Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki megtenné hogy megméri az áram felvételét nyugodt állapotban? 0,22A az áram felvétel fullra volt töltve az akksi pénteken raktam be de reggel már alig akart indulni épp hogy átforgatta, de beindult. kezdem unni lehet hogy az akksi nem birta uj korában a hamar lemerüléseket, májusban vettem, azó már 5x volt töltve. Bár ettől függetlenül visszaviszem garba. Cseréljék csak ki.

Link to comment
Megosztás:

Valaki megtenné hogy megméri az áram felvételét nyugodt állapotban? 0,22A az áram felvétel fullra volt töltve az akksi pénteken raktam be de reggel már alig akart indulni épp hogy átforgatta, de beindult. kezdem unni lehet hogy az akksi nem birta uj korában a hamar lemerüléseket, májusban vettem, azó már 5x volt töltve. Bár ettől függetlenül visszaviszem garba. Cseréljék csak ki.

Nem fogyaszt valami túl sok áramot az autó leállított állapotában?

Link to comment
Megosztás:

rádió megy a kukába.

Azért kár kidobni. Gondolom úgy volt bekötve, hogy gyújtás nélkül is szóljon, akkor szokott ez lenni (memória-táp és végfok-táp összekötve a fix 12V-ra). Vagy átkötni úgy, ahogy lennie kéne, vagy bekötni egy rejtett váltókapcsolót a végfok tápvezetékbe, amivel szükség esetén tudod gyújtás nélkül is hallgatni, de alapból nem kap villanyt, csak gyújtással.

Link to comment
Megosztás:

F Astra utastere részben kiégett. Sértetlen a motortér és a vezetőoldali rész a váltóval, pedálokkal, kormánnyal, kormányoszloppal, bajuszokkal, de a műszerfal plexije megfeketedett, inditózásnál a kijelzők közül csak az egyik piros világit, index és riasztó elment, de ablaktörlő, világitás müxi. Az anyósülés előtti rész a kesztyűtartóval viszont teljesen elégett, részben a fűtésszabályozó blokk is megsérült.

Probléma: slusszkulcs elforditására gyújtás van, pörget az önindító, de a motor nem indul be. Mintha nem kapna benzint. Mi lehet ez? AC pumpa reléje a hő hatására kiolvadt? Vagy a fedélzeti comp. blokkolt le valamit? (2000-es évjáratú, 1.6-os 75 LE-s, teljesen fapados Astráról van szó, még szervója sincs, computer van ilyenben egyáltalán?).

Sürgős és érdemi válaszokat várok, előre is köszönettel: con

Link to comment
Megosztás:

A motor vezérlője az anyós ülés előtti lábtér jobb oldalán, a kesztűtartó alatt található. Ha ott az kiégett, akkor biza gáz van...

Bár hogy őszinte legyek, és ilyen autót a helyreállítás előtt semmiképp sem helyeznék áram alá, mert a többi rész is elfüstölhet egy zárlatos vezeték miatt.

Miért égett ki egyáltalán?

Link to comment
Megosztás:

Ügyes vagy, ha egy ilyen kiégés után még próbálkozol... szét kell borítani, mert valszeg

szétégett a motor kábelköteg, ami ott fut a kesztyűtartó mellett, és valszeg a motorvezérlő

is sérült. Ne próbálkozz tovább így, mert még több kárt teszel!

Link to comment
Megosztás:

ezt mondom én is... a végén az egész elfüstöl...

Köszönöm a válaszokat. Akkor itt nagyobb a gáz, mint hittem. Fene se gondolta (nem vagyok egy autószakértő), hogy a kesztyűtartó körül vannak ilyen fontos dolgok.

A kiégés oka egy trehány mozdulat cigarettázás közben, ami után leparkoltam, és nem sokkal később rohantak fel hozzám, hogy füst jön a kocsiból, forró a tető és feketék az ablakok.

Sárga angyallal ne is próbálkozzak, hanem egyből tréleren a szervizbe?

Érdemes ezt egyáltalán helyrehozni? 150 e km van benne, különben semmi baja nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy kiveszem, nagy meló lesz, úgyhogy jó lesz ha keresel egy jó szerelőt, és előkészítesz nem kevés lovettát.

Véleményem szerint ha a fényezés is sérült a hőtől, akkor már nem érdemes megcsinálni mindenképpen, át kell

gondolni mennyit ér alkatrésznek és a papírjai.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek!

Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek!

Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs.

Először próbáld meg simán berakni, lehet hogy be van kötve. Amúgy valami zöld vezetéket meg 8-as lábat szoktak emlegetni. :) Keress vissza.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek!

Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs.

Hűű!

Ez engem is érdekelne! Ha sikerült megoldást találni, légyszi írd le mit hogy kell...

De úgy, hogy egy óvodás kislány is megértse, mer akkor valszeg nekem is menni fog!

Köszkösz!

peace,

oxyd

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek!

Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs.

Hali!

