Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Írd le a csatlakozókra menő vezetékek színeit, megpróbálom megfejteni rajz alapján, melyik micsoda.

Kiméregettem őket, leírom ide a lábakat:

1. csati ami a légtömeg mérő és a levegő hőmérséklet mérő mellett van: 2, 24, 16,

2. csati ami a folytószelep mellett van fekete mint a folytószelepé: 12, 30, 1,

3. csati ami szintén a folytószelep mellett van, de olyan mint a lambdaszonda csatija, csak sárga a gumi rajta: 35, 50, 35, 53,

4. csati ami az egr barna csatija mellett és a vízhő csatik mellett van: 35, 50,

Autodata cd szerint:

2: föld gyujtásnál (Earth Ignition ON)

24: főtengely helyzet jeladó signal: ballranyíllal

16: főtengely helyzet jeladó signal: jobbranyíllal

12: kopogás jeladó

30: kopogás jeladó

1: Data link connactor

35: engine controll relay

50: secondery air injection solenoid/pump relay

53: intake manifold air control solenoid

Miközben írtam ezt összeállt a kép: A fekete doboz amiben fut a kábelkorbács benne van a kopogás jeladónak és a főtengely jeladónak az ellencsatija, viszont az astránál nem kötötték ba hanem kivan hozva külön csatin. És belenéztem és tényleg nincs benne láb (a csatlakozók megvannak, szojon le az opel hogy ilyennel szivat) Szóval az első kettő megoldva. A másodlagos levegőrendszer szolenoidja hogy van elhejezve benne? Tud róla képet csinálni valaki? Kell az nekem a rendszerbe?

Link to comment
Megosztás:

http://img801.imageshack.us/img801/7919/im...1msolata.th.jpg

http://img853.imageshack.us/img853/6186/im...3msolata.th.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/148/img0117msolata.th.jpg

Nos, valaki ezek alapján a képek alapján el tudja magyarázni korlátolt személyemnek, hogy melyikből jön a fordulatszám jele? :D

Az első képen látható az a 3*3as csati, ami a műanyag tartósz@ron van rajta. Abba kell mennie alulról egy zöld vezetéknek.

Link to comment
Megosztás:

Az első képen látható az a 3*3as csati, ami a műanyag tartósz@ron van rajta. Abba kell mennie alulról egy zöld vezetéknek.

Megvan, nagyon szépen köszönöm, alulról pont nem néztem... :D Ha azt egyszerűen kivágom abból a csatlakozóból, akkor az okoz bármi problémát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsim gyárilag DID-del szerelt volt, de tettem bele TID kijelzőt. Hogy kell bekötni, hogy sebességértéket is kijelezzen, ha egyszerre nyomom a két gombot? :D

Ha valakinek van erről leírása, hogy a műszeregység hányas pinjéről a TID hányasára kell kötni azt nagyon megköszönném! Valamint hogy hogyan határozzam meg, hogy van-e út jeladó a műszeregységen? Szerintem van, mert mikor elszakadt a sebességmérő spirál, akkor gyakran lefulladt a motor.

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, kicsit eltűntem de újra ittvagyok.

valaki megtudja nekem mondani hogy egy Astra Fbe (nemtudom a motorkódot de '96os és 1.6 16V sedan ) kb két hónapja begdöglött a generátorom és nem tudtam hozzá szerezni csak Vectra generátort aztmondta az autószerelő öreg hogy "hozzad gyerek jólesz az is majd több fogyaszót tudsz ráaggatni"

tényleg így van vagy inkább cseréljem ki egy gyárira? ugyanis akarok beletenni pár kütyüt :$

lábtér világítást (Led) előlre, hátra, motortér világítást.

Még egy kérdésem lenne hozzátok Astra Istenek.

nem vagyok teljesen tisztában a Xenonnal....

ha felújításra kerül a sor akkor lehet hogy teszek bele Xenont is de az mennyire legális? megb.sznak érte ha megállítanak?

felénk elég szúrósak a rend őrei szóval papír forma szerint kéne az autó :$. (ebben még a gyári H4es testek vannak)

köszönöm előre is a segítségeket :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsim gyárilag DID-del szerelt volt, de tettem bele TID kijelzőt. Hogy kell bekötni, hogy sebességértéket is kijelezzen, ha egyszerre nyomom a két gombot? :D

Ha valakinek van erről leírása, hogy a műszeregység hányas pinjéről a TID hányasára kell kötni azt nagyon megköszönném! Valamint hogy hogyan határozzam meg, hogy van-e út jeladó a műszeregységen? Szerintem van, mert mikor elszakadt a sebességmérő spirál, akkor gyakran lefulladt a motor.

