Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Akinek van kedve és szakmai hozzáértése, elkezdhet kísérletezni otthon, bár

nem teljesen úgy működik a dolog, ahogy azon az oldalon leírták. De azért

lehet sikerélményeket szerezni hosszú távon. :) Sok hasznos infót adott nekem

is az az oldal. B)

egyébként ez hogy jelzi a fordulatszámot foylamatosan változik vagy csak ien nagy ugrásokkal??

de ahogy elnézegettem bene lenne pár ezerbe az összes cucc megvétele olyan ict se lehet egyszerű beszerezni, és az az igazság night rideres filingje lenne és jobban szertem ha a muatóugrál fel le:Dnem rossz egyébként meg oylan gyári hatású de akkor is jobb tetszik a mutatós órás kivitel:)

Link to comment
Megosztás:

aki nem ért a mikrokontrolleres vezérlésekhez, és a programozásukhoz, az ne álljon neki,

abból nem lesz sikerélmény soha :)

Változó a dolog, kijelzőnként eltér, de általában 0,1-0,3 mp-ként lehet frissíteni a képernyőt.

Az én BC-m 0,5mp körüli frissítéssel dolgozik, mert így már realtime pontos adatokat lehet

nyerni a fordulatszámból és sebességből is.

Link to comment
Megosztás:

Hát a mutatót nem kellett volna levenni, főleg a sebességét. Te az életben nem tudod visszaállitani normálisan. A kalibrálás meg ha jól tudom annyiba van mint egy bontott műszeregység. (1x már ez is ki volt itt tárgyalva asszem) Nekem azt csinálta mikor nem volt spirálom hogy gázelvételkor egy pillanatra leesett a fordulatszám 500 környékére. Sőt egyszer hidegen nekem is leállt. Tedd vissza a régi órát és próbáld ki azzal.

Halihó!

Nem fogjátok elképzelni mi történt velem ebben az elmúlt pár napban!

Amikor a fordulatszámmérős km óra bennt volt, akkor a motor diagnosztika menet közben kigyulladt és a motor leállt.Ahogy olvastam a válaszaitokban (amit most szeretnék megköszönni mindenkinek) hogy lehet a sebességjeladó nem működik vagy bármi más.

Na, én rájöttem!Visszatettem a régi km órát, és jó lett.TEHÁT SEMMI BAJA NEM VOLT!Minden úgy működött mint eddig.

Vajon mi lehetett a baj? Elkezdtem összehasonlítani a két órát, (a válaszaitok alapján "Hibalehetőségek")

Azon a km órán, amelyiken NINCS fordulatszámmérő, azon van olyan 3 ér, ami bemegy a km óra mutatóba.(ami nekem spirálos "NEM DIGITÁLIS"). És ezt kezdtem el keresni a fordulatszámmérős órán is.

Mit találtam? Semmit! Nem volt vezeték vagy ér ami be ment volna a km órába. Megvizsgáltam közelebbről. az óra mellet egy olyan hasonló erek mentek "neki" mint a simába, csak a simába tovább is ment.

TEHÁT... A fordulatszámmérős órába azért nem megy vezeték mert vagy letörött vagy v.ki levágta! Ezt úgy kell elképzelni hogy a csatlakozóból kiindulva követem azokat a nyanvadt kis vékony ereket és egyszercsak hirtelen vége lesz! ÉRTITEK????

DE az egész még csak haggyán hogy nem megy be ér, de a ford.mérős órába nincs is semmi panel vagy elekronika amibe bele mehetne az a bizonyos 3 ér.

Itt valami nekem bűzlik.

Mindha v.ki ki cserélte volna a km mutatót egy másikra, amiben teljesen más elven működik a sebességjeladás és ezért ebbe nem tettek ilyen panel szerűséget ezért is nincs talán benne az a panel.

A másik édekes dolog meg az hogy lemerűlt az akksim.de hogy hogyan meg mért meg mikor meg minek azt nem tudom.ennek külön története van most nem írom le mert mennem kell, ezért lehet hogy nem is fogjátok érteni, de azért gyorsan elhadarom.

Lehet köze a töltésnek, a műszerfalba lévő "töltést visszajelző égönek" a hiánya?Tehát a km órában nem volt bennt a töltést jelző égő és úgy közlekedtem vele. ezmiatt a generátor , NEM TÖLTHETETT? Mert olyat már láttam hogy a wartburg generátoráról lecsúszott egy sarú, és az egész világítás rendszer összekutyulódott(irányzelző az a helyzetjelző volt helyzetjelző a tolatólámpa stb.....???)

