Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

5 perce, daykiller írta:

Ez egyáltalán nem gyári. Ilyeneket a késői 98-as szériákba és klasszikokba raktak.

A gyárinál nem nyák van, hanem minden nyomógombtól külön vezeték jön, forrasztott kötéssel egyből a csatlakozóig. A komfortos motor amúgy 5 érintkezős, a nem komfortos de gyári négy. Jellemzően régebbi szériákban (94 előtti) pedig az anyós oldali csak két érintkezős.

Nem gyári itt semmi tudom, csak az anyósoldali kapcsolóm, azt most szereztem. A többi viszont benn volt korábban, működőképes formában. Ezért próbálok rájönni a logikára, hogy bal oldalt 4 kábel, jobbon 3 van az ajtókötegben...  

Link to comment
Megosztás:

13 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

https://drive.google.com/file/d/0B62l0LW-Q9N5ck9Ic3lNTDRGS00/view?usp=sharing

ez a kábel micsoda?

Történt ugyanis a következő: Egyszer útközben a motorhőfok mutató kiakadt a felső holtponton. Vizfelforrásnak nyoma sem volt. Megálltam, és utána néztem a neten, hogy NTK van benne tehát szakadás okozhat ilyet. Én arra azt gondoltam, hogy az az ami a képen van, levettem a motorburkolatot megmozgattam és jó lett.

Hazaértem azét kíváncsi voltam, lehúztam azt a kábelt és ugyanúgy a jó hőmérsékletet mutatta. Akkor az micsoda és hol van pontosan a jeladó? Szerintem csak csatlakozó kontakt lehetséges, vagy a gomba okoz ilyen hibát?

Köszönöm

Ennél a műszernél ha megszakadt a kör, akkor alacsony hőmérsékleten marad. Ha letestelődik a kábel akkor akad ki magas hőfokon.

Link to comment
Megosztás:

Mivel analóg műszer mutatja a hőfokot, amin van egy bimetál és egy néhány tekercses fűtőszál van ráaplikálva. Ezért akad ki teljes kitérésben, ha letestel, mert nagyjából a teljes áram áthalad ekkor és az a kis fűtőszál felfűt mint a barom. Szakadt körnél meg ugye nem fűt.

Ezért sem hiteles műszer ez, bár attól függetlenül elég pontos.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

https://drive.google.com/file/d/0B62l0LW-Q9N5ck9Ic3lNTDRGS00/view?usp=sharing

ez a kábel micsoda?

Történt ugyanis a következő: Egyszer útközben a motorhőfok mutató kiakadt a felső holtponton. Vizfelforrásnak nyoma sem volt. Megálltam, és utána néztem a neten, hogy NTK van benne tehát szakadás okozhat ilyet. Én arra azt gondoltam, hogy az az ami a képen van, levettem a motorburkolatot megmozgattam és jó lett.

Hazaértem azét kíváncsi voltam, lehúztam azt a kábelt és ugyanúgy a jó hőmérsékletet mutatta. Akkor az micsoda és hol van pontosan a jeladó? Szerintem csak csatlakozó kontakt lehetséges, vagy a gomba okoz ilyen hibát?

Köszönöm

Az a kábel a vezérmű keréknél lévő pozíció szenzorhoz megy. Azt hiszem.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, KoriKimi írta:

Sziasztok!

Segítség kellene! Hol találok ilyen kopogásérzékelőt, 95-ös X16XEL motorba kell! Én sehol sem találok:

http://shop.advanceautoparts.com/p/carquest-by-bwd-knock-sensor-s8696/15470033-P

Csak ilyeneket találok mindenhol: https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/opel/astra-f-ferdehátú-53-54-58-59-/8900/kopogásérzékelõ/1.html

2300/perc felett bejelez? Nekem is ugyanez a probléma. Nem tudják mitől. - (a DELPHI 240 a gyári!)

DELPHI )

Módosítva : Cosso
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Cosso írta:

2300/perc felett bejelez? Nekem is ugyanez a probléma. Nem tudják mitől. - (a DELPHI 240 a gyári!)