Üdv, Ákos

Megnézed a forgalmiban a P.3-as mezőben szereplő szót. :) :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, kicsit eltűntem de újra ittvagyok.

valaki megtudja nekem mondani hogy egy Astra Fbe (nemtudom a motorkódot de '96os és 1.6 16V sedan ) kb két hónapja begdöglött a generátorom és nem tudtam hozzá szerezni csak Vectra generátort aztmondta az autószerelő öreg hogy "hozzad gyerek jólesz az is majd több fogyaszót tudsz ráaggatni"

tényleg így van vagy inkább cseréljem ki egy gyárira? ugyanis akarok beletenni pár kütyüt :$

lábtér világítást (Led) előlre, hátra, motortér világítást.

Még egy kérdésem lenne hozzátok Astra Istenek.

nem vagyok teljesen tisztában a Xenonnal....

ha felújításra kerül a sor akkor lehet hogy teszek bele Xenont is de az mennyire legális? megb.sznak érte ha megállítanak?

felénk elég szúrósak a rend őrei szóval papír forma szerint kéne az autó :$. (ebben még a gyári H4es testek vannak)

köszönöm előre is a segítségeket :D

h4es xenonért még én is lelőlek, pedig nincs fegyverem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, kicsit eltűntem de újra ittvagyok.

valaki megtudja nekem mondani hogy egy Astra Fbe (nemtudom a motorkódot de '96os és 1.6 16V sedan ) kb két hónapja begdöglött a generátorom és nem tudtam hozzá szerezni csak Vectra generátort aztmondta az autószerelő öreg hogy "hozzad gyerek jólesz az is majd több fogyaszót tudsz ráaggatni"

tényleg így van vagy inkább cseréljem ki egy gyárira? ugyanis akarok beletenni pár kütyüt :$

lábtér világítást (Led) előlre, hátra, motortér világítást.

Még egy kérdésem lenne hozzátok Astra Istenek.

nem vagyok teljesen tisztában a Xenonnal....

ha felújításra kerül a sor akkor lehet hogy teszek bele Xenont is de az mennyire legális? megb.sznak érte ha megállítanak?

felénk elég szúrósak a rend őrei szóval papír forma szerint kéne az autó :$. (ebben még a gyári H4es testek vannak)

köszönöm előre is a segítségeket :)

A lábtérLEDekhez aztán komoly plusz teljesítmény kell :D

Ha a gyári lámpákba beleteszed a kszenont, akkor a rendőr megb.sz. Ha meg hamarabb jössz velem szembe, mint rendőrrel, akkor én b.szlak meg, és nem tudom melyikkel jársz rosszabbul :D

Link to comment
Megosztás:

h4es xenonért még én is lelőlek, pedig nincs fegyverem.

A lábtérLEDekhez aztán komoly plusz teljesítmény kell :D

Ha a gyári lámpákba beleteszed a kszenont, akkor a rendőr megb.sz. Ha meg hamarabb jössz velem szembe, mint rendőrrel, akkor én b.szlak meg, és nem tudom melyikkel jársz rosszabbul :D

Szegény srác... úgy látszik valaki itt meg lesz b.szva! B)

Egyébként az én eredeti kérdésemre tudna vki röviden válaszolni? Mondjuk azon kívül, hogy: "Idióta barom, olvass vissza, mielőtt f.ságokat kérdezel. Volt már szó róla 1000szer!" :)

Link to comment
Megosztás:

Szegény srác... úgy látszik valaki itt meg lesz b.szva! :D

Egyébként az én eredeti kérdésemre tudna vki röviden válaszolni? Mondjuk azon kívül, hogy: "Idióta barom, olvass vissza, mielőtt f.ságokat kérdezel. Volt már szó róla 1000szer!" B)

Rosszul viselem ha a szememet gyilkolja valaki. :D

Pedig télleg volt róla szó :D de fontos lehetett, mert már elfelejtettem mi az :D :)

Link to comment
Megosztás:

h4es xenonért még én is lelőlek, pedig nincs fegyverem.

igen, látom mindenkinek teli van a töke a kismájerk.csögökkel akik megkapják aputól a megkímélt öreg astrát aztán húde felmorcosítják hogy beleteszik a kamuxenont ami vakít mint a fényképezővaku de őt nemérdekli mert az a f*szántos.

tehát épp ezt nem akarom...

normálisan akarom megcsinálni az autót azért fordultam hozzátok, van tapasztalatotok stb stb nem akarok nyalni csak leírom :D

ha meglehet oldani tényleg rendesen hogy a rendőr se kössön belém és ne is legyek megb*szva :) akkor legyetek olyan szíves jófejek és írjátok le nekem :D

semmiképp nem akarok buherálni meg kókányolni...

ha valamit csinálok rajta akkor az legyen rendesen megcsinálva. én ennek a híve vagyok.