Az egészhez annyit, hogy akkor úgy néz ki, a fordulatszámmérős óra volt a bűnös és be kell szerezni egy másikat!

Most a régivel megyek de Így nem teljes az öröm!

Ja a km mutatót tök jól belöttük, mert amikor lemerült az akksi nem volt bika kábel messze az otthontól és nem nagyon akartam beugrasztani az injektoros autót(úgy tudom nem tesz jót). Aztán hazavontattuk, Így összetudtuk hangolni a km órát.(Ez is egy jó sztori) -80km/h haza, egyik kéz a telefon (na mennyivel megyünk bélám...80 OK akkor most rá nyomom a mutató) másik kéz a mutatót nyom. A KORMÁNY??? Hát azt a lábammal "Fogtam" Na üdv néktek opel királyok!

Hali

Link to comment
Megosztás:

Hát én tudom, hogy nem astra, de nekem már a 2. izzóm ment ki a visszajelzőben, és a bc szerint van töltésem.

Mindkét esetben úgy ment ki az izzó, hogy nagyobb fordulaton(4-5000) volt 1-2 sec-re a motor, és hát a zsírúj feszszab, és a diódahíd csak nem hal meg 1 hét alatt. vagy mégis?

múltkor szétszedtem, és a diódák elvben rendben vannak. azonos értéket adnak, és jól, csak 1 irányban mérhetőek.

ötlet? (még ha picit off is típusilag)

Link to comment
Megosztás:

... "Itt valami nekem bűzlik.

Mindha v.ki ki cserélte volna a km mutatót egy másikra, amiben teljesen más elven működik a sebességjeladás és ezért ebbe nem tettek ilyen panel szerűséget ezért is nincs talán benne az a panel." ...

Az a fordulatszám mérős óra, véletlenül nem "Dízelé" ?

Mert abban nincsan út jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. A visszajelző égő gerjeszti a generátort. Szal azért merült le az akku, mert nem volt a helyén az égő.

Nem ismersz olyas valakit,akinek azért nem volt fordszámjele beindítás után&előgerjesztése sem amiatt a nyamvadt izzó miatt? :)

Pusztult volna éhen,aki kitalálta,hogy így legyen! B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdtem kivillogtatni a hibakódokat és azt vettem észre, hogy közben zúg valami a motortérben. Míg rövidrezárva volt a szervízcsatlakozó két lába, folyamatosan ment az alapjárati motor.

Két hibakódot írt ki: 0400 és 0105

az első az egr szelep, de ezt hagyom a sunyiba.

a másik érdekesebb. Itt azt írja az autodata, hogy MAP szenzor. Rámértem, ahogy írja a lábakra. Az A és B közt 5V-ot kellett volna mérkej,, de nincs rajta fesz. Az A és C közt pedig szintén 5V, ami meg is van.

Na, gondoltam, végigkövetem a B láb vezetékét. Látom, hogy rámegy az ECU piros csatijának 7-es lábára. Kimértem, és a vezeték nem szakadt.

Tehát jól gondolom, hogy az ECU szar? Mert ha igen, az nagy baj. Egyébként a hibajelenség az, hogy gyengén megy a gép és már rángat is gázadáskor és elvételkor.....

Link to comment
Megosztás:

Tehát jól gondolom, hogy az ECU szar? Mert ha igen, az nagy baj. Egyébként a hibajelenség az, hogy gyengén megy a gép és már rángat is gázadáskor és elvételkor.....

ez a rángatás milyen??? egyet ránt csak vagy többet is? mert nekem gyengéne tünik a gép, és ha ugy van hogy hirtelen kapja a gázt ránt is egyet, meg alacsony fordulaton gázelvételkor is ránt, de nagyobb furdulatnál meg nem.

bár ez utóbbi szerintem azért van, mert tul alacsony a fordulat, és ahogy visszaengedema gázt még épp annyi a motorfék hatása, ami utána el is mulik és inkább csak libeg egyet.

hello

Gázadáskor alacsony fordulaton rángat, de többször is rángat, nem csak egyet...

No de megint van valami: Megmértem a gyujtótrafóm, ahogy az autodata írja ésd semmi. A Csatlakozó 4 pólusú. Azt írja, az 1-3 ill. 1-4 pólusok között pár ohmot kell mérjek, én meg végtalan nagy ellenállást mérek. továbbá 5-6 kohm-ot kéne mérnem az összes pipapólus és a csati 1-es pólusa közt, de ott is végtelen nagy ellenállást mérek.

Na, akkor szar a gyujtótrafóm is?? :) rettentő boldogtalan vagyok...

