Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát az eléggé nem jó... :D

Vagy a gégecsöves megoldás, vagy csere... :)

Csere lesz belőle.Kell egy kis lét össze kalapálnom aztán vevődik.Most próbáltam másik kábelekkel,azzal úgy tűnik,hogy jó.Csak a próba kedvéért.Hagynám rajta is,de eléggé rövidek és nem valami biztos a kontakt.Lesz vele valami. :D

Link to comment
Megosztás:

Csere lesz belőle.Kell egy kis lét össze kalapálnom aztán vevődik.Most próbáltam másik kábelekkel,azzal úgy tűnik,hogy jó.Csak a próba kedvéért.Hagynám rajta is,de eléggé rövidek és nem valami biztos a kontakt.Lesz vele valami. :)

Én is cseréltem nyáron.

Igazából a probléma nem tűnt el, nekem is ilyen elgyengülős majdnem leállós rángatós volt.

Gyertyacsere oldotta meg végül, egészen most augusztusig, amikor is egy nagyon párás hideg szerpentinen haladós reggelen, újra előjöttek a tünetek. Idő múlásával és melegedésével elmúlt.

Most, hogy jött a hideg, már éreztem, hogy ha erősebben megrúgom a gázt (nálam így jön elő a probléma), elkezd dadogni (üresben is).

Ma tettem fel a kábelekre a gégecsövet. Anyagköltség 90 Ft. 2 méter bőven elég. Beindítottam, hibát nem tapasztaltam, bár próbaút és párás levegő se volt most. Majd meglátjuk.

Szóval a tanulság:

Vehetsz újan is sz@r gyújtókábeleket. Próbáld meg a gégecsövezést, veszteni nem veszthetsz vele szerintem.

Ha érdekel előkeresem a dobozát, de valami 8000 körül volt az egész készlet.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vásároltam egy Philips CAR 400 típusú rádiósmagnót a frissen vásárolt '96-os F Astra-mba. Ennek a típusnak a hátoldalán három ISO csatlakozó van. Nekem a kocsiba kettő volt kivezetve. Gondoltam, hogy az egyik lesz a táp, hangszórók meg egyebek, a másik meg a kijelző. A csatlakozó alapján a középső és és az alsó dugaljba tudtam tenni a csatlakozókat. A kijelző nem reagált semmit, pedig végigcsináltam az ebben a topikban már leírt procedúrát (bekapcsoláskor 4-es és 6-os gomb együttes nyomva tartása). (a rádió amúgy bekapcsolható volt, csak kijelző hiányában semmit sem tudtam vele kezdeni).

De itt jön a java: benyúltam a konzol mögé, és észrevettem, hogy bizony ott van egy másik, valószínűleg gyári, már szétbarmolt csatlakozó, ami viszont három csatlakozót rejt magátban. Ez volt az eredeti, tehát konstatáltam, hogy a két szimpla csatlakozó utólagos beszerelés műve. A kérdésem az, hogy ennek a rádiótípusnak a felső csatlakozója az-e, ami vezérli a kijelzőt - mert a kivezetett kettő nem elég ehhez a rádióhoz, ha a kijelzőt is akarom használni.

További kérdés, hogy esetleg van-e köztetek valaki, aki segítene esetleg élőben a rádió üzembe helyezéséhez. Nyilván nem ingyen kérem.

Köszi és üdv:

Darren

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vásároltam egy Philips CAR 400 típusú rádiósmagnót ...

Szia!

Igen, a felső részleg vezérli a kijelzőt. Alul vannak az energia ellátási dolgok, a középső a hangszóró kimenetek és felül van a kijelzővezérléshez szükséges vezetékek és egyebek, mint pl a sebességjeladó, telefon, stb. Azt a gyárit kéne visszarakni a gyári keretbe (ha most az van vagy kaptad a CAR400-hoz).

Hol laksz? Szívesen segítek az üzembe helyezésben.

Link to comment
Megosztás:

Azt csak egy állítási lehetőség 0 és 5 közötti értéken, hogy mennyire legyen érzékeny. Amúgy ha tudja a rádiód, akkor az UML gomb 3 másodpercnél tovább tartó nyomva tartása után kiírja, hogy SD-VOL és egy szám, hogy mekkora. Persze ha tudja. :)

... és tudja, és tudja, és tudja :D

Be is állítottam, köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, a felső részleg vezérli a kijelzőt. Alul vannak az energia ellátási dolgok, a középső a hangszóró kimenetek és felül van a kijelzővezérléshez szükséges vezetékek és egyebek, mint pl a sebességjeladó, telefon, stb. Azt a gyárit kéne visszarakni a gyári keretbe (ha most az van vagy kaptad a CAR400-hoz).

Hol laksz? Szívesen segítek az üzembe helyezésben.

Köszi, akkor jól sejtettem. Bp-i vagyok, XIII. kerület egyébként. Kaptam keretet a rádióhoz. Kicsit attól félek, hogy a konzolt kell lebontani. Mondjuk pár izzócseréhez amúgy is tervbe van véve. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Astra F 1,6; 8 szelepes elmúlt 3 évben négyszer eljátszotta, hogy indítanám forgatja, de nem indul (aksi OK, pörög mint a varrógép).

Egy, két vagy néhány óra elteltével próbálkozásra simán bepöccen és hónapokig nincs vele gond.

Ma megint nem megy. Áramtalanítás néhány percre sem segit, néhány könnyen elérhető csatit már széthúztam, összedugtam, nem indul.

Ha valakinek van ötlete, kérem segítsen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Astra F 1,6; 8 szelepes elmúlt 3 évben négyszer eljátszotta, hogy indítanám forgatja, de nem indul (aksi OK, pörög mint a varrógép).