szóval van valami olyan első lámpatest ami szerelt vagy szerelhető Xenonra úgy hogy ne vakítson mint egy kamu H4"xenon" vagy nincs?

bocsi de hátulról még szűz vagyok :$ és szeretném ha így is maradna :$

Link to comment
Megosztás:

ja még annyit hallottam olyat is hogy a gyári lámpatestbe nem lehet Xenont rakni mivel elolvad. (????)

tényleg?

egy SX4est múlthéten alakítottak át ismerősömék úgy hogy a gyári test megmaradt de raktak bele valami TESZKÓS xenont. kíváncsi vagyok hogy előbb kapja meg a csekket vagy előbb döglik ki a 40ezres szett:D

Link to comment
Megosztás:

igen, látom mindenkinek teli van a töke a kismájerk.csögökkel akik megkapják aputól a megkímélt öreg astrát aztán húde felmorcosítják hogy beleteszik a kamuxenont ami vakít mint a fényképezővaku de őt nemérdekli mert az a f*szántos.

tehát épp ezt nem akarom...

normálisan akarom megcsinálni az autót azért fordultam hozzátok, van tapasztalatotok stb stb nem akarok nyalni csak leírom :)

ha meglehet oldani tényleg rendesen hogy a rendőr se kössön belém és ne is legyek megb*szva B) akkor legyetek olyan szíves jófejek és írjátok le nekem :D

semmiképp nem akarok buherálni meg kókányolni...

ha valamit csinálok rajta akkor az legyen rendesen megcsinálva. én ennek a híve vagyok.

szóval van valami olyan első lámpatest ami szerelt vagy szerelhető Xenonra úgy hogy ne vakítson mint egy kamu H4"xenon" vagy nincs?

bocsi de hátulról még szűz vagyok :$ és szeretném ha így is maradna :$

Azt ugye tudod, hogy hivatalosan E-jeles lámpatest kell (bordázott üveges kivételével), plusz automata magasságszabályozó, plusz lámpabura mosó.

plusz műbizonylat hegyek... :D

Link to comment
Megosztás:

...

semmiképp nem akarok buherálni meg kókányolni...

ha valamit csinálok rajta akkor az legyen rendesen megcsinálva. én ennek a híve vagyok.

szóval van valami olyan első lámpatest ami szerelt vagy szerelhető Xenonra úgy hogy ne vakítson mint egy kamu H4"xenon" vagy nincs? ...

Ma láttam a tescoban GE Megalight +90%-os H4-es izzókat, 25xxFt-ért, akciósan :D . (a +60%-os, az 21xxFt volt)

Olcsóbb most, mintha a Tungsram boltban vennéd, részemről ezt ajánlom. :)

Nem drágább mint a xenon, és azért látni is lehet vele. :D

Link to comment
Megosztás:

Azt ugye tudod, hogy hivatalosan E-jeles lámpatest kell (bordázott üveges kivételével), plusz automata magasságszabályozó, plusz lámpabura mosó.

plusz műbizonylat hegyek... :D

ez volt a kérdésem

akkor marad a gyári H4 csak új testeket kap.

köszönöm a választ

Link to comment
Megosztás:

igen, látom mindenkinek teli van a töke a kismájerk.csögökkel akik megkapják aputól a megkímélt öreg astrát aztán húde felmorcosítják hogy beleteszik a kamuxenont ami vakít mint a fényképezővaku de őt nemérdekli mert az a f*szántos.

tehát épp ezt nem akarom...

normálisan akarom megcsinálni az autót azért fordultam hozzátok, van tapasztalatotok stb stb nem akarok nyalni csak leírom :D

ha meglehet oldani tényleg rendesen hogy a rendőr se kössön belém és ne is legyek megb*szva :) akkor legyetek olyan szíves jófejek és írjátok le nekem :D

semmiképp nem akarok buherálni meg kókányolni...

ha valamit csinálok rajta akkor az legyen rendesen megcsinálva. én ennek a híve vagyok.

szóval van valami olyan első lámpatest ami szerelt vagy szerelhető Xenonra úgy hogy ne vakítson mint egy kamu H4"xenon" vagy nincs?

bocsi de hátulról még szűz vagyok :$ és szeretném ha így is maradna :$

Rendesen meg lehet csinálni, ha projektoros fényszóróid vannak (csak a Zoli olyan perverz hogy audi, meg merci lámpákat darabol ilyen célra) azokkal nem vakít. Hivatalosan olyan igények vannak a xenonnal szemben, amiket egy F-el gyakorlatilag úgysem tudsz elérni, úgyhogy a hivatalosról nyugodtan letehetsz. Nem kell xenon, toljál bele rendes izzókat (pl.: megalight +90) tedd rendbe a fényszórókat, és teljesen jók.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.