Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Megint csak kérdés.

Mikor indításhoz elfordítom a kulcsot, az auto hamar beindul ugyan, de a közvetlen beindulást megelőző 1-2 másodpercben a motorból furcsa kattogást hallok. Aztán minden rendben lesz.

Még egy kérdés: Indítás UTÁN, mikor elkezd járni a motor, akkor kezdem csak hallani, hogy beindul valami motor/szivattyú(esetleg az üzemanyagszivattyú), és megy egy darabig.(kb 20 másodpercig).Az a kérdésem, nem kell-e ennek már akkor beindulnia, amikor a gyújtást ráadom?? (Azért kérdezem, mert ha jól gondolom, ez a szivattyú biztosítja az üzemanyag-ellátó rendszer üzemi nyomásának elérését, és ezek szerint én már akkor beindítom a motort, mikor még el sem kezdődött, be sem állt a nyomás??) Lehet, hogy az indítási kattogás is emiatt van?

Szerintem is a secunder levegő szivattyú lesz. Az a bal első sárvédő alatt található és inkább porszívóhoz hasonlít a hangja. Ez indulás után egy darabig levegőt pumpál a kipufogóba gondolom a katalizátor védelme érdekében.

Az indulás utáni kattogás az hosszabb leállás vagy kicsit kopottapp hidrotőkék esetén normális feltéve ha tényleg csak pár másodpercig csinálja amíg az olajnyomás ki nem alakul.

No para! :)

Csak meg kell ismerni a gépet. :D

Link to comment
Megosztás:

Rauros!

Van még AGR szelepem, ha kell megbeszéljük! :)

A takonyszerű képződmény lehet a hideg miatt kicsapódó párától, főleg ha rövid

távokat mész az autóval. Figyeld hogy a nívópálcán nem habosodik-e nagyon, és

a vized nem fogy-e.

Indításkor a szekunderlevegő-kompresszort hallod, az AC hangtalan. A kattogás

pedig a hidrotőkéktől jön, amíg nem áll be az olajnyomás. Minél hidegebb van, és

minél rosszabb minőségű olajat használsz, ez annál rosszabb lesz... Milyen olaj van

benne?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a secunder levegő szivattyú lesz. Az a bal első sárvédő alatt található és inkább porszívóhoz hasonlít a hangja. Ez indulás után egy darabig levegőt pumpál a kipufogóba gondolom a katalizátor védelme érdekében.

Az indulás utáni kattogás az hosszabb leállás vagy kicsit kopottapp hidrotőkék esetén normális feltéve ha tényleg csak pár másodpercig csinálja amíg az olajnyomás ki nem alakul.

No para! :)

Csak meg kell ismerni a gépet. :D

Kattognak a hidrotőkék is, ezeknek a hangját már ismerem Ez a hang nem olyan jellegű. Olyan, amit akkor csinál a motor, amikor még akkor is gyújtást adnék, amikor a motor jár!!! Pedig nem tartom tovább úgy a kulcsot. Lehet ám az a baj, hogy régebben sokat kellett indítóznom, ezért megszoktam a hosszú indítást, most meg cseréltem katalizátort, olajat, meg ilyeneket, gyorsan be is indul a gép, csak én bénázok nagyon.....

Link to comment
Megosztás:

Rauros!

Van még AGR szelepem, ha kell megbeszéljük! :)

A takonyszerű képződmény lehet a hideg miatt kicsapódó párától, főleg ha rövid

távokat mész az autóval. Figyeld hogy a nívópálcán nem habosodik-e nagyon, és

a vized nem fogy-e.

Indításkor a szekunderlevegő-kompresszort hallod, az AC hangtalan. A kattogás

pedig a hidrotőkéktől jön, amíg nem áll be az olajnyomás. Minél hidegebb van, és

minél rosszabb minőségű olajat használsz, ez annál rosszabb lesz... Milyen olaj van

benne?

Nemtom hallottál-e róla, az olaj neve: ROWE, kintről hozzák nekem, 10W-40-es, BMW meg hasonlókba rakják, 3 olajcsere óta van nálam a kocsi, azóta ezt rakom bele.

Érdekel az AGR szelep.

Valóban rövid távokat megyek a kocsival, de a vizem nem fogy, az olajat sem eszi a gép.De a nívópálcán habosodik az olaj. Az AGR szelep miatt meleg motornál rángat is a kocsi. Már kétszer kimostam, segített egy időre, de már elegem van belőle .

Lehet hogy szorul a blendix az önindítón, előfordul. Szét kell szedni, kipucolni.

