Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok tönkre ment az aksim. elemtem boltba de már mikor inditotam volna a kocsit akkor csak kattant egyett azt csá,

szerintetek ez az aksi jó fajta?

http://bolthely.hu/a..._12V_41Ah_Jobb

Nekem ilyen van benne:

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00320_BOSCH_Silver_S4_Akkumulator_12V_60Ah_Jobb_

én is itt vettem, nekem ez(Bosch) bevált, mondjuk akkor még nem ennyi volt az ára....

szóval én inkább ezt mondanám:

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00535_BOSCH_Silver_S3_Akkumulator_12V_45Ah_Jobb_

csak 2ezerrel több

De a Varta is OK sztem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14Se Astrám ma reggel megviccelt a bolt előtt. Kulcs berak, elfordít, gyújtás ok, majd utána semmi. Újra ráfordítom indításra, semmi. Se katt, se semmi. Kivettem a kulcsot, visszaraktam, újra indítózás, gyújtás tuti, de nem indít. Aztán kicsit keményebben ráfordítottam a kulcsra, és lám elindult. Kiértem a céghez, kulcs ki, vissza, indult. Mi a franc volt ez? Asszem nem immós, mert gagyi másolt kulcsaim vannak. Viszont mostanában nehezen jön ki a kulcs a gyújtáskapcsolóból, akad. Úgy, mikor a kormányzár ráfeszülne.

lehet hogy csak a gyújtáskapcsoló fog besz...ni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14Se Astrám ma reggel megviccelt a bolt előtt. Kulcs berak, elfordít, gyújtás ok, majd utána semmi. Újra ráfordítom indításra, semmi. Se katt, se semmi. Kivettem a kulcsot, visszaraktam, újra indítózás, gyújtás tuti, de nem indít. Aztán kicsit keményebben ráfordítottam a kulcsra, és lám elindult. Kiértem a céghez, kulcs ki, vissza, indult. Mi a franc volt ez? Asszem nem immós, mert gagyi másolt kulcsaim vannak. Viszont mostanában nehezen jön ki a kulcs a gyújtáskapcsolóból, akad. Úgy, mikor a kormányzár ráfeszülne.

lehet hogy csak a gyújtáskapcsoló fog besz...ni?

Esélyes.

Link to comment
Megosztás:

10,5V. :) 12,25V még bőven jó.

12,25 már bőven nem jó! :icon4: Már ha valaki kicsit is ad arra, hogy az akkuja meddig bírja...

beolvas_s0002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt a jelenlegi "gondozás mentes" Bosch akkumulátoromhoz adott kezelési utasításból másoltam ide.

Nem azt írtam, hogy 12,25 az akku agyhalott állapotát jelenti, hanem azt, hogy már visszafordíthatatlanul csökken a kapacitása.

Amiről Te írsz, az a vég.

Különben a "tudásomat" nem az ilyen említett füzetecskékből szedtem össze.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Rejtett kapcsoló beépítésén gondolkozom, amivel a főtengely jeladó vezetékét szakítanám meg. Ha nem ad jelet a jeladó, akkor az önindító sem fog forogni, valamint mi történik akkor, ha így próbálom beindítani a motort, nem okozok kárt vele, chek engine a kísérlet után világítani fog? Valamint nem fog gondot okozni, ha így a jeladó vezetékébe bele lesz toldva más vezeték. A kapcsoló gondolom ebben az esetben nincs akkora igénybevételnek kitéve, mintha az AC-t kéne elbírnia, jól tudom!?

Ha meg ad jelet, akkor engedélyezi a gyújtáskapcsolót, hogy adjon feszültséget az önindító bendixére?

Nos leírom: ha nincs rádugva a főtengely jeladó, az önindító még indítani fog! Bizony. Csak nem fog beindulni a motor, soha.

Kipróbáltam.

Eleve nem tudja a szerencsétlen ECU, hogy van-e főtengely jeladója, amíg el nem kezdi pörgetni az önindító...

Link to comment
Megosztás:

12,25 már bőven nem jó! :icon4: Már ha valaki kicsit is ad arra, hogy az akkuja meddig bírja...

Ezt a jelenlegi "gondozás mentes" Bosch akkumulátoromhoz adott kezelési utasításból másoltam ide.

Nem azt írtam, hogy 12,25 az akku agyhalott állapotát jelenti, hanem azt, hogy már visszafordíthatatlanul csökken a kapacitása.

