Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hajaj, most nem szaladok le az ötödikről ezt megnézni, de gyanús, hogy nem fordul vízszintesig, azaz utólagos a központim. Azaz szar ahogy van? Tettem most be egy normális kilincsrugót, kicsit állítottam a tolórúdon ami a kilincstől megy a zárra, hogy ne lötyögjön, megfújtam WD-40-nel, mert kiszedni nem akartam, de muszáj lesz. Amikor vettem az ótót 4 éve, még minden szuper volt és csicseregtek a madarak. Most meg 2-3 óra bénázás után örülök, hogy be tudok jutni a gépjárműbe. :D

Az "Így csináld"-ban ezt olvasom: "A rövid időn belüli gyakori működtetésből eredő túlterhelés elkerülésére az áramellátás minden működtetés után kb. 30 mp időtartamra megszakad (szünetel)." Hogymivaaan?

Te Hetyke, hol van / mér van vákuumszivattyú ebben a dögben? Mert nem is az a baj, hogy rám sötétedett és nem látom micsinálok (utcán szerelek), hanem hogy nem értem a működését... Pl. hogy miért nem "szimmetrikus" a rendszer a bal1 és jobb1 ajtók között. A kapcsolási rajzon is úgy tűnik, más a kapcsolók bekötése, meg a zár beszabályozását is úgy írja a könyv, hogy bal1: koppanjon, jobb1: 2 mm játék legyen a "záróemeltyű" meg a "gumiütköző" között. Mondjuk itt még nem tartok, most az egész központi behalt, kézzel csuktam be mindent, kivéve tanksapka ugye, de az kulcsos.

Nade van 2 igazán konkrét kérdésem is:

1: kivenném a zárat (nem a kilincset, nem a hengert). Csak nem tudom hogy akasszam le róla a hengerzártól jövő rudat. Ami a kilincstől megy, az lejött, a belső nyitóról jövőt látom, de ezt nem. Fehér puha műanyag izé van a rúd végén, a rúd alja és teteje is 180 fokban visszahajlik. A zár kifelé és ajtó éle felé eső részén ez egy 2-3 cm hosszú lyukba v. "sínbe" csatlakozik be. A könyv pedig szépen leírja, hogy "akasszuk le a vonórudakat".

2: a mikrokapcsoló a kilincsen. Forgatom a kulcsot erre-arra, semmi se ér oda a kis nyavalyás érintkezőjéhez. Ujjal megtoltam a kis fülit neki, erre lezárt minden zár. Nyitnám a kulccsal, semmi. Nyitnék a belső zárpöcökkel bal1, jobb1, hátsó ajtók, meg se mozdulnak. Átbattyogok, nyitnék jobb1-ről SEMMI. Letilt a vezérlője? Na, ekkor gondoltam, hogy becsukom és reggel a csomagtér felől mászok be, de belső kilincs se nyitott sehol, nem tudtam volna kinyitni a 4 ajtót! Aztán megtoltam erőből lefelé azt a rudat, amit nem bírok levenni, és kinyílt. . . :blink:

Hab a tortán: mikor végül összepakoltam és bezártam (volna), a kulcs szépen elforgott a bal1 zárban, tekerhettem ameddig jólesett balra-jobbra, és nem is akarta újra "elkapni". Szóval azt is szedem szét holnap, hátha meglátom, mit műveltem vele. Nagyon zár-és kulcs-cserésnek néz ki... Szerintetek is?

