah végül is tényleg

Link to comment
Megosztás:

És van egy harmadik fajta, ami hosszbordás (5-bordás szíjjal), és a generátorral feszíted, mint a hagyományos szíjat.

 

Diavia klímánál láttam ilyet. Gyakorlatilag kicserélték a szíjtárcsát és kész. Mivel ugye a klasszikus ékszíj nem sokáig bírná azt a terhelést. Lehet gyakrabban kéne cserélni, mint olajat. Erős túlzással.

Link to comment
Megosztás:

Már milyen terhelést nem bírna? 

 

Sosem értettem miért alakult ki ez a hosszbordásszíj mánia, én csak szívok fele folyamatosan, pl most is, hogy a hosdszbordás tárcsa helyett nem megy fel az ne-re az ékszíjjas, ehhez alsó vezérműszíjkereket is cserélnem kell. 

Link to comment
Megosztás:

Már milyen terhelést nem bírna? 

 

Sosem értettem miért alakult ki ez a hosszbordásszíj mánia, én csak szívok fele folyamatosan, pl most is, hogy a hosdszbordás tárcsa helyett nem megy fel az ne-re az ékszíjjas, ehhez alsó vezérműszíjkereket is cserélnem kell. 

Nyilván vannak erősebb szíjak is, de egy klímakompresszor elég komoly terhelést ad egy generátorhoz képest. Főleg ha még rajta a szervópumpa és épp koppra tekerted a kormányt és a biztonsági szelep nem igazán ereszt át ilyenkor. Szerintem a hosszbordást azért hozták be, mert eleve nagyobb felületen "kapaszkodik" a tárcsákba, mint egy sima klasszikus ékszíj. Nameg a hosszbordás szíjtárcsára nem jellemző a kopás.

Munkahelyemen is sokszor találkozunk olyannal, hogy hiába feszítik agyon a négy ékszíjas szellőzőhajtást, csikorog. Aztán mondtam nekik, hogy elkopott a tárcsa, lehet azért. Ezt pl Opeles tapasztalataimból vettem. :D

Link to comment
Megosztás:

Hm. A kopásban mondjuk igazad van. Bár azért az ékszíjtárcsának is kell egy párszázezer km, hogy elkopjon. Meg úgy 20-30 év. 

 

A régi amcsi dögökön is volt szervó, meg klíma, de még mennyire, és azok még nem ilyen kis lófingnyi egy kiló meg alatti gázokat keringtettek, azok is ékszíjasak voltak, csak éppen dupla szíjjal. 

Link to comment
Megosztás:

Hali! Egy olyan kérdésem volna hogy a vezető oldalon mikor az ablakra van kapcsolva a fűtés akkor hideget fúj, és ugyan ezt tapasztalom középen is hiába van a legmelegebbre tekerve a hőfok. Azzal mi a teendő??? 

Középen van egy állandó hideg csatorna amit be lehet tömni szivaccsal...a vezető oldalt passzolom.

2010435-20151023-wRBkWm.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Ez meg mi a szösz? Mérôlampa vilagitott a labain. bal oldali vezetekkötegnel volt eldugva.

https://drive.google.com/file/d/0B6aegMixQEMeVk5qalpubUp1OVl4TGJ0cTU3SDN5aE1hTXlB/view?usp=docslist_api

sziasztok!  Ma kibontottam ujra. Es jo erosen kellett megnyomni és a raisztot tudom vele ki meg bekapcsolni. Most ez minek van? Kivegyem  a műanyag alól? Mire megyek ezzel? 

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!  Ma kibontottam ujra. Es jo erosen kellett megnyomni és a raisztot tudom vele ki meg bekapcsolni. Most ez minek van? Kivegyem  a műanyag alól? Mire megyek ezzel? 

Csak akkor vedd ki ha teljesen ki tudod bontani a bekötését mindenhonnan, ha van benne esetleg indításgátló azt át tudod hidalni. Ha meg nem zavar és nem okoz gondot akkor akár maradhat is.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor vedd ki ha teljesen ki tudod bontani a bekötését mindenhonnan, ha van benne esetleg indításgátló azt át tudod hidalni. Ha meg nem zavar és nem okoz gondot akkor akár maradhat is.

