Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

ha elvágom a vezetékeket, ugyan ugy fognak működni a dolgok, csak egymástól függetlenül lesznek?

ha jol vettem észre a rajzbol, ott össze vannak kötözgetve egymással gyárilag, és azokat az összekötéseket vágom szét?

Így van. Ha megnézed a világításkapcsolót, az Astráén is megvan külön a két oldal (58L és 58R lábak) csak nem használták ki a gyárban.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Ha megnézed a világításkapcsolót, az Astráén is megvan külön a két oldal (58L és 58R lábak) csak nem használták ki a gyárban.

azt tudom, hogy a biztitől már külön mennek a vezetékek

mert ugye, ha kimegy a bizti akkor jobb ill bal oldalról megy el a világítás.

most akkor majd azt is meg kell oldani, hogy a bizti táblához is külön menjenek a szálak gondolom. ha eccer megvan külön is a csatlakozó helye.

am azt még nem figyeltem meg, a rendszámtábla melyik oldalra van kötve? vagy az is teljesen különálló?

Link to comment
Megosztás:

azt tudom, hogy a biztitől már külön mennek a vezetékek

mert ugye, ha kimegy a bizti akkor jobb ill bal oldalról megy el a világítás.

most akkor majd azt is meg kell oldani, hogy a bizti táblához is külön menjenek a szálak gondolom. ha eccer megvan külön is a csatlakozó helye.

am azt még nem figyeltem meg, a rendszámtábla melyik oldalra van kötve? vagy az is teljesen különálló?

Ha megnézed a rajzot, a biztik maradtak a helyükön, továbbra is oldalanként vannak.

A rendszámtábla-világítás másik biztire került (F9), a ködlámpakapcsolók és a műszerek háttérvilágító izzóival van így egy körön, de be lehet tenni neki külön biztit is a kapcsoló 58k jelű pontjáról.

Link to comment
Megosztás:

Ha megnézed a rajzot, a biztik maradtak a helyükön, továbbra is oldalanként vannak.

A rendszámtábla-világítás másik biztire került (F9), a ködlámpakapcsolók és a műszerek háttérvilágító izzóival van így egy körön, de be lehet tenni neki külön biztit is a kapcsoló 58k jelű pontjáról.

azt értem, hogy továbbra is külön, de akkor azt kell megcsinálni, hogy ne egy helyről legyenek kapcsolva, hanem külön kell őket rágugni L R sarukra

ja így már vili az a csíkos vonal is... akkor a rendszámtábla vill vezetékelése tökre külön van a helyzetjelzőktől, azt hittem valamelyik oldalra rá van kötve.

végülis akkor ha megvannak a vezetékek, akkor nem olyan bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

ok en bekottem ugy ahogy mondtatok , de az a baj hogy a fordulatszam mero nem mer rendesen .Mikor folporgetem erossen a motrot akkor emelkedik meg a fordulatszam mero jelzoje 1000-ig . Vajon szamit az hogy az diesel autobol van kiszedve es az enyem pedig benzines? Vahon szamit? Kosz a segitsegeket.

:D vagy a km ora rossz?

Link to comment
Megosztás:

ok en bekottem ugy ahogy mondtatok , de az a baj hogy a fordulatszam mero nem mer rendesen .Mikor folporgetem erossen a motrot akkor emelkedik meg a fordulatszam mero jelzoje 1000-ig . Vajon szamit az hogy az diesel autobol van kiszedve es az enyem pedig benzines? Vahon szamit? Kosz a segitsegeket.

:D vagy a km ora rossz?

Az a lényeg hogy a W-s szám stimmeljen. Ezt a 20km/h-s jel alatt találod meg az órán.

Link to comment
Megosztás:

ok en bekottem ugy ahogy mondtatok , de az a baj hogy a fordulatszam mero nem mer rendesen .Mikor folporgetem erossen a motrot akkor emelkedik meg a fordulatszam mero jelzoje 1000-ig . Vajon szamit az hogy az diesel autobol van kiszedve es az enyem pedig benzines? Vahon szamit? Kosz a segitsegeket.

:lol: vagy a km ora rossz?

Dízellel nem fog menni rendesen. :lol:

Ugye 6000-ig van skálázva? :D

Link to comment
Megosztás:

Én visszarakáskor adtam szilikonnal a rádió oldalának is óvatosan, hogy ha legközelebb ki kell venni, már könyebb legyen, talán még kibontás nélkül is ki tudom venni. :lol:

Ezzel eléred azt, hogy fél év alatt egy csomó retek ül bele oda, talán még nehezebb is lesz kiszedni :lol:

Astra kapcsolóján is, az Astra rajzán kékkel jelölt pontokra kell bekötni, a harmadik vezetékét pedig a gyújtáskapcsoló P jelű pontjára.

Nem mindegyik gyújtáskapcsolón van ez a P pont kivezetve, erre azért figyelni kéne :D

ok en bekottem ugy ahogy mondtatok , de az a baj hogy a fordulatszam mero nem mer rendesen .Mikor folporgetem erossen a motrot akkor emelkedik meg a fordulatszam mero jelzoje 1000-ig . Vajon szamit az hogy az diesel autobol van kiszedve es az enyem pedig benzines? Vahon szamit? Kosz a segitsegeket.

:lol: vagy a km ora rossz?

Dízelé nem jó bele. Szerezz benzinesét. fordszámmérő skálázása, tank beosztása stimmeljen. Ha az óra W száma nem egyezik,

az nem gond, max átrakod a tiedét bele, merthogy külön is lehet azt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel eléred azt, hogy fél év alatt egy csomó retek ül bele oda, talán még nehezebb is lesz kiszedni :D

Már mindegy, benne van. Amúgy is olyan szinten dzsuvás az egész belső, hogy szerintem a nyáron lekapom a műszerfalat, mert a koszon kívül, láttam odabent egy-két csavart, törött műanyag alkatrészeket, na meg az általam beejtett törött fúrószárat. Gondolom nem egészséges, ahogy ezek bent fickándoznak a kábelkötegek alatt. Meg van egy nem működő riasztóm is a mocitérben a kiegyenlítő előtt az a szürke -kulcsos doboz, azt is kevesszük, mert minek, ha se kulcs, se távkapcsoló hozzá. Ehhez azért majd igénybe veszem Hening Mester segítségét. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én visszarakáskor adtam szilikonnal a rádió oldalának is óvatosan, hogy ha legközelebb ki kell venni, már könnyebb legyen, talán még kibontás nélkül is ki tudom venni. :D

Okosabb lett volna az oldaláról a lopásgátló körmöket levenni. Anélkül is megáll a helyén mert eléggé passzentos de kivenni se nehéz (azért kell egy kicsit cibálni :lol: ). Míg nem vettem meg az új Blau fejegységet nekem is úgy volt benne. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Okosabb lett volna az oldaláról a lopásgátló körmöket levenni. Anélkül is megáll a helyén mert eléggé passzentos de kivenni se nehéz (azért kell egy kicsit cibálni :D ). Míg nem vettem meg az új Blau fejegységet nekem is úgy volt benne. :lol:

Na ez eszembe jutott nekem is, de én attól féltem, hogy akkor meg kirázkódik a helyéről. De akkor ha legközelebb kiveszem, akor leszedem őket. Vagy venni kell kiszedőt, 1000-körül láttam asszem a tesz-veszen. Olyan szinten paszentos az enyém, hogy a benyúlok a kazettahelyére+rásegítek a kesztyűtartón kersztül meg se moccan. Csak ha kiveszem a konzollal együt, és hátul felváltva feszegetem csavarhúzóval úgy jön ki.

Link to comment
Megosztás:

Na ez eszembe jutott nekem is, de én attól féltem, hogy akkor meg kirázkódik a helyéről. De akkor ha legközelebb kiveszem, akor leszedem őket. Vagy venni kell kiszedőt, 1000-körül láttam asszem a tesz-veszen. Olyan szinten paszentos az enyém, hogy a benyúlok a kazettahelyére+rásegítek a kesztyűtartón kersztül meg se moccan. Csak ha kiveszem a konzollal együt, és hátul felváltva feszegetem csavarhúzóval úgy jön ki.

nekem van kiszedőm...

és sztem te meg csinálsz magadnak majd.

nem bonyolult, csak reszlgetni kell, msnen küldök neked róla képt ha gondolod, sztem 1000ret nem enged az asszony kiadni érte neked :D

én meg nem is adnék. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap érdekes dolog történt bedugtam a navigációt a szivargyújtóba (korábban semmi gondom nem volt ezzel) azóta nem megy a központizár, és nincs áram a szivargyujtónál, végignéztem az összes biztoosítékot mindegyik rendben van. Esetleg 5lete valiken mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

A minap érdekes dolog történt bedugtam a navigációt a szivargyújtóba (korábban semmi gondom nem volt ezzel) azóta nem megy a központizár, és nincs áram a szivargyujtónál, végignéztem az összes biztoosítékot mindegyik rendben van. Esetleg 5lete valiken mi lehet a gond?

Szerintem utólagos a kp zárad, és a szivargyújtó körre lett rátéve. Valahol lóg egy biztosíték külön talán.

Esetleg vezetékhiba lehet még.

Link to comment
Megosztás:

nekem van kiszedőm...

és sztem te meg csinálsz magadnak majd.

nem bonyolult, csak reszlgetni kell, msnen küldök neked róla képt ha gondolod, sztem 1000ret nem enged az asszony kiadni érte neked :D

én meg nem is adnék. :lol:

Oké, de ahhoz normális anyag is kell, megfelelő átmérővel. Én kötöttűre gondoltam, abból lehet venni különöző átmérőjüt, és az anyaga is viszonylag kemény. Csak lehet többe kerülne 100 forintnál, akkor meg nincs értelme.

Link to comment
Megosztás:

Sima kerítésdrótból tökéletes kiszedőt lehet csinálni :lol:

Valamelyik gyanútlan szomszédod úgy érzem ezek után szegényebb lesz 30cm kerítéssel :lol:

Ne is mond, most foltoztam meg a miénket. :D Amúgy erre én is gondoltam, de meg kell néznem, mert van amelyik elég lágy anyagból van.

Link to comment
Megosztás:

Na ez eszembe jutott nekem is, de én attól féltem, hogy akkor meg kirázkódik a helyéről. De akkor ha legközelebb kiveszem, akor leszedem őket. Vagy venni kell kiszedőt, 1000-körül láttam asszem a tesz-veszen. Olyan szinten paszentos az enyém, hogy a benyúlok a kazettahelyére+rásegítek a kesztyűtartón kersztül meg se moccan. Csak ha kiveszem a konzollal együt, és hátul felváltva feszegetem csavarhúzóval úgy jön ki.

Szerintem is jobb a csináld magad módszer: kis segítség

A rádió kivételre is igaz, hogy az első a legemlékezetesebb. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is jobb a csináld magad módszer: kis segítség

A rádió kivételre is igaz, hogy az első a legemlékezetesebb. :D :lol:

Kösz a tanácsot, elmentettem a képet. Igazából én még a kesztyűtartó helyén benyúlva se tudtam rásegíteni, mert nekem szinte teljesen zárt hátul a keret, csak a csatiknál van kivágva. Úgyhogy hiába löködtem hátulról, ugye a keret rádióval együtt nem jön ki csak utánna. Már 2-3 szor kivettem, de mindíg bontani kellett annyira be volt szorulva. Na majd a kiszedővel talán menni fog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.