Köszi, Csaba (Bocs a sok szöveg miatt!)

utángagyi olyan amilyen, annál inkább a beszerelés minősége szokot maki lenni (összevissza van furva az ajtó átvezető,stb)

a gyárit, ha sokat basztatod letilt "A" gyári

a rudazatott nem szabad feszesre csinálni, legyen játéka

ha nem gyári, akkor felesleges a kapcs. rajzolt lesni

a rudazatok végén a fehér műanyagot el lehet fodítani és kiakasztania rúdból úgy lehet kivenni

a hengerzárat meg a kilincset ehhez nem kell kiszedni, a zárszerkezet (ami magát a zárást csinálja) az kell esetleg puceválni

ha baja lenne, akkor sem kell kulcsot cserélni

vákuumszivattyú ez jó :D

sztem még egy kicsit nézegesd, mi merre hány méter

Link to comment
Megosztás:

Igen megfelel.Be tudod tenni a műszerfalba.

Igazából hülyeséget írnak a hirdetésben nem a led hullámhossza miatt foltos a műszeregység megvilágítása hanem azért mert a led nem akkora szögben ad fényt mint a gyári izzó. , Ezek szerintem pont nem jók ide. Úgy nézem ezek előre nyomatják a fényt nekünk meg pont oldalra kell hogy a fényvezető plexi el tudja" vinni" mindenhova. Pont most ledeztem be a középkonzolban a tekerőket 21db led került bele, de még így sem egyenletes.

Link to comment
Megosztás:

Igazából hülyeséget írnak a hirdetésben nem a led hullámhossza miatt foltos a műszeregység megvilágítása hanem azért mert a led nem akkora szögben ad fényt mint a gyári izzó. , Ezek szerintem pont nem jók ide. Úgy nézem ezek előre nyomatják a fényt nekünk meg pont oldalra kell hogy a fényvezető plexi el tudja" vinni" mindenhova. Pont most ledeztem be a középkonzolban a tekerőket 21db led került bele, de még így sem egyenletes.

Akkor rosszat írtam. :(

ÉS kész is lett a középkonzolod?Képeket majd dobsz róla,hogy hogy csináltad meg meg hogy milyen lett?

Link to comment
Megosztás:

Akkor rosszat írtam. :(

ÉS kész is lett a középkonzolod?Képeket majd dobsz róla,hogy hogy csináltad meg meg hogy milyen lett?

Nem írtál rosszat, ki kell próbálni milyen...hát elég sok led-szalagot kellett belepakolni, de még így sem lett egyenletes a fénye. A 3-ast pölö egy papírlappal kellett tompítanom mert sokkal fényesebb volt a többinél.

1184677-20130913-Fd3jio.jpg

1184678-20130913-vbNCJz.jpg

Link to comment
Megosztás:

A 3-ast pölö egy papírlappal kellett tompítanom mert sokkal fényesebb volt a többinél.

Mindig virít a rohadék... :D A gyári 2 izzós verziónál, az van a legtávolabb a fénytől, és nincs a hátulján semmi árnyékolás. A többi számnál van egy kis fekete szórás a hátlapon, de a 3-as mindig lézerpisztolyt játszik. Én is tettem papírt bele, ahogy a műszeregységbe 120 körül, de elkezdtek megsárgulni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem írtál rosszat, ki kell próbálni milyen...hát elég sok led-szalagot kellett belepakolni, de még így sem lett egyenletes a fénye. A 3-ast pölö egy papírlappal kellett tompítanom mert sokkal fényesebb volt a többinél.

rakhattál volna bele, akkor már színvalósat :D

mán az milyen lenne, távirányítóval rányomni, na most én lilát akarok....ebayen occo, igaz többet kell mazzagolni

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mindig virít a rohadék... :D A gyári 2 izzós verziónál, az van a legtávolabb a fénytől, és nincs a hátulján semmi árnyékolás. A többi számnál van egy kis fekete szórás a hátlapon, de a 3-as mindig lézerpisztolyt játszik. Én is tettem papírt bele, ahogy a műszeregységbe 120 körül, de elkezdtek megsárgulni... <_<