DELPHI )

Vagy esetleg jó lehet ez a másik fajta is bele? A külső kialakítását leszámítva van valami működésbeli / jelalak leadási különbség a két fajta között? Valakinek valami tapasztalata esetleg ezen a téren?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Némi segítség kellene, hogy merrefelé kezdjem a hibakeresést ismerősöm C14NZ, 94-es alap Astráján. A probléma az alábbi:

középkonzolban kb 8-10 volt van jelen, az óracsoportban a benzin szint és a vízhőfok jelző nem megy egy bizonyos szint fölé, gyújtáson nincsenek visszajelző fények az órán, és ha beindítom a motort világít a töltés jelző.

Feszültségszabályozó csere volt, mert túltöltött. Töltés azóta elvileg rendben.

A hiba akkor jött elő, mikor a középkonzol LED-ezve lett.

Van bárkinek ötlete? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Imi (Astra) írta:

Sziasztok,

Némi segítség kellene, hogy merrefelé kezdjem a hibakeresést ismerősöm C14NZ, 94-es alap Astráján. A probléma az alábbi:

középkonzolban kb 8-10 volt van jelen, az óracsoportban a benzin szint és a vízhőfok jelző nem megy egy bizonyos szint fölé, gyújtáson nincsenek visszajelző fények az órán, és ha beindítom a motort világít a töltés jelző.

Feszültségszabályozó csere volt, mert túltöltött. Töltés azóta elvileg rendben.

A hiba akkor jött elő, mikor a középkonzol LED-ezve lett.

Van bárkinek ötlete? Köszönöm!

Talán az F-7-es bizti csinál ilyet, vagy testprobléma az óracsoport mögött.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Imi (Astra) írta:

Testhibára gyanakszom első körben, vagy vmi kontaktos csatira. Merre vannak testpontok, amiket érdemes megnézni?

Köszönöm!

Van egy testpont az óracsoport mögött a kormány konzolján, esetleg ez szakadt le. De a biztit nézd meg először.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

 

On 2016. 07. 09. at 8:23, zotya975 írta:

Van egy testpont az óracsoport mögött a kormány konzolján, esetleg ez szakadt le. De a biztit nézd meg először.

Nagyon köszönöm a tipped, a biztosítékcsere megoldotta az összes problémát. Pedig anno át lettek nézve, most csere után lett jó mégiscsak. Még egyszer hálás köszönet.

Más: Az antenna kábele 5 ajtós esetében van toldva valahol, vagy nem? Múltkoriban láttam itt 1-2 posztot, ahol ment a vita, és kép is volt róla, hogy vhol van egy csati. Merre van ez? Rengeteg bajom van, hogy a rádió nem akarja normálisan venni az adást... Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Találós kérdés.
Mikortól volt szériában az immo?

Sztori, bátyám 94-es x16sz vectrájában volt már gyújtáskapcsolóbetét cserélve, ezért két kulcsos (igazából egy, mert a másolt kulcs bár más, de nyitja-zárja a bal egyről) az utólagos is egy tök mezei lyukas kulcs, a gyárija meg a sima nyomógombos, amiben lámpa van. Első magyar tulajos autó volt.
Múltkor szétszedem, erre mit találok? Hát immo gyűrűt a gyújtáskapcsolón.
Na most akkor ezt így hogy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Éppen egy hete lettem szerencsés Opel (Astra f Caravan '97) gazda, éppen így akadtam abba a szituációba, hogy a gyári rádió, amivel megvásároltam (Philips CAR 400), nem műkdödik, így vásároltam egy VOD CD 441XED-et. Minden rendben működik vele, kivéve a kijelzőt. Sajnos ott semmi nem jelenik meg és ebben szeretném a segítségeteket kérni. Talán valami kábelezési gond vagy a fejen kell beállítani valamit?

Link to comment
Megosztás:

Az autó kijelzője működik, mutatja dátumot kitartóan, csak mikor bekapcsolom a VDO-t akkor nem történik semmi, továbbra is dátum látszik. És sajnos mivel "remote display" a fejegység, így a kijelző nélkül sokat nem tudok állítani rajta. A gyáriakhoz találtam, hogy 3 gombot kell nyomni folyamatosan és akkor lehet váltogatni, hogy hány soros, de ehhez semmi ilyet nem találtam.

Módosítva : O.G.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.