Szerintem, ha a műszeregység mögé nincs is felvezetve az az ominózus zöld kábel, az ECU-hoz tuti megy. Nekem is onnan kellett felvinnem az óra mögé, és tökéletesen megy. Nálam nem is volt több zöld vezeték, nézd meg a compot... Üdv!

ui.:nekem viszont egy 6 impulzusos úthosszjeladót szerválhatna valaki óccsójé... köcce!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szerintem, ha a műszeregység mögé nincs is felvezetve az az ominózus zöld kábel, az ECU-hoz tuti megy. Nekem is onnan kellett felvinnem az óra mögé, és tökéletesen megy. Nálam nem is volt több zöld vezeték, nézd meg a compot... Üdv!

ui.:nekem viszont egy 6 impulzusos úthosszjeladót szerválhatna valaki óccsójé... köcce!

Hali!

Először is kösz a segítséget, de annyira még nem mélyedtem bele, így nem tudom mi az az ECU és a comp? Ha bővebben kitudnád fejteni mi ez a két dolog, megköszönném. És mi van akkor, ha abba az ECU-ba egyáltalán nem is megy zöld vezeték? Akkor vajon hova van bekötve, honnan indul? Hallottam már olyat is, hogy a generátortól vagy talán a főtengely mellett elhelyezkedő "vacak" adhatja a jelet.

Kösz a segítséget, üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Először is kösz a segítséget, de annyira még nem mélyedtem bele, így nem tudom mi az az ECU és a comp? Ha bővebben kitudnád fejteni mi ez a két dolog, megköszönném. És mi van akkor, ha abba az ECU-ba egyáltalán nem is megy zöld vezeték? Akkor vajon hova van bekötve, honnan indul? Hallottam már olyat is, hogy a generátortól vagy talán a főtengely mellett elhelyezkedő "vacak" adhatja a jelet.

Kösz a segítséget, üdv.

ECU=comp=motorvezérlő komputer=(még nemtom hányféleképpen hívják)=Bosch Motronic (például, de lehet más gyártmány is, mongyuk Siemens Simtec)

Pl ez itt ni:

motronic.jpg

Ha minden igaz neked is ott lesz ahol a képen is látszik, a jobb első ülés előtt a lábtérben, jobboldalt a burkolat mögött.

Amennyire én tudom, a térgörbe vezérlésű gyújtással elátott Opelek (tehát amelyikben van ilyen ECU, az mind, tulajdonképpen a régi porlasztósok kivételével az összes) mindegyikénél a fordulatszámjelet az ECU tudja, tehát odáig semmiféle vezetékeléssel nem kell foglalkozni, ha nincs is bevezetve az óráig a kábel, akkoris csak az ECU-tól kell a műszerfali csatlakozóig vezetéket behúzni.

Link to comment
Megosztás:

ECU=comp=motorvezérlő komputer=(még nemtom hányféleképpen hívják)=Bosch Motronic (például, de lehet más gyártmány is, mongyuk Siemens Simtec)

Pl ez itt ni:

http://www.volny.cz/jirimotl/images/motronic.jpg

Ha minden igaz neked is ott lesz ahol a képen is látszik, a jobb első ülés előtt a lábtérben, jobboldalt a burkolat mögött.

Amennyire én tudom, a térgörbe vezérlésű gyújtással elátott Opelek (tehát amelyikben van ilyen ECU, az mind, tulajdonképpen a régi porlasztósok kivételével az összes) mindegyikénél a fordulatszámjelet az ECU tudja, tehát odáig semmiféle vezetékeléssel nem kell foglalkozni, ha nincs is bevezetve az óráig a kábel, akkoris csak az ECU-tól kell a műszerfali csatlakozóig vezetéket behúzni.

Hali!

Igen nekem is van ilyen és már láttam is ilyet egy bontott autóban, de nem gondoltam, hogy ott lesz. Tehát akkor a fordulatszámmérés teljesen elektronikus? És nem mechanikus dolog segítségével adja a jelet pl.: megszakítókalapács elve? És az a bizonyos zöld színű vezeték, ami az ECU-ba megy, vagy van, szóval az teljesen zöld, vagy zöld és benne egy más színű csík is van? És ez az egy szál elég, vagy kell neki valami negatív is? Előre is kösz a válaszokat, meg a mostani segítséget, üdv.

Link to comment
Megosztás:

teljesen zöld és impulzus ott megy a fordszám mérőnek elvileg más nem kell . óracsoporton kívűl persze .
Az a baj hogy 4zöld vezetéket találtam, két sima zöld és egy zöld-fehér csíkkal a nagycsatlakozón. A kiscsatlakozón meg egy sima zöld. Most akkor melyik az? És a nyolcas lábnál semelyik csatlakozón sincs zöld. Csak kék zöld csíkkal. (Képeket is küldenék, csak nem nagyon jöttem még rá hogy kell.)Üdv
Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek!

Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs.

Ahogy Tápiószecső kolléga is írta, lehet, hogy eleve be van kábelezve, sőt ha 1994.09 előtti, akkor szinte biztos. Úgyhogy először próbáld ki. Vásárlásnál vigyázni a kilométeróra számlap alsó részén levő W= számra, ugyanolyan legyen, mint az eredeti óráé, a fordszámmérő 7000-ig, a kilométeróra pedig 220-ig legyen skálázva!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.