Meg a 3-as alatt oldalt van két fehér műanyag lap gondolom merevítés ezek pont ide vezetik a led fényét ami alákerült. A belső keringtető kapcsolóban és a középső tekerő belső részében is led-szalag van, ezeknél csak az uccsó led "él" a másik kettő potyára világít. Belső keringtetőnél sokat játszottam mire eltaláltam azt a szöget amennyire meg kellett hajlítanom a szalagot, hogy alapból is kijusson a fény meg akkor is ha benyomod a kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

rakhattál volna bele, akkor már színvalósat :D

mán az milyen lenne, távirányítóval rányomni, na most én lilát akarok....ebayen occo, igaz többet kell mazzagolni

Először sima pirosakat vettem ugye az óraegységben is az van de lókukit sem világított. Így hát maradt a hideg fehér ez volt olcsó a boltban. Most viszont a rádió tök sötét, de azt meg már visszanyomtam a helyére és nálam annyira meg van szorulva hogy csak totális bontással vagy kiszedővel lehet kihúzni, szóval kell egy kis idő amíg rászánom magam egy újabb bontásra.

Link to comment
Megosztás:

Zotya, ez a led téma elég meggyőzően néz ki a fotón! Szerintem szép munka!

Visszatérve saját vesszőparipámhoz és kisautómhoz, tegnap rendbe sikerült tenni a központit meg a zárat... hát nagyjából.

Az derült ki, miután minden kijött az ajtómból, hogy szilánkosra volt törve a zárszerkezetben a fekete műanyag fészek vagy mi. Míg a helyén volt, csak egy repedés látszott, de amikor kiszereltem, szétpergett. Az oka tippem szerint a lógó ajtó (vettem is stifteket, csere hamarosan) és az egy kerékkel 45 fokban járdára parkolás (csak ilyen van az utcában), ami csavarja a kasztnit.

Irány a bontó. Vettem egy pár zárszerkezetet, meg egy pár kilincset is, mivel a hengerzár is csak forgott már a sok erőltetéstől. Plusz egy kulcs a kulcskarikán... :D A bontott kilincsmű (vagy mi a neve, ami a hengerzárat fogadja) sajnos törött volt, a régiből és a bontottból kellett egyet csinálni, na ez két óra játék volt a kocsi mellett guggolva. Viszont most már záráskor 90 fokot is tud fordulni a kulcs (reteszelés funkció). Még hátravan a jobb oldali első ajtóban a zár és henger csere. Most így nézek ki: 1 kulcs gyújtás, 1 kulcs első ajtók, 1 kulcs csomagtartó. :omg: Utánajárok, mibe fájna a zárgarnitúra mer így tényleg kell majd egy hónalácsapós autóstáska ehhez a marék kulcshoz!

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt kínjaimhoz. Üdv. Csaba

Link to comment
Megosztás:

Zotya, ez a led téma elég meggyőzően néz ki a fotón! Szerintem szép munka!

Visszatérve saját vesszőparipámhoz és kisautómhoz, tegnap rendbe sikerült tenni a központit meg a zárat... hát nagyjából.

Az derült ki, miután minden kijött az ajtómból, hogy szilánkosra volt törve a zárszerkezetben a fekete műanyag fészek vagy mi. Míg a helyén volt, csak egy repedés látszott, de amikor kiszereltem, szétpergett. Az oka tippem szerint a lógó ajtó (vettem is stifteket, csere hamarosan) és az egy kerékkel 45 fokban járdára parkolás (csak ilyen van az utcában), ami csavarja a kasztnit.

Irány a bontó. Vettem egy pár zárszerkezetet, meg egy pár kilincset is, mivel a hengerzár is csak forgott már a sok erőltetéstől. Plusz egy kulcs a kulcskarikán... :D A bontott kilincsmű (vagy mi a neve, ami a hengerzárat fogadja) sajnos törött volt, a régiből és a bontottból kellett egyet csinálni, na ez két óra játék volt a kocsi mellett guggolva. Viszont most már záráskor 90 fokot is tud fordulni a kulcs (reteszelés funkció). Még hátravan a jobb oldali első ajtóban a zár és henger csere. Most így nézek ki: 1 kulcs gyújtás, 1 kulcs első ajtók, 1 kulcs csomagtartó. :omg: Utánajárok, mibe fájna a zárgarnitúra mer így tényleg kell majd egy hónalácsapós autóstáska ehhez a marék kulcshoz!

