Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Legjobb tudomáson szerint, az Eprom egy programozott "chip", ami kapott egy programot, bemeneteire rákötötték a számtalan érzékelőt, köztük lambdát, map szenzort, stb. és ezeknek az értékei alapján a leprogramozott módon a megfelelő jeleket adja ki a kimenetekre, amikre rá van kötve többek között az injektor, DIS kocka, stb.

Maga az Eprom nem felejt, mert le van programozva. Viszont, ha egy jó ideig nem jut tápellátáshoz elfelejti a programot ugyan úgy mint pl egy pendrive, de egy 10-15 év kb.

Ebből következik, hogy tanulni sem tud, csak a bemenetekre kötött érzékelők értékeire tud hagyatkozni, esetleg azok állástól való értékváltozása okozhat működészavart.

Lehet, hogy tévedek de nekem ez a meglátásom...

Ha jól tudom, ez nem EPROM, hanem EEPROM, ami így már nem csak UV fénnyel törölhető, hanem elektromos impulzusok útján is.

Én elképzelhetőnek tartom, hogy eltárol bizonyos adatokat - sőt ez tuti, mert hibakódot is tárol! - és ehhez igazít dolgokat.

Elképzelhetőnek tartom továbbá, hogy van egy EPROM az iniciális értékekkel, ami az akksi lekötés után beállítja kezdőértékre. De ez csak találgatás :)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, ez nem EPROM, hanem EEPROM, ami így már nem csak UV fénnyel törölhető, hanem elektromos impulzusok útján is.

Én elképzelhetőnek tartom, hogy eltárol bizonyos adatokat - sőt ez tuti, mert hibakódot is tárol! - és ehhez igazít dolgokat.

Elképzelhetőnek tartom továbbá, hogy van egy EPROM az iniciális értékekkel, ami az akksi lekötés után beállítja kezdőértékre. De ez csak találgatás :)

Köszönöm szépen a segítséget!

A próbakörrel megoldódott a probléma, olyan 2 km után már apajárat is kisimult, jobban ment, mint benzinen, mint gázon.

El nem tudtam volna képzelni, hogy ez okozza a problémát.

Az első indítás nehézkes volt de a kör óta semmi gubanc nincs.

1000 hála!

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, ez nem EPROM, hanem EEPROM, ami így már nem csak UV fénnyel törölhető, hanem elektromos impulzusok útján is.

Én elképzelhetőnek tartom, hogy eltárol bizonyos adatokat - sőt ez tuti, mert hibakódot is tárol! - és ehhez igazít dolgokat.

Elképzelhetőnek tartom továbbá, hogy van egy EPROM az iniciális értékekkel, ami az akksi lekötés után beállítja kezdőértékre. De ez csak találgatás :)

Biztos, hogy az EEEEPROM tárolja a hibaüzeneteket? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 99es astrám (X14NZ motorkódal). A világítás kapcsolóm megolvadt/elfáradt/szétesett, ami még nem is volt nagy probléma mert könnyű és aránylag olcsó volt a cseréje. A foglalat is kicsit megolvadt, de mikor beraktam az új kapcsolót gond nélkül ment minden. Azt hittem itt vége a történetnek, de sajnos nem... kb 2 hónappal később (most) akárhova kapcsoltam a kapcsolót nem történt semmi, kiszedtem megint és láttam, hogy az egyik láb kicsit kormos. A megolvadt foglalat nem akar rendesen érintkezni a kapcsolóval. Próbáltam keresni neten ilyen foglalatot de nem jöttem rá milyen néven keressem. Bementem egy bontóba, ott mondták, hogy ez egy rendszeres probléma (ebből gondoltam, hogy valahogy új alakatrészt is lehet találni), és 3000ért vehettem volna egy bontott darabot, amit egy kicsit drágálottam.

A kérdésem a következő lenne: Nem sok az a 3k egy bontott darabért? Vajon hogy találom meg ezt a foglalatot a különböző alkatrész kereskedők honlapján?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 99es astrám (X14NZ motorkódal). A világítás kapcsolóm megolvadt/elfáradt/szétesett, ami még nem is volt nagy probléma mert könnyű és aránylag olcsó volt a cseréje. A foglalat is kicsit megolvadt, de mikor beraktam az új kapcsolót gond nélkül ment minden. Azt hittem itt vége a történetnek, de sajnos nem... kb 2 hónappal később (most) akárhova kapcsoltam a kapcsolót nem történt semmi, kiszedtem megint és láttam, hogy az egyik láb kicsit kormos. A megolvadt foglalat nem akar rendesen érintkezni a kapcsolóval. Próbáltam keresni neten ilyen foglalatot de nem jöttem rá milyen néven keressem. Bementem egy bontóba, ott mondták, hogy ez egy rendszeres probléma (ebből gondoltam, hogy valahogy új alakatrészt is lehet találni), és 3000ért vehettem volna egy bontott darabot, amit egy kicsit drágálottam.

