Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szóval a tied hogyan van bekötve? Bár szerintem elviszem mindjárt a riasztós emberhez, aki berakta, mert sztem így nem egészen okés...

Elég érdekes ilyet még nem láttam biztosan el van kötve valami. Én saját magam szereltem be a riasztót a gyári leírásnak megfelelően persze ehhez kellett egy Astra F szervizkönyv is abban voltak kapcsolási rajzok.

Link to comment
Megosztás:

Elég érdekes ilyet még nem láttam biztosan el van kötve valami. Én saját magam szereltem be a riasztót a gyári leírásnak megfelelően persze ehhez kellett egy Astra F szervizkönyv is abban voltak kapcsolási rajzok.

Utána javítottam a hozzászólást, szóval kiderült, hogy miért van így. Te is csináltál ilyen bizonsági retesz bigyót valamire?

Azt mondta a riasztós szaki, hogy azért szoktak ilyet csinálni, hogy ha el is kötik a verdát, ne legyen a leges legegyszerűbb, ne tudjon bütykölni vele rögtön. Tehát amíg nincs bekapcsolva a fűtés, addig nemlehet semmit elállítani a riasztón, meg vészleállítást sem lehet csinálni.

Amúgy féligmeddig én is magam raktam be a riasztót, ismerős beszerelő segített, vagyis inkább én neki :blink: De erre a részre egyáltalán nem emlékszem, én az ajtókba raktam be főleg a zárakat meg forrasztgattam... szóval erre nem emlékszem. De valami dereng, hogy még mutogatta meg magyarázta is, hogy van egy ilyen bizonsági cucc, amit erre és erre beköt (csak az nem maradt meg bennem, hogy mire :)).

Link to comment
Megosztás:

Utána javítottam a hozzászólást, szóval kiderült, hogy miért van így. Te is csináltál ilyen bizonsági retesz bigyót valamire?

Szerintem ezt a funkciót simán rá lehetne kötni egy rejtett kapcsolóra akár egy reed kapcsoló is lehet amit mágnessel tudsz működtetni. Én nem emlékszem ilyen funkcióra nem is kötöttem be, nálam egy GSM modul van berakva ha valami esemény van azonnal felhív telefonon és SMS-t is tud küldeni stb.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezt a funkciót simán rá lehetne kötni egy rejtett kapcsolóra akár egy reed kapcsoló is lehet amit mágnessel tudsz működtetni. Én nem emlékszem ilyen funkcióra nem is kötöttem be, nálam egy GSM modul van berakva ha valami esemény van azonnal felhív telefonon és SMS-t is tud küldeni stb.

Jah. GSM modulon gondolkodom én is, amióta felnyomták a verdát, meg egy rejtett kapcsolóra is gondoltam, csak azt másra akarom majd bekötni (Gyujtásra vagy a benzinpumpára, hogy ha ki is játsza a riasztót, az immobilisert, a kormányzárat, és be is tudja indítani, sokáig nejusson vele ;D Talán a pumpa a legjobb, azt biztos nem áll neki buherálni, ráadásul valami lehetetlen helyen lenne megszakítva a kapcsolóval :blink:).

Milyen GSM modulod van? Gyári, vagy "kisipari gyári", vagy saját készítés? Én láttam vhol 26 ezerért ilyen kisipari cuccot, benne egy sima telefon átalakítva, és ráköthető erre a riasztóra. Érdekelne, hogy a tied milyen, meg hogy hol lehet beszerezni, mennyiért, stb...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Milyen GSM modulod van? Gyári, vagy "kisipari gyári", vagy saját készítés? Én láttam vhol 26 ezerért ilyen kisipari cuccot, benne egy sima telefon átalakítva, és ráköthető erre a riasztóra. Érdekelne, hogy a tied milyen, meg hogy hol lehet beszerezni, mennyiért, stb...

Árat nem tudok mondani mert ajándékba kaptam :blink: :

- Gepard GSM modul ha jól tudom itt lehet beszerezni http://www.digitinvent.hu

Maximálisan elégedett vagyok vele akár SMS-el lehet vezérelni pl: motortiltás, sziréna bekapcsolás stb.

Szerintem ha a gyújtást veszed el az nem jó megoldás...katalizátor nem fogja szeretni...ha nagyon extrát akarsz akkor ECU tápfesz elvétel :) .