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Szerintetek ha a régi km órát kivenném és beleraknám a ford.mérősbe és v.hogyan ráforrasztanák arra a megszakadt érre, akkor az működne?csak el kéne találni hogy melyik ér hova megy!

Vagy nem tud valaki egy jó, sebességjeladós, fordulatszámmérős kilóméterórát, Occsón?

Hali

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Szerintetek ha a régi km órát kivenném és beleraknám a ford.mérősbe és v.hogyan ráforrasztanák arra a megszakadt érre, akkor az működne?csak el kéne találni hogy melyik ér hova megy!

Vagy nem tud valaki egy jó, sebességjeladós, fordulatszámmérős kilóméterórát, Occsón?

Hali

Sztem működne. A km-óra átrakásról csak annyit, hogy ha a régi műszerfalad Delco, a fordszámmérős pedig VDO gyártmányú, akkor nem lesz egyszerű belefaragni. Fordított esetben, ill. ha mindkettő egyforma gyártmányú, akkor nem gond a csere. A mostani fordszámmérős órán nincs meg a helye sem a sebességjeladónak? Nincs képed róla?

Link to comment
Megosztás:

amugy szerintetek mennyi az elfogadható ár egy fordulatszámmérős óráért?

eddig ugy kb 5 ezer körül hallottam mindenhol

nyiregyenvolt is egy már kezdem sajnálni hogy nem vettem meg most meg ugye nincs lóvé:S

pedig most de jol jött volna ha láom mennyi pörög a motor emiatt a sebeségbeli eltérősdi végett:S

Link to comment
Megosztás:

Sztem működne. A km-óra átrakásról csak annyit, hogy ha a régi műszerfalad Delco, a fordszámmérős pedig VDO gyártmányú, akkor nem lesz egyszerű belefaragni. Fordított esetben, ill. ha mindkettő egyforma gyártmányú, akkor nem gond a csere. A mostani fordszámmérős órán nincs meg a helye sem a sebességjeladónak? Nincs képed róla?

Sziasztok!

Hááááááát, nagyszerencsém van! Amit szereztem km órát az is VDO és az enyém is.

Nem volt más dolgom csak kicserélni az órát, és ráforrasztani arra a bizonyos 3 érre vezetéket, amit rá dugok a sebességjeladóra.Hát meg is csináltam és már fa..a is.Úgyhogy úgy néz ki jól működik eddig.

Most van egy másik problémám!

Van két gyári körnagyítós bosch ködlámpám.

Be szeretném szerelni az opelocskába.Persze a helye meg van a csavaroknak, csak a lökhárítóból ki kell még vágni a helyét.Belülről a körvonal meg van (valami Perforálás) csak ki kéne ütni.Ez még könnyű is lenne, a neheze az hogy elektromosan be is kellene kötni!

A relé beiktatására már rá is jöttem, viszont a kapcsoló, hogy kapcsoljon már arra is, csak arra nem, hogy amikor bekapcsolom a ködlámpát, akkor a kapcsolón a kis visszajelző visszajelezzen,na azt nem sikerült még.

A kapcsoló az az eredeti elsőé, csak egy bontott opelről le lett csípve.Úgyhogy fogalmam sincs hova mentek a vezetékek.Mert egyszer láttam egy működő autóba, hogy a hátsó függött az első működésétől! Vagy fordítva már nem tudom de vmi olyan is volt hogy a hátsót lekapcsoltam akkor az első is autómatice lekapcs.

Nem tudtok v.mi kapcsolási rajzot vagy v.mit?

Köszke

Link to comment
Megosztás:

Valaki megmondhatná hogy hogyan kell beállítani a nevem mellé a képet!

Meg láttam olyat is hogy ki volt írva a fogyasztás is.

Ilyeneket hol, hogyan?

Help

Fenn Vezérlőpult, azon belül a Személyes beállítások menüben az Avatar beállítások, ott tudsz képet feltenni. A fogyasztásos aláírást én sem tudom, hogy van.

Link to comment
Megosztás:

és az a sok irás, mint pl

'93, C14NZ GL és társai?

meg a kép alatt nekem pl fórumlakó sokaknak ujnc másnak kék villám na az az hogy változik?

Az aláírást (a példádban '93 C14NZ...) a Vezérlőpult / Személyes adatok / Aláírás szerkesztése menüben tudod megadni.

A másikat a Vezérlőpult / Személyes adatok / Adatok szerkesztése és ott a "A felhasználó titulusa" után kell beírnod.

A további ilyen kérdéseket inkább az Egyéb csevegés részben tegyétek fel pls.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.