A kérdésem a következő lenne: Nem sok az a 3k egy bontott darabért? Vajon hogy találom meg ezt a foglalatot a különböző alkatrész kereskedők honlapján?

Előre is köszi a válaszokat!

Gyárit nem kapsz újat. Egy bontott jó gyárival jobban jársz, mint egy utángyártott gagyi ujjal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vásároltam egy ELM327 V1.5 diagnosztikai interfészt. Viszont nem bírom működésre bírni az autómmal. A gyári progija, amit adtak vele folyamatosan port hibára panaszkodik, pedig jól van beállítva, a Scanmaster ELM úgy tűnik kommunikál vele, de azt írja ki kapcsolódás után, hogy nem tud kommunikálni az ECU-val, a Modiag szintén úgy tűnik kommunikál az interfésszel, de az ECU-val már nem, Autocommal próbáltam még, de az meg az interfésszel sem kommunikál. Kérdésem, hogy ez interfész baj lesz, vagy másik szoftver kellene és ha igen milyen?

Link to comment
Megosztás:

Pedig az, legalábbis a 16V-sek. Volt már rajta OBD hibaolvasó, csak nem ez a fajta. Azzal tökéletesen működött.

Sajnos az F-es Astran OBD v1-es van, a 1995 utanniakon (16v) mar OBD2-es (a nagyobb, tobb labas) csatlakozo van, de csak OBD 1.5-os-t "tud". Tehat a csatolo hiaba nez ki jonak, a protokoll meg nem v2-es, igy az ELM-es cuccok (-> bluetooth-on pl Androidos programok) nem mukodnek ;-((

Keresgeltem sokat en is e teren, de ez van ;-(

Kabeles "univerzalis" akarmim van, az a sajat szoftjaval mukodik is (azert epp mindent nem lat), de az ELM-es herkentyukhoz min G-s Astra kell ;-(

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az F-es Astran OBD v1-es van, a 1995 utanniakon (16v) mar OBD2-es (a nagyobb, tobb labas) csatlakozo van, de csak OBD 1.5-os-t "tud". Tehat a csatolo hiaba nez ki jonak, a protokoll meg nem v2-es, igy az ELM-es cuccok (-> bluetooth-on pl Androidos programok) nem mukodnek ;-((

Keresgeltem sokat en is e teren, de ez van ;-(

Kabeles "univerzalis" akarmim van, az a sajat szoftjaval mukodik is (azert epp mindent nem lat), de az ELM-es herkentyukhoz min G-s Astra kell ;-(

Köszi! Akkor hátha jó lesz legalább az újabb autókhoz. Később meg beruházok egy Autocomra.

Link to comment
Megosztás:

OpCom is jó (1.4-1.5) és van magyarul is, 1Xezer HUF, ebay, vakera.

Nekem is volt csak nekem nem jó, me '94 elötti a kocsim.

Na majd utánanézek. Az se lenne egy hátrány, ha más típusú autókhoz is jó lenne, azért vettem meg ezt az ELM-et. Autocomot többen dícsérik, hogy mindenféle autóhoz tökéletes. Valószínűleg majd beruházok egy olyanra, ha találok valahol olcsón.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

A kormány légzsák milyen jelre nyílik?

Vagyis mindegy neki a "polaritás"?

Astra F-es kormányt cserélek VecraB-sre (audió-gombosra),

Kormány megvan, került B-s spirál, aztán lássam mi talál, és mi nem.

A hátsó hamutartó alatt van a légzsák indító, a polaritást passzolom.

Link to comment
Megosztás:

Az mennyire mondható normálisnak, elfogadhatónak, ha az ac a kerregés mellett néha kicsit változó fordulaton működik?