Link to comment
Megosztás:

A legjobb, ha valamelyik működéshez szükséges jeladónak a jelét szakítod meg, ugyanis azt

semmiképpen nem tudják "hirtelenjében" pótolni, ha el akarják vinni a masinát, míg egy tápot

elég könnyű adni az ecunak (vagy az AC-nak). :)

Melyiket érdemes megszakítani? azaz melyik jeladó esetén nem indul az autó és nem lesz kár a motorban?

Nekem házi gsm modulom van. Egy kollegám készítette és egy siemens c35 van rákötve. Igaz vezérelni nem tudok vele de ha beriaszt akkor megcsörget.

Még fejlesztés alatt mert a tápellátása nem biztosított a telefonnak ergo időnként ki kell venni és feltölteni :blink:

Már lett bekötve neki egy autós töltő de az nem működik rendesen mert valamiért a telefon töltésvezérlője nem működik rendesen olyankor amikor a modulon keresztül a riasztóra van kötve és a modul nyitva tartja a telefon komminikációs portját.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Na,sikerült bekötni,a fordszámméröt.A motorvezérlö 13-as kivezetéséröl hoztam el a müszerfal bal oldali csatlakozó 8-as pontjára,és müxik!!!

Közben megoldottam,hogy a gyári helyen villogjon a vonóhorog-vissszajelzö,jó mondjuk csak az irányjelzörelét cseréltem rajta(Felicia volt a donor).

Üdv:ZAG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Na,sikerült bekötni,a fordszámméröt.A motorvezérlö 13-as kivezetéséröl hoztam el a müszerfal bal oldali csatlakozó 8-as pontjára,és müxik!!!

Közben megoldottam,hogy a gyári helyen villogjon a vonóhorog-vissszajelzö,jó mondjuk csak az irányjelzörelét cseréltem rajta(Felicia volt a donor).

Üdv:ZAG

Üdv Földi!

A gyári horog visszajelzőről egy kicsit bővebben is kefejtehetnéd a lényeget érdekelne néhányónkat.

Ha van kedved akkor pénteken a La Verde pizzériában megtalálhatóak leszünk.

Meg is néznénk a művet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Földi!

A gyári horog visszajelzőről egy kicsit bővebben is kefejtehetnéd a lényeget érdekelne néhányónkat.

Ha van kedved akkor pénteken a La Verde pizzériában megtalálhatóak leszünk.

Meg is néznénk a művet.

SZia!!

Elmennék,de sajna egész hétvégém foglalt.De ami késik,múlik.Meg ugye,a remény hal megutoljára! :blink: :) :)

A vonóhorog visszajelzönél meg a gyári villogórelét,ami 3 lábú cseréltem ki 4 lábúra ami OFFSkoda Felicábol származikON.Így hát a 4.-ik lábán adja ki terheléskor a kontroll-lámpának a jelet.Valoszinű hogy Opelhez van gyári is,de nekem ez volt a szekrénybe.Így csak ennyi volt:egyik relé ki,másik be..

K.Tamás!!!

Köszi,a mail-t a tartalmát elmentettem.

Úgy látom rendes,segitőkész emberek fórumjába társultam..

Hu,ez kicsit csöpögös,na mindegy de így látom.

Mégegyszer köszi:ZAG

Link to comment
Megosztás:

SZia!!

Elmennék,de sajna egész hétvégém foglalt.De ami késik,múlik.Meg ugye,a remény hal megutoljára! :) :) :lol:

A vonóhorog visszajelzönél meg a gyári villogórelét,ami 3 lábú cseréltem ki 4 lábúra ami OFFSkoda Felicábol származikON.Így hát a 4.-ik lábán adja ki terheléskor a kontroll-lámpának a jelet.Valoszinű hogy Opelhez van gyári is,de nekem ez volt a szekrénybe.Így csak ennyi volt:egyik relé ki,másik be..

Köszi az infót.

Ami késik az nem most van, meg a reményhal az tényleg utoljára. :blink:

Addig is látogasd a topicunkat.: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=743&st=3900.

Ott offolhatunk kedvünkre.

Link to comment
Megosztás:

A vonóhorog visszajelzönél meg a gyári villogórelét,ami 3 lábú cseréltem ki 4 lábúra ami OFFSkoda Felicábol származikON.Így hát a 4.-ik lábán adja ki terheléskor a kontroll-lámpának a jelet.Valoszinű hogy Opelhez van gyári is,de nekem ez volt a szekrénybe.Így csak ennyi volt:egyik relé ki,másik be..

Hi!