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt kínjaimhoz. Üdv. Csaba

Kösz, alakul....igazából némi reszeléssel , lamella cserélgetéssel hozzá lehet igazítani a kulcshoz a zárat, de egyrészt akkor előfordul hogy hasonló kulcsok nyitják az ajtót(mondjuk így is) meg rohadt babra munka.

Link to comment
Megosztás:

Kösz, alakul....igazából némi reszeléssel , lamella cserélgetéssel hozzá lehet igazítani a kulcshoz a zárat, de egyrészt akkor előfordul hogy hasonló kulcsok nyitják az ajtót(mondjuk így is) meg rohadt babra munka.

Hogy mennyire babra, azt tanúsítani tudom. Ráment a délutánom jó része, és pölö 2 percig néztem magam körül az asztafltot (úgy hogy azért ne nézzenek a járókelők hótlúzernek) hogy hova ugrott az a szájbaamortizált golyó/henger a kilincsből, amikor észrevettem, hogy még ott van benne, csak olyan kicsi, hogy nem láttam a kosztól...

Én azt tervezem a műszervilágítással, hogy izzókat vettem, most hogy már kb. 10 ből kb. 4 ég, mindet kicserélem, és valami írószerbolti vékony kék fóliát teszek a fehér lap elé, hátha "kever" nekem valami szép hideg fehéret.

Link to comment
Megosztás:

Hogy mennyire babra, azt tanúsítani tudom. Ráment a délutánom jó része, és pölö 2 percig néztem magam körül az asztafltot (úgy hogy azért ne nézzenek a járókelők hótlúzernek) hogy hova ugrott az a szájbaamortizált golyó/henger a kilincsből, amikor észrevettem, hogy még ott van benne, csak olyan kicsi, hogy nem láttam a kosztól...

Én azt tervezem a műszervilágítással, hogy izzókat vettem, most hogy már kb. 10 ből kb. 4 ég, mindet kicserélem, és valami írószerbolti vékony kék fóliát teszek a fehér lap elé, hátha "kever" nekem valami szép hideg fehéret.

A fóliás megoldás a legegyszerűbb és ebből adódóan a legjobb is, csak valamilyen számomra ismeretlen okból a ledezők nagy része kékíteni akar azt meg nem lehet fóliából. Nekem a középkijelzőben piros kínai karácsonyfaizzók vannak már évek óta de csak ott fér el, az óraegységben sajna nem.

Link to comment
Megosztás:

Zotya, ez a led téma elég meggyőzően néz ki a fotón! Szerintem szép munka!

Visszatérve saját vesszőparipámhoz és kisautómhoz, tegnap rendbe sikerült tenni a központit meg a zárat... hát nagyjából.

Az derült ki, miután minden kijött az ajtómból, hogy szilánkosra volt törve a zárszerkezetben a fekete műanyag fészek vagy mi. Míg a helyén volt, csak egy repedés látszott, de amikor kiszereltem, szétpergett. Az oka tippem szerint a lógó ajtó (vettem is stifteket, csere hamarosan) és az egy kerékkel 45 fokban járdára parkolás (csak ilyen van az utcában), ami csavarja a kasztnit.