Új, egy hete van benn 15k-s kategória,működik rendesen. Azt még nem néztem meg, hogy a bejövő feszültség indadozik-e. Pár másodpercig magasabb, aztán egy darabig kicsit alacsonyabb forulaton megy, legalábbis a hangja alapján.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Ma kicseréltem a gyári rádiómat egy másikra. A gondom hogy eddig úgy is ment a rádió ha nem volt gyújtás a gépezeten. Most viszont gyújtás kell rá.

Hogy lehetne ezt orvosolni?

A piros a fix pozitív a sárga-piros meg a kapcsolt pozitív.Ezt a kettőt cseréld meg vagy a rádió csatijában vagy ami a kocsiban van csati.A szinek egyezzenek meg a csatinál.Szerintem ez lehet a baja.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Ma kicseréltem a gyári rádiómat egy másikra. A gondom hogy eddig úgy is ment a rádió ha nem volt gyújtás a gépezeten. Most viszont gyújtás kell rá.

Hogy lehetne ezt orvosolni?

A gyári rádió két helyről kapta a kraftot, egy gyújtást és egy direktet is, alap esetben a később berakott rádió csak egy gyújtás utánit kap.

Ha szabványos a csatlakozója, akkor van rajta egy citromsárga és egy lila/rózsaszín szerű vezeték széthúzható csatlakozókkal, ezekkel kell variálni, úgy, hogy a direktet megkapja, így nem felejti el a beállításokat, illetve a direktet kapja meg a másik, hogy mindig menjen.

Ehhez csinálni kell egy közbetét vezetéket, egyik felére kell egy széthúzható csatlakozóból az "apa", illetve két "anya" a másik végére, a két szálat pedig ikresíted.

Fejből már nem tudom melyik volt a direkt szál, de ki tudod mérni, abba bedugod az apát, az anyát pedig a rádió 2 vezetékére.

Így nem felejt és mindig menni fog, csak annyi, hogy gyújtás levétele után is, tehát neked kell kikapcsolni.

(Az "apa/anya" dugók fordított verziójának jogát fenntartom, régen csináltam már lehet fordítva van, de a lényegen nem változtat. :) )

Link to comment
Megosztás:

Az mennyire mondható normálisnak, elfogadhatónak, ha az ac a kerregés mellett néha kicsit változó fordulaton működik?

Új, egy hete van benn 15k-s kategória,működik rendesen. Azt még nem néztem meg, hogy a bejövő feszültség indadozik-e. Pár másodpercig magasabb, aztán egy darabig kicsit alacsonyabb forulaton megy, legalábbis a hangja alapján.

Szerintem ugyis csak akkor cserélik gariban ha kézzelfogható hibája van , szóval sajna ez még elfogadható amíg müködik.
Link to comment
Megosztás:

A gyári rádió két helyről kapta a kraftot, egy gyújtást és egy direktet is, alap esetben a később berakott rádió csak egy gyújtás utánit kap.

Ha szabványos a csatlakozója, akkor van rajta egy citromsárga és egy lila/rózsaszín szerű vezeték széthúzható csatlakozókkal, ezekkel kell variálni, úgy, hogy a direktet megkapja, így nem felejti el a beállításokat, illetve a direktet kapja meg a másik, hogy mindig menjen.

Ehhez csinálni kell egy közbetét vezetéket, egyik felére kell egy széthúzható csatlakozóból az "apa", illetve két "anya" a másik végére, a két szálat pedig ikresíted.

Fejből már nem tudom melyik volt a direkt szál, de ki tudod mérni, abba bedugod az apát, az anyát pedig a rádió 2 vezetékére.

Így nem felejt és mindig menni fog, csak annyi, hogy gyújtás levétele után is, tehát neked kell kikapcsolni.

(Az "apa/anya" dugók fordított verziójának jogát fenntartom, régen csináltam már lehet fordítva van, de a lényegen nem változtat. :) )

Azt nem lehet megoldani ami gyárinál is volt?

Gondolok itt arra hogy gyújtás nélkül ment a cucc DE ha gyújtást levettem kikapcsolta rádiót magától. Na meg volt egy olyan funkciója is réginek hogy ha gyújtás nélkül üzemeltettem akkor kb 30 perc után magától kikapcsolt. :)

Sokat akarok?

Különben szabvány ISO csatis rádió került bele így nem variáltam semmit régit lehúztam, másikat rátoltam.

Az itteni számozással le tudnád írni mit kellene hova kötni nem pedig kábelszínekkel.

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=1&cikk=448

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.