Amiről Te írsz, az a vég.

Különben a "tudásomat" nem az ilyen említett füzetecskékből szedtem össze.

Tehát: ha valamilyen oknál fogva, 12,2V-ra esik a feszültség az akksimban, akkor le van merülve, nem fog indulni. Értem. (Ez van a képen írva!)

Nyilván nem értek az akkumulátorokhoz, illetve nem érthetek, ennyi idősen.

Link to comment
Megosztás:

Tehát: ha valamilyen oknál fogva, 12,2V-ra esik a feszültség az akksimban, akkor le van merülve, nem fog indulni. Értem. (Ez van a képen írva!)

Nyilván nem értek az akkumulátorokhoz, illetve nem érthetek, ennyi idősen.

Ne húzd fel magad! :icon1:

Nem ez van a képen írva. 12,2-nél még van esély rá, hogy beindul, bár pl. diesel, nagy hidegben szerintem nem fog indulni már...

Asszongya az írás, hogy már totál lemerült, vagyis a kapacitása közelít a nullához. ( Szerencse kérdése, hogy beindul-e! ) Ezt én is igazolhatom.

Ez alatt már olyan szulfátosodás indul be, ami visszafordíthatatlan, véglegesen csökken az akku kapacitása.

Link to comment
Megosztás:

Ne húzd fel magad! :icon1:

Nem ez van a képen írva. 12,2-nél még van esély rá, hogy beindul, bár pl. diesel, nagy hidegben szerintem nem fog indulni már...

Asszongya az írás, hogy már totál lemerült, vagyis a kapacitása közelít a nullához. ( Szerencse kérdése, hogy beindul-e! ) Ezt én is igazolhatom.

Ez alatt már olyan szulfátosodás indul be, ami visszafordíthatatlan, véglegesen csökken az akku kapacitása.

Nekem mások a tapasztalataim. Egykor halott akksi van most a kocsimban már 2 éve. Indít, ahogy kell.

Link to comment
Megosztás:

12,25 már bőven nem jó! :icon4: Már ha valaki kicsit is ad arra, hogy az akkuja meddig bírja...

Ezt a jelenlegi "gondozás mentes" Bosch akkumulátoromhoz adott kezelési utasításból másoltam ide.

Nem azt írtam, hogy 12,25 az akku agyhalott állapotát jelenti, hanem azt, hogy már visszafordíthatatlanul csökken a kapacitása.

Amiről Te írsz, az a vég.

Különben a "tudásomat" nem az ilyen említett füzetecskékből szedtem össze.

Ez így ebben a formában egy marketing-f.szság :rolleyes: van egy ríltájm feszültségmérőm, amit használok is, és vannak érdekes adataim amik ezzel a cetlivel összevesznének :D Egyrészt, volt egy telem, amin ugye még egy döglött, alig indulós motorral töltöttem. 10 fok alatt, nem indult be, de a csontra feltöltött akksit is leszívta. Kapott egy gondozás mentes akksit és ezzel használtam az autót 1 telet. (gyakorlatilag heti szinten merült 10 volt alá, mert nem indult az autó csak kötélről. Következő évben motorcsere, indult szépen, az akksival annyit foglalkoztam hogy letöröltem róla a koszt, és használtam tovább. Utána tavaly is volt egy telem amit kompletten egy olyan generátorral húztam ki, ami fordulatszámon, 12.8 körül tudott összesen "tölteni". Ehhez adj hozzá napi 2 hidegindítást, dízelről lévén szó izzítással, és egy pici, alig teljesítményigényes önindítóval. Az autót minden nap használtam, világítottam, illetve fűtöttem is, így az átlag fesz. ami jelen volt az autóban, olyan 12.5 körül volt. Egész télen 2x kellett töltenem az akksira(mert itt már mérés alapján helyből 11V alatt volt a fesz. és akkor még el se kezdtem róla izzítani) egyébként indult, használtam. Nyáron rendet tettem, lett rendes töltésem, és azóta sem nyúltam az akksihoz. Ugyan arról, a mostanra 4. éves gondozásmentes akksiról van szó, ami eszerint a papír szerint mostanra már kb.: száz-huszadszorra lett helyrehozhatatlanul megölve. Most is használom, rámérve 12.4-nél többet nem láttam benne de ezt a mai napig tudja, és gond nélkül indít. Nem tudom elképzelni, hogy a Bosch akksi ennyivel hamarabb elpusztulna, azt inkább, hogy a papír azt jelenti hogy "vegyél még vegyél még, nem jó az már, vegyél még" :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Akksiról:

A gyári opel akksi 7 évet bírt a kocsiban, és még akkor sem lett volna muszáj cserélni, csak meghalt a fesszab a generátorban, és addig ment az autó míg volt fesz, na akkor egy körrel az akksit is cseréltük.

