Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

HELP !!!!!!!!!

Sziasztok! Nagy gondban vagyok én.....

Vetem egy bontott elektromos ablakemelőt. (Nem bniztos de aszem jól kötöttem be). Még nincs beépítve, kint próbálgatom.

A jobb oldali tökéletessem mükszik mind a két kapcsoloról indítva, mind a két irányba.

A bal oldali csinálja a sztrájkot és nem tudom mi lehet:

Példa:

Ha leengedett álapotból fel akarom húzni, kicsit megy, majd megtorpan, picit visszafelé és megáll (jó értelmessen írok mi? :) )

Ezt akkor is megcsinálja ha fojamatossan nyomom a kapcsolót.

Ha áramtalanítom, akkor feltekeri majd le rendessen, másodszorra már megint megakad és betorpan.

Ez mitől lehet????????

(esetleg van benne valami végállás kapcsoló ami elszált????????)

Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint be lehet tanítani az ablaktekerőt arra, hogy ne keljen folyamatossan nyomni a gombot, hanem csak egy kicsit, és utánna el lehet engedni mert magától megy. Ezt ha jól tudom úgy kell csinálni, hogy három másodpercig folyamatossan felfelé kell nyomni a gombot.

Ha áramtalanítom ez a beállítás megszűnik, és folyamatos nyomásra müködik csak. Persze utánna ugyan úgy be lehet tanítani......

Jobban megfigyeltem mit csinál......

Ha nincs még betanítva rendessen mükszik (fől - le Folyamatos nyomásra).

Ha be van tanítva lefelé jön magától szépen, de felfelé: egy darabig megy, megtorpan, picit vissza, és megál. Ha újból fel akarom húzni, ugyan ezt csinálja. Ha folyamatossan nyomom a gombot felfelé ugyan ezt csinálja.

NA aztán áramtalanítok és kezdődik előről az egyész ...........................

Mi a kókány lehet??????????????

Link to comment
Megosztás:

HELP !!!!!!!!!

Sziasztok! Nagy gondban vagyok én.....

Ha leengedett álapotból fel akarom húzni, kicsit megy, majd megtorpan, picit visszafelé és megáll (jó értelmessen írok mi? :D )

(esetleg van benne valami végállás kapcsoló ami elszált????????)

Ilyet néha az én autómban is csinál, pedig az nem a földön van kiterítve, hanem gyári..

Nagyon jók a képek. :)

Érdekelne tud-e valaki megoldást. :D

Link to comment
Megosztás:

nekem is produkál hasonlókat ... először azt hittem a sinben lötyög és ezért... vagy mert azt érzékeli hogy becsípte a kezem... de egyiksem... random az egész... fel megy , meg áll le megy meg áll , felnyomom felmegy teljesen aztán lejön... a rák se érti ezt ... de ezekszerint nincs sok köze a mechanikához ...

Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint be lehet tanítani az ablaktekerőt arra, hogy ne keljen folyamatossan nyomni a gombot, hanem csak egy kicsit, és utánna el lehet engedni mert magától megy. Ezt ha jól tudom úgy kell csinálni, hogy három másodpercig folyamatossan felfelé kell nyomni a gombot.

Ha áramtalanítom ez a beállítás megszűnik, és folyamatos nyomásra müködik csak. Persze utánna ugyan úgy be lehet tanítani......

Jobban megfigyeltem mit csinál......

Ha nincs még betanítva rendessen mükszik (fől - le Folyamatos nyomásra).

Ha be van tanítva lefelé jön magától szépen, de felfelé: egy darabig megy, megtorpan, picit vissza, és megál. Ha újból fel akarom húzni, ugyan ezt csinálja. Ha folyamatossan nyomom a gombot felfelé ugyan ezt csinálja.

NA aztán áramtalanítok és kezdődik előről az egyész ...........................

Mi a kókány lehet??????????????

Helló!

Szerintem nincs benne végálláskapcsoló. A motor áramfelvételét nézi. Amikor az ablak felér, motor megszorul, megnő az áram és leáll.

Lehet, hogy nem sikerül jól a "betanítás", mert kiszerelve próbálod. Szerintem szereld be. Jó lesz az. :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szerintem nincs benne végálláskapcsoló. A motor áramfelvételét nézi. Amikor az ablak felér, motor megszorul, megnő az áram és leáll.

Lehet, hogy nem sikerül jól a "betanítás", mert kiszerelve próbálod. Szerintem szereld be. Jó lesz az. :)

Igazad lehet, de a fogasléc végén kényszermegállás van, mivel nem tud tovább menni.

Ez úgy hat rá, mindha az ablak felérkezne.

....és a másik fele tökéletessen mükszik....

Tehát még mindig: ????????????????????

Link to comment
Megosztás:

Már megint a sufnituning!

Találtam a tuning topicban egy hozzászólást, amiben egy Calibra ablaktörlő relét egy "jobban felszerelt '90-es évek eleji Golf III vagy Passat" ablaktörlő relére cseréltek. Csont nélkül, csak be kellett dugni a helyére, és máris változtatható intervalumú lett az ablaktörlő. Ez a relé un. tanuló tipusú. Vagyis megjegyzi, hogy hány másodperc telt el két kézi törlés között, majd szakaszos üzemmódra váltva, ilyen időzítéssel fog törölni.

Vajon a mi verdánkba is passzol?

Meg tudná nézni valaki?

A bibi az, hogy állítólag egy 10-es egy ilyen relé!

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nem a kapacitásra lettem volna kíváncsi, hanem hogy a töltés megfelel-e vagy ezeknek speciáls töltőkre van szükségük, vagy hogy mekkora indítóáramuk van, stb...? Valóban nem túl sok és majd mérek pontosan egy fogyasztást, de szerintem nem lenne vele gond. Ha meg gond van, akkor száműzök valamit. :)

Ezekből nem lehet túl nagy áramot nyerni, és ha próbálsz, azzal tönkre is teszed.

Szóval nem ajánlom, hacsak nem akarsz sűrűn ilyet venni. Azon kívül nem is biztos

hogy megforgatná a motorod. Egyébként ilyet tesznek motorbiciklikbe. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezekből nem lehet túl nagy áramot nyerni, és ha próbálsz, azzal tönkre is teszed.

Szóval nem ajánlom, hacsak nem akarsz sűrűn ilyet venni. Azon kívül nem is biztos

hogy megforgatná a motorod. Egyébként ilyet tesznek motorbiciklikbe. :D

Igen, arról letettem azóta, viszont a kicsiről még nem. :)

Van valami írás (tapasztalat) arról, hogy mennyi a szükséges minimális indítóáram? A 44Ah-s akksikhoz (ami gyári méret) általában 300-350A szokott tartozni. Tényleg kell ennyi vagy elég kevesebb is? 18Ah-s motorakkuk tudnak 250-300 körül.

Link to comment
Megosztás:

Igen, arról letettem azóta, viszont a kicsiről még nem. :)

Van valami írás (tapasztalat) arról, hogy mennyi a szükséges minimális indítóáram? A 44Ah-s akksikhoz (ami gyári méret) általában 300-350A szokott tartozni. Tényleg kell ennyi vagy elég kevesebb is? 18Ah-s motorakkuk tudnak 250-300 körül.

Nem hinném hogy tudnak annyi indítóáramot a 18Ah-s akkuk.

Egyébként 100-150A között vesznek fel általában üzemben az indítómotorok, de ennél jóval nagyobbat

az indítózás elején.

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném hogy tudnak annyi indítóáramot a 18Ah-s akkuk.

Egyébként 100-150A között vesznek fel általában üzemben az indítómotorok, de ennél jóval nagyobbat

az indítózás elején.

Ez nem hit kérdés. :) Ha hazudnak, akkor én is: http://www.yuasabatteries.com/battery.asp?...16&vID=5042

Van egy Unibat 19Ah-s 240A-al.

Na jó lejjebb viszem a tartományt 220-280 közé. :D

De a 44-esekhez a 300-350 sem biztos hogy megvolt 15 éve.

Sőt... : http://www.yuasabatteries.com/battery.asp?...73&vID=6502

Link to comment
Megosztás:

Ez nem hit kérdés. :) Ha hazudnak, akkor én is: [url=http://www.yuasabatteries.com/battery.asp?bID=B16&vID=5042]

Hol is van hogy mennyi az indítóáram? :D

Egy 18Ah-ás akku időegység alatt meghatározott teljesítmény leadására képes, ami az említett akku esetén elég csekély.

Ha ki is veszel belőle egy időpillanatban 100A-t, akkor annyira lecsökken a kapocsfeszültsége, hogy hiába az áramerősség,

nem fogja megtekerni a motort, és árt az akkunak is. De puding próbája az evés :D

Link to comment
Megosztás:

Hol is van hogy mennyi az indítóáram? :)

Egy 18Ah-ás akku időegység alatt meghatározott teljesítmény leadására képes, ami az említett akku esetén elég csekély.

Ha ki is veszel belőle egy időpillanatban 100A-t, akkor annyira lecsökken a kapocsfeszültsége, hogy hiába az áramerősség,

nem fogja megtekerni a motort, és árt az akkunak is. De puding próbája az evés :D

CCA: Cold cranking amps/Hidegindító áram

Előbbinél 270 utóbbinál 310.

A pudinggal egyetértek. :D De ha felidegeltek Odyssey lesz, annak a 625 A-ja csak elég. Csak kellene valami kedvezmény rá. :D

Egyébként nem helyes dolog tudom, de az emberek szoktak olyat, hogy bekapcsolt világítással/rádióval/ventillátorral/ablakfűtéssel/stb...vel indítóznak. Ha ezektől nem megy tönkre akksi, az autó meg még be is indul, akkor talán nem lesz gondom. Az tiszta, hogy sokkal körültekintőbbenk kell lennem bizonyos dolgokban utána. De mégegy kompromisszum ide vagy oda már szinte nem is számít. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lenne egy olyan problámám az autómmal, hogy induláskor mikor ráadom a gyujtást nincs visszajelzés a műszerfalon.

Elindítom az autót gázfröccs és megjön, hogy gyenge az akksi amit nem hiszek el, mert 6 hónapos és már néztem másik akksival és azzal is ugyanezt csinálja. Volt hogy gyujtást ráadtam és már mérgemben a kormányoszlop alját megütöttem erre láss csodát megjavult (persze ez is csak egyszer sikerült). Lehet ott valami érintkezési gond ami ezt csinálja ? Már nagyon idegesítő. Nem tudok úgy elindulni a kocsival, hogy ne csinálja ezt. Van mikor egy idő után elalszik a akku visszajelző és tökéletes minden, de csak jó sok km után.

Ha valaki tud erre megoldást azt nagyon megköszönném, mert már az őrületbe kerget.

Üdv: CoRRaN78

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan problámám az autómmal, hogy induláskor mikor ráadom a gyujtást nincs visszajelzés a műszerfalon.

Elindítom az autót gázfröccs és megjön, hogy gyenge az akksi amit nem hiszek el, mert 6 hónapos és már néztem másik akksival és azzal is ugyanezt csinálja. Volt hogy gyujtást ráadtam és már mérgemben a kormányoszlop alját megütöttem erre láss csodát megjavult (persze ez is csak akkor és azóta se). Lehet ott valami érintkezési gond ami ezt csinálja ? Már nygyon idegesítő. Nem tudok úgy elindulni a kocsival, hogy ne csinálja ezt. Van mikor egy idő után elalszik a akku visszajelző és tökéletes minden, de csak jó sok km után.

Ha valaki tud erre megoldást azt nagyon megköszönném, mert már az őrületbe kerget.

A töltés visszajelzőre gondolsz?

Ha mindig megjavul az ütögetésre, akkor minden bizonnyal kontakthiba. Szedd szét és nézd át. :)

Link to comment
Megosztás:

A töltés visszajelzőre gondolsz?

Ha mindig megjavul az ütögetésre, akkor minden bizonnyal kontakthiba. Szedd szét és nézd át. :D

Hali.

Sajnos egyszeri jelenség volt, hogy megjavult tőle. Az egész műszerfalat meg nem akarom szétbontani, mert valszeg nem tudnám össze is rakni rendesen. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.