Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem is beállt régen. Én lefúrtam a szegecseket, szétszedtem a motort, a tengely volt megszorulva a házában. Tengelyről lecsiszoltam a rozsdát, jó sok zsírral összeraktam a szegecsek helyett 3-as csavarokkal, és azóta is jó. Ha inkább másik kell, Vatera, vagy alul az Adok-veszek részbe írd be a Keresek/Astra F részbe.

Szia!

Köszönöm a gyors választ, azt hiszem én is szét fogom szedni...

Mennyire kell ügyelni a szétszedésnél, mennyire tud "szétugrani" a belseje?

levcsesz

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a gyors választ, azt hiszem én is szét fogom szedni...

Mennyire kell ügyelni a szétszedésnél, mennyire tud "szétugrani" a belseje?

levcsesz

Szétugrani nem fog, esetleg szérgurulni, vmi áttétel van benne, ami átalakítja a körkörös mozgást lineálissá. Biztos, hogy szét fognak mozdulni a fogaskerekek, ugyhogy óvatosan emeld le a tetejét, meg tudd figyelni, hogyan álltak.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a gyors választ, azt hiszem én is szét fogom szedni...

Mennyire kell ügyelni a szétszedésnél, mennyire tud "szétugrani" a belseje?

levcsesz

Nem emléxem, hogy valami is szétugrott volna, mikor szétszedtem, úgyhogy nyugodtan. A tengely maradt a házában, azt úgy kellett kiütni belőle, de óvatosan, nehogy a menetet szétverd a végén.

Link to comment
Megosztás:

Jó lett, nekem is kell majd ilyesmit csinálnom, de leglább meg lesz oldva a manuális tükörállítás miatti lyukak problémája (mivel elektromos tükrök kerülnek be).

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerős megcsinálta a generátorom.

A csúszógyűrű nem érintkezett körkörösen a szénkeféfel..

Valamint az egész szénkefetartó kuka lesz, mert a forgórész hozzáért.

Haver szerint időzített bomba volt, és hát be is jött..

Ilyen a forgórészem

azért én a helyedbe vissza vittem volna az alktrészeket az előző helyre ahol szét b**molták és rá csaptam volna az asztalra, hogy miatt kuka lett az egész pedig egy vagyon hagytál ott érte!!! szerintem még az is belefér, hoyg mondtad volna hogy venned kellett egy másikat és kéred vissaz a pénzt, mert ez nem munka...vagy mindíg ennyi kidobandó pénzed? akkor mondok egy számlaszámot.. :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

hát én is visszamentem volna reklamálni az tuti

mi az hogy felujítják, és olyan hibákkal kerül szembe, amik nem is jöhetnének létre, na meg ilyen rövid időn belül?

amugy is ha felujitásról van szó minden gyanusz alaktrészt ki kellene cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Majd ma délelőtt odamegyek a villamosságishoz a képekkel.

Persze, tudom ez nem ugyanaz mint az alkatrészek élő mivolta..

De az autó most nekem lételem..

Azért is estünk neki vasárnap délután.

Más.

Már többször volt bajom az ajtóátvezetőben, hogy eltörtek a vezetékek. Fel vannak keményedve.

Hol a tükörfűtés ment el, hol az elektromos ablakvezérlés..

Mit javasoltok ?

Komplett vezetékcsere ?

Link to comment
Megosztás:

Majd ma délelőtt odamegyek a villamosságishoz a képekkel.

Persze, tudom ez nem ugyanaz mint az alkatrészek élő mivolta..

De az autó most nekem lételem..

Azért is estünk neki vasárnap délután.

Más.

Már többször volt bajom az ajtóátvezetőben, hogy eltörtek a vezetékek. Fel vannak keményedve.

Hol a tükörfűtés ment el, hol az elektromos ablakvezérlés..

Mit javasoltok ?

Komplett vezetékcsere ?

Szedd szét az átvezetőt. Sima bajonettzáras. Fújd be kontaktspray-vel. Nem hiszem, hogy eltörtek a jábelek, kicsi az esélye.

Link to comment
Megosztás:

Abban a bajonettzáras gumiátvezetőben.

Kész cirkusz volt a gumit hátratolni, hogy tudjak forrasztani meg stb.

Szerintem az a baj, hogy ahol megforrasztod ott fog megint eltörni legközelebb. Vagy ajtó köteg csere, ahogy írtad, vagy csak a törött kábeleket kell kicserélned úgy, hogy a forrasztás ne az ajtóátvezetőbe essen, hanem az ajtóba, ahol már nem mozog a köteg.

Link to comment
Megosztás:

Nálam fellépett egy érdekes probléma! Este beálltam a garázsba és reggel amikor be akartam indítani, fullon le volt merülve az aksi. :rolleyes: Nekiestünk behúzni és miután beindult, nem volt semmi áram a verdában (még a töltésjezö sem világított)! Nem világított semmi. kb. 30 másodperc múlva le is állt.(gondolom kiment az aksiból az a minimális kraft, ami behúzva tartotta az adagolónál a relét. Ezután tettünk bele másik aksit amibe volt áram, ráadtam a gyújtást és rögtön fe is szívta az aksit és megint nem akart beindulni. Megint behúztuk, visszajött az áram, rendben is volt minden egészen addig, míg le nem állítottam. Ráadtam a gyújtást és megint leszívta ezt az aksit is! Én a generátorra gyanakszom, azon belül a fesz. szabályóra. A + sarun 2 vezeték van. Az egyik (véknyabbik) kábelt leszedtem, nem volt világítás, gyújtás szóval semmi. Leszedtem a vastag kábelt, de a vékony kábelt visszaraktam, volt minden és ha ráadtam a gyújtást, akkor az aksit sem szívta le. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Nálam fellépett egy érdekes probléma! Este beálltam a garázsba és reggel amikor be akartam indítani, fullon le volt merülve az aksi. :rolleyes: Nekiestünk behúzni és miután beindult, nem volt semmi áram a verdában (még a töltésjezö sem világított)! Nem világított semmi. kb. 30 másodperc múlva le is állt.(gondolom kiment az aksiból az a minimális kraft, ami behúzva tartotta az adagolónál a relét. Ezután tettünk bele másik aksit amibe volt áram, ráadtam a gyújtást és rögtön fe is szívta az aksit és megint nem akart beindulni. Megint behúztuk, visszajött az áram, rendben is volt minden egészen addig, míg le nem állítottam. Ráadtam a gyújtást és megint leszívta ezt az aksit is! Én a generátorra gyanakszom, azon belül a fesz. szabályóra. A + sarun 2 vezeték van. Az egyik (véknyabbik) kábelt leszedtem, nem volt világítás, gyújtás szóval semmi. Leszedtem a vastag kábelt, de a vékony kábelt visszaraktam, volt minden és ha ráadtam a gyújtást, akkor az aksit sem szívta le. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném!

Nagy eséllyel zárlatos lett az önindítód. Erre utal, hogy ha indítani próbáltál vele, akkor merült le. Viszont behúzatás után addig járt a motorod amíg le nem állítottad. A vékony kábel az akksin a töltő vezeték a generátortól, a vastag az önindítóra megy.

Link to comment
Megosztás:

Az aksit még az indítás előtt leszívta valami. Csak simán a gyújtást adtam rá. Ha a vastag kábelt szedtem le és a vékony kábel raktam vissza, volt áram és nem szívta semmi az aksit. Ha nincs gyújtás, akkor az indítómotor kap áramot? Mert ha igen, akkor az szívhatta le az aksit!

Az indítómotor mindig kap áramot az akksiról, de csak a bendix zárja az áramkört, amikor indítózol, úgyhogy gyanúsabb a generátor (diódahíd) zárlata. Kösd le a vastag kábelt a generátorról, és a generátor csavarja és a test között mérj ellenállást.

Link to comment
Megosztás:

Vagyis, ha jól sejtem, akkor a generátoron a diódahídnak engednie kell áramot az aksi felé, viszont fordítva nem szabad semmit. Nekem pedig ez lehet a baj és ezért szívja le az aksit? Mekkora ellenállást kell mérnem? Mennyibe kerül a diódahíd? (kb.) Mert néha tapasztaltam, hogy nagyon halványan szokott világítani a töltésvisszajelző! (nagyon ritkán) A diódahidat házilag ki lehet cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül a diódahíd? (kb.) Mert néha tapasztaltam, hogy nagyon halványan szokott világítani a töltésvisszajelző! (nagyon ritkán) A diódahidat házilag ki lehet cserélni?

Tesómnak is tegnapelőtt cserélték a diódahidat a Kadettjében. (1,5 turbodiesel ISUZU)

20 ezer forint volt csak az alkatrész.

Hogy házilag kilehet-e cserélni azt nemtom mert egy haverunk csinálta otthon de ő autóvillamosságszerelő mester.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.