Most meg egy olyan két éves bosch akksim van, ami egyszer lemerült 6, egyszer pedig 2!!! voltra.

Fel lett töltve, aztán 3 napra rá lett téve egy inteligens töltőre (ez a tölt, kisüt, tölt kisüt) és azóta is köszöni szépen jól van.

Szóval sok akksi sokat kibír, ha nem negyedszer újrahasznosított anyagokból készítik.

Link to comment
Megosztás:

Akksiról:

A gyári opel akksi 7 évet bírt a kocsiban, és még akkor sem lett volna muszáj cserélni, csak meghalt a fesszab a generátorban, és addig ment az autó míg volt fesz, na akkor egy körrel az akksit is cseréltük.

Most meg egy olyan két éves bosch akksim van, ami egyszer lemerült 6, egyszer pedig 2!!! voltra.

Fel lett töltve, aztán 3 napra rá lett téve egy inteligens töltőre (ez a tölt, kisüt, tölt kisüt) és azóta is köszöni szépen jól van.

Szóval sok akksi sokat kibír, ha nem negyedszer újrahasznosított anyagokból készítik.

maga a technológia jól bírja....

Nekem volt "kezdő koromban" no name akksi 5 évesen vettem egy évben többször is mély kisült.

Rádió, rosszul bekötött riasztó, világítás rajtamaradt, 2x is addig indítóztam míg teljesen feladta....

ezek után állt 1 évet hogy majd eladom, közben egy havernak kellett gyorsba egy hogy hazamenjen mert zárlatos lett az övé és még majd egy évig használta míg a lustája vett egy újat.

Eddig csak olyan menthetetlen akkumulátorral találkoztam ami elhanyagolt volt.

bár víz nélkül is sokat bír, láttam már :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Látom belecsaptam a lecsóba, meg egyesek lelkivilágába, bocsánat érte!

Volt itt egy kérdés, illetve panasz egy vélhetően tapasztalatlan opelos kollégától, amire igyekeztem egyszerűen, érthetően válaszolni

[ http://www.opelforum...940#entry915771 ] és rávilágítani a helyes üzembehelyezés és a karbantartás fontosságára.

Ezzel szemben itt az öreg rókák arra buzdítják a kezdőt, hogy rá se ránts ha lerohad, úgy is jó!

Szélsőséges példákkal én is tudok szolgálni, de az nem a követendő eljárás egy gyakorlatlannak.

Sajnos így is túl sokan hiszik azt, hogy az akkumulátor csak úgy "elvan" az autóban, tölteni meg minek?!

Link to comment
Megosztás:

Látom belecsaptam a lecsóba, meg egyesek lelkivilágába, bocsánat érte!

Volt itt egy kérdés, illetve panasz egy vélhetően tapasztalatlan opelos kollégától, amire igyekeztem egyszerűen, érthetően válaszolni

[ http://www.opelforum...940#entry915771 ] és rávilágítani a helyes üzembehelyezés és a karbantartás fontosságára.

Ezzel szemben itt az öreg rókák arra buzdítják a kezdőt, hogy rá se ránts ha lerohad, úgy is jó!

Szélsőséges példákkal én is tudok szolgálni, de az nem a követendő eljárás egy gyakorlatlannak.

Sajnos így is túl sokan hiszik azt, hogy az akkumulátor csak úgy "elvan" az autóban, tölteni meg minek?!

Az a baj, hogy a savas akksi működését is tudni kellene...Nem csak a feszültség számít a kapcsokon mérve, hanem a terhelés hatására leadott áram erőssége is és a terhelés alatt mért feszültség.

Van olyan indító akksi a cégnél, aminek a kapocsfeszültsége 12,3V , de szinte egy izzót nem tudsz vele "meghajtani".

Viszont az is igaz, hogy indításkor még egy jó akksin is elég szépen leesik a fesz a pillanatnyi nagy terhelés hatására. Ennek az "esésnek" a mértéke fontos, csak hát ezt senki nem méri...

Másrészt egy savas akksit nem tesz tönkre egy "mélymerítés", jót nem tesz neki persze, de nem kell rögtön kukába vágni.

