Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ezen morfondírozok én is. Egyszerübbnek tünik az akut megcsapolni, biztosítékkal minél közelebb az akuhoz, mint szétbontani a műszerfalat.

Dettó. :) Egy dolgot még kipróbálok, ahogy elnézem, a világítás kapcsolót relatíve könnyen ki lehet szedni, és oda kell menjen vmi kajakabb kanóc.

Viszont ez akkor nem fog működni, ha az egész elött van a biztosíték, mert nem biztos, h a 4 lámpát elbírja egyszerre.

Link to comment
Megosztás:

Dettó. :) Egy dolgot még kipróbálok, ahogy elnézem, a világítás kapcsolót relatíve könnyen ki lehet szedni, és oda kell menjen vmi kajakabb kanóc.

Viszont ez akkor nem fog működni, ha az egész elött van a biztosíték, mert nem biztos, h a 4 lámpát elbírja egyszerre.

Elszomorítalak! Ami kijön, az csak maga a kapcsoló... a csatlakozója bennt marad, a vezetékeit csak a lebontással fogod meglátni! Sajnos ez a helyzet.. hidd el, nem olyan nagy ördöngősség lebontani!

a kapcsolóról szerintem max. a ködlámpa kapcsolónak vegyél le tápot...gyárilag is onnan viszik...Ezzel adja a kakaót a relének, ami viszont külön biztin keresztül adja a tápot a ködlámpának!

Link to comment
Megosztás:

Elszomorítalak! Ami kijön, az csak maga a kapcsoló... a csatlakozója bennt marad, a vezetékeit csak a lebontással fogod meglátni! Sajnos ez a helyzet.. hidd el, nem olyan nagy ördöngősség lebontani!

a kapcsolóról szerintem max. a ködlámpa kapcsolónak vegyél le tápot...gyárilag is onnan viszik...Ezzel adja a kakaót a relének, ami viszont külön biztin keresztül adja a tápot a ködlámpának!

Thx, így legalább nem kell lebontanom a műszerfalat. Akkor az lesz, h behúzok direktbe az akksiról egy pár kanócot a ködlámpának, így legalább tuti nem fog leégni egy kábel sem.

És még agyvérzést sem kapok, mert nem kell lebontanom a fél kocsit. :)

Link to comment
Megosztás:

Thx, így legalább nem kell lebontanom a műszerfalat. Akkor az lesz, h behúzok direktbe az akksiról egy pár kanócot a ködlámpának, így legalább tuti nem fog leégni egy kábel sem.

És még agyvérzést sem kapok, mert nem kell lebontanom a fél kocsit. :)

Relét azért érdemes berakni neki...a kapcsoló meghálálja! Nem kis áramfelvétel van rajta, könnyen megéghet!

Link to comment
Megosztás:

Relét azért érdemes berakni neki...a kapcsoló meghálálja! Nem kis áramfelvétel van rajta, könnyen megéghet!

Természetesen megrelézem. Plusz kap egy 20A-es biztit is, nehogy baj legyen.

Műszerész szerű elektronyos papírom is van. :D A 10A-hez elég baba kis kapcsoló kellene, a gyári nem ilyen, szóval kihagynám a leégetést. :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ködlámpához, de nekem is kellene vmi bivalyabb kanóc, én is erre a kábelra gondoltam.

Viszont hogyan férek hozzá? Alulról bajosan, ha kiveszem a műszert, az még mindíg kevés. Hogyan szoktak ott bennt szerelni?

Én ilyenkor el szoktam törni a kezemet legalább négy helyen és máris odaférek vele bárhová.

:D :)

A viccet félretéve küzdelem nélkül nincs siker. Vagy lebontod az összes hátráltató kütyüt, vagy horzsolásokkal, vágásokkal, szülök szakmályának emlegetésével, véresen de diadalittasan véghezviszed az akaratodat.

Ui.: sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Pécsett tudnék adni. Bár lehet, hogy csak egyet. Majd megnézem, hogy megvan(nak) e még, aztán ha valahogy eltud jutni pestországba, akkor megoldhatjuk :D Bontóban nempróbáltad még?

Jajj, most látom csak, hogy erre még nem válaszoltam. :)

Szóval köszi neked is a felajánlást, de úgy néz ki a héten sikerül szereznem egy párat.

Bontóban egyébként próbáltam egy-két helyen, nem is túl kicsi bontókban, de nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Jajj, most látom csak, hogy erre még nem válaszoltam. :)

Szóval köszi neked is a felajánlást, de úgy néz ki a héten sikerül szereznem egy párat.

Bontóban egyébként próbáltam egy-két helyen, nem is túl kicsi bontókban, de nem volt.

Rendben, ha mégsem lesz, és én megtalálom (bevallom azóta nem kerestem ;)), akkor eljuttatom neked. De most nekem is kell vadásznom hangszórókat, csak az ajtóba. Amióta feltörték a verdámat, nemszól a vezetőoldali két hangszóró. Nemtudom minek van baja, a rádiónak, vagy a hangszóróknak. Bár sztem a rádiónak, mert amikor kikapcsolom, akkor hallok egy kattanást -az amúgy nem szóló- hangszórókból, tehát valami jel mégiscsak átmegy "beléjük" :D Csak érdekes, hogy pont azóta nemszól, amióta betörték azt az oldalt. Mondjuk a rádiót is buherálták (próbálták elvinni), mert bevolt kapcsolva amikor lementem a kocsihoz, és kivoltak húzgálva a fűtéskapcsolók (gondolom elkezdte lebontani a dolgokat, tudnám minek... a gyári ezer éves rádióm van, sztem nemkap érte 500ft-tot sem... na mindegy ;)).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Nagy Tiszteletű Szakik!

Szeretném kicserélni Műszertáblám fordulatszámmérősre!

Ehhez szükségem lenne fordulatszámmérős műszertáblára. Természetesen ráfizetnék (merthogy állítólag a gépem gyárilag ilyen volt, csak akitől vettem, nos.. megviccelt kicsit.

Tudnátok ebben segíteni??

(Ha nem, elvben már találtam fordszámmérőst, csak nem veszik vissza a sajátot:(()

Köszike előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Nagy Tiszteletű Szakik!

Szeretném kicserélni Műszertáblám fordulatszámmérősre!

Ehhez szükségem lenne fordulatszámmérős műszertáblára. Természetesen ráfizetnék (merthogy állítólag a gépem gyárilag ilyen volt, csak akitől vettem, nos.. megviccelt kicsit.

Tudnátok ebben segíteni??

(Ha nem, elvben már találtam fordszámmérőst, csak nem veszik vissza a sajátot:(()

Köszike előre is!!

Típusa: Delco v. VDO egyezik? W szám egyezik? Nagyon horror az ára? Általában mindenütt 5e-ért adnak komplett egységet(ford.számosat)

Miért akarod a jelenlegit beadni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Nagy Tiszteletű Szakik!

Szeretném kicserélni Műszertáblám fordulatszámmérősre!

Ehhez szükségem lenne fordulatszámmérős műszertáblára. Természetesen ráfizetnék (merthogy állítólag a gépem gyárilag ilyen volt, csak akitől vettem, nos.. megviccelt kicsit.

Tudnátok ebben segíteni??

(Ha nem, elvben már találtam fordszámmérőst, csak nem veszik vissza a sajátot:(()

Köszike előre is!!

Ha megnézed a bontók kínálatát láthatod, hogy egy fordulatszámmérő nélküli műszer alig ér valamit, 2-3e forint max, ellenben egy fordulatszámmérősért 8-10-et is elkérnek. Ez az ára, ettől olcsóbban max. ismerőstől tudsz szerezni.

Link to comment
Megosztás:

Sztem mackosajt collega arra utalt a kérdésével, hogy a régitől nem muszáj megszabadulni, elteheted tartalékba, ki tudja... Amúgy nem bonyolult dolog, a kilométeróra számlap alján található W= számra figyelj, hogy ugyanolyat vegyél :) Meg arra, hogy a forulatszámmérő része 7000-ig legyen számozva, a 6000-es a dieseleké :D

Link to comment
Megosztás:

Típusa: Delco v. VDO egyezik? W szám egyezik? Nagyon horror az ára? Általában mindenütt 5e-ért adnak komplett egységet(ford.számosat)

Miért akarod a jelenlegit beadni?

Pest környékén novemberben 8 volt a minimum, 5-ért tényleg nagyon megéri - de az azért érdekelne, hogy hol ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Pest környékén novemberben 8 volt a minimum, 5-ért tényleg nagyon megéri - de az azért érdekelne, hogy hol ennyi.

Tartózkodási helyem asszem ezt a kérdést megoldja!

Tökéletesen igazad van. Találtam is 8.000,-ért fordszámosat.

A kérdésem azért tettem fel, mert nem tudok mit kezdeni a kibontandó nem-ford.számossal.:)

pl. ha meg akarod tartani a km állást, a régiből átrakhatod azt a részt... ekkor nem lényeg a W szám, csak a típus!

Link to comment
Megosztás:

Tökéletesen igazad van. Találtam is 8.000,-ért fordszámosat.

A kérdésem azért tettem fel, mert nem tudok mit kezdeni a kibontandó nem-ford.számossal.:)

Én is megtettem. Nekem 10ezer volt.

Az enyén is X14XE, azaz W=1102

'96-os sedan, és nem volt bekötve a műszerfalba a kábele.

Ha bontod a régit, akkor nézd meg a 16 pólusú csatin a 8. lábat, van-e benne zöld vezeték.

Ha nincs, akkor is megoldható.

Link to comment
Megosztás:

hm ez asszem elektromos:)

valaki zenével foglalkozott már astrára??

első ajtók hangszoroit hogy is lehet kicserélni, meg mire kell figyelni a csere hangszoronál??

meg a potkábeleket hol érdemes elvezetni???

az alapdolgokat ismerem, csak kimondottan az astrához tartozo dolgokat kérdezem!!

na csá

Link to comment
Megosztás:

Ő, az minek tudható be hogy a külső hömérséklet mérő hülyeségeket mér.

Mit kell ilyenkor cserélni, vagyis valami főzés :D

Főzni magát a hőmérsékletérzékelőt szokták ilyenkor, amit a lökös mögött lehet megtalálni.

Forrásban levő vízbe meríted pár mp-re, ettől állítólag jó lesz. Én nem próbáltam, az enyémben nincs :)

Link to comment
Megosztás:

ehjhh

de jó mikor én kérdeztem senki se tudta hogy mizu ezzel a ford szám nem for szám mérős csere:D

akkor zöld és a 8asra:D

és ha nincs akkor mi van???

segíjetek már valaki lécci

:)

Én is a fórumról gyűjtöttem be az infókat. Elég sokat kellett visszaolvasni. :D

Első lépésben a vásárolni kívánt fordszámmérős óra áttételének számát kell pontosan kiválasztani.

Ez a régi órán megtalálható W= szám. Ha nem egyezik, akkor nagyon rossz sebességeket fog mutatni.

Nekem például X14XE motorom van (W=1102), diesel óráj apontosan a dupláját mutatta a valódinak (W=1111).

Ha a km óra hátulján baloldalt a 16 lábú csati 8. lábában nincs zöld vezeték, akkor:

Szóval, a computer az autó jobb oldalán az A oszlopban található. A computer alján keress két nagy csatit. Az autó hátulja felé lévő csatinak (asszem a piros színű) 13. lábáról jön ki egy zöld kábel. Azt kell megblankolni és róla felvezetni a műszerfalig. A műszerfal hátulján van baloldalt egy 16 lábú csati. Annak a 8. lábába kell bekötni, mert ott nincs semmi.

És ezek után működni fog az utólagosan beszerelt km óra fordulatszámmérős része is.

Amit még olvastam és én is tapasztaltam:

A hőfokmérő üzemi hőmérsékleten a régivel 91 fokot, az újjal 94 fokot mutatott. Ez normális.

A régi óra a valósan megtett kilómétert mutatja. Ha szeretnéd, hogy az újban is azt lássad, van annak több módja is. Én az óra számlálóját állítottam vissza. (Nem írom le, hogy hogyan, mert csalásra is használható a megoldás) Másik módja, hogy a régi órád középső részét barkácsolod be az új órába. Ekkor figyelni kell a gyártóra is, mert kettő van. (VDO és Delco) Ha azonos, akkor pár csavar és kész. A két típus között faragással lehet átteni. Ennek menetét nem ismerem, mert nem kellett csinálni.

Én óra cserénél a sebesség csalását is korrigáltam az órának. Ugyanis az Fastra mindig többet mutatt a valós sebességnél. Engem zavart, hogy 50-es sebességnél 60-at mutatott.

A 16v-s motorokra írták többen is, hogy mindben benne van a zöld vezeték az óránál. Itt jelezném, hogy nem igaz, az egyén '96-os GL felszereltségű. Nem volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Ha a km óra hátulján baloldalt a 16 lábú csati 8. lábában nincs zöld vezeték, akkor:

Szóval, a computer az autó jobb oldalán az A oszlopban található. A computer alján keress két nagy csatit. Az autó hátulja felé lévő csatinak (asszem a piros színű) 13. lábáról jön ki egy zöld kábel. Azt kell megblankolni és róla felvezetni a műszerfalig. A műszerfal hátulján van baloldalt egy 16 lábú csati. Annak a 8. lábába kell bekötni, mert ott nincs semmi.

És ezek után működni fog az utólagosan beszerelt km óra fordulatszámmérős része is.

Arra azért figyelni kell, hogy más mocihoz más a computer is (pl 1.4 XE és NZ).

Delco-VDO-t úgy lehet megkülönböztetni, hogy a VDO 50-et jelző piros csíkja vastagabb, mint pl a 70-es fehér, míg a Delco-nál ugyanolyan vékony (ha jól emlékszem). De akit érdekel keressen rá, írtam anno más ismertetőjeleket is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.