Irány a bontó. Vettem egy pár zárszerkezetet, meg egy pár kilincset is, mivel a hengerzár is csak forgott már a sok erőltetéstől. Plusz egy kulcs a kulcskarikán... :D A bontott kilincsmű (vagy mi a neve, ami a hengerzárat fogadja) sajnos törött volt, a régiből és a bontottból kellett egyet csinálni, na ez két óra játék volt a kocsi mellett guggolva. Viszont most már záráskor 90 fokot is tud fordulni a kulcs (reteszelés funkció). Még hátravan a jobb oldali első ajtóban a zár és henger csere. Most így nézek ki: 1 kulcs gyújtás, 1 kulcs első ajtók, 1 kulcs csomagtartó. :omg: Utánajárok, mibe fájna a zárgarnitúra mer így tényleg kell majd egy hónalácsapós autóstáska ehhez a marék kulcshoz!

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt kínjaimhoz. Üdv. Csaba

Át kell lamellázni. Rászánsz egy délutánt, és megvan, nem kerül semmibe.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt! :D

Bent a Car400, bent a transmitter, lőn hangosság.
Azt mondták, (mivel valaki egyszer régen lebarmolta a gyári antennakábelről a csatlakozót, én ezért aggódtam) hogy a transmitternek nem kell antenna.
Alig lehetett hallani valamit. Pici zene plusz sok-sok sistergés. Hiába nyomkodtam, semmi javulás.
Fogtam magam, ráerőszakoltam egy csatlakozót az antennazsinórra. Bedugtam a rádióba...
És működik! Szép tiszta hangja van. :)

Plusz egy kis tapasztalat: Aki fm transmitterben gondolkodik, jól válogassa meg, mert majdnem megszívtam ezzel: http://www.concorde.hu/index.php?fk=fmtransmitter&csz=02-06-012

Nem nagyon fér oda az Astra szivargyújtó aljzatához. Megoldás: fejjel lefelé kell betenni. Így még a 2,5/3,5mm jack átalakító kábelt is bele lehet dugni, de egy pendrive már semmiképp sem fér oda. Egyébként jó kis készülék. A linkeltnél olcsóbban is hozzájutni (konkrétan a Tesco 2,5 ezerért kínálja).

Ez már nekünk való, kiküszöbölhető vele a helyszűke. http://www.concorde.hu/index.php?fk=fmtransmitter&csz=02-06-011#null

Szóval vidámság van. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt! :D

Bent a Car400, bent a transmitter, lőn hangosság.

Azt mondták, (mivel valaki egyszer régen lebarmolta a gyári antennakábelről a csatlakozót, én ezért aggódtam) hogy a transmitternek nem kell antenna.

Alig lehetett hallani valamit. Pici zene plusz sok-sok sistergés. Hiába nyomkodtam, semmi javulás.

Fogtam magam, ráerőszakoltam egy csatlakozót az antennazsinórra. Bedugtam a rádióba...

És működik! Szép tiszta hangja van. :)

Plusz egy kis tapasztalat: Aki fm transmitterben gondolkodik, jól válogassa meg, mert majdnem megszívtam ezzel: http://www.concorde.hu/index.php?fk=fmtransmitter&csz=02-06-012

Nem nagyon fér oda az Astra szivargyújtó aljzatához. Megoldás: fejjel lefelé kell betenni. Így még a 2,5/3,5mm jack átalakító kábelt is bele lehet dugni, de egy pendrive már semmiképp sem fér oda. Egyébként jó kis készülék. A linkeltnél olcsóbban is hozzájutni (konkrétan a Tesco 2,5 ezerért kínálja).

Ez már nekünk való, kiküszöbölhető vele a helyszűke. http://www.concorde.hu/index.php?fk=fmtransmitter&csz=02-06-011#null

Szóval vidámság van. :icon1:

Üdv a transmiterrnél hova kötötted az antenna madzagját?

Link to comment
Megosztás:

Üdv a transmiterrnél hova kötötted az antenna madzagját?

Kicsit elkapkodtam, bocs...

Szóval a fejegységbe dugandó antennazsinóron nem volt csatlakozó, és nem volt beledugva. Csak az ISO csatlakozó volt a rádióba dugva, addig nem is nagyon vette a transmitter jelét.