Ezt nekem is meg kellene oldanom, egy utólag beépített kis dobozka volt a műszerfalhoz csavarozva erre a célra, de mivel nem túl esztétikus, kivettem, miután megvettem a kocsit. Nézegettem ilyen gyári relét, aztán lemondtam róla, bontó meg messze van :blink: Arra gondoltam, azt a dobozkát, amit levettem a műszerfal mellől beépítem alulra a biztikhez, az égőjét meg kiveszem, és bekötöm a műszerfalba az eredeti visszajelzőégőre :)

ZAG: neked benne volt a vezeték a relétől a műszerfalig, vagy utólag kellett behúznod?

Link to comment
Megosztás:

A TID vagy MID-el (nemtom melyik az amiben nincs osztás :) ) kapcsiban lenne olyan kérdésem, h melyik lábán kapja a világítása az enerdzsit? Mert van a CD fejegységemnek olyan kivezetése amivel tudnám a fényerejét a műszerfaléval 1ütt szabályozni (éjjel kib. zavaróan világos) és gondolom ha erre rákötném az jó lenne :blink:

Köszi, ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Ha minden igaz, a kis csati 7 es lábán kapja a pilács a kakaót. De a fényerőt elvileg a müszerfal fényével együtt tudod szabályozni a fényszóró kapcsoló alatti potival.. (vizszintes tekerentyü)... vagy az kevés neked?

De azért vki erősitsen meg ebben.. (mármint a 7es lábban).

A vezérlés meg kérdés hogy müködik, és mekkora árammal terhelhető.. nem taliztam még ilyennel... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ezt a kis kütyüt merem ajánlani,a barátaim beszéltek rá,de nem bántam meg!Kb. 1 hónapja használom,és hatásos,a barátaimnak is ,mindenféle típusú autóban! :blink: http://www.auto.expressz.hu/hirdetes/J%E1r...9sz/556550/2/1/

A leírás inkább ezen a linken:

http://www.akciosbolt.hu/product.php?bid=1...0?pazon=0000221

Szerintem ez csak savas ólom akkukhoz jó. Zseléshez szerintem nem való.

Használt v. új akkuhoz raktad be?

Ha használthoz akkor megcsináltad a leírt 2-3 hetes regenerálást kivett akkuval vagy élesben beszereleted?

Link to comment
Megosztás:

:blink: Sziasztok!

Az az egyenlőre megoldhatatlan problémám, hogy képtelen vagyok a generátor zaját kiszűrni.

Mindíg hallom a rádiózás alatt.

Nincs valami trükk erre?

Próbáltam a pozitív vezetéket árnyékoltra cserélni, fémdobozba tettem az erősítőt, kondit tettem a rádió elé: Semmi eredmény

opel astra caravan 1.4 16V 96'

előre is köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Nem valami "olcsó" rádiód vagy erősítőd van? És a rádió és erősítő közti kábel gyári autóhifikábel (nem az 500 forintos kategóriából...)?

Ugyanis a szűrést ezeknek kellene megoldania. :blink:

A másik lehetséges ok: áthúz valamelyik gyújtókábel, és az zavarja.

Link to comment
Megosztás:

"Szerintem ez csak savas ólom akkukhoz jó. Zseléshez szerintem nem való.

Használt v. új akkuhoz raktad be?

Ha használthoz akkor megcsináltad a leírt 2-3 hetes regenerálást kivett akkuval vagy élesben beszereleted?"Savas akkum van,és most kezdett gyengélkedni,mivel nem valami márkás.Regenerálást nem csináltam,csak simán rákötöttem.Néhány barátom már hosszabb ideje használja,jók a tapasztalatok,én is észrevettem hogy virgoncabb az akku hidegben! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Ezt nekem is meg kellene oldanom, egy utólag beépített kis dobozka volt a műszerfalhoz csavarozva erre a célra, de mivel nem túl esztétikus, kivettem, miután megvettem a kocsit. Nézegettem ilyen gyári relét, aztán lemondtam róla, bontó meg messze van :blink: Arra gondoltam, azt a dobozkát, amit levettem a műszerfal mellől beépítem alulra a biztikhez, az égőjét meg kiveszem, és bekötöm a műszerfalba az eredeti visszajelzőégőre :)

ZAG: neked benne volt a vezeték a relétől a műszerfalig, vagy utólag kellett behúznod?

Szia!

Benne volt a veteték,csak a relét cseréltem ki.Nekem is az öntapados ordenáré visszajelzöm volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.