Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az boldog apuka helyett linkelek egy képet a hátsó kapaszkodóba épített pilácsról:Lámpa

ÓÓÓóó.. köszönöm nagy úr!!

Hááát nem is tom.. nem tom mennyi a mélysége.. lehet vagdosni köne egy kicsit nékem...

Mondjuk ezer pezó nem sok. Annyiért megérni megpróbálni.. + a szórakozás a kábel behúzásával :P

Nakéremszéééépen...

A Mester jött, bontott, telefonált, alkatrészt szerzett (very olcsón), fuvarozott, épített... s 2 óra elteltével muzsikál minden, mint régen :D

A generátor volt halott...

Köszi Hening ;)

Mi volt a baj? Feszszab?

Skacok.. ti amúgy ahogy említettétek, szerintem két külön műszerről beszéltek! :D

Egyik a feszültség mérő, a másik meg magát a töltést(áramot) mér... szvsz

Nah akkor melyik is legye? :D A fesz mérőt könnyű beaplikálni, de az amper? azt vajon hova szokták? :D

3e5_4_big.jpg

Tessék.. egy lada műszer :D

Link to comment
Megosztás:

Mi volt a baj? Feszszab?

Egyik szénkefe csontra lekopva, csúszógyűrű gyalázatosan nézett ki. Ennyi volt, ami látható. :P Jaa, és a hangja, ha megpörgetted... hááát

Most szétborítom a régit, megpucolom, cserélek szénkefét, meg szerintem csapágyat is. Lehet, hogy még a diódákat is, mert van itthon egy szakajtóval.

Csak jó volna tudni, hogy a gerjesztőtekercs él-e még..

Opeloskönyv azt írja, ha bekapcsolt gyújtásnál nem világít a töltésell. lámpa, akkor:

...

- a szénkefék nem fekszenek fel a csúszógyűrűkre (az egyik mindenképpen esélyes)

- a generátor gerjesztőtekercse leégett

...

Skacok.. ti amúgy ahogy említettétek, szerintem két külön műszerről beszéltek! :D

Egyik a feszültség mérő, a másik meg magát a töltést(áramot) mér... szvsz

Tessék.. egy lada műszer :D

Én a töltési áramot szeretném mérni :D

Tessék.. egy lada műszer :D

;) Csúnya... :D

Link to comment
Megosztás:

Azt????

Abban akkora árok van, hogy szinte a tengely anyaga látszik, nem is a gyűrűré. :D

Jah, nem gyöngén van belőle lekopva. De végülis, ki tudja mióta ment azzal az egyel, most majd megy csak a felsővel ;) Lehet hogy előtte bronzkefével rakták össze :P

Ilyen gyűrűt lehet amúgy venni / gyártatni / faragni / önteni, stb. ?

Link to comment
Megosztás:

Jelentem akku ellenőrzést tartottam a saját portámon. A nyugalmi feszültsége nem okozott nyugalmat nekem.... 12,3 Volt volt. Mondom tőccsük meg! Tőtöm, tőtöm 2 éjszaka is, de a nyugalmi feszkó csak nem akart emelkedni. Nézem a savszintet, az rendben, nézem a sarukat, hát a pozitív sarum tök laza. Csodálkoztam mert én azt sose kötöm le, mindíg a negatívot, ha barkácsolok az autón. Aztán eszembe jutott, hogy járt ez az ótó a szerelőnél is mostanában.... Szóval megvan ki a hibás!

Már éppen megnyugodni készültem a nyugalmi feszültségem okán :D , amikor belémbújt a kisördög, és gondoltam, ha már egy 10-es kulcs a kezemben van, megnézem nem szökik-e az áram az akksimból. Megtettem és majnem elállt az ütőm!

0,27A állandóan szökik! Semmi extra cucc nincs a kocsiban, a rádió is gyári Blaupunkt. Hová mehet el 3W-nyi teljesítmény? Valakinek bármi ötlete?

az majdnem a mérő műszer hibája ;)

Link to comment
Megosztás:

az majdnem a mérő műszer hibája :P

Nem éppen, mert digitális és ha elvettem a mérőcsúcsot akkor 0-át mutatott, ha rátettem akkor -0,27 A-t.

Ezúton is köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek. Megvan a "hiba" oka.

Ez a dermesztő jelenség ugyebár tegnap este világította meg az elmémet, és a kutakodásra már nem volt se időm, se kedvem.

Az éjjel arra a következtetésre jutottam, hogy majd mérem az áramfelvételt és egyenként kihúzigálom a biztiket, oszt majd meglátom hol a bibi. Ezt különben Szitamanó kolléga is javasolta és reggel örömmel láttam, hogy megerősített ebbéli gondolatomban.

Délelőtt nekiláttam ennek a műveletnek egyedül, mert a feleségem éppen halaszthatatlan kutyasétáltatását végezte. Mivel a műszer mérőcsúcsai nem csipeszesek, ezért minden bizti kihúzás után kocsiból ki, mérés, műszer levéve, be a műszerfal alá, bizti vissza, másik bizti ki, kocsiból ki, mérés....stb. Már a 10. biztosítéknál tartottam, és a sok kocsiból ki, és kocsiba beugrálástól a derekam erősen zsibbadt.

Ekkor jött meg a feleségem a kutyasétáltatásból.

1 perces továbbképzést tartottam neki, és folytattuk a méréseket, csakhogy a műszer mérőcsúcsait ő már folyamatosan rajta tartotta az akku negativ és a test között.

További 5 vagy 6 bizti után jelentette, hogy megszűnt a fogyasztás!!! ;) Akkor esett le nekem a tantusz!

Mivel minden, az akku negatív és a test közötti áramkör megszakítás után a kijelző órája új "időszámítást" kér, ezért kb. 1 percig villog az óra, majd további 1 percig csak villogás nélkül nyugtázza az éppen mutatott időt, ezért ez fogyasztott 0,27A-t.

Igaz előbb is láttam, hogy a kijelző villog, de nem gondoltam rá, egyszerűen átsiklottam efelett. (Nagy hiba volt!)

2 perc elteltével a kijelző kikapcsolt és nem volt fogyasztás. Amíg egyedül méregettem, minden mérés alkalmával megszakítottam az áramkört és az óra újra indult.

Mondta is a feleségem, hogy nélküle még a kocsival sem boldogulok! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem éppen, mert digitális és ha elvettem a mérőcsúcsot akkor 0-át mutatott, ha rátettem akkor -0,27 A-t.

Ezúton is köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek. Megvan a "hiba" oka.

Ez a dermesztő jelenség ugyebár tegnap este világította meg az elmémet, és a kutakodásra már nem volt se időm, se kedvem.

Az éjjel arra a következtetésre jutottam, hogy majd mérem az áramfelvételt és egyenként kihúzigálom a biztiket, oszt majd meglátom hol a bibi. Ezt különben Szitamanó kolléga is javasolta és reggel örömmel láttam, hogy megerősített ebbéli gondolatomban.

Délelőtt nekiláttam ennek a műveletnek egyedül, mert a feleségem éppen halaszthatatlan kutyasétáltatását végezte. Mivel a műszer mérőcsúcsai nem csipeszesek, ezért minden bizti kihúzás után kocsiból ki, mérés, műszer levéve, be a műszerfal alá, bizti vissza, másik bizti ki, kocsiból ki, mérés....stb. Már a 10. biztosítéknál tartottam, és a sok kocsiból ki, és kocsiba beugrálástól a derekam erősen zsibbadt.

Ekkor jött meg a feleségem a kutyasétáltatásból.

1 perces továbbképzést tartottam neki, és folytattuk a méréseket, csakhogy a műszer mérőcsúcsait ő már folyamatosan rajta tartotta az akku negativ és a test között.

További 5 vagy 6 bizti után jelentette, hogy megszűnt a fogyasztás!!! :P Akkor esett le nekem a tantusz!

Mivel minden, az akku negatív és a test közötti áramkör megszakítás után a kijelző órája új "időszámítást" kér, ezért kb. 1 percig villog az óra, majd további 1 percig csak villogás nélkül nyugtázza az éppen mutatott időt, ezért ez fogyasztott 0,27A-t.

Igaz előbb is láttam, hogy a kijelző villog, de nem gondoltam rá, egyszerűen átsiklottam efelett. (Nagy hiba volt!)

2 perc elteltével a kijelző kikapcsolt és nem volt fogyasztás. Amíg egyedül méregettem, minden mérés alkalmával megszakítottam az áramkört és az óra újra indult.

Mondta is a feleségem, hogy nélküle még a kocsival sem boldogulok! ;)

Hiába na, mire mennénk nők nélkül! :D ma levettem a hátsó búrákat mosogatni, kiváncsi vagyok mennyit nő a fényerő, elég porosak voltak bellül. Egyuttal kifeszegettem a horpadást a ball búra alatt, most már rendesen felfekszik a gumitömítés. Féltem ha bejut az eső a kaszniba esetleg nem talál ki. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.