Én még abból a korból származom, amikor faterral savaztunk otthon akksit és mértünk sav %-ot is(optimális 33% ha jól emléxem), de a mai akksik röhejesek...mármint minőségre. A márkanév meg szart se jelent.

A 2 éves Banner akksim most haldoklik, persze a gari idő lejárta után 2 héttel adta meg magát. Sorozatszámból visszakeresve 1évet állta a raktárban, mielőtt megvettem.

Kivettem, savat mértem, kapott frissítést, hosszú csepegtető töltést és most 2 napja áll, kiváncsi leszek mit mérek majd a kapacitásmérővel.

Szerintem kuka lesz.

Most egy 55Ah-ás másik banner van bent a corsában, ami már 1 éve halálra van ítélve állítólag...érdekes módon még 11,8-as kapcsofesszel is képes 390A leadására...

Már csak azt lenne jó kideríteni, hogy a corsában lévő generátor mit bírna el, gőzöm sincs hány Ampert tud...

Ja és még valami: nagyon fontos az is, hogy ki milyen módon haszálja az autóját naponta. Aki rövidtávokat jár csak be, ne csodálkozzon, ha 2évente akksit cserél. Az asztali töltők pedig mind feszgenerátoros kivitelűek, esetleges áramkorlátozóval, szal nem a kapacitásnak megfelelő 10%-os áramerőséggel töltenek, hanem, amit éppen az akksi fel tud venni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne C18NZ motorkód, hogy vezérlés összerakásnál, hogy löjjem be pontosan a gyujtást vagyis pontosan jelre rakjam vagy hagyjak neki egy kicsit elébe?

üdv: Tomi

Bocs, de ezt a kérdést nem nagyon tudom értelmezni, a vezérlésnek nem sok köze van a gyújtáshoz. Természetesen jelre kell rakni, ha nem akarsz kárt okozni a motorban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van valakinek leírása, hogy kellene az első ajtónál lévő csipogókat cserélni, mert valszeg a kábel szétcsúszott nekem,

Tükörnél a 3szög burkolatot kell levenni. Ha lentebb csúszott, akkor a komplett ajtóburkolatot. Alul 3 csavar, fogantyúnál 2....utána a bolhákkal kipattintgatod.

Link to comment
Megosztás:

Látom hogy nem sok gyakorlatod van C18NZ-vel, mert ha lenne akkor tudnád, hogy ez a motorkódú blokk fix gyújtású az-az főtengely jeladós és a vezérlés összerakásnál tudod állítani, hogy előgyújtásod, illetve utó gyújtásod legyen...

:)

Tudom, nem annyira ennek a fórumnak a témája... de tud ajánlani valaki egy jól összerakott olvasmányt az Ottó-motorokról, ezeknek a vezérléséről és egyébb "hozzávalóikról". Automatizálást végeztem, lehet akár magassabb röptű is, de motor téren még elég... alma vagyok :) ... de szeretek tanúlni. X16XEL-es motrom van, de megfogadtam, hogy a motorhoz csak akkor piszkálok ("szakértek" :-))))) ha a mindenféle beltéri herkentyűvel végeztem.

köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Látom hogy nem sok gyakorlatod van C18NZ-vel, mert ha lenne akkor tudnád, hogy ez a motorkódú blokk fix gyújtású az-az főtengely jeladós és a vezérlés összerakásnál tudod állítani, hogy előgyújtásod, illetve utó gyújtásod legyen...

:)

Konkrétan az ECU szabályozza az előgyújtást. Van egy DIS modul és azt vezérli, hogy mikor szikrázzon. :)

A rotorosok is tartalmaznak főtengely-jeladót. :)

Link to comment
Megosztás:

Tükörnél a 3szög burkolatot kell levenni. Ha lentebb csúszott, akkor a komplett ajtóburkolatot. Alul 3 csavar, fogantyúnál 2....utána a bolhákkal kipattintgatod.

Van még egy csavar az elektromos tükör kapcsolója alatt is (bal ajtó), másik oldalnál az elektromos ablak kapcsolója alatt.

P.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan az ECU szabályozza az előgyújtást. Van egy DIS modul és azt vezérli, hogy mikor szikrázzon. :)

A rotorosok is tartalmaznak főtengely-jeladót. :)

??? C18NZ-n Dis modul?

Most vagy én értek félre valamit, vagy akkor ezt is több gyújtással szerelték.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.