Amint kapott csatlakozót, és beledugtam a fejegységbe, tisztán vette a transmitter jelét.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit elkapkodtam, bocs...

Szóval a fejegységbe dugandó antennazsinóron nem volt csatlakozó, és nem volt beledugva. Csak az ISO csatlakozó volt a rádióba dugva, addig nem is nagyon vette a transmitter jelét.

Amint kapott csatlakozót, és beledugtam a fejegységbe, tisztán vette a transmitter jelét.

Ja, értem...

Link to comment
Megosztás:

Át kell lamellázni. Rászánsz egy délutánt, és megvan, nem kerül semmibe.

Helló.

Lamellázni. Azt hogy kell, és mi lesz a végeredmény: jó lesz a régi ajtókulcsom a bontott hengerzárakba, vagy esetleg még a gyújtás zárját is tudom idomítani? Mert az igazi az lenne, hogy egy kulcs (távirányítóról én nem is álmodok).

Magát a hengerzárat hogy kell szétszedni?

Előre is köszönet, Csaba (Ui: belekezdtem az úrvezetőülés felújításába is, egy anyósülés szivacsaival. Jó kis móka ez is.)

Link to comment
Megosztás:

Helló.

Lamellázni. Azt hogy kell, és mi lesz a végeredmény: jó lesz a régi ajtókulcsom a bontott hengerzárakba, vagy esetleg még a gyújtás zárját is tudom idomítani? Mert az igazi az lenne, hogy egy kulcs (távirányítóról én nem is álmodok).

Magát a hengerzárat hogy kell szétszedni?

Előre is köszönet, Csaba (Ui: belekezdtem az úrvezetőülés felújításába is, egy anyósülés szivacsaival. Jó kis móka ez is.)

Ezek azok a lamellák amik egy adott kulcshoz passzolnak, ha kiveszed a hengerzárat akkor lehet kiszedni-cserélgetni őket.

1185016-20130913-6eMnPf.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ezek azok a lamellák amik egy adott kulcshoz passzolnak, ha kiveszed a hengerzárat akkor lehet kiszedni-cserélgetni őket.

Köszi!

Nem találok erről leírást itt a fórumban. Ha fogom a zárat, és beledugom azt a kulcsot, ami szeretném, ha nyitná, akkor egy vonalba kell hozni a lamellák külső élét? Kihúzogatom őket egy laposfogóval? Nem ugrik szét? Csak a sorrendet kell cserélni, vagy kellhet lamella olyan méretű is, amiből nincs elég egy zárban? Húúú.

Azt is megpróbálhatom, hogy a gyújtás immós kulcsához próbálom lamellázni a 3 másik (ajtó-ajtó-csomagtér) zárat? Az nagyon jó lenne.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Nem találok erről leírást itt a fórumban. Ha fogom a zárat, és beledugom azt a kulcsot, ami szeretném, ha nyitná, akkor egy vonalba kell hozni a lamellák külső élét? Kihúzogatom őket egy laposfogóval? Nem ugrik szét? Csak a sorrendet kell cserélni, vagy kellhet lamella olyan méretű is, amiből nincs elég egy zárban? Húúú.

Azt is megpróbálhatom, hogy a gyújtás immós kulcsához próbálom lamellázni a 3 másik (ajtó-ajtó-csomagtér) zárat? Az nagyon jó lenne.

Amikor bedugod a kulcsot akkor húzódnak vissza a lamellák hogy el tudjon fordulni a kulcs a zárbelsővel együtt. Amikor kihúzod a kulcsot akkor lehet kihúzni a lamellákat. Cserélgetni is kell őket, előfordul hogy egy-kettőt reszelni, jó móka. Ha maga a zármechanika sérült de a kulcs-zárhenger része jó akkor lehet olyat csinálni, hogy az új mechanikába teszed át a régi lamelláit hogy megtarthasd a régi kulcsot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.