Nem kikötni, kivenni. Nem igy ertettem. Hanem hogy mi a szerepe? A műanyag mögül kivenni.. Ha leirasaban jol lattam akkor központit is vezerel szal csak a motorokat kell az ajtoba berakni es ebbe a dobozba behuzni a kábeleket...?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!  Ma kibontottam ujra. Es jo erosen kellett megnyomni és a raisztot tudom vele ki meg bekapcsolni. Most ez minek van? Kivegyem  a műanyag alól? Mire megyek ezzel? 

A kp zárnak ugye van egy központi vezérlő egysége és vannak a zármotorok. Ha nincs benne és szeretnél akkor egyszerűbb kompletten megvenni az egészet, és úgy beletenni, mint csak a zármotorokat megvenni és megpróbálni ebbe belekötni őket.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Széjjelszedtem egy kis kasznizás miatt a kocsit, és újra találtam néhány csatlakozót, amiről nemtudom, hogy micsodák. A képek:

Ez a hűtő előtti valami:

csati1.jpg

Ez a kettő a tágulási tartálynál van:

csati2.jpg

Ez az ablakmosó tartálynál:

csati3.jpg

Ezeket pedig pollenszűrő csere közben találtam a tűzfalon eldugva, felkötegelve:

csati4.jpg

Sajnos a közelebbi homályos lett, de látszik:

csati5.jpg

A kérdésem összetett :) : melyik mihez való?

 

ui.: picit átláthatatlan az új felület, lassú és logikátlan...

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Széjjelszedtem egy kis kasznizás miatt a kocsit, és újra találtam néhány csatlakozót, amiről nemtudom, hogy micsodák. A képek:

Ez a hűtő előtti valami:

csati1.jpg

Ez a kettő a tágulási tartálynál van:

csati2.jpg

Ez az ablakmosó tartálynál:

csati3.jpg

Ezeket pedig pollenszűrő csere közben találtam a tűzfalon eldugva, felkötegelve:

csati4.jpg

Sajnos a közelebbi homályos lett, de látszik:

csati5.jpg

A kérdésem összetett :) : melyik mihez való?

 

ui.: picit átláthatatlan az új felület, lassú és logikátlan...

Alegelső képen az tuti, hogy kürthöz tartozik... Egy GSI-t bontok, és ilyen idétlen csatikkal van bekötve a kürt gyárilag. a 3. meg asszem a hőmérő csatija lehet. Ha kell van ilyen hőmérőm eladó! :D Vagy pedig fékkopásmérő csatija.

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Alegelső képen az tuti, hogy kürthöz tartozik... Egy GSI-t bontok, és ilyen idétlen csatikkal van bekötve a kürt gyárilag. a 3. meg asszem a hőmérő csatija lehet. Ha kell van ilyen hőmérőm eladó! :D Vagy pedig fékkopásmérő csatija.

Stabrudak megvannak még, nem eladók? :) :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap elszállt a generátorom,kiszerelve semmiféle utalást nem találtam a típusára,az alkatrészkereső viszont dob rá 70A és 100A-est is.Honnan lehet megtudni,hogy milyen volt benne,vagy vehetek-e hozzá 100A-est alapból(ha esetleg eredetileg 70-es volt benne)?  C18xe,delco-remy - szerintem javíthatatlan:komm.thumb.jpg.92185b1a63b0c94f9ed69e77a 

Link to comment
Megosztás:

Stabrudak megvannak még, nem eladók? :) :)

Stabok berepültek a caravanomba! :) Mondjuk az első akkor megy be, ha megy hozzá az XE, vagy LET motor+váltó, mert egyenlőre az 1.6-os alá jó a gyári is. Hátsót anno sokat kerestem... szinte csak autóval kapható... nagyobb a hiáány belőle, mint GSI lökösből... :S

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.