A blendixnek mi a másik neve ?(hogy megtaláljam az "így csináldban")

Ja, egyébként van digitalizlt példányom a könyből, ha kell valakinek:))

Meg BORA-hoz is (kb 5000 oldalas)

Link to comment
Megosztás:

Oks, majd akkor meg kell beszélni, hogyan jut el hozzád.

De azt előre mondom, le kell zárni, vagy egy idő múlva a következő szeleppel

is ugyanígy jársz! :D Adok hozzá lezárólemezt is. :)

Ja, blendix közvetlen rajta van az önindítón, az húzza rá a fogaskerekét a lendkerékre.

Link to comment
Megosztás:

Oks, majd akkor meg kell beszélni, hogyan jut el hozzád.

De azt előre mondom, le kell zárni, vagy egy idő múlva a következő szeleppel

is ugyanígy jársz! ;) Adok hozzá lezárólemezt is. :)

Ja, blendix közvetlen rajta van az önindítón, az húzza rá a fogaskerekét a lendkerékre.

O.K. rendben. Na de ha lezárom, akkor nem fog működni, nem?? Az enyémet is lezárhatnám?

Oks, majd akkor meg kell beszélni, hogyan jut el hozzád.

De azt előre mondom, le kell zárni, vagy egy idő múlva a következő szeleppel

is ugyanígy jársz! ;) Adok hozzá lezárólemezt is. :D

Ja, blendix közvetlen rajta van az önindítón, az húzza rá a fogaskerekét a lendkerékre.

Merthogy azt hallottam valahol, a szelep kell a rendszerbe.....buta vagyok....nem értem

Link to comment
Megosztás:

A tiedet már valszeg hiába zárod le, mert annyira kikopott a szára (gondolom a többszöri

tisztítás és rövid idejű sikeresség miatt), hogy önmagában is el fog akadni néhányszor...

Mondjuk ha már lezártad, és megszorul, legalább nem rángat, csak világít a sárga lámpa. :D

Nem jó az semmire egyébként, még zöldkártyán is simán átmegy nélküle az autó. :)

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek megoldása arra a problémára hogy az ablakörlő egyből elindul, amikor vizet nyomunk az ablakra?

Ez főleg a hátsónál necces, ami egyből szétnyomja a vizet és csak felső 10 centis csík vizes a többi meg kellemesen poros.

Gabi, valami késleltető megoldás? :)

Link to comment
Megosztás:

:) Legegyszerübb megoldás :D egyébként meg nem tom h hogy van megoldva, de egy időzítőt nem nagy dolog összedobni ;)

Hát akkor rajta.

Csak az a gond, hogyha oda beteszel egy időzítőt, akkor a normál indításkor és törléskor is időzíteni fog, nem?

Link to comment
Megosztás:

evidens.. legalábbis az első katt elött..

De nem tom hogy van megoldva a vezérlése. Mert vmi időzités igy is van.. utána kellene nézni rajzon.. de én biztos nem szarakodnék vele.. törölsz még 2-3-at és már nem is taknyos a szélvédő :)

Hát jó, ha így meghátráltok a kihívás elől... :D

Link to comment
Megosztás:

Ma délután végre behuztam a müszerfalba a biztipanelig a tükörfűtés kábeleit!

Nem kis meló volt,mert ugye ajtókárpitok le mindkét oldalt,ajtóátvezetőket kifurni a kábelnek stb.

2óra alatt mindkét kábel a biztipanelnál lógott,szal egész jól haladtam.

A kérdésem az lenne,hogy hogyan tudnám a gyári fűtésrelét betenni a biztipanelba?A helye megvan,de az érintkezők ugye hiányoznak!

Hogyan tudnék neki szerválni kapcsolt 12-őt?Valamelyik melette lévő reléről,ami szintén kapcsolt 12-ről megy arról adjak neki?

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy nem nagy dolog, de kiégtek az izzók konzolon lévő kapcsolóknál, tehát a rádió alatt minden sötét. Elég macerás éjszaka sötétben tapogatózni a ventilátor kapcsolóhoz. A kérdés: hogyan kell kicserélni? Látom, hogy a konzol két alsó sarkán van 2 csavar, azokat kiszedtem, de semmi nem történt. Mit kell még kivenni hozzá? Ha van róla valahol kép is, az nagyon jó lenne! Világosítsatok fel legyetek szívesek! Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy nem nagy dolog, de kiégtek az izzók konzolon lévő kapcsolóknál, tehát a rádió alatt minden sötét. Elég macerás éjszaka sötétben tapogatózni a ventilátor kapcsolóhoz. A kérdés: hogyan kell kicserélni? Látom, hogy a konzol két alsó sarkán van 2 csavar, azokat kiszedtem, de semmi nem történt. Mit kell még kivenni hozzá? Ha van róla valahol kép is, az nagyon jó lenne! Világosítsatok fel legyetek szívesek! Köszi!

Hi!

Ki kell még venni a rádiót (legalábbis célszerű).

Van, aki szerint ha a rádiót kiveszed, onnan benyúlva már hozzá lehet férni az égőkhöz, nem próbáltam.

Szal, ha le akarod bontani a konzolt, rádió ki, alsó 2 csavar ki, felül a levegőbeömlőket kipattintani (kétoldalról csavarhúzóval, de óvatosan, meglásztik a nyoma, ha durván csinálod), amögött találsz még két csavart, meg a baloldalt levegőállító tekerőnek van egy menetes szára, azt akaszd ki. Aztán kormány mögötti burkolat le (a kormányt elfordítod úgy, hogy hozzáférj a csavarokhoz + alul is van 3 csavarja), utána a kormánytól jobbra láthatod a középkonzol csavarját. Azután fűtésgombok lehúz, a középsőhöz alulról kell egy kis csavarhúzóval benyúlni. Ha a belső levegőkeringtető kapcsolója mögötti égőt is cserélni akarod, ki kell pattintani azt a kapcsolót, de nagyon óvatosan, kis rugók meg rézlemezke van mögötte. Ezek után lejön a középkonzol, és hozzáférsz az égőkhöz. Ha a hátsóablakfűtés égője is kiégett, ahhoz valahogy ki kell húzni magát a kapcsolót a helyéről, de ezt még én sem csináltam meg, úgyhogy nemtom.

Összeszerelés fordított sorrendben :D

Ha valami kimaradt, majd javítanak, fejből írtam :)

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Ki kell még venni a rádiót (legalábbis célszerű).

Van, aki szerint ha a rádiót kiveszed, onnan benyúlva már hozzá lehet férni az égőkhöz, nem próbáltam.

Szal, ha le akarod bontani a konzolt, rádió ki, alsó 2 csavar ki, felül a levegőbeömlőket kipattintani (kétoldalról csavarhúzóval, de óvatosan, meglásztik a nyoma, ha durván csinálod), amögött találsz még két csavart, meg a baloldalt levegőállító tekerőnek van egy menetes szára, azt akaszd ki. Aztán kormány mögötti burkolat le (a kormányt elfordítod úgy, hogy hozzáférj a csavarokhoz + alul is van 3 csavarja), utána a kormánytól jobbra láthatod a középkonzol csavarját. Azután fűtésgombok lehúz, a középsőhöz alulról kell egy kis csavarhúzóval benyúlni. Ha a belső levegőkeringtető kapcsolója mögötti égőt is cserélni akarod, ki kell pattintani azt a kapcsolót, de nagyon óvatosan, kis rugók meg rézlemezke van mögötte. Ezek után lejön a középkonzol, és hozzáférsz az égőkhöz. Ha a hátsóablakfűtés égője is kiégett, ahhoz valahogy ki kell húzni magát a kapcsolót a helyéről, de ezt még én sem csináltam meg, úgyhogy nemtom.

Összeszerelés fordított sorrendben ;)

Ha valami kimaradt, majd javítanak, fejből írtam :D

uhh, ez ekkora szívás? :)

oké, köszönöm a segítséget, akkor megvan a jövő hétvégi program ;)

Ettől a csavarhúzóval kipattintástól félek nagyon, nem akarom összebarmolni, mert már jártam úgy.

Tényleg, a rádiót hogyan vegyem ki? Az is kipattintós, vagy a 4 sarkában azok csavarok?

Link to comment
Megosztás:

Ha valami kimaradt, majd javítanak, fejből írtam :D

Nagyjából ennyi...elsőnek próbáld meg a rádió mentén... hátha elég vékony a kezed... ;)

uhh, ez ekkora szívás? :)

oké, köszönöm a segítséget, akkor megvan a jövő hétvégi program ;)

Ettől a csavarhúzóval kipattintástól félek nagyon, nem akarom összebarmolni, mert már jártam úgy.

Tényleg, a rádiót hogyan vegyem ki? Az is kipattintós, vagy a 4 sarkában azok csavarok?

Vékony, de erős csavarhúzóval csináld...egyikoldalt kicsit, aztán másikoldala..egyik...másik..óvatosan...

az a 4 a sarkokban meg csavar... :P

Link to comment
Megosztás:

Nagyjából ennyi...elsőnek próbáld meg a rádió mentén... hátha elég vékony a kezed... ;)

Vékony, de erős csavarhúzóval csináld...egyikoldalt kicsit, aztán másikoldala..egyik...másik..óvatosan...

az a 4 a sarkokban meg csavar... ;)

Oké! Ha megcsinálom, utána a nőgyógyász szakorvosi gyerekjáték lesz! :)

Köszi a segítséget! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.