Egy, két vagy néhány óra elteltével próbálkozásra simán bepöccen és hónapokig nincs vele gond.

Ma megint nem megy. Áramtalanítás néhány percre sem segit, néhány könnyen elérhető csatit már széthúztam, összedugtam, nem indul.

Ha valakinek van ötlete, kérem segítsen.

Először is azt kell tisztázni, hogy a nem indulást üanyag ellátási probléma, vagy a gyujtószikra hiánya okozza-e. Ha a sikertelen indítás után a kipuf benzinszagú, akkor a szikra hiányzik. Vagy kitekersz egy gyertyát, a pipát rádugod, a végét letesteled, és valaki kerreget. Ha látsz szikrát akkur ugye van gyujtás csak benzin nincs.Ha ezt tisztáztad mehetünk tovább. Központi injektoros? Motorkód c16nz?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, a felső részleg vezérli a kijelzőt. Alul vannak az energia ellátási dolgok, a középső a hangszóró kimenetek és felül van a kijelzővezérléshez szükséges vezetékek és egyebek, mint pl a sebességjeladó, telefon, stb. Azt a gyárit kéne visszarakni a gyári keretbe (ha most az van vagy kaptad a CAR400-hoz).

Hol laksz? Szívesen segítek az üzembe helyezésben.

Jól megpuhultál az incidenst követően.. :)

Link to comment
Megosztás:

Először is azt kell tisztázni, hogy a nem indulást üanyag ellátási probléma, vagy a gyujtószikra hiánya okozza-e. Ha a sikertelen indítás után a kipuf benzinszagú, akkor a szikra hiányzik. Vagy kitekersz egy gyertyát, a pipát rádugod, a végét letesteled, és valaki kerreget. Ha látsz szikrát akkur ugye van gyujtás csak benzin nincs.Ha ezt tisztáztad mehetünk tovább. Központi injektoros? Motorkód c16nz?

Köszi, hogy segítesz, gyertyát kivettem szikra van, de száraz el elektróda vége. Alul a tank alján az AC pumpa, ha jól tudom, bemeneti kábel csatit is ott lent széthúztam és összedugtam. Továbbra nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy segítesz, gyertyát kivettem szikra van, de száraz el elektróda vége. Alul a tank alján az AC pumpa, ha jól tudom, bemeneti kábel csatit is ott lent széthúztam és összedugtam. Továbbra nem indul.

ott nem a üa szintmérővan?

Szerk.: a hátsó ülések alatt keresd az Ac csatit. Ülés felhajt, szőnyeg U alaku vágását felhajt,alatta müanyag zárófedél (kb 10cm kör) azt kivesz és ott alatta a csati

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy segítesz, gyertyát kivettem szikra van, de száraz el elektróda vége. Alul a tank alján az AC pumpa, ha jól tudom, bemeneti kábel csatit is ott lent széthúztam és összedugtam. Továbbra nem indul.

Akkor szűkült a kör a pumpára, a relére, vagy esetleg kábelszakadásra. A követlező lépés, hogy leveszed az anyósoldali küszöbburkolatot. Egy csavar van fent térdmagasságban egy kupak alá rejtve, és 3 lent a küszöbnél kihajtható fülek mögött, torx-fejű csavarok. Ha lebontottad, találsz egy lila kockát, az a AC másnéven üanyagpumpa reléje. Így néz ki. Azt kihúzod, és megfordítod a lába mellett találsz számokat. Megkeresed a 30, és 87-es lábakat, és azt a két pólust amelyikbe ez a két láb megy, a foglalaton összekötöd egy darab dróttal, gémkapoccsal. Ezzel áthidalva a relét direkt tápot adtál a pumpának. Ha a pumpa elindul azonnal, akkor a relé a kuka. Ha nem, akkor a pumpa vagy kábelszakadás. Ha nem akarsz bontani, akkor viszel hátra 12V-ot az akkutól kábellel, és rányomod a pumpa lábaira a csatira amit széthúztál ez előbb. Kicsit nyűgös, mert elég közel van a ét tüske.Polaritás mindegy, nem megy tönkre ha visszafelé indul meg. Ha elindul jó, ha nem, akkor a relé a bőnös, vagy kábelgond. Valószinű különben hogy a pumpa halt meg, a kábelszakadás, vagy a relé az ritkább.

ott nem a üa szintmérővan?

Nem tudom, caravánon másként van, ha nem találja akkor végig kell követni a benzinszűrőtől a csövet, az megy a pumpára. Jobb hátsó kerék előtt egy kábé 8X14-es henger.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy segítesz, gyertyát kivettem szikra van, de száraz el elektróda vége. Alul a tank alján az AC pumpa, ha jól tudom, bemeneti kábel csatit is ott lent széthúztam és összedugtam. Továbbra nem indul.

Lehuztam az üza. szürő bemeneti oldalat, inditottam es nem jött az anyag, bemertem a szivattyú csatlakozot ott volt nafta. Ezert kiszedtem az AC pumpat, ma veszek újat.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van valakinek tapasztalata utólagos, de gyári elektromos ablakemelő beszereléssel kapcsolatban?

Mennyire gány meló, illetve mire érdemes figyelni. Csak mert sikerült szert tennem egy komfort elektronikásra, és gondoltam akár leválthatná a kurblit. :)

Del.

Gyik?

Link to comment
Megosztás:

Fényszóróról! :)

Aha, valaki azt írta, hogy a gyárinál nem lehet beépíteni a manuális állító helyére a mozgatómotort, az utángyártottaknál viszont igen.

Lehuztam az üza. szürő bemeneti oldalat, inditottam es nem jött az anyag, bemertem a szivattyú csatlakozot ott volt nafta. Ezert kiszedtem az AC pumpat, ma veszek újat.

Na akkor